
Sökresultat:
21527 Uppsatser om Event study methodology - Sida 9 av 1436
Utveckling av ramverk för editering och simuleringav BPMN
Business Process Modelling Notation (BPMN) is a way to graphically draw a diagram of a business process. A BPMN diagram consists of several so-called flow objects. These are interconnected in the graph through sequence flows. BPMN models are merely graphical representations of business process and there is a need to simulate these diagrams for different purposes. The simulation that now is available for BPMN is that the model is evaluated by checking if it is correct.
Den hårfina gränsen : Diskussioner om kvinnors orakade armhålor på internetforumet Flashback
The purpose of this study is to examine discussions on the Swedish internet forum ?Flashback? regarding female body hair and the cultural norms that surround it. The discussion is centered around a broadcasted event in which a woman?s hairy armpit was incidentally shown, with a lot of viral hate as a result. Our purpose with this study is to get a deeper insight into viral hate towards women who challenge gender norms.
Informationsdesign i hemmets hjärta : Struktur och ordning i kök för personer med neuropsykiatriskt funktionshinder
Business Process Modelling Notation (BPMN) is a way to graphically draw a diagram of a business process. A BPMN diagram consists of several so-called flow objects. These are interconnected in the graph through sequence flows. BPMN models are merely graphical representations of business process and there is a need to simulate these diagrams for different purposes. The simulation that now is available for BPMN is that the model is evaluated by checking if it is correct.
Simulation driven design : An iterative approach for mechanical engineers with focus on static analysis
This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.
I etikens gränsland: en fallstudie av fyra dagstidningars bevakande av gripandet av den misstänkte Hagamannen
The aim of this research was to describe how daily papers comply with the ethical guidelines of journalism when reporting on the arrest of a criminal suspect. In order to do this we studied how the arrest of a suspected violent serial rapist was covered by four newspapers, Västerbottens Folkblad, Västerbottenskuriren, Dagens Nyheter and Svenska Dagbladet. The theoretical areas of the study were the ethical guidelines, and other ethical perspectives in the media, news value and general interest regarding news. The research strategy was a case study, and a text analysis was used in order to collect empirical data. Several readings of the newspapers resulted in four themes to analyse: Identifying, to judge someone unheard, show consideration for victims and criminal, the use of sources.
Hur reagerar fotbollsklubbars aktiekurser på spelartransaktioner och kvalifikationsmomentet till Champions League?
Syftet med uppsatsen var att studera hur börsnoterade fotbollsklubbars aktier reagerar vid spelartransaktioner och vid kvalifikationsmomentet till Champions League. För att genomföra denna undersökning använde vi oss av en kvantitaitv metod, där vi studerade spelartransaktioner och kvalifikationsmomentet till Champions League enligt Event study teknik. Empirins utgörs av börskurser från de fyra klubbarna Bröndby, Celtic FC, FC Köpenhamn och Newcastle United sedan 1998. Vi har använt oss av den halvstarka marknadseffektiviteten, aktieägarbeteende samt förväntningar på aktiemarknaden som teoretisk referensram. Teorin används för att kunna förklara hur aktiekurser kan tänkas reagera på valda händelser.
Skomakarens barn : studie om relationsmarknadsföring inom eventbranschen
Eventföretagen har en positiv inställning till relationsmarknadsföring och tycker att de använder sig av den. De marknadsför sig på ett ungefär likadant sätt genom de kanaler som är skilda från kanaler som används vid transaktionsmarknadsföring. Det som kännetecknar implementeringen av relationsmarknadsföring är företagets attityd till relationer med sina kunder och samarbetspartners samt förståelsen av vilken roll kommunikation och interaktion spelar i deras arbete..
Klimatfrågan -från en kritisk händelse till en politisk modefråga?
Few issues have been exposed in media recently as much as the climate change issue. Afterthe documentary film ?An Inconvenient Thruth? presented by Al Gore was released in 2006,most of the world saw a lot of attention directed towards global warming. This was a turningpoint that is refered to in this dissertation an history-graded critical event, which is assumed tohave a significant impact on peoples lives.The purpose of this dissertation is to examine whether or not political parties in Swedenresponded to this critical event in the way that they, in their party programmes, haveformulated policies related to climate change. Alternatively if media produces an image ofpolitical activity which does not comport with the forming of actual political standpoints.
Vision eller Verklighet ? Vad säger kontoret om företaget som sitter där?
This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.
The Impact of Special Dividend and Redemption Announcements on the Swedish Stock Market
The aim with this study is to investigate the market reactions to announcements of special dividends and redemptions in Sweden and thus if these announcements can signal information. This study is an event study, where the event is the day of the announcement of a suggestion regarding issuance of special dividends or redemptions. The abnormal returns were estimated for two samples with the market adjusted returns model, one including special dividend announcing firms and the other redemption announcing firms. The signalling hypothesis and the hypothesis of a tax induced clientele effect are the most important hypotheses for this study. The efficient market hypothesis is another theoretical base that may explain the market reactions to the studied announcements, especially the pre-announcement activities that may occur.
VD-byten : Hur påverkas ett företags aktiekurs vid ett tillkännagivande av en ny VD?
This essay which is an event study aims to examine if an announcement of a CEO exchange actually is course-affecting information. The essay study?s if a variation can be detected in the share price in relation to an announcement of a CEO exchange. The study also aims to examine if the characteristics; age, number of years at the post, and compensation to the CEO effects the share price progress. The study embraces 46 companies from eight different line of business.
Posttraumatisk stress hos universitetsstudenter i Lund
Posttraumatic Stress Disorder (PTSD) is an anxiety disorder resulting from exposure to a traumatic event. The purpose of this study was to examine the exposure to Potentially Traumatic Events (PTE) and the prevalence of PTSD among students at the University of Lund. Sexdifferences among these variables were also examined. Using surveys as research method, 380 students from five different faculties participated. The results indicated that these students have been more exposed to PTE than the general Swedish population.
Att planera och genomföra ett varumärkesvärde-ökande event : inom detaljhandeln på butiksnivå
Eventmarknadsföring är i ropet just nu beroende på att det är ett sätt att kommunicera direkt till konsumenterna och påverka dem under en längre period. Denna uppsats behandlar hur en arrangör ska gå tillväga för att lyckas med att planera och genomföra ett varumärkesvärdeökande event. Särskilt om eventet har syftet att ses som ett startskott för framtida varumärkesvärde-ökande marknadskommunikation. Vi har använt den planeringsprocess som Shone och Parry gjort och sedan utvecklat denna för att den ska vara användbar till vårt syfte. Shone och Parry's modell innehåller det som krävs för att planera och genomföra ett event, allt ifrån målsättning till utvärdering efter genomförandet.
Att vägledas av en fyr : En studie om förhållanden i tre Sport event-organisationer
Den här studiens syfte är att undersöka och jämföra hur förhållanden i tre av Sveriges till synes mest framgångsrika sport eventorganisationer ser ut, baserat på den mest grundläggande och äldsta managementteorin. Studien har genomförts som en kvalitativ metod med sammanlagt sex semistrukturerade intervjuer. Intervjuerna har genomförts med respektive chef och en anställd i varje sport eventorganisation för att skapa en helhetsbild av hur förhållandena ser ut i organisationerna.Den framkomna empirin har vi analyserat i förhållande till Fayols managementteori och med utgångspunkt i det har vi sedan diskuterat resultatet. Resultatet ger en bild av hur förhållanden ser ut i respektive organisation. I resultatet framkommer också att organisationerna är lika till stor del, bland annat när det handlar om arbetsfördelning, grad av ansvar bland de anställda, initiativtagande samt känslan av samhörighet i organisationen.Det framkommer även att det finns skillnader mellan organisationerna.
Utmaningar med utveckling av mobila applikationer : En fallstudie om kravhantering ur ett utvecklingsperspektiv
The use of mobile devices has during the last years expanded and on the market you can see a huge amount of applications. The development of mobile applications differs from traditional systems development since mobility infers that mobile applications can be used in different technological and social contexts. Although previous research has recognized that mobility can present mobile application developers with certain challenges, empirical studies of how problems arise and how they can be handled has thus far been limited. In this study we focused on the requirements engineering process from a development view with the purpose of finding challenges emerging in the development process. The study is based on a qualitative case study that employed semi-structured interviews with both project managers and system developers active in the requirements process.