Sök:

Sökresultat:

21527 Uppsatser om Event study methodology - Sida 4 av 1436

Återfall i brott

 Problem   Are there any abnormal changes in the parent company's share price at the news of a spin?off.ObjectiveThe main purpose of the study is to investigate how the news of a spin-off affects the parent company's share price. In other words if the news of the Spin-off gives an abnormal return on the Stockholm Stock Exchange during the specific period of 1998?2008. In addressing this, the paper will also investigate the following sub sections: are there any differences in the abnormal returns in various sectors and what the reasons to perform a spin?off in the Swedish market are.MethodAn event study in which market data is used to measure specific events? impact on the value of the company and on the effects on the stock market.

"jag hör och jag glömmer, jag ser och jag kommer ihåg, jag upplever och jag förstår" : Varför använda sig av Event Marketing?

Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för användning och tillämpning av Event Marketing. Varför företag använder sig av det samt vad eventbyråer tror är företagens motiv. Event Marketing innebär helt enkel att marknadsföra en produkt eller en tjänst genom ett evenemang. Eventet samlar en viss målgrupp i både tid och rum men är på så sätt även begränsad i antalet kontakter som den skapar.Metoden som har använts för denna uppsats är av kvalitativ karaktär. Under arbetets gång har vi genomfört fyra intervjuer som flerfallsstudier.

ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : -         Från ett företagsperspektiv

AbstractTitle:                                    To attract costumers attention in a advertisingfilled community- From a company view Authors:                              Kerstin Ivarson and Diana Kuttner Advisor:                              Navid Ghannad. Level:                                  Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009 Key words:                          Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message Question:                             How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community? Purpose:                              To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. Theoretical framework:       The theory describes the media develop and the effective parts of different media channels. How the media noice looks today and how the customers choose with emotion and needs. Methodology:                      We used a deductive approach as a starting point and after that study five different companies in border of media, advertising and event. Empirical framework:         Based on theory have we study five companies, Starcom, Picnic kommunikation AB, Klassons Mediabyrå, 7billion and Hansens. All companies are in the border of media, advertising and event. Conclusions:                       The most important of our study of marketing is to proceed from the potential customers needs because the advertising is very individual. To catch the customers attention is new, fast and effective communication channels very important.

Career Event - jobb i sikte?

Syftet med detta arbete var att ta reda på hur många studenter i avgångsklasserna vid Sjöfartshögskolan som fick en anställning via Career Event 2012 och studenternas uppfattningar om mässans funktion som en plattform för yrkesmässiga kontakter med företagen inför framtiden. I sökandet efter tidigare arbeten hittades ingen liknande undersökning. Däremot hittades ett arbete som under rekryteringsmässorna Career Event och Sjölog 2011, undersökte rederiernas framtida behov av arbetskraft. Arbetet Career Event ? Jobb i sikte försöker komplettera den bilden genom att här presentera hur det faktiska utfallet blev året 2012.

Svart bälte i ryktesspridning och events : [en studie i PR-strategierna Buzz och Event marketing]

Syftet med studien är att reda ut vilken roll strategierna Buzz och Event marketing har i PR-branschen idag samt hur de strategiska kommunikatörerna och målgruppen förhåller sig till dem. Studien undersöker också de behov och möjligheter strategierna i kombination har och ska på så sätt generera ny kunskap till grund för strategiernas fortsatta utveckling..

I en värld av uppköp och fusioner : En studie av personalens upplevelser av integrationsprocessen vid ett företagsuppköp

 Problem   Are there any abnormal changes in the parent company's share price at the news of a spin?off.ObjectiveThe main purpose of the study is to investigate how the news of a spin-off affects the parent company's share price. In other words if the news of the Spin-off gives an abnormal return on the Stockholm Stock Exchange during the specific period of 1998?2008. In addressing this, the paper will also investigate the following sub sections: are there any differences in the abnormal returns in various sectors and what the reasons to perform a spin?off in the Swedish market are.MethodAn event study in which market data is used to measure specific events? impact on the value of the company and on the effects on the stock market.

Lärande i förändringsprocesser : En fallstudie om individers villkor för lärande vid implementeringen av ett nytt affärssystem

 Problem   Are there any abnormal changes in the parent company's share price at the news of a spin?off.ObjectiveThe main purpose of the study is to investigate how the news of a spin-off affects the parent company's share price. In other words if the news of the Spin-off gives an abnormal return on the Stockholm Stock Exchange during the specific period of 1998?2008. In addressing this, the paper will also investigate the following sub sections: are there any differences in the abnormal returns in various sectors and what the reasons to perform a spin?off in the Swedish market are.MethodAn event study in which market data is used to measure specific events? impact on the value of the company and on the effects on the stock market.

Effektivitetsparadoxen - En eventstudie av handelsstopp på Stockholmsbörsen mellan 2003 och 2008

A trading halt is a measure conducted by a securities exchange in order to reduce information imbalances between market participants, thus enabling a higher level of market efficiency. A market is said to be efficient when new information concerning a company is instantly reflected in its stock price, implying that abnormal stock returns cannot be systematically achieved in an efficient market. The purpose of this study is to examine the occurrence of abnormal stock returns following trading halts on the Stockholm Stock Exchange. The study is based on a sample of 64 trading halts executed between January 2003 and February 2008. Historical daily prices for stocks subject to trading halts during the period have been gathered from the Datastream Advance database, while information on date and time of trading halts have been collected from the Stockholm Stock Exchange website.

Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing

Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. På grund av Event Marketings aktualitet i dagens samhälle borde det teoretiska gapet studeras. Uppsatsens syfte var således att undersöka hur företag inom handel använder Event Marketing för att framhålla och stärka sitt varumärke, detta med hjälp av följande frågeställningar: Hur motiverar företag inom handel användande av EM? Hur arbetar företag inom handel med att säkerställa att EM får en positiv inverkan på varumärket? Vilka särdrag kan identifieras, inom användandet av EM, för företag inom handel? Undersökningen genomfördes med ett arbetssätt liknande det abduktiva genom öppna kvalitativa intervjuer med tre företag inom handel samt tre eventbyråer.

Event Marketing : En Begreppsutredning

Event marketing har allt sedan begreppet instiftades runt tiden för OS i Los Angeles 1984 varit starkt praktikerdrivet, vilket även återspeglas i den litteratur som skrivits om fenomenet. Den största delen av denna är av normativ karaktär och antar skepnaden av handböcker snarare än av akademisk litteratur. Bland författarna råder dessutom stor oenighet angående vad som faktiskt innefattas av begreppet event marketing. För den person som försöker förstå vad event marketing handlar om utgör detta ett problem; ett problem som ligger till grund för denna undersökning. Utifrån den ovan beskrivna situationen formulerades för undersökningen följande syfte: Genom att ur ett marknadsföringsteoretiskt perspektiv studera olika författares och praktikers definitioner av och uppfattningar om event marketing, precisera de fenomen som bör innefattas av begreppet.

Effektmätning av Event Marketing

Vårt syfte med uppsatsen är att ge läsaren en förståelse för vilka syften och mål som utgör grunden för mätningar av Event Marketing. Vidare avser vi att inventera de mätprocesser som kan tillämpas på Event Marketing samt kritiskt granska dessa i termer av den problematik som omger mätningen. Vårt arbete bygger på intervjuer med större företag inom eventbranschen, en kund samt tre undersökningsföretag. Det baseras också på en litteraturstudie som omfattar de ämnen vi berör i uppsatsen. Främst behandlar vi Event Marketing och dess plats i promotionmixen, varumärke samt uppföljning och mätvariabler.

Utlandsetableringar & aktieägares förmögenhetsvärde : En eventstudie om utlandsetableringars påverkan på aktiemarknaden

The aim of this study is to examine the market reaction when information about a company?s foreign direct investment is announced and how that affects the shareholder?s value. Also of interest is whether the market reacts differently depending on which country the investment is established in and which mode of entry is used. This will be achieved by using an event study approach. The selection that was used consisted of 206 companies registered on the Nasdaq OMX Nordic homepage, which had during a time period stretching from 1999 to 2009 established a foreign direct investment in the regions BRIC, Europe or the USA using the mode of organic growth, joint venture or acquisition.

Studentrekrytering : det bortglömda kapitlet inom eventkommunikation

Student recruitment is a subject that seems to be forgotten in the theory of event communication. Yet the area has some specific reoccurring features. Our purpose was to examine these specific features and how to work with these in the best way, and also see how to get the most out of the event communication to the young at event and fairs. Special features we have looked at are the student ambassadors ands their impact, the meaning of a give-away and also if there are any essential factors to get in contact with the young at fairs and events, and if new technology had an important role to play in the area.Our research has been inductive, and therefore, we have created our own theory and reflected it to the larger topic of event communication and its theories. Our research method has been triangular, both quantitative and qualitative; interviews with those who work with student recruitment, and surveys to young people in upper secondary school.Our study showed the importance of student ambassadors and their specific task to be nice, friendly and outgoing.

Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. Nowadays many furniture producers chose to sell their products through retailers and they therefore miss out on invaluable direct contact with their customers. Consequently, this means that they lack the perquisite to build relations or more importantly, to communicate their brand.To illustrate the problem a case study and a survey have been carried out. The study compares the strategic marketing works between producers who have own concept stores and those who uses retailers.

Spinn-off på Stockholmsbörsen : En eventstudie om hur moderbolagets aktiekurs reagerar vid nyheten om spinn-off

 Problem   Are there any abnormal changes in the parent company's share price at the news of a spin?off.ObjectiveThe main purpose of the study is to investigate how the news of a spin-off affects the parent company's share price. In other words if the news of the Spin-off gives an abnormal return on the Stockholm Stock Exchange during the specific period of 1998?2008. In addressing this, the paper will also investigate the following sub sections: are there any differences in the abnormal returns in various sectors and what the reasons to perform a spin?off in the Swedish market are.MethodAn event study in which market data is used to measure specific events? impact on the value of the company and on the effects on the stock market.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->