Sök:

Sökresultat:

12162 Uppsatser om Extern data - Sida 17 av 811

Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå!Författare: Zara Selander & Isabella WestbergUppdragsgivare: Arts & Business Sweden ABKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid Institutionen förjournalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2013Handledare: Orla VigsöAntal ord: 18 712 (exklusive abstract, executive summary, appendix)Syfte: Undersöka hur verksamheter inom scenkonst i Göteborg arbetar med extern kommunikation för att skapa en relation med sin publik. Samt identifiera och lyfta fram faktorer som kan inverka.Metod: Kvalitativ studie med samtalsintervjuer med marknads- och kommunikationschefer på sju valda scenkonstverksamheter i Göteborg.Material: Analys av samtalsintervjuer, sammanlagt 7 personer.Huvudresultat: Studien beskriver en professionaliserad extern kommunikation med relationer och dialog i fokus. Scenkonstverksamheterna kommunicerar med en bred publik såväl inom fysiska väggar som i digitala medier. Arbetet påverkas av fem huvudfaktorer somstudien identifierar: organisationens struktur, ett offentligt uppdrags ramar, digitalisering, utbudet av konkurrerande kulturaktiviteter samt människans komplexitet. Nämnda faktorer ställer höga krav på scenkonstverksamheterna att hålla en ständig dialog och kommunicera till breda grupper i en mängd kanaler.

Webbläsartillägg för inhämtning av data

Speedledger is a company that is working to automate electronic accounting for businesses, organizations and associations.In the current situation bank data is sent from the users internet bank to Speedledger via a virtual printer driver. The driver transforms the web page into a PDF and sends it to a server for interpretation.The problem is that PDF is not created for this sort of data transfer and makes the interpretation of data is very problematic.The goal of the thesis is to study whether there is a possibility to develop a browser add-on that can retrieve information on the customer's banking page and send it on to Speedledgers server for interpretation. My task was to implement a add-on for one of the three major browsers Mozilla Firefox, Google Chrome or Microsoft Internet Explorer, and then study the possibility of implementing it to the other two by reading the documentation.What I concluded was that it is possible to implement for all the three browsers. However, the techniques will differ slightly when developing these add-ons.  .

Celebritet i marknadsföringen : Hur påverkas företaget?

The aim of this thesis is that through a case study, analyze and evaluate whether the customer is high - or low involved and connect with the choice of marketing strategy using a celebrity.This thesis is about how a celebrity can be used in marketing to affect a company's customers. The essay is facing the fashion retail industry, where three companies, Lindex, H&M and MQ, has been studied and compared. Lindex is using celebritiy Emma Wiklund by an internal collaboration within the enterprise. MQ is using various celebrities in various campaigns throughout the year and use them in external advertising campaigns. H&M is using interactive marketing with different celebrities in the form of, for example, guest collections for the company.

Företags hantering av konsumentdata : Speglar användares elektroniska fotspår förhållningssättet till integritet?

The essay concerns corporation?s usage and consumer?s attitude towards the phenomenon Big Data. The aim is to analyse whether corporation-management and future ambitions concerning consumer data coincide with attitudes and opinions of today's consumer, and how these opinions reflect consumer behaviour online. The essay is limited to focus on how companies use consumer data in order to better understand and improve the efficiency of their marketing. A self-composed analyse-model was created using previous studies concerning Internet-usage in Sweden, previous management analysis of corporations use of Big Data combined with theory of Cognitive Dissonance. A questionnaire was then created with the analyse model as foundation.

Värdering av fastigheter till verkligt värde : Vilka konsekvenser får värderingen av förvaltningsfastigheter till verkligt värde för fastighetsbolagens riskhantering och finansiering av verksamheten?

Den 1 januari 2005 infördes IFRS i svenska noterade företag. IAS 40 är en del av det nya regelverket och innebär att förvaltningsfastigheter får värderas till verkligt värde. Implementeringen av standarden medför stora förändringar i svensk redovisning. En redovisning baserad på verkliga värden kan resultera i stora svängningar vad gäller tillgångarnas värden. Vidare kan det vara problematiskt att tilldela den tillämpade värderingsmodellens ingående variabler realistiska värden.

Inställning till och val av livsmedelsprodukter bland personer som är över 55 år

Data retrieved from airborne laser scanning represents a new source of forest data. Today, the technology has matured so that it can function in an operational environment. The aim of this study was to compile areas of application of laserdata in forestry. Moreover to analyze costs and accessibility of laserdata. The goal was to provide private forest owners information to support assessments of possible benefits of laserdata.

Att behålla rekryteringen internt - en studie om ett kunskapsföretags motiv

Uppsatsen syfte är att undersöka vilka motiv ett kunskapsföretag kan ha för att behålla hela sin rekryteringsprocess internt istället för att outsourca den. I uppsatsen har vi utgått från en tolkande ansats och har därför använt oss av den kvalitativa och abduktiva metoden samt genomfört semistrukturerade intervjuer. Utifrån vår analys av empirisk data och valda teorier har vi resonerat om att Nimetöns rekryteringsprocess inte kan kategoriseras som kärnkompetens. Eftersom Nimetön är ett kunskapsföretag är det dock troligt att rekryteringen är nära kopplad till human kapitalet, som är företagets kärnkompetens. Därmed anser vi att det skulle kunna vara en av anledningarna till att företaget valt att behålla rekryteringen internt.

Databas för forskningsdata, VTI

På VTI, så som på många andra forskningsorganisationer samlas data in, bearbetas och reduceras till slutsatser som slutligen publiceras. Data sparas idag ofta på den enskilde forskarens dator och stannar där. En hantering som genom att att maskinvara skrotas, riskerar att data, på sikt försvinner.Ett alternativ är att samla data centralt och strukturerat. Det ger inte bara möjlighet att skydda data från tidens tand utan öppnar även för att fler enkelt ska kunna använda data från en studie i andra studier. Detta kan göras både genom både jämförande studier och metastudier, där andra aspekter än de ursprungligen menade utvärderas.

Generering av analoga signaler från XSV-300

Att ett grafikkort ska behandla data och sen generera en bild på en skärm är en ganska logisk funktion för ett grafikkort. Vad som har gjorts här är att alla grundläggande funktioner för grafikkortet har tagits bort, detta för att ingen behandling ska göras. Detta har gjorts för att kunna låta data passera genom kortet med så hög hastighet som möjligt. Att låta data gå genom kortet var det första steget. Efter det skulle förhoppningsvis ett stabilt system ha uppnåtts där vi kunde göra överföringen av data snabbare.

Offentlig sektor kontra privat sektor : En studie om lärarnas medarbetarskap, arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse

Studiens syfte var att undersöka om det fanns några skillnader gällande medarbetarskap, arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse mellan kommunal och privatanställda gymnasielärare. Enkätundersökningen (N = 88) genomfördes i en kommunal och en privat gymnasieskola. Resultatet visade att det fanns signifikanta skillnader mellan kommunal och privatanställda lärare i följande dimensioner: övervakning, samarbete, engagemang, extern reglering, tillfredsställelse med arbetskamrater och tillfredsställelse med chefen. Dessa dimensioners relevans och resultatets validitet diskuteras..

Konsulters beskrivning av Big Data och dess koppling till Business Intelligence

De allra flesta av oss kommer ständigt i kontakt med olika dataflöden vilket har blivit en helt naturlig del av vårt nutida informationssamhälle. Dagens företag agerar i en ständigt föränderlig omvärld, och hantering av data och information har blivit en allt viktigare konkurrensfaktor. Detta i takt med att den totala datamängden i den digitala världen har ökat kraftigt de senaste åren. En benämning för gigantiska datamängder är Big Data, som har blivit ett populärt begrepp inom IT-branschen. Big Data kommer med helt nya analysmöjligheter, men det har visat sig att många företag är oroliga för hur de ska hantera och ta tillvara på de växande datamängderna.

Is big that big? -En studie om hur banker använder bid data i sin kundhantering

Bakgrund och problemdiskussion: I takt med att vår omgivning blir mer digitaliserad skapasvarje dag, timme och sekund allt mer data. De stora datamängder som skapas går underbenämningen ?big data? och kan förklaras som stora datamängder som överskrider kapacitetenför vad ett vanligt databassystem kan hantera. Genom big data kan företag få ökad informationoch kunskap om sina kunder och därmed få ett bättre underlag till sina Customer Intelligencelösningar.Big data är på många sätt lovande men det kvarstår en del utmaningar, bådeaffärsmässiga och tekniska innan det kan anammas fullt ut. Arbete och hantering av data tar idagupp cirka 7-10 % av bankers rörelseresultat och frågan är hur de skulle kunna utvinna och lagradenna data på ett effektivt sätt.

Hemligheten bakom en ledares motivation och tillfredsställelse på arbetsplatsen : Utifrån ett manligt och kvinnligt perspektiv

Genom att studera ledares motivation och tillfredsställelse i relation till motivationsteorin Self-Determination Theory (SDT) söktes stöd för undersökningens syfte och frågeställningar: hur respektive kön i ledarpositioner motiveras på arbetsplatsen i förhållande SDT ? om de är självbestämmande eller kontrollerade samt om det finns en relation mellan motivation och tillfredsställelse. Frågeformulär besvarades av 48 män och 93 kvinnor i olika ledarpositioner. Data analyserades i form av t-tester, ett Chi-Square-test, kategoriseringar samt ett beräknande av Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale. Resultatet visade att den inre liksom den mest självbestämmande och minst kontrollerade motivationstypen motiverade mest utifrån självbestämmande profiler samt att det finns en relation mellan upplevelsen av motivation och tillfredsställelse.

Autenticitet i ett öppna data-sammanhang : Utmaningar och möjligheter ur ett arkivvetenskapligt perspektiv

By tradition, archival sciences has emerged in a context with defined information processes, with explicit information producers and custodians to which consumers make requests for the information. In this process, the archival science has developed methods and strategies to preserve authentic and reliable records and by that providing trustworthy information. In an online society, people are using the internet to get information for different purposes. Even though there is no legal obligation to guarantee the authenticity, it is of societal importance that the end users get trustworthy information. In this online context, open data is a trend that is growing fast over the world and it is interesting because its conditions raises many questions regarding authenticity.Since open data is free to reuse, link and combine with other information, and it is preferably in primary format it raises questions about how to maintain the integrity and identity of the information, which is the constituents of authenticity as it is used in this work.

Vad gör innehåll bra i sociala medier? : En studie med framtagna rekommendationer för hemsidan Wallyfy

Wallyfy is planned to be a social webmagazine with a focus on good content, with a quality check and moderation of the published content. The author of the study provides Wallyfy with thoughts and ideas about the website content and functionality. The main problem of the study was to explore what makes good content in social media for the potential users of Wallyfy, also using this insight to provide Wallyfy with directions for making decisions regarding both functionality and content. The theory of the study is being used as a starting point for understanding the phenomenom social media and to easier grasp the problem. The method of the study is based on user- centered thinking in design, where the author seeks to understand the participant?s emotions, values and dreams.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->