Sök:

Sökresultat:

801 Uppsatser om Facebook messenger - Sida 26 av 54

Mobile Ajax

This report describes a master thesis performed at SICS (Swedish Institute of Computer Science) and KTH (The Royal Institute of Technology) in Stockholm.Ajax stands for "Asynchronous JavaScript and XML" and it's not a programming language, but a suite of technologies used to develop web applications with more interactivity than the traditional web pages.Ajax applications can be adapted for mobile and constrained devices. This has been called Mobile Ajax. While the technique is the same, Mobile Ajax generally is considered to be a special case of Ajax, because it deals with problems specific to the mobile market.The purpose of this thesis has been to examine which possibilities and disadvantages has the Mobile Ajax from developers and users perspective. In addition we compare Mobile Ajax with Java Micro Edition (Java ME) and Flash Lite.This has been done through literature studies and development of a databased chat client (MAIM -Mobile Ajax Instant Messenger). The application sends and receives direct messages in real time between differently mobile devices.

Att bädda för förändring.

Syfte: Studiens syfte var att undersöka om det finns ett överdrivet Facebook användande bland barn och ungdomar mellan 6 och 16 år och vilka effekter ett överdrivet internetanvändande får utifrån ett hälsoperspektiv. I den teoretiska delen ville jag undersöka vad ett så kallat Facebook beroende innebär och vilka slutsatser jag kunde göra mot min empiriska del. Den empiriska delen skulle utröna om det fanns skillnader mellan pojkar och flickor i vilken utsträckning man använder Facebook men också om det finns skillnader bland yngre eller äldre barn och ungdomar. Den teoretiska delen var tänkt att ge en bild av beroende av internet och sociala medier, och vilken påverkan ett ökat internetanvändande får på hälsan. Hypotesen är att allt fler barn och ungdomar använder internet och sociala nätverk i större utsträckning idag än för ett par år sedan, och att tiden tas ifrån fysiska aktiviteter och sömn.

INTERAKTION I EN VIRTUELL GRUPP : gapet i det normbildande ramverket

The existence of social networks on the Internet is today seen as broad, and the number of users of the network is increasing. There seems to be many reasons to which people are using the social networks. Within the network, users can for various reasons create groups with different objectives. One of the reasons is that groups are created in order to influence a company. With a perceived feeling that companies handle the problem differently, we assume the source is the uncertainty about what the groups really are.

(O)sociala medier? : En jämförande kvalitativ attitydundersökning om människors användning av sociala medier och dess inverkan på deras liv och umgänge

This essay aims to find out what impact social media have on the daily lives of Swedish people in regard to their usage and sociability. In order to find that out we have performed four group interviews with a total of 16 people from two different age categories that were later compared. To analyze the empirical data we?ve used the theories on the Network Societies by Jan Van Dijk as a help of understanding. The results show that social media have become an integrated part in the lives of our informants and that a consdierable amount of time is spent on them everyday. In the younger group Facebook was considered the most useful medium as it makes the planning of events easier and can be used as a way of keeping oneself updated on news as well as on the lives of others.

Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. Detta har gjort att förväntningarna hos kunden har stigit. Når inte företaget upp till kundens förväntningar och krav kan det resultera i negativa kommentarer.

Jag är inte ?någon? utan jag ?bara finns? - En fältstudie av en elevs parallella världar ?verkligheten? och ?den virtuella verkligheten?

Sparring, Lina (2010). ?Jag är inte ?någon? utan ?bara finns??, ?I?m not ?anybody? I ?just ?exist?. Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen 90 hp, Malmö högskola. Syftet med följande arbete är att titta närmare på vilka slags bekräftande moment de sociala medierna, ?den virtuella verkligheten?, ger unga på gymnasiet och att ge exempel på bekräftande moment unga på gymnasiet får i sin skolvardag, ?verkligheten?.

Magasin i nya medier - Konkurrent eller komplement till pappersversionen?

Det papperslösa samhället har varit ett begrepp i över trettio år, men än läser vi tidskrifter och magasin i pappersform. Vi konsumerar dock dagligen allt mer information och mycket av denna är i digital form. Tidskriften är en produkt som liksom CD-skivan är möjlig att helt och hållet digitalisera. Kanske är det en anledning till att upplagorna minskar för många tidskrifter i Sverige? Denna rapport syftar till att nå en fördjupad förståelse för hur svenska tidskrifter möter den digitala utvecklingen i fyra kanaler; webbplats, Twitter, Facebook och applikation för iPad (digital utgåva).

Socialsekreterares kunskap om och anvädning av sociala medier i arbetet : En studie i en medelstor kommun i södra Sverige

AbstractThe aim off this study is to research social workers´ knowledge, use, risks and possibilities of social media in their work with clients. Because today the society is using social media networks in daily life and social media has become a tool in social work as well. How does social media and social work cooperate? And how does social media effect social workers? For example the website Facebook has grown huge and many people use it everyday. Where is the line between work and private life? To reach this knowledge in this study, qualitative interviews have been done with six social workers that work with children, youths and families.

"Man får allting gratis liksom" : En kvalitativ studie om ungas medieanva?ndning med avseende pa? samha?llsinformation

Introduction: In today?s contemporary society individuals can use multiple media- channels to find civic information. Civic information should reach all groups of society and according to previous research young people are relatively hard to reach with this type of information.Purpose: The purpose of this study is to investigate how young, highly educated individuals in Sweden are using media channels to find and take part in civic information, the expectations they have of the information and if they consider that they need to participate in public discourse.Methodology: In this qualitative study we had a hermeneutic perspective with an abductive approach. We have collected our empirical material by doing interviews with 15 respondents. The respondents are students and were chosen based on both their knowledge and their interest in media and communication since we were looking for a broad view on the subject.Conclusion: Through this study we discovered that young individuals mainly use the social-media channel Facebook to get updated on civic information.

Sociala medier som verktyg för organisatoriskt lärande och verksamhetsstyrning

Title:Social media as a tool for organizational learningAuthor:David Chaaya & Filip FischerSupervisor:Stig Sörling & Tomas KällqvistBackground:People have always used different ways of communicating. Communication hasa vital role in organizations for control when management and employees are communicatingand interacting with each other to spread individual learning. Thru this contact, individuallearning can develop into organizational learning, which will benefit the whole organization.The most modern tool of communication is social media such as Facebook, Twitter andYoutube. The potential of these social media is disputed in society, but more and moreorganizations are using these kinds of media for communication.Aim:The purpose of this study is to illustrate how social media is used to control withinorganizations and also to create understanding how significant social media are fororganizational learning.Method:The method of this study originates from the ?aktörssynsätt? and is influenced byhermeneutics.

Det moderna biblioteket inätverkssamhället : En studie över kulturpolitikers och bibliotekariers åsikter om bibliotekens användande av sociala medier

?The modern library in the network society?A study of cultural politicians and librarians opinions about libraries' use of social mediaSocial media is becoming more and more interacted in our daily lives and Carlsson (2013) argues that today's libraries have undergone major challenges in the digital information technology's entry in the library arena. The new technology has led to sum up in one question: how a library should relate to the digital information technology, the issue has applied in particular the social communications media, such as Facebook, Twitter and more. The purpose of this paper is to examine the culture of politicians and librarians 'perceptions of public libraries' use of social media linked to the libraries and their democracy promotion efforts. This is analyzed from Castells theories about the network society and the digital divide.In summary, the study concluded that the majority of the culture politicians and librarians believe that social media is a part of the future of the library.

Bloggen ? mitt rum i offentligheten. En kvalitativ studie om mekanismerna bakom den personliga bloggen.

Denna kvalitativa uppsats behandlar personliga bloggar och de mekanismer som finns bakom bloggande. Det övergripande syftet är att, med fokus på individen i samspel med andra, få en förståelse för vad det är som gör att människor väljer att publicera uppgifter om sig själva på bloggar där vem som helst kan läsa vad som skrivits. Vi har för vår datainsamling genomfört semistrukturerade intervjuer i huvudsak via MSN Messenger. De teorier vi valt att använda oss av är symbolisk interaktionism, rollteori och teori om den narcissistiska kulturen. Analysen behandlar de teman vi tycker oss se i vårt insamlade material.

Sociala Medier : Ännu en kommunikationsform inom marknadsföring

Titel: Sociala Medier - Ännu en kommunikationsform inom marknadsföringBakgrund: Marknadsföringen har många ansikten, det vill säga den ser olika ut och har genomgått förändringar genom tiden. Den förändring som vi uppmärksammar är att marknadsföringen tagit ett steg ifrån transaktionsmarknafsföring till ett relationsperspektiv gentemot sina konsumenter. Den digitala arenan som Internet hjälper företag idag att sprida sitt meddelande och det som uppsatsen fokuserar på är de digitala plattformarna som benämns som sociala medier, plattformar som exempelvis: Facebook, Twitter och YouTube.Forskningsfråga: Hur kan sociala medier användas som marknadsföringsverktyg, med fokus på kundengagemanget och dialogen med företagen?Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa en förståelse för sociala medier som verktyg inom marknadsföring genom att föra fram och analysera:1. Marknadsföring på Internet och genom sociala medier2.

Karneval på Internet : En studie kring bilder av döda på sociala nätverk

Denna uppsats behandlar publiceringen av bilder av döda på sociala nätverk. Forskningsfrågan är vad som karakteriserar publiceringen av dödsbilder på sociala nätverk vad avser just framställningen av bilderna. Den teoretiska bakgrunden är i huvudsak David Campbells teorier kring hur publicering av bilder av lidande och död styrs genom tre etiskt normativa regulatorer. Metoden är semiotisk analys och i tre fallstudier fastslås att publiceringarna är otypiska främst för att de förekommer medan det är mycket ovanligt att se publiceringar av denna typ i traditionella medier. Bilderna uppfyller inte rådande standard i medieindustrin vad gäller smakfullhet och anständighet.

Framgång på sociala medier för företag i utsatta branscher.

Social media is a relatively new phenomenon that has had a huge impact in the way we communicate in recent years. Today it is used daily by almost everyone and has become a billion dollar industry where corporate existence is increasing by every day. But there is not entirely safe to work with social media since customers and visitors can make comments and investigate what others are writing about the brand and form their own opinion. The purpose of this study is to explain the potential advantages and disadvantages for organizations in vulnerable industries with a focus on insurance companies who works with Facebook. The paper takes its starting point in the convergence culture that explains a cultural shift where consumers are encouraged to search for new information and combine content from different media.

<- Föregående sida 26 Nästa sida ->