Sök:

Sökresultat:

947 Uppsatser om Facebook Developers - Sida 17 av 64

Serviceklass för Facebook Graph API

Rapporten grundar sig på en delmängd av ett projekt som utfördes åt uppdragsgivaren SocialWorks. Projektet innefattade bland annat att arbeta mot externa webbtjänster.Genom webbtjänster kan webbaserade datorprogram kommunicera och skicka data till varandra. Då en webbtjänst nyttjas behöver utvecklaren sätta sig in i API:et för webbtjänsten. Denna rapport tar upp ett antal problem som kan uppstå vid användandet av en sådan webbtjänst och hur dessa problem kan lösas genom att skapa ett mellanlager i form av en serviceklass. Alla API-anrop ska gå genom serviceklassen och därmed behöver kodförändringar endast göras i serviceklassen ifall API:et förändras.Som ett resultat av arbetet togs en serviceklass fram som underlättar användningen av Facebooks Graph API tillsammans med PHP-ramverket Zend Framework.

Facebook ? en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik på Facebook

Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter för de företag som väljer att använda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfälle för företag att komma närmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intäkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. Idag blir företags snedsteg, dåliga service och fadäser offentliga på några minuter i de sociala medierna. I form av arga inlägg på företagens vägg på Facebook ackompanjerade av kommentarer från andra som håller med trådskaparen kan en lynchning av företaget som gjort något fel eller retat upp kunder startas. Mot bakgrund av det här resonemanget är syftet med denna uppsats att undersöka hur 3, en av Nordens största mobiloperatörer, bemöter kritik samt hur de väljer att skapa sin identitet på sin Facebook-sida.Den teoretiska referensramen i denna uppsats behandlar systemisk funktionell textanalys, identitetsskapande på internet, intimisering, word-of-mouth samt word-of-mouse och service recovery-teorier.Analysen bygger på en ideationell samt en interpersonell textanalys av fem svar på fem negativa inlägg skrivna av upprörda kunder på 3:s Facebook-sida.

Företags användning av tävlingar på sociala medier : Hur har sociala medier förändrat livsmedelsföretags tävlingar?

This study has examined how social media has changed food companies way of holding contests. The study examines how food companies use contests with the help of social media and how they used to do the contests before the use of social media. We have also researched the users behaviours and opinions of companies contests on and outside of social media.In this study we have interviewed four people responsible for contests on the social media department on their respective food company. We also performed a survey that was published on Facebook and followed it up with interviews from two of the participants.This study has showed that contests on social media, as a technical aspect, have given new possibilities for the design of the contests. But there are still some unexplored areas around contests on Facebook and the companies do not know exactly what the users are demanding.

Varför är ni inte ute och jagar bus istället för att sitta på Facebook? : - om polisens kommunikation i sociala medier

Vi har identifierat att forskningen gällande Facebook som intern kommunikationskanal är bristfällig. Vår studie syftar därför till att undersöka hur facebookgrupper används som kommunikationskanal internt i organisationer och vilka förutsättningar sociala funktioner i intranät skapar. Vi har i vår studie använt oss av kvalitativa metoder i form av en informantintervju, 10 samtalsintervjuer med ledare och medarbetare på två organisationer och en innehållsanalys av material från en sluten facebookgrupp. Våra resultat tyder på att det finns många aspekter att ta hänsyn till om internkommunikationen sker på Facebook, däribland säkerhetsaspekten av informationen som publiceras samt gränsdragningen mellan den privata rollen och yrkesrollen. Bland våra slutsatser finner vi att samtliga respondenter anser att möjligheterna för dialog och delaktighet för samtliga medlemmar i en organisation ökar när kommunikationen sker internt på Facebook.

Vem är du? Vem är jag? ? Charader i dagens medierade värld. En studie av identitetskonstruktionen på Facebook.

AbstractTitle: Who are you? Who am I? ? Charades in the mediated world of today. A study of the construction of identity at Facebook.(Vem är du? Vem är jag? ? Charader i dagens medierade värld. En studie av identitetskonstruktionen på Facebook.)Number of pages: 58 (66 including enclosures.)Author: Mathilda WahlundTutor: Ylva EkströmCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: The aim is to study how people construct their own identities today.

Att konsumera, bidra eller skapa : En studie om deltagande i varumärkesrelaterade aktiviteter på Facebook

This study has researched different motivations for user participation in brand related activities on social media. The study used three types of participation to evaluate motivations for user participation. These types were the following: consuming content, contributing to existing content and creating new content. An online questionnaire was distributed on brand Facebook pages and was used as a foundation for two focus group interviews that were then held. The goal of the study was to see what motivates user participation, in order to aid companies and organizations in understanding users.

Krisinformation i sociala medier : Kommuners användning av Facebook och Twitterför att sprida information till kommuninvånare

Det blir allt vanligare att kommuner använder sociala medier i sitt kommunikationsarbete. I denna uppsats har det undersökts hur sociala medier används för spridning av krisinformation på kommunal nivå samt vilka faktorer som bidrar till att krisinformationen når kommuninvånarna. Vidare har det undersökts hur kommunernas delade krisinformation i sociala medier kan förtydligas genom aggregering till en annan plattform. Studien som innefattar intervjuer med tolv kommuner som är aktiva i sociala medier samt med tre i ämnet insatta personer visar på att sociala medier som kriskommunikationskanaler idag används i relativt liten utsträckning. Det beror, enligt kommunerna, främst på att få kriser drabbat kommunerna sedan användningen av sociala medier påbörjades.

Agila metoders påverkan på testare

To assure good quality the software needs to be tested to find errors and to verify that the programme meets the customer?s expectations. Traditional methods are usually used in software development and means that a number of predetermined steps are followed. By using agile methods the development can more easily be adapted to the changes on the market. With these methods the testing is carried out continuously throughout the project.

Relationen mellan sändare och mottagare på Facebook : En studie med fokus på inlägg kring träning och hälsa

Träning och hälsa har under senare år fått ett allt starkare fotfäste på sociala medier, inte minst på sociala plattformar såsom Facebook och Instagram. Det blir allt vanligare att man efter, till exempel, en löparrunda eller ett gympass väljer att dela med sig av sin träningserfarenhet på dessa plattformar i form av bilder, text och data från olika träningsapplikationer.Syftet med denna studie är att undersöka förhållandet mellan sändare och mottagare av träningsrelaterade statusuppdateringar på Facebook, i synnerhet när det gäller de båda parternas olika tolkningar av statusuppdateringen. För att undersöka detta genomfördes dels en enkätundersökning samt en kvalitativ gruppstudie. Gruppstudien gick ut på att låta en mindre grupp använda det sociala nätverket Facebook som forum för att posta träningsrelaterade inlägg samt reflektera över de andra deltagarnas inlägg.Resultaten visar att det finns en tydlig skillnad mellan hur träningsrelaterade statusuppdateringar mottas i det allmänna flödet gentemot i en sluten grupp på Facebook. Vilken typ av data träningsrelaterade inlägg innehåller visade sig också ha en betydande roll för hur de mottas.

Negativ ryktesspridning på Facebook : En studie om hur ett företag inom finansbranschen kan motverka negativ ryktesspridning i sociala medier

Syftet med denna studie är att undersöka hur Företag X hanterar negativ ryktesspridning på deras Facebooksida. Vi vill med resultatet från vår studie föra en diskussion om hur företag inom finansbranschen kan använda Facebook för att motverka negativ ryktesspridning. För att besvara vårt syfte har vi intervjuat tre anställda på Företag X. I vår analysmodell utgick vi från tre faktorer vi funnit påverkar hantering av negativ ryktesspridning på företagets Facebooksida; övervakning, tid och svar.Vår studie visar att Företag X har en god övervakning om vad som skrivs om dem i såväl traditionella som sociala medier. Dock finns brister i hanteringen av Facebooksidan då svaren inte är anpassade till den tidsaspekt som råder på sociala medier.

Undersökning av elektroniska scorekort på golfmarknaden : Var ligger problemet för fortsatt utveckling?

This is a Master´s Thesis based on my own idea instead of that of a company. It is a survey that focuses on finding out more about which part of the development process that is blocking the establishment of electronic scorecards on the golf market. Why has it not been introduced on the market in a larger scale yet, considering the technology we possess today? This question is investigated through interviews with the Swedish Golf association, and three companies that have chosen different paths to implement an electronic scorecard. The interviews focuses on finding out what developers and the association believe to be the main problem, before taking the next step in releasing electronic scorecards on a larger scale.

Det tystade folkets röst : En undersökning av hur Sverigedemokraterna använder redaktionellt material för att rama in sina budskap på Facebook.

Det finns en hel del forskning om högerpopulistiska partiers relation till massmedier, och hur den högerextrema rörelsen använder sociala medier. Hur högerpopulistiska partier använder material från medierna för att rama in sina politiska budskap är däremot mindre utforskat.Frågeställningarna för undersökningen var hur Sverigedemokraterna agerar som news aggregator på sin Facebook-sida i samband med riksdagsvalet 2014, och hur partiet ramar in det redaktionella material de länkar till. En kvalitativ undersökning med utgångspunkt i teorin om framing gjordes av samtliga officiella inlägg på Sverigedemokraternas Facebook-sida under perioden 140801 ? 141031. Inläggen grupperades utifrån sex teman (mobilisering, Sverigedemokraterna mot etablissemanget, välfärd, ekonomi, invandring och hotet mot Sverige).

Gilla, dela och kommentera ? Användarrespons på bibliotekets Facebookinlägg

The focus of this thesis is to examine posts on library?s Facebook pages and to investigate possible connections between posts and user response. The study examines posts published from thirty different libraries Facebook pages over a two week period to examine if any correlation between different subjects or types of posts affects the degree and type of response from the users.The findings show that photos stand for the majority of the published post concerning its type and that activities at the library was the most common subject of posts. After using eta as measure of association a tenuous connection between degree of response and the posts subject and between the degree of response and the type of post was found. The standard deviation, however, was high in the majority of the variables used.

Sju heuristiker för utvärdering av webb-API:er

The amount of web APIs that are open to the public is increasing fast. Both the free web APIs as well as the ones that cost money to access. Both bigger and smaller organizations, professional and non-professional developers use these web APIs to add value to their systems or use it to create new applications. This is an area study where alot of research has been done in the last few years. In spite of this there are still no user-centered evaluation methods for web APIs.

Säkerhetsventilen i ränteavdragsbegränsningsreglerna : En analys utav rekvisitet huvudsakligen affärsmässigt motiverat i 24 kap. 10 e § IL

AbstractIT can facilitate communication among individuals and connect people across geographical distances. On the contrary, citizens of the society who do not use communication technologies to some extent might feel excluded from the information society. As elderly citizens are already in a vulnerable position for the digital divide, communication technology becomes an important tool for interacting with friends and family. The social situation of elderly, 60 years of age and older, is a topic of current interest since they are the fastest growing age group in the world today. Further, social interaction becomes more important among elderly since it has a positive effect on well- being.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->