
Sökresultat:
1502 Uppsatser om Digital plćnbok - Sida 46 av 101
Roadmate re:design : Design- och utvecklingsprocessen vid redesign av en digital tjÀnst
This report describes the initial work intended for updating the car sharing service Roadmate. Roadmate is one of the services received by the car rental company Hertz First Rent a Car. The goal was to present the client with design- and structure proposals for a car sharing service that includes high usability and at the same time remains aesthetically pleasing.The work is based on an initial study with data collection, mapping the target user group and its needs. Subsequent structural and design proposals for Roadmates company carpooling service are based on the facts surrounding the target group's needs. The result are well developed and tested design sketches with accompanying visual identity and sitemaps that can be the basis for the further work on the development of the service..
Att skapa grunden tillkassasystemsapplikationer för Android : Undersökande arbete samtimplementation
This paper was made together withTechPay AB, by their request.The dissertation has been divided into two separate parts; one of which is fully theoretical, with the focus on the security requirements of a digital cash register, and how to meet these requirements.The second part covers the implementation of anAndroid-oriented Java-library,created with help from the security requirements found in the first part. The purpose of this library is to make it easier to develop a cash register that uses payment terminals from TechPay.This paper also covers different communication protocols, encryption techniques and recommendations from authorities, banks and Android. This paper also contains a small review of how users are validated in applications on the current market that handles money transactions..
Verktyg för mÀtning av tjÀnstekvalitet pÄ bredbandsnÀt
Operators and Internet service providers invest in broadband to be able to deliver new services that require higher data transmission rate. A way to make this possible is to use ADSL, Asymmetric Digital Subscriber Line, as the access technology. To be able to handle this technology, the service providers should do a pre-qualification. Methods and tools are needed to analyze the local copper lines and decide if these qualify for ADSL with respect to service availability and possible bandwidth through the lines. This report brings up some methods for pre-qualification of ADSL, the important quality parameters and how to gather them from the available services today.
Designing the Militarization 2.0 research tool
Research is a time-consuming endeavor which requires appropriate tools to manage often vast amounts of information. Militarization 2.0 is a research project aiming to explore Militarization in social media. The aim of this project is to design a user interface for supporting researchers in projects involving large amounts of data in qualitative studies. The project will follow the design process of the first version of the Militarization 2.0 research database interface. The design process involves user studies, interviews and design and testing of paper and digital prototypes.
Matematik för spelutveckling
Matematiska kunskaper Àr en central del inom digital spelutveckling. Metoderna hur man lÀr ut matematik och dess innehÄll har dock inte utvecklats i samma takt som hur lÀr ut hur man utvecklar spel. Jag vill med den hÀr uppsatsen och mitt kandidatarbete utveckla ett unikt kursupplÀgg av tillÀmpad matematik for spelutveckling i 2-D. Detta upplÀgg baseras pÄ analys av tidigare erfarenheter av matematikstudier och samtal med övriga kursansvariga. Den be?ntliga kurslitteraturen som anvÀnds pÄ tekniska högskolor Àr vÀldigt avancerad i sin forklaring av teori.
Digitalt vs. analogt : en jÀmförande studie av dikteringsprocessen pÄ tvÄ medicinavdelningar
Allt större och större andel företag vÀljer att presentera och förmedla varor och tjÀnster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel Àr att kunden kÀnner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt anvÀndande. En undersökning har genomförts med hjÀlp av en kooperativ utvÀrdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehÄller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt pÄ förtroendet för e-handelsapplikationer. DÀremot finns indikationer pÄ att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt pÄ förtroendet för e-handelsapplikationer..
LÀrares erfarenheter av att anvÀnda sociala medier i undervisning
This study aims to investigate how and why teachers use social media to reach their students, and how they handle different levels of computer literacy among students.The purpose of this study is to investigate the experience of teachers using social media in their teaching. I have done interviews with two teachers, who use social media in different ways. One of the teachers makes her students publish their work on the Internet on wiki-spaces, and the other one use Facebook for discussions and teamwork. This report uses the pedagogy theories laid forth by Vygotskij as a vantage point to analyze the answers from the teachers. I have also looked at some of the published student texts on the Internet.This study concludes there are students who don?t have access to computers and Internet at home.
Komprimering av eBooks enligt Open eBook Publication Structure
I denna rapport undersöks hur elektroniska böcker (eBooks) enligt standarden Open eBook Publication Structure kan komprimeras pÄ ett effektivt sÀtt. Anledningen till att omrÄdet valts Àr att en vÀlanvÀnd standard för eBooks inte finns för tillfÀllet. Standarden Àr relativt ny och senaste versionen av specifikationen har kommit ut under 2002. Med i utvecklingen av standarden finns mÄnga stora företag som exempelvis Adobe Systems Inc. och Palm Digital Media.
Gamification av digitalt lÀrande : En studie av attityder om spelelement i lÀrplattformar
Society today is characterized by the transforming effect IT has had, the majority of the activities we perform on a daily basis involves one way or another digital technology. One area which has not yet seen the positive effects of IT is education. Despite the progress of technology, the school education has barely changed since it first saw the light of day. Our goal with this study is to investigate the possibility of implementing Gamification elements in educational environments and examine whether it could increase our young students learning motivation. We believe that this kind of implementation will have a positive effect for these young people since they have been interacting with games since they were small and are familiar with the driving force of a reward system.With this study we want to examine the opportunities and challenges that Gamification implementation brings out in a learning environment and therefore encourage and motivate our young ones to study even harder..
Den andra arbetsplatsen : möbler för möten i offentliga miljöer
Idag vÀljer mÄnga att sitta pÄ caféer och andra offentliga platser för att arbeta eller ha möten, men fÄ caféer Àr anpassade för detta. I mitt examensarbete jobbar jag med möbler för dessa platser och behov.Denna rapport som Àr en del av examensarbetet beskriver vÄra nya arbetsvanor och varför de har uppkommit. Det handlar om förÀndringar i arbetsorganisation, digital utveckling och olika faktorer som gör att mÄnga dras till platser mellan jobb och fritid.Ett designprojekt genomfördes i samarbete med arkitektbyrÄn Code Concept Development riktat mot restaurangen Urban Deli och deras utökade verksamhet pÄ SveavÀgen 44 i Stockholm. Resultatet blir ett förslag med bord och stolar som bygger pÄ flexibilitet och möjlighet till förÀndring pÄ en plats dÀr mÄnga aktiviteter pÄgÄr..
Lever 80-talister som de lÀr - en studie av 80-talistchefer pÄ Swedbank
Few generations have gotten as much media attention as Generation Y. Growing up in the digital age Generation Y has become very different from previous generations. An interesting topic is if this is reflected in the way Generation Y act as leaders. The purpose of this study is to describe what kind of leadership Generation Y prefers, to explore how individuals belonging to Generation Y act as leaders and finally to investigate if there is a discrepancy between these two perspectives and if so try to understand it. By reviewing existing research and conducting depth interviews with employees and managers at a Swedish bank we recognize preferences in a number of categories, which Generation Y require from leaders.
Provtryck pÄ skÀrm
This Degree Project is carried through in association with Fototext in Guthenburg. The firmsees benefits using?Soft Proof? technology for both economic and time-saving. The reasonfor ?Soft Proofing? for internal/ external production is to estimate and controll documentswithout using digital or chemical printing output.The different technical solutions to ?Soft Proof?, knowledges and facts aboutColorManagement together with PDF-workflow is going to pattern for a correct succesfull?Soft Proofing? on the monitor.Acrobat 5 in association with Photoshop 6 are effectively used in ?Soft Proofing? technic.The advance and capacity of the graphical softwares which are explained in this reporthelps the users to begin to experiment with ?Soft Proof?.
Skumma typer & trevliga personer - en bilderbok
Kandidatarbetets huvudsakliga mÄl Àr att producera en bilderbok för alla
Äldrar, Skumma Typer & Trevliga Personer. En bilderbok Àr interaktiv till sin
karaktÀr och den hÀr boken har ocksÄ ett tilltal pÄ flera nivÄer. Bokens bilder
innehÄller tydliga allusioner, frÀmst riktade till den vuxne lÀsaren.
Medieteknik Àr, i det hÀr sammanhanget, att först skissa analogt, föra över
skisserna digitalt, bearbeta i datorn och dÀrefter skriva ut bilderna. Via
ljusbord har bilderna sedan tecknats igen pÄ akvarellpapper och sedan mÄlats
med akvarellfÀrg för att uppnÄ nyanser som kan vara svÄra att nÄ digitalt.
Informations- och kommunikationsteknologiers betydelse i utvecklingsarbete : En intervjubaserad studie om IKT:s betydelse för indiska kvinnor
New forms of Information and Communication Technologies (ICTs) have become more influential in development contexts. The concept of ?The Digital Divide? points at a large division between rich and poor countries regarding access to ICTs. Critics say that the debate concerning this topic for far too long has focused mainly on the technology itself rather than social factors which impact social inclusion and development. Scholars agree that ICTs holds a tremendous potential, but how is this implemented in development contexts and how can it be used with more sensitivity towards local preconditions and social aspects?This paper aims to examine how ICTs are being used in the context of development within an India based organisation for women called SEWA (Self Employed Women?s Association).
Vanlig Synth med ovanliga ljud
Under vÄrterminen 2011 har jag studerat hur ett verktyg pÄverkar en arbetsprocess. FrÄn en idé har ett projekt vuxit fram och tvÄ ljudbanker för musikproduktion har producerats, detta har gjorts möjligt genom att jag har studerat digital ljudproduktion pÄ Blekinge Tekniska Högskola, dÀr intresset för det som blivit mitt kandidatarbete, har vÀckts till liv. Mitt kandidatarbete har resulterat i tvÄ ljudbanker, den ena banken har fokus pÄ digitala trummor medan den andra har fokus pÄ synthar. Slutreflektionen berÀttar hur denna process har gÄtt tillvÀga, och hur resultatet blev. Jag för fram för- och nackdelar av arbete i Dune, hÀmtar fakta frÄn kÀnda producenter inom elektronisk musik och bedömer det resultat jag har fÄr.