Sök:

Sökresultat:

781 Uppsatser om Employer branding - Sida 41 av 53

Arenans betydelse för en stad : En studie av en arenas tillförande av väde i platsmarknadsföring

AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.

Marknadsföring av människor : En studie kring personliga varumärken med utgångspunkt i traditionell teori om varumärkesbyggande

I denna uppsats undersökte vi fenomenet personligt varumärkesbyggande, vilket kan definieras som en persons namn och de värderingar som kopplas till det. Syftet med uppsatsen var att utifrån befintlig teori samt intervjuer med yrkesverksamma inom området, undersöka om det går att bygga personliga varumärken på samma sätt som traditionella varumärken för företag och produkter. Vi presenterade en översikt över litteraturen kring personligt varumärkesbyggande samt teori om Customer-based brand equity-modellen, vilken vi lät representerade den traditionella teorin. I uppsatsens analysavsnitt diskuterades och analyserades intervjudeltagarnas svar i förhållande till teorin och slutsatsen drogs att personligt varumärkesbyggande har fler likheter än skillnader med det traditionella varumärkesbyggandet. Dock ansåg vi att CBBE-modellen ej var lämplig för direkt applikation på människor, utan presenterade en reviderad modell för byggande av ett starkt personligt varumärke, där bland annat möjligheter med sociala medier inkluderades.

"...men en berusad kvinna är värre!" En studie om arbetslivets attityder kring mäns och kvinnors missbruk utifrån ett genusperspektiv

Working life is an arena that often reflects attitudes that already exist in our society. When alcohol- and drug abuse is detected among employees the employer has a statutory responsibility for rehabilitation. But the way how these employees gets to be treated is also influenced by attitudes. The purpose of this essay was to illustrate from a gender perspective how women's and men's alcohol- and drug abuse occur in working life and how the attitudes in our society towards their abuse reflect on trade life. Referring that, our intention was also to examine which consequences are given of how the individual is treated.

Matarverk för Camcoil

By our employer Camatec Industriteknik AB have we been given the assignment to continue with the previous work ?Design of strip feeder?. Our goal with this work is to come up with a design basis for a strip feeder.Functionally a strip feeder consists of two rollers which with the aid of the friction between the strip and the coating on the roller create a strip force that pulls the strip through the working progress.Demands on this project:? 10 ? 600 mm in strip width and 0,1-1 mm in strip thickness.? Minimum 30m/min in production speed.? A maximum strip force on 30-40 kN.? The cost of the strip feeder?s components is to be considered of economy and quality.The need of a strip feeder occurs when the coil doesn?t manage to feed or pull the strip before or after a working process. The strip can otherwise be exposed by a permanent yield deformation or a change in the strip material if it?s pulled trough the working process only by the on ? and of-coils.

SVT i det nya mediesamhället : En kvalitativ studie om hur TV-programmen Gokväll, Mitt i naturen och Plus använder sociala medier

The purpose of this essay is to examine how the editorial office to the TV-programs Gokväll,Mitt i naturen and Plus use social media. To achieve the purpose qualitative interviews wereconducted with three Web Editors, one for each program. This essay is based on theories onhow companies can and should work with social media from Andreas M. Kaplan andMichael Haenlin among other writers and scholars from Sweden. The convergence concepttheory with particular focus on media convergence and branding has also been applied in thestudy.

Samverkan och kommunikation : ett måste i organisationer

Föreliggande studie syftar till att i en kommun undersöka förvaltningars allmänna upplevelser och åsikter kring samverkan och kommunikation som sker mellan dem och arbetsgivarenheten. Vi har i studien valt att med en kvalitativ ansats inhämta empiriskt material genom att genomföra intervjuer med nio respondenter fördelat på olika förvaltningar inom organisationen.Genom kvalitativa intervjuer har fyra frågeställningar besvarats. För det första vilka åsikter och uppfattningar förvaltningarna har på samverkan mellan dem och arbetsgivarenheten. För det andra vilka åsikter och uppfattningar förvaltningarna har på kommunikationen mellan dem och arbetsgivarenheten. Det tredje vilka positiva samt negativa faktorer som förvaltningarna upplever att det finns kring samverkan och kommunikation mellan dem och arbetsgivarenheten.

Två nyladdade batterier och en morotskaka : - Konsten att motivera sig själv som chef

When we started this study we quickly saw that almost all the previous research that we find was focused and concentrated on the fact that the employees should be motivated. The research also presents a top-down perspective which means from the head to the employee. A Swedish newspaper wrote in an article that 1/3 of all Swedish heads can?t motivate their employers. A Swedish internet platform discusses this and says that heads need to be motivated to be able to motivate people around himself.

Etik, öppenhet och relationer : Svenska PR-konsulters syn på sitt arbete

This essay concerns PR-consultants and their view on their work. The purpose was to find out which type of communication they use in contact with the target. By target, we mean the group of people the employer wants to reach with help of the PR-consultant. For example: Jägarförbundet wants to get help from a PR-consultant to influence someone in the government so that Swedish hunters can shoot more wolves, than the target group is the one in the government. We also wanted to find out if the PR-consultants are aware of the image the public have of them and if they are trying to change it into a more positive one, by using more ethics, openness and to have more focus on the relations aspect.  PR in the future with new social media (like Internet) was also a subject, where we wanted to know how much they involve social media in their work.  Our main questions were:How do PR-consultants relate to openness in communication, ethics and social media?Which one of Grunig?s PR-models is most occuring in the PR-consultants work? We made a qualitative study where we carried out interviews with six PR-consultants.

Att få arbete och privatliv att gå ihop : Hur kvinnliga mellanchefer upplever balans mellan arbete och privatliv

Möjligheten till att uppnå balans mellan arbete och privatliv antas i framtiden bli en allt viktigare fråga och i allt högre grad påverka individen i hennes val av arbetsgivare. Studiens syfte utformade författarna tillsammans med Halmstad kommun vilka har märkt av en svårighet att rekrytera yngre kompetenta chefer och därför önskar bli mer attraktiv som arbetsgivare. Syftet med studien är att öka förståelsen för hur kvinnliga chefer mitt i livet upplever balans i livet och vad arbetsgivaren, Halmstad kommun, kan erbjuda för att de skall uppnå balans. Undersökningen är av kvalitativ karaktär och till grund för studien låg åtta djupintervjuer med kvinnliga mellanchefer. Enbart kvinnor valdes ut till studien eftersom kvinnor utöver sitt lönearbete traditionellt sett även antas utföra det mesta av hushållsarbetet.

Nationella stereotyper i reklam

AbstractBackground: Countries can be seen as brands (nation brands) with brand values that transmitto the country?s products. Country-of-origin (COO), the brands nationality, links the productto an associative network of cultural shared national stereotypes. Through associating thebrand with a country or a region, the credibility of the brand can increase and strengthen thebrand. Therefore COO is used in marketing to position a brand.Purpose: The purpose of this study is to examine how luxury fashion brands communicatetheir national identity through analyzing their advertising.

ADHD och arbete : Arbetsgivares uppfattningar om personer med diagnosen ADHD på arbetsplatsen

Studien analyserar vad arbetsgivare har för uppfattningar beträffande personer med ADHD på en arbetsplats. Semistrukturerade intervjuer har använts som datainsamlingsmetod. Urvalet består av sju arbetsgivare inom den privata sektorn. Studien har inspirerats av den fenomeno-grafiska ansatsen, där olika uppfattningar om ett fenomen står i centrum. Teoretiska analysbe-grepp för den här studien är social kategorisering och den medicinska och sociala modellen kopplat till funktionsnedsättningar.

Mindre modemärkens öden - i branschens händer?

Den svenska modebranschen är en hårt konkurrensutsatt bransch och för mindre modeföretagi tillväxtfas är ett starkt varumärke och image en viktig del i att särskilja sig och sinaprodukter från mängden. I ett mindre modeföretag kan varumärkesfrågor lätt komma attbortprioriteras med främsta motivet att budgeten inte ger utrymme för den typen av satsningarsamt att kompetensen inom företaget ofta brister på just dessa punkter. Som alternativ har denexterna varumärkesprocessen presenterats som ett mer realistiskt alternativ för det mindremodeföretaget då det går ut på att låta sitt kringliggande externa nätverk i större utsträckningstyra och påverka varumärket. Detta branschnätverk kan bestå av allt från media, regering ochintresseorganisationer till mer närliggande aktörer som återförsäljare, PR-byrå ochleverantörer.Syftet med uppsatsen är att, utifrån ett varumärkesperspektiv, beskriva vilket inflytandeexterna branschaktörer har på ett mindre modeföretags tillväxt. För att exemplifiera problemethar en enkel fallstudie på det svenska modeföretaget Stylein genomförts, som med sinpositionering i det svenska medelprissegmentet och tillväxtfas befinner sig inom ramen förden problematik som beskrivs.

HAVS ombord - en studie av hand- och armvibrationssyndrom och dess förebyggande åtgärder

On board ships different type of maintenance activities take place. Some of those require working with vibrating handheld tools. Traditionally there is a high awareness of the risks with different type of duties such as protecting the skin from oil or other chemicals, the eyes from splashes and hearing from high noise levels. The experience we have from our time as on-board cadets are that there is less information about vibration hazards available compared to the information concerning other hazards on board.There are threshold values that workers, by law, are not allowed to exceed when working with handheld vibrating tools. The purpose of this study is to investigate how common the use of this type of equipment that can cause damage by vibrations, to the hands and arm amongst the deck crew, and if the crew informed about the risks involved.

Gynnar Sverige missbruk av visstidsanställning?

In the European Union and in Swedish labor law, permanent employment is the main goal for employment of workers. An exception to that rule is temporary employment. The Swedish rules relating to temporary employment have undergone several changes since the Employment Protection Act was implemented in 1974. The last reform in 2007 has received criticism by respondents for not following the Union directive on fixed-term work, which went into effect in 2001. In 2010 the European Commission opened an infringement case against Sweden, after a complaint from a Swedish employees? organization.

Skandinavisk modernism i USA

The Swedish retail business has been characterized by a small number of ruling distributors. These distributors have been affected negatively by the internationalization which has made it possible for international distributors to establish their stores in the Swedish market. These international distributors are focused on low price stores. Their establishment on the Swedish market has led to a decrease in market shares for the Swedish distributors, which has damaged their profitability. Another change that has affected the Swedish distributors is that the behavior and needs of the customers has changed.

<- Föregående sida 41 Nästa sida ->