Sök:

Sökresultat:

64 Uppsatser om Editor - Sida 2 av 5

Datadrivet generellt partikelsystem till NeoEngine och Power Racing

Arbetet har utförts åt Power Challenge AB som utvecklar onlinebaserade spel. Partikelsystemet är utvecklat att kunna användas oavsett spel, men effekterna som skapats i detta arbete är riktat till ett racing-spel. En generell uppbyggnad har underlättat konfigurationen av olika parametrar avsevärt. Det har också medfört skapandet av en Editor där det går att skapa nya effekter samt spara ner konfigurationen för dessa..

WP-Edit

Det här är till för att skapa ett system där andra webbutvecklare kunde skapa sina hemsidor online. Det webbutvecklaren inte behöver tänka på är att ha en egen webbserver, vilket kan vara ett problem för många om dom sitter vid datorer med begränsade rättigheter så att dom inte kan ladda ner och installera en webbserver. En annan bra fördel är att webbutvecklaren kan logga in vart som helst, när som helst och redigera koden till en hemsida. Skulle webbutvecklaren vilja ha sitt projekt på en egen webbserver, går det enkelt att ladda ner projektet..

Wote Text Editor

Syftet med den är undersökningen har varit att skapa en förståelse för att kunna förklara de problem som uppstår vid en lagerflytt mellan produktion och distribution inom ett affärssystem. För att kunna uppnå syftet identifierades de teorier som skulle komma att behövas. Teorierna jämfördes med en nulägesbeskrivning på företaget för att se hur det fungerade i affärssystemet. Analyseringen utav teorierna och nuläget bidrog till att påpeka var problem kunde uppstå eller om de redan fanns inom systemet. Tack vare den analyserade informationen kunde slutligen slutsatser om rekommendationer påpekas för hur problemen skulle kunna motverkas, om inte motarbetas..

Tidskriften Blå Bandet : en praktisk tillämpning av redesign

Purpose/Aim: The aim of the paper is to study the periodical Blå Bandet and its structure, typography, layout and design and how the periodical can develop by a redesign.Material/Method: I have interviewed the Editor of Blå Bandet and studied literature about the market of periodicals and design of periodicals. After that I have done an analysis of Blå Bandet and its structure, typography, layout and design.Main results: I present a proposal for a new structure and a new typography. Finally I present examples of how layout and design can work out in a redesign..

Implementering av cinematisk ljuddesign : En rapport om ljuddesignprocessen av en spelsekvens

Denna rapport redovisar ljuddesign- och implementationsprocessen av en sekvens i ett digitalt spel. Syftet var att designa en cinematisk interaktiv sekvens utan cut-scenes. Arbetet skulle vara upp- byggt runt ett system som ska fo?renkla sma? designingrepp utan att pa?verka eller fo?ra?ndra de o?vriga implementerade ljuden allt fo?r mycket. Arbetet utfo?rdes genom en kombination av linja?r ljudla?gg- ning och implementering i spelmotorn Bitsquids level Editor och det visuella skriptspra?ket Flow.

Restinformation i elektroniska textdokument

Some word processing programs save information that not all users of the program are aware of. This information consists of a number of things. Example of that is who the writer of the document is, the time it took to write it and where on the computer the document is saved. Text that has been changed or removedcan also be saved. This information is not shown in the program and the user will therefore not be aware of its existence.

Användarcentrerad design för att förbättra rapporter i kvalitetsregister

In modern health care, the quality registry is anexcellent tool to monitor everyday work. Collected data forms a foundation, presented as online reports, from which local work efforts to refine care quality can be performed. All reports are coded manually by specially trained developers. This is a tedious process and hence becomes a bottleneck in the strive for improvement.This thesis evaluates whether an extended way of dealing with reports can fit into the existing work situation, with main focus on the idea of creating custom reports directly within a quality registry. It provides a set of conclusions regarding today's usage of reports as well as the users' general and specific needs within the area.

Re-Design av Dagens ETC

The project is about making a Re-Design of the Swedish Socialistic Newspaper ?Dagens ETC?. The background to the project is my search for commitment when I work with a specific customer or project and how importantthat commitment are?The project was from the beginning split up to three different phases. The meaning of the first phase where to make a re-design mainly based on a interview with Johan Ehernberg, the chef Editor on ETC.The second phase was a design totally made of my own idea and creative view as a Graphic Designer.I had in mind to make the third phase based on the result of the first two phases.During phase one and two I reconsidered and decided to skip the third step and put more effort in to the two first ones.

Werv Magazine : layout och koncept av ett nytt livsstilsmagasin för tjejer inom brädsporter.

Currently there is no Swedish boardsport magazine for women. In this degree project a prototype of a new lifestyle magazine for women in boardsports has been created. Through a magazine study and a targetgroup survey we have found a magazine concept and suggestions for the magazine content. A digital 96-page prototype has been created. The feedback from Anders Neuman-Östberg, the experienced Editor in chief of the Swedish boardsport magazine Transistion gives the project report the needed credibility.The overall response from all the people involved in the making of this prototype has been positive.

????Att lösa reglertekniska problem med Modelica

Modelica is a multi-domain and equation-based modeling language. Modelica is based on object-oriented principles and non-causal modeling. The language is constructed to facilitate reuse and decompose models. The models and the modellibrary can modified to design a new nonlinear components.Object-oriented modeling is an excellent way to analyze and study large complex heterogeneous physical systems. The object-oriented modeling approach build on reusing and decomposition of models and non-causal modeling.Modeling physical systems often leads to a DAE system with index 2 or 3.

En ny kvinna eller en dubbel slavinna : En studie om arbetarkvinnan under mellankrigstiden ur ett kommunistiskt perspektiv

This essay is about the Swedish working woman in the early 1930s. The empirical data consists mainly of Arbetarkvinnornas Tidning (AKT), a Swedish Communist magazine which was launched in December 1929. A qualitative discourse method has been used. Texts, articles, letters to the Editor and reports about social conditions in Sweden and Soviet during the years 1929-1932 has been examined. Soviet women models and ideal types are compared with the image of the Swedish working woman.

Lara : en skattjakt med mobil datorförstärkt verklighet

Prestandan i dagens mobiltelefoner har ökat på senare tid. Därmed har det blivit aktuellt med förstärkt verklighet i mobilapplikationer. Det här arbetet har undersökt hur förstärkt verklighet används i mobilapplikationer för att framhäva en plats. Genom att använda förstärkt verklighet blir det möjligt att tillföra information till den verkliga platsen. I syfte att applicera förstärkt verklighet har vi utvecklat Lara.

?Vi gör ett försök? : en analys av SVT:s Mediemagasinet som ett mediekritiskt uttryck

In year 2000 the Swedish Public Service television started a new series of programmes named Mediemagasinet. The purpose was to expose the work of journalism through the eyes of a journalist. The programme showed different types of tasks and problems that have to do with journalistic reporting. The form of Mediemagasinet wasn?t anything new but the content was presented as the very first of its kind.

Nåbarhetstestning i en baneditor : En undersökning i hur nåbarhetstester kan implementeras i en baneditor samt funktionens potential i att ersätta manuell testning

Denna studie undersöker om det är möjligt att införa nåbarhetstestning i en banEditor. Testets syfte är att ersätta manuell testing, det vill säga att bankonstruktören inte ska behöva spela igenom banan för att säkerställa att denne kommer kunna nå alla nåbara positioner.För att kunna utföra studien skapas en enkel banEditor som testplattform. Vidare utförs en jämförande studie av flera alternativa algoritmer för att fastställa vilken som är mest passande för nåbarhetstestning i en banEditor.Resultatet från den jämförande studien visade att A* (A star) var den mest passande algoritmen för funktionen. Huruvida automatisk testning kan ersätta manuell testning är diskutabelt, men resultatet pekar på en ökad effektivitet i tid när det kommer till banbygge..

Inger iterativ arbetsstruktur fler fördelar än nackdelar inom level design till Unreal Tournament 3? : Reflektioner kring arbetsprocessen bakom "DM-Theatre"

Rapporten är en reflekterande text som behandlar arbetsprocessen och omkringliggande mål för ett examensarbete inom medier som bedrivits mot Högskolan Skövde. Syftet med examensarbetet har varit att analysera huruvida en iterativ arbetsform inger fler fördelar än nackdelar vid level design till Unreal Tournament 3. Rapporten tar i diskussionsform upp delar ur hela produktionen för att redovisa utmaningar, framsteg och lösningar författaren bemött. En inblick ges för hur en iterativ level design-produktion kan utföras och för- respektive nackdelar gällande olika delar av denna specifika process. Slutsatsen som dras hävdar att det för med sig många fördelar att lägga upp arbetet iterativt.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->