
Sökresultat:
381 Uppsatser om Email Programming - Sida 6 av 26
?En ensam kamp om hjälp?Hur bemöter vi suicidbenägna ungdomar och deras föräldrar??A lonely struggle for help?How are suicidal youth and their parents being met?
The aim of this study was to examine how the feelings of ?being met? from personnel can affect suicidal youth and their parents, when searching for help. Five Swedish parents share their experiences of ?being met? by personnel regarding the care of their child who has taken their life. ?Face to face? interviews where done with four of the parents.
En algoritm för linjära optimeringsproblem
Denna uppsats behandlar en algoritm som löser linjära optimeringsproblem. Algoritmen bygger på en liknande idé som simplexalgoritmen men i denna kan startvärdet även vara en punkt inom tillåtet område eller på randen till detta område. Det behöver inte nödvändigtvis vara en hörnpunkt, vilket simplexalgoritmen kräver. Under algoritmens gång kommer iterationsvärdena att ligga på randen till det tillåtna området för att slutligen hamna i ett hörn. Därefter går iterationsvärdena från hörn till hörn tills slutligen optimum har nåtts.
XP ett stöd eller ett hinder?
Detta arbete är en reflektion över ett programvaruutvecklingsprojekt, WAIS, och den arbetsmetodik som användes för detta projekt. Arbetsmetodiken för utvecklings-projektet var Extreme Programming (XP) och vi ifrågasätter om detta val var lämpligt för ett projekt som WAIS. Projektet genomfördes vid Blekinge Tekniska Högskola under våren 2004. Utvecklingsprojektet WAIS var en del av ett större projekt, AIS 42, som stöds av VINNOVA. Huvudprojektets bakgrund och syfte beskrivs för att läsaren skall förstå den roll projektet hade.
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om. Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D- renderare och vad den är för något och i vilka områden den används. Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden.
Developing tactical group-based game-AI
The goal of this work has been to create a flexible strategic group-based artificial intelligence for the Arrowhead Game Studios-game Magicka, by implementing, using and examining different AI-techniques that's used in many commercial games in more or less extent. C# is the programming language that has been used in the development, and the implementation has been made as flexible as possible to make further development and extending AI-rules etc. easier..
Prototyp för skolapp
The consultancy firm Knowit sought a smartphone application for communication between schools and pupils. Together with the students, it was decided to create the app both for Android and for iPhone. The project would produce a prototype app with limited functionality usable as a proof-of-concept in communication with potential customers.The questions that have characterized the work are; what features would be demanded in a school app, how to program user-friendly functionality and how to use object-orientation to design such an app. A question has also mentioned the differences between development for iOS and Android. The work was done in an iterative process in which the students worked together with planning, programming and testing.
Profitability and competitiveness of grain handling at farm level
The Swedish agricultural sector is currently experiencing substantial structural changes, where the number of agricultural enterprises continuously decreases and the average farm size increases. In order to maintain competitiveness, it is important to be aware and adapt to changes concerning the surroundings of the company (Johnson et al., 2011). Agricultural commodity prices sharply fluctuate on the global market in recent years, affecting the profitability of farmers. High volatility market requires tools to reduce price variations and increases the need of decision-making (Bouder & Beth, 2003). Farm-based grain handling facilities increases the sale options regarding agricultural commodities; a flexible strategy to get additional compensation for the storing the grain produced on the farm (Edling, 2002; Edwards, 2013).
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt
Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra
en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla
beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om.
Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D-
renderare och vad den är för något och i vilka områden den används.
Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering
innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden. Jag tar även
upp mina tankar om spelindustrin och samhällets misstolkade värderingar av spel
samt vad för sorts spel jag anser skulle gynna mänskligheten i framtiden. Vad
jag
tycker om utbildningen Digitala spel nämns också samt hur jag tror att den
skulle
kunna förbättras.
Slutligen följer en kortfattad beskrivning av hur mitt projekt har genomförts.
Abstract
The product I have been developing is a software based 3D renderer.
XP ett stöd eller ett hinder?
Detta arbete är en reflektion över ett programvaruutvecklingsprojekt, WAIS, och
den arbetsmetodik som användes för detta projekt. Arbetsmetodiken för
utvecklings-projektet var Extreme Programming (XP) och vi ifrågasätter om detta
val var lämpligt för ett projekt som WAIS. Projektet genomfördes vid Blekinge
Tekniska Högskola under våren 2004.
Utvecklingsprojektet WAIS var en del av ett större projekt, AIS 42, som stöds
av VINNOVA. Huvudprojektets bakgrund och syfte beskrivs för att läsaren skall
förstå den roll projektet hade. Studenternas uppgift har varit att utveckla en
prototyp för ett system som skall sprida information relaterad till logistik
och transporter.
Programmeringsstruktur med dyslektiskt tänkande
During the period of this project I have programed a web site in php4, and also built the database in MySQL. The purpose with the projekt is to create a common web site for the various activities in the different churches located in the area of Örnsköldsvik. In my project I have chosen to try to find a structure of programming that fits my needs as a dyslexic. In the essay you can find a more thorough description of my procedure and the structure that I have chosen to use..
UTVECKLING AV PROCESSORPLATTFORM
Abstract The purpose of this project is to develop a modular processor card which is intended to work as a platform for Kitron Development Karlskoga. The modular processor card is meant to be used as a control system in development projects, mainly in medical and industrial products. The processor card will consist of a central unit with the basic functions for a control system. Furthermore there will be complete modules with machine commodity and programming, to pick exactly the necessary functions for a specific application. With consideration to the specification of the development and the main unit, I chose an adequate microprocessor (AT90CAN32) as core and interface circuits to stated border areas. The construction is first completed in the program MultiSim and then remade in the program OrCAD Capture. The programming language C was used in the software model.
Konstruktion av tvåhjulig balanserande robot
This report discusses the development of an autonomous system that can travel a distance of atleast 30 meters on two wheels. The system, the robot, detects black lines and stops if one isdetected. A remote control can be used to start and stop the robot. The robot is constructed ofmainly steel with smaller, more detailed, parts in plastic. A significant amout of time has beenused to enable the robot to balance on its own.
Multipla definitioner av procedurer ? feltolerans genom redundans på procedurnivå i ett programspråk
Sammanfattning Fel i programvara (buggar) kostar ofantliga summor varje år. I detta arbete presenteras en metod där programexekveringsmiljön utan vare sig programmerarens eller användarens inblandning utförligt kan rapportera och dölja effekterna av en avsevärd andel buggar. Genom att kompilatorn eller tolken tillåter att en och samma procedur implementeras hur många gånger som helst införs ett helt automatiskt stöd för N-Version Programming (NVP) omedelbart i programspråket. Tekniken gör programvaran feltolerant och blir ett komplement till kostsam och ofta bristfällig testning. En tolk utvecklades för ett programspråk som tillåter multipla definitioner av procedurer.
Grb10 and developmental programming: evaluation of a maternal diet restriction model during gestation
This study was conducted at the University of Bath, UK, from September to December 2014 as part of an ongoing research project aimed at elucidating how the Grb10 gene might act as a mediator of long-term health effects (such as predisposition to obesity, diabetes, coronary heart disease and hypertension) caused by environmental factors during development. This phenomenon is known as developmental programming.
The purpose of this thesis was not primarily to answer any of the broader questions posed by this research project at large since this would require much more data than is reasonable to acquire over the course of a few months, but rather to evaluate the methods used in this project and reveal whether they are working the way they are presumed to. In the research project, which employs mice with the Grb10 gene knocked out as well as wild-type control mice, a dietary restriction model is utilized during gestation, which is supposed to generate offspring with lower birth weight and subsequent detrimental health effects in adulthood. This is supposed to be achieved by restricting the protein content of the pregnant mothers? diet to 9 % (as opposed to the control diet of 20 %) throughout gestation.
Programmeringsstruktur med dyslektiskt tänkande
During the period of this project I have programed a web site in php4, and also
built the database in MySQL. The purpose with the projekt is to create a common
web site for the various activities in the different churches located in the
area of Örnsköldsvik.
In my project I have chosen to try to find a structure of programming that fits
my needs as a dyslexic. In the essay you can find a more thorough description
of my procedure and the structure that I have chosen to use. .