
Sökresultat:
1647 Uppsatser om Ensemble teaching - Sida 33 av 110
Individuell övning med fokus på elbas : Tre elbasisters syn på sin egen övning och utveckling
Studiens syfte är att belysa några yrkesverksamma elbasisters syn på egen utveckling och dess samband med övning. Som metod har halvstrukturerade intervjuer använts. Informanterna utgörs av tre yrkesverksamma elbasister som berättar om sin syn på övning och utveckling samt vad de anser vara viktigt för att utvecklas som elbasist. Den teoretiska utgångspunkten för denna studie är ett hermeneutiskt perspektiv då målet är att göra en djupare analys och tolkning av de intervjuades livsvärld. Resultatet visar att informanterna tycker att viktiga byggstenar i utvecklingen är att spela tillsammans med andra och lyssna på musik.
Blyga pojkar och starka flickor : En studie om genus och jämställdhet i den kenyanska skolan
The aim of this study is to examine how two Kenyan school's approaches gender roles, by what the curriculum says and by how the teachers way of teaching are effecting the creation of gender roles. The aim is further to find out what the Kenyan school settings are, according to gender and equality, and how these are implemented in practice. This was examined through interviews at two local schools in Kenya, with five practicing teachers from grade one through grade six. This work compares the respondents' answers to the research that is related to the topic. Because of lack in the research about Kenya, the research has been based on mostly Swedish investigations.
Källkritik, hur gör man: om lärares syn på källkritik i undervisningen.
The aim of this Master?s thesis is to examine and understand how teachers of younger children view the concept of critical evaluation of information and how their interpretations of the concept relate to their teaching. The need for the development of children?s ability to critically evaluate has been emphasized through research as well as the need for collaboration between teachers and librarians in order to help pupil?s process information into knowledgeThe study has a socio-cultural perspective and the material was collected through observations and qualitative interviews with teachers. The results of the study indicate that many teachers experience uncertainty when it comes to the area of critical evaluation and that they do not teach the subject to any substantial extent.
Inspelning som pedagogiskt verktyg
I arbetet studeras möjligheten att använda inspelningsteknik som ett verktyg i en kreativ musikalisk process, som en hjälp för att analysera och bedöma musikers insatser för att tydliggöra och förbättra prestationen. Studien behandlar frågan om inspelningar kan vara ett aktivt hjälpmedel vid komposition och om det är möjligt att använda i formellt pedagogiska miljöer för individuell utveckling och ensemblespel. Studien har genomförts vid ett tillfälle, med fyra musiker som utifrån ett grundmaterial, improviserat, arrangerat och spelat in en låt tillsammans. Inspelningarna har gjorts i en studio med datorbaserad inspelningsteknik och analyserats och värderats utifrån studiens syfte och presenteras tillsammans med en ljudinspelning på CD med material från inspelningen. Reflektion och bedömning av materialet och metoden har skett i samtal mellan musikerna under inspelningssessionen.
?Jag vill vara där dom andra är" : Specialpedagogiska insatser ur elevperspektiv
This study was about how pupils described their school situation with special education. The specific focus was on pupils which are described as ?troubled pupils?, unconcentrated pupils?, pupils in social and emotional difficulties or characterised by similar concepts. The study was based on a sociocultural perspective and an interactional perspective. The empirical material consisted of interviews with eight pupils in age between 9 to 12 years old and who had special education.
Integrering av Bild och Svenska : Att skapa sammanhang i undervisningen
The purpose of my essay is to see how teachers are working to integrate the two subjects Art and Swedish in their teaching, and to see how this integration is made. What do teachers think about subject-integration? What are the positive effects of it? Are there any difficulties involved? Do the teachers prioritize cooperation with other subjects?To answer my questions I have interviewed eight teachers, four of them in upper secondary school and four in lower secondary school. I have also studied literature about subject-integration and children?s learning, curriculum?s and syllabi in the subjects of Art and Swedish.The results of my study show that the interviewed teachers are positive when it comes to integrating Art and Swedish and other subjects.
Lärandets komplexa processer : Om maskulinitet och subjektsskapande i en teknikklass på gymnasiet.
My own experiences as an upper secondary school teacher and the increase in research on masculinity in educational settings that occurred during the late 1990 emphasizing on the gender gap in achievement and grades is the point of departure for this thesis. The aim is to investigate how boys in upper secondary school are constituted and constitute themselves as motivated and achieving learning subjects. Another aim is to see what possibilities there are to form different teaching practices to create other possible positions for me and the pupils. The research questions are 1) How does boys´ construction of masculinity constitute how they see their own ability to be motivated and achieve in school 2) What significance do my shifting approaches and expectations on the pupils as well as teaching have on the boys constitution as learning subjects? To answer these questions I use a theoretical framework of feminist poststructuralist.
Identitet och svenskhet : En diskursiv granskning av svenska läroböcker i historia
This thesis is concerned with how identity is connected to historical writings and what normsshapes the perspectives of history. The purpose of this study is to investigate the possibilitiesfor identification offered in history books used for history teaching. This study is concernedwith what role the nation plays and how it shapes the conception of history, with the hope ofcounteracting negative attitudes towards those not being identified as ?Swedish? in the historytelling.The study was conducted through discourse analysis. The material for this analysis consistedof three history books directed towards 4-6th graders.The study shows how identity is created through putting ?us? against ?them?.
Hur når man eleven?:
Fyra bas- och ensemblelärares syn på individualisering
I detta arbete har vi undersökt hur fyra olika musiklärare når instrumentalelever med olika förutsättningar och personligheter genom att göra lektionerna så motiverande och givande som möjligt. Vi skapade fyra fiktiva elever som hade olika förutsättningar, ålder, personligheter och befann sig på varierande musikalisk nivå. Vi gjorde fyra intervjuer med bas- och ensemblelärare på kommunala musikskolan om hur de skulle gå till väga om de skulle undervisa dessa elever. När intervjuerna var gjorda jämförde vi informanternas tankar om individualisering med våra egna för att sedan framställa lektionsförslag för de fyra eleverna. När våra lektionsplaneringar var klara utvärderade vi dem för att se vilka för- och nackdelar förslagen hade.
Vad döljer sig mellan pärmarna? : En läromedelsanalys av två nybörjarskolor för piano
Denna studies syfte har varit att undersöka pedagogiska och didaktiska aspekter i pianoskolor för nybörjare. Detta har gjorts genom en läromedelsgranskning av pianoskolorna Vi spelar piano 1 av Carl-Bertil Agnestig samt Pianoresan 1 av Galina Sjevtjenko och Natalia Kazimirovskaja. Resultaten av denna granskning har relaterats till olika pianotraditioner, pedagogiska teorier samt forskningsarbeten. Det slutgiltiga resultatet visar vilka undervisningsmetoder som används i de båda böckerna samt hur böckerna är uppbyggda. Pianoskolorna har undersökts utifrån deras innehåll vad gäller låtval, musikalisk progression och musikaliskt uttryck. Undersökningen visar bland annat att uppbyggnaden av Vi spelar piano 1 påminner om Rostvall och Wests schemateori för att hjälpa eleverna att uppnå kunskap.
Bakom och genom ordet: Selma Lagerlöf i brev och historieskrivning
The object of this study has been to establish how language is used to present and establish a person?s identity. The studied language usage is that of renowned author Selma Lagerlöf and the language studied is that of her personal correspondence. This language picture is placed alongside the public depiction of her and a comparison of sorts is made. The chosen method has been to study Lagerlöf?sprivate correspondence and to compare her language markers in those to the literature history?s picture of her.
Utveckling av omrörningsenhet
The use of technology in today's society is frequent and often necessary, but how, when and where are we supposed to learn how to use it? And if it is such a big and important part of our society, then why don?t teachers get more training in how to use the technology? The purpose of this paper is to examine whether teachers attitudes to technology affects their use of technology in their teaching. In school technology can be a complementary to other material, if teachers have the necessary skills to use technology in a pedagogical way. I have chosen to do a qualitative study in form of interviews and observations at a school outside of Stockholm. The results show that both school and teachers must want to work with technology if anyone will be getting something out of it.
Är teknikämnet till för både flickor och pojkar? : inlärningsstilar ur genusperspektiv
This is an essay concerning the differences between boys? and girls? way of learning and how this difference influences the teaching in the technology subject. The method is divided in two. The first part is based on a survey over literature about teaching girls and boys in the technology subject. The second part is based on interviews with three male teachers in the same subject.
Kost och hälsa : En utvärdering av utbildningseffekter
The purpose of this study is to examine possible teaching effects in the subject home economics at a school. The study has included one question, which aims to identify if there are any differences in the knowledge between boys and girls in the subject.The theoretical survey is discussing the subject diet and health in school and is emphasising on the different parts that are included in the subject home economics. Further, a historical point of view is given on the development of the subject, and also on Swedish research concerning health and diet.A questionnaire with fixed and open answering options has been constructed and handed out to two different groups of students. One of the groups are students in year 7, who have not yet had education in the subject, the other group are students in year 8 who have had education in the subject. The results show that the effects of education are different between groups that have been educated in the subject and groups that haven?t had any education.
Elever med läs- och skrivsvårigheter : En studie av det stöd som erbjuds i olika skolor i en Stockholmsförort.
Syftet med denna studie är att i en kommun söder om Stockholm undersöka det eventuella stöd som elever i år 1-5 med läs- och skrivsvårigheter och dyslexi erhåller. Studien är baserad på en enkät som skickats till samtliga speciallärare och specialpedagoger i den aktuella kommunen. En telefonintervju med en person på kommunnivå genomfördes för att komplettera undersökningens resultat. Studien visar att alla skolor utom en har speciallärare och specialpedagoger till elevernas förfogande. Rektorn på varje skola ansvarar för stödundervisningen, då kommunen sedan en tid decentraliserat ansvaret för detta.