
Sökresultat:
947 Uppsatser om Facebook Developers - Sida 18 av 64
Fördelningsgrunder vid blandad verksamhet
I dagens allt mer virtuella samha?lle sker en stor del av interaktionen mellan individer i forum som inte la?ngre kra?ver fysisk na?rvaro. Vi bildar oss digitala identiteter och kan pa? ett enkelt tillva?gaga?ngssa?tt styra de intryck vi vill fo?rmedla. Denna uppsats bygger pa? materialinsamling fra?n en fokusgrupp, samt enskilda intervjuer da?r fiktiva Facebook-profiler tilla?mpas som stimulusmaterial.
Köpt, ägd och förtjänad ? en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
Titel: Köpt, ägd och förtjänad ? en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook.Författare: Albin Yngve och Anton FridolfssonUppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen förjournalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet.Termin: Höstterminen 2014Handledare: Malin SveningssonSidantal: 51 sidor, inklusive bilagor.Antal ord: 18202Syfte: Att undersöka användarnas inställning och attityd när det kommer till att ta del av olika formerav reklam på Facebook.Metod: Kvalitativa fokusgrupper.Material: Två fokusgruppsintervjuer med personer från olika generationer (60-talister vs 90-talister).Huvudresultat: Resultatet visar att de tillfrågade respondenterna inte anser att reklamen på Facebookär irriterande i den mån att det förstör användarupplevelsen. Den reklamtyp som uppfattas mest positivär förtjänad reklam. Den reklamtyp som uppfattas mest negativt är den köpta reklam som är placeradtillsammans med det användargenererade innehållet - och därmed stör målet med huvudanvändningen.Dessa uppfattningar är generellt sett likvärdiga sett över båda de undersökta generationerna.Respondenternas inställningar till riktade marknadsföringsinsatser är något tudelad. Ur ettintegritetsperspektiv är de tillfrågade sextiotalisterna något mer tveksamma till riktad reklam ännittiotalisterna.
Riskfri marknad? : En kvalitativ studie av bostadsköpares attityder i Umeå
AbstractIT can facilitate communication among individuals and connect people across geographical distances. On the contrary, citizens of the society who do not use communication technologies to some extent might feel excluded from the information society. As elderly citizens are already in a vulnerable position for the digital divide, communication technology becomes an important tool for interacting with friends and family. The social situation of elderly, 60 years of age and older, is a topic of current interest since they are the fastest growing age group in the world today. Further, social interaction becomes more important among elderly since it has a positive effect on well- being.
Säkerhetstänkande integrerat i systemdesign via formaliserade metoder
Systems development methods mirror different organizational perspectives, and not all methods are formalised, but what they have in common is the purpose of structuring and supporting systems development processes. Which method would be the most suitable may be determined by the systems development context at hand, because every systems development context is unique. Information is a valuable asset in today?s organizations, and it needs to be protected against both internal and external security threats. In our essay we aspired to find and present suggestions as to how systems developers can include security in the very design based on formalised systems development methods to create systems that are better prepared to meet the security challenges of today.
Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier
IntroductionIn this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social networks to advertise themselves and communicate with their customers. In this study we analyze IKEA Sweden and their use of social media on the national market, where focus lies upon IKEA Sweden Facebook-page. The study intends to find out how the company uses social media as a marketing and communication tool and also analyzes the relations and conversations that occur on the Facebook-page. Purpose and research questionsThe purpose of the study was to gain a deeper understanding of how a large Swedish company as IKEA has chosen to use social media and how it's perceived by them. We also intended to find out how IKEA Sweden uses social media in their daily work and how the company communicates through this media channel.
"Smileys, allvarligt liksom?" : En kvalitativ studie om hur företag på Facebook uppfattas av unga Facebookanvändare
Under de senaste åren har användandet av Facebook blivit allt vanligare. Det har blivit ett naturligt inslag i vardagen för en stor del av Sveriges befolkning. Inte bara i privatpersoners liv utan på senare år också för företag. Många företag ser det idag som en självklarhet att finnas representerade på Facebook där de kan ha direktkontakt med kunder. Det är dock lätt att få en känsla av att många företag uppmärksammat Facebooks popularitet och känner krav på att finnas där, utan att riktigt veta varför och hur de ska bete sig i den nya miljön.En trend är att i kommunikationen med människor på Facebook vara väldigt informell och avslappnad.
Studenters medvetenhet om- och inställning till social rekrytering.
Idag har nästan varje student en Facebook-profil och majoriteten av studenterna använder sig av Facebook dagligen. Då studenter lägger upp allt mer och mer privat innehåll på sociala medier har det blivit en källa med information för företag att använda sig av i rekryteringssammanhang.Det uppsatsen menar att besvara är hur studenter på KTH ställer sig till social rekrytering via Facebook och hur de anpassar sig. Vi genomförde en kvantitativ studie för att undersöka hur studenters medvetenhet kring- samt inställning till social rekrytering ser ut, och sedan genomförde en kvalitativ studie för att undersöka varför inställningen ser ut som den gör. Vi ville även undersöka om social rekrytering anses vara ett accepterat rekryteringsverktyg.Resultaten visar att majoriteten av vår målgrupp är medvetna om att social rekrytering används samt att de tycker det är ett acceptabelt rekryteringsverktyg. Vi har funnit att majoriteten av studenterna väljer att ha stängda profiler, då de inte vill att obehöriga ska ha möjlighet att komma åt privat information.
Sociala medier för att hantera kundkontakter
KONTEXT. I takt med att Internets framväxt och fler och fler människor ansluter sig till sociala medieplattformar som Facebook, uppkommer nya sätt att interagera och kommunicera mellan varandra. Samtidigt ökar antalet organisationer och företag, som i sin tur måste hitta nya vägar för att deras marknadsföring ska sticka ut och bli uppfattad. För att nå ut till målgruppen med budskap, måste organisationen vara där målgruppen är. Därför har Facebook blivit en ny del av företags marknadsföringsredskap.
UML i teori och praktik
Abstract During object-oriented system development, programming should be preceded by analysis and design to assure that the system fulfils the demands of the customer and simplify during the development phase and documentation. When modeling the analysis and design phases, several different notations may be used. One of these is the UML (Unified Modeling Language) which this thesis will cover. The aim is to compare the use of the UML i practice versus what is said in the literature. The investigation is built upon interviews at different companies to receive their reflections about the UML.
Sociala och lokala medier: en studie av nyttor i sociala nätverk
Papperstidningarnas popularitet har sjunkit i takt med att webbens har ökat. Nyhetsorganisationersåsom tidningar har haft svårt för att anpassa sig till denna förändring och har historiskt sett använtinternet som ett medium för envägskommunikation. De försöker nu slå sig in i sociala nätverk menutnyttjar inte kanalerna till sin fulla potential. Denna studie undersöker vilka nyttor lokaltidningar sermed Facebook och Twitter; två nätverk med samma karaktär men med olika användargrupper. Facebookbygger på personliga relationer medan Twitter bygger på nätverk av gemensamma intressen.En förstudie har genomförts för att undersöka utbredningen av tidningarnas användning av Facebookoch Twitter, och visar att de flesta använder dessa nätverk och att Facebook är vanligast.
Hur fungerar vårdens IT-system egentligen? : Jämförelse av elektroniska patientjournalsystem
To support, enhance and, in the future, develop the activity within the county councils in Sweden, IT support systems are currently used to a large extent. The need to document is central to the health care organizations and the counties have come a long way in the introduction of electronic patient record systems (EPR). The aim of the EPR systems is to support the care processes and the clinical professions in their work.This is a master thesis in the area of human-computer interaction (HCI), Department of Information Technology at Uppsala University. The aim of the thesis was to describe and compare the five most common EPR systems in Sweden. The comparison will focus on some usability aspects and on how well they support the users in their clinical practice.
Jämkning vid bodelning - en möjlighet för båda parter? : En analys av 12 kap 1 § äktenskapsbalken
AbstractIT can facilitate communication among individuals and connect people across geographical distances. On the contrary, citizens of the society who do not use communication technologies to some extent might feel excluded from the information society. As elderly citizens are already in a vulnerable position for the digital divide, communication technology becomes an important tool for interacting with friends and family. The social situation of elderly, 60 years of age and older, is a topic of current interest since they are the fastest growing age group in the world today. Further, social interaction becomes more important among elderly since it has a positive effect on well- being.
En social uppsats : En studie i kampanjskapande på Facebook utifrån projektledare och publik.
Studien undersöker tre strategiskt valda Facebook-kampanjer där projektledarna blivit intervjuade om deras uppfattningar av kampanjerna. Fyra grupper undersöktes sedan med fyra deltagare i varje för att se hur denna publik uppfattade kampanjerna. Därefter jämfördes skillnader och likheter i uppfattningarna mellan projektledarna och den utvalda publiken. I studien undersöks även vad båda parter anser karaktärisera en lyckad Facebook-kampanj.Teorierna som används är technology-image expectancy gap teorin som uppmärksammar hur publikens förväntningar kan mötas upp av organisationen och virtuellt kampanjskapande samt marknadsföring i sociala medier. Kvalitativa analyser av projektledarna och den valda publiken har genomförts för att undersöka skillnader och likheter i deras uppfattningar av de utvalda kampanjerna och vad de anser karaktäriserar en lyckad Facebook-kampanj.I analysen av resultatet kunde vi utifrån teorierna hitta skillnader och likheter i projektledarnas och publikens uppfattning av de kampanjer vi undersökte.
Facebook : En nödvändig del av promotionsmixen för Internationella Marknadsföringsprogrammet.
Dispositionen i artikeln är som följer: först kommer artikeln förklara varför undersökningen genomfördes. Därefter följer en redogörelse av vad det är för verktyg som används för att besvara studiens syfte. Detta användes också för att formulera påståenden. Därefter följer en redogörelse för hur den här studien genomfördes i verkligheten, som också är nästa punkt. Det hela avslutas med tolkningen av insamlat empiriskt material följt av ett slutgiltigt svar på använda påståenden och problemfrågor.Studien har två mål.
Insatsens akustik och dess påverkan på hörapparatens förstärkning
The earmould acoustics affect the amplification that the hearing aid is programmed to give to its user. It is therefore important that the choices made for the earmould are correctly done. One choice is regarding the shape of the soundbore that affects the frequency response of the hearing aid above a certain cut-off frequency. The purpose of this project was to measure the frequency response when altering the shape of the soundbore in the earmould. Additionally, the aim was to examine how the frequency response is affected when the shape of the soundbore is not set or is not possible to set in the software when programming the hearing aid.