Sök:

Sökresultat:

632 Uppsatser om Event - Sida 3 av 43

Bakgrundsmusikens påverkan inom event marketing

The purpose of this thesis was to get a deeper understanding of why and how companies work with background music in Event marketing and also how it can affect on companies image. In our research a case study was conducted and based on interviews with four respondents who all have experience working with background music throughout their careers. The study has shown that background music can be a very effective promotion tool in Event marketing when it's used in the right way. Furthermore this study has shown that companies consciously use background music to enhance the experience and emotional affect the attendant through choice of music and the music can affect companies' image. Event marketing combined with background music is an effective tool for companies to generate positive associations to image and to reach their target group when right music is correctly conducted..

Event Marketing - ur ett organisatoriskt perspektiv

Uppsatsens syfte är att beskriva arbetsprocessen i ett Event och visa på skillnader mellan de olika aktörernas synsätt. Den grundar sig på studier av två Eventbyråer; en stor, marknadsledande och en liten, nystartad. I uppsatsens analys diskuteras framförallt skillnaderna mellan de som planerar Eventet och de som genomför det. Här kan det ibland uppstå vissa spänningar. Utifrån två metaforer angrips problematiken de skilda synsätten och författarna diskuterar varför spänningarna kan uppstå, samt hur organisationen kan göra för att försöka undvika dem..

CQRS och Event Sourcing som mjukvaruarkitektur

I den här rapporten undersöks Command Query Responsibility Segregation (CQRS),Event Sourcing och Task Based User Interface (händelsebaserat gränssnitt) somtillsammans bildar en annorlunda arkitektorisk uppbyggnad av system. Tanken bakomarkitekturen är att kunna spåra vad, när och hur data förändras i ett system samtmöjlighet att återskapa tidigare tillstånd, jämfört med traditionella system som endastlagrar, hanterar och presenterar data i dess nuvarande tillstånd. Undersökningen hargjorts genom att ta fram en bokningsprototyp och resulterade i för ?och nackdelar,användningsområde och hur CQRS, Event Sourcing och händelsebaserat gränssnitt kanimplementeras tillsammans..

IT-implementering inom svenska banker : En flerfallstudie med fokus på användarna och önskade effekter

The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event Marketing, witch is marketing through Events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through Events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event Marketing possess? In what context is Event Marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.

Eventet som upplevelseproduktion: en undersökning av upplevelsebegreppets strategiska betydelse inom relationsskapande event marketing

Ordet upplevelse används idag av många företag i olika branscher för att beskriva företagets tjänsteutbud. Inom marknadsföring används upplevelser för att tränga igenom det tilltagande mediebruset och för relationsbyggande åtgärder. Syftet med uppsatsen är att undersöka huruvida Eventbyråer profilerade inom relationsskapande Event marketing använder begreppet upplevelse och vad det har för betydelse för deras verksamhet. Med ett hermeneutiskt förhållningssätt och en induktiv ansats har jag genomfört en kvalitativ intervjustudie baserad på intervjuer med sju Eventbyråer. Studien visar att upplevelse som fenomen är en viktig effekt av relationsskapande Event marketing, men att det finns en paradox ifråga om användningen och beskrivningen av begreppet.

Relationsskapande event - Inte alltid en dans på rosor

Studiens syfte a?r att belysa och fo?rklara de brister som relationsmarknadsfo?ring genom relationsskapande Event kan inneba?ra. Detta fo?r att komplettera teorin och ge o?kad fo?rsta?else. Teorin inleds med relationsmarknadsfo?ring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv.

Carlstad Comic Con : En fallstudie

This is a case study of Carlstad Comic Con 2011 and 2012.The purpose is to study the Event in relation to a project management and a local culture policy perspective. This in order to analyze the organization of a popular culture Event and see how such a local Event may benefit Karlstad as a city. Besides studying the organization of Carlstad Comic Con and its outcomes I am sketching a short cultural history of popular culture media and its context within recent year?s globalization.The study shows that the Events have had a great beneficial impact on the local industry; lacking any negative sides, and have put Karlstad in an international context which goes directly in line with the standard guidelines for project management of region culture policy. Concerning how to organize the Event the organizers have not followed a strict project structure.

Massundanträngning i samband med pålning i lera

Voltage sag indices are a way of quantifying the performance of the power supply, as far as voltage sags are concerned. Indices can be defined for individual Events, for individual sites, and for a whole system. A standard method for single-Event methods is part of IEC standard 61000-4-30.This thesis emphasizes the importance of voltage sag indices and different methods for calculating three-phase voltage sag characteristics. Three-phase Events measured in a medium network voltage over period of one month were analyzed, results examined and statistically evaluated. An algorithm for calculating voltage sag characteristics and indices was created in Matlab.

Integration genom event - America´s Cup:s förankring i Malmö

Uppsatsens titel: Integration genom Event ? America?s Cup:s förankring i Malmö Seminariedatum: 13 januari, 2006 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatseminarium, 10 poäng Författare: Lisa Kopp, Maria Leifland, Ann Lilja Handledare: Erling Green, Christer Kedström Fem nyckelord: America?s Cup, Event, integration, Malmö, stadsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera en ansats till en ny metodik för att marknads¬föra Malmö stad där Event utnyttjas för att öka integrationen: ?Event med samhällssyfte?. Vi använder Eventet America?s Cup som fallstudie för att identifiera hur Event bedrivs idag och vilka behov vår modell bör tillfredställa. Metod: Vi har använt oss av både en kvalitativ metod bestående av djupintervjuer med Eventets nyckelpersoner och en kvantitativ metod som utgörs av en enkätundersökning bland befolkningen i två stadsdelar.

Den lokala påverkan av ett mega event : London 2012 med vision London 2040

The topic of this essay is the expected effects that can come during and after a mega Event and how the local impact may affect the local community and the citizen. This essay concerns a forthcoming mega Event, the Olympic Games that will be held in London 2012. The area that the Olympics will be held in is Stratford that is located about twenty minutes from the central of London by the underground. The Olympic Games is one of the largest mega Events with its millions of visitors. The purpose of this essay is to study what is expected after the mega Event has taken place in London.

Bestämning av jordmodul för kringfyllnadsmaterial runt rörbroar

Voltage sag indices are a way of quantifying the performance of the power supply, as far as voltage sags are concerned. Indices can be defined for individual Events, for individual sites, and for a whole system. A standard method for single-Event methods is part of IEC standard 61000-4-30.This thesis emphasizes the importance of voltage sag indices and different methods for calculating three-phase voltage sag characteristics. Three-phase Events measured in a medium network voltage over period of one month were analyzed, results examined and statistically evaluated. An algorithm for calculating voltage sag characteristics and indices was created in Matlab.

Studie av 3-dimensionella sidoeffekter vid etappvis schaktning i Götatunneln, J2

Voltage sag indices are a way of quantifying the performance of the power supply, as far as voltage sags are concerned. Indices can be defined for individual Events, for individual sites, and for a whole system. A standard method for single-Event methods is part of IEC standard 61000-4-30.This thesis emphasizes the importance of voltage sag indices and different methods for calculating three-phase voltage sag characteristics. Three-phase Events measured in a medium network voltage over period of one month were analyzed, results examined and statistically evaluated. An algorithm for calculating voltage sag characteristics and indices was created in Matlab.

Utvärdering av trafiklösningar och markanvändning på Södra Älvstranden i Göteborg

Voltage sag indices are a way of quantifying the performance of the power supply, as far as voltage sags are concerned. Indices can be defined for individual Events, for individual sites, and for a whole system. A standard method for single-Event methods is part of IEC standard 61000-4-30.This thesis emphasizes the importance of voltage sag indices and different methods for calculating three-phase voltage sag characteristics. Three-phase Events measured in a medium network voltage over period of one month were analyzed, results examined and statistically evaluated. An algorithm for calculating voltage sag characteristics and indices was created in Matlab.

Många bäckar små... : En studie i hur event marknadsföringens komponenter påverkar effekten och upplevelsen av ett event

Då företag idag är utsatta för ständig konkurrens gäller att dessa utformar sin marknadsföring för att passa de preferenser som dess målgrupp innehar och för att tränga igenom det brus dagens mediala samhälle kännetecknas av.Event marknadsföring har de senaste årtiondena uppmärksammats, dock är forskningen inom ämnet relativt ny och således har olika marknadsföringsteorier inte tidigare applicerats på Events för att förstå dess genomslagskraft och effekt.Detta resonemang har lett oss till vår problemformulering:  Vilka skillnader och likheter finns mellan företagets och kundernas uppfattning av Event marknadsföring?Studiens huvudsyfte är att kartlägga de faktorer som avgör ett Events verkan på samtliga deltagare. Inom ramen för detta avser vi identifiera och beskriva de marknadsförings- och kommunikationsteorier som finnes lämpliga för att slutligen kunna ge våra synpunkter till företag som kan leda till en mer effektiv Event marknadsföring.Studien är baserad på en deduktiv ansats, där vi testat befintliga teorier mot vekligheten samt hur dessa kan tillämpas på Event marknadsföring. Dessa teorier har vi integrerat med varandra för att ytterligare förstå Eventets komponenter på ett sätt som vi tidigare inte sett inom forskningen.Den datainsamling som skett under studiens gång är baserad på en kvantitativ metod. En enkätundersökning har gjorts på besökare av Events för att skapa bredd i studien.

Värdering och jämförelse av kvalitetsfaktorer för lokal kollektivtrafik i Helsingfors och Göteborg

Voltage sag indices are a way of quantifying the performance of the power supply, as far as voltage sags are concerned. Indices can be defined for individual Events, for individual sites, and for a whole system. A standard method for single-Event methods is part of IEC standard 61000-4-30.This thesis emphasizes the importance of voltage sag indices and different methods for calculating three-phase voltage sag characteristics. Three-phase Events measured in a medium network voltage over period of one month were analyzed, results examined and statistically evaluated. An algorithm for calculating voltage sag characteristics and indices was created in Matlab.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->