Sök:

Sökresultat:

1483 Uppsatser om Digital plćnbok - Sida 46 av 99

Komprimering av eBooks enligt Open eBook Publication Structure

I denna rapport undersöks hur elektroniska böcker (eBooks) enligt standarden Open eBook Publication Structure kan komprimeras pÄ ett effektivt sÀtt. Anledningen till att omrÄdet valts Àr att en vÀlanvÀnd standard för eBooks inte finns för tillfÀllet. Standarden Àr relativt ny och senaste versionen av specifikationen har kommit ut under 2002. Med i utvecklingen av standarden finns mÄnga stora företag som exempelvis Adobe Systems Inc. och Palm Digital Media.

Gamification av digitalt lÀrande : En studie av attityder om spelelement i lÀrplattformar

Society today is characterized by the transforming effect IT has had, the majority of the activities we perform on a daily basis involves one way or another digital technology. One area which has not yet seen the positive effects of IT is education. Despite the progress of technology, the school education has barely changed since it first saw the light of day. Our goal with this study is to investigate the possibility of implementing Gamification elements in educational environments and examine whether it could increase our young students learning motivation. We believe that this kind of implementation will have a positive effect for these young people since they have been interacting with games since they were small and are familiar with the driving force of a reward system.With this study we want to examine the opportunities and challenges that Gamification implementation brings out in a learning environment and therefore encourage and motivate our young ones to study even harder..

Den andra arbetsplatsen : möbler för möten i offentliga miljöer

Idag vÀljer mÄnga att sitta pÄ caféer och andra offentliga platser för att arbeta eller ha möten, men fÄ caféer Àr anpassade för detta. I mitt examensarbete jobbar jag med möbler för dessa platser och behov.Denna rapport som Àr en del av examensarbetet beskriver vÄra nya arbetsvanor och varför de har uppkommit. Det handlar om förÀndringar i arbetsorganisation, digital utveckling och olika faktorer som gör att mÄnga dras till platser mellan jobb och fritid.Ett designprojekt genomfördes i samarbete med arkitektbyrÄn Code Concept Development riktat mot restaurangen Urban Deli och deras utökade verksamhet pÄ SveavÀgen 44 i Stockholm. Resultatet blir ett förslag med bord och stolar som bygger pÄ flexibilitet och möjlighet till förÀndring pÄ en plats dÀr mÄnga aktiviteter pÄgÄr..

Lever 80-talister som de lÀr - en studie av 80-talistchefer pÄ Swedbank

Few generations have gotten as much media attention as Generation Y. Growing up in the digital age Generation Y has become very different from previous generations. An interesting topic is if this is reflected in the way Generation Y act as leaders. The purpose of this study is to describe what kind of leadership Generation Y prefers, to explore how individuals belonging to Generation Y act as leaders and finally to investigate if there is a discrepancy between these two perspectives and if so try to understand it. By reviewing existing research and conducting depth interviews with employees and managers at a Swedish bank we recognize preferences in a number of categories, which Generation Y require from leaders.

Provtryck pÄ skÀrm

This Degree Project is carried through in association with Fototext in Guthenburg. The firmsees benefits using?Soft Proof? technology for both economic and time-saving. The reasonfor ?Soft Proofing? for internal/ external production is to estimate and controll documentswithout using digital or chemical printing output.The different technical solutions to ?Soft Proof?, knowledges and facts aboutColorManagement together with PDF-workflow is going to pattern for a correct succesfull?Soft Proofing? on the monitor.Acrobat 5 in association with Photoshop 6 are effectively used in ?Soft Proofing? technic.The advance and capacity of the graphical softwares which are explained in this reporthelps the users to begin to experiment with ?Soft Proof?.

Skumma typer & trevliga personer - en bilderbok

Kandidatarbetets huvudsakliga mÄl Àr att producera en bilderbok för alla Äldrar, Skumma Typer & Trevliga Personer. En bilderbok Àr interaktiv till sin karaktÀr och den hÀr boken har ocksÄ ett tilltal pÄ flera nivÄer. Bokens bilder innehÄller tydliga allusioner, frÀmst riktade till den vuxne lÀsaren. Medieteknik Àr, i det hÀr sammanhanget, att först skissa analogt, föra över skisserna digitalt, bearbeta i datorn och dÀrefter skriva ut bilderna. Via ljusbord har bilderna sedan tecknats igen pÄ akvarellpapper och sedan mÄlats med akvarellfÀrg för att uppnÄ nyanser som kan vara svÄra att nÄ digitalt.

Informations- och kommunikationsteknologiers betydelse i utvecklingsarbete : En intervjubaserad studie om IKT:s betydelse för indiska kvinnor

New forms of Information and Communication Technologies (ICTs) have become more influential in development contexts. The concept of ?The Digital Divide? points at a large division between rich and poor countries regarding access to ICTs. Critics say that the debate concerning this topic for far too long has focused mainly on the technology itself rather than social factors which impact social inclusion and development. Scholars agree that ICTs holds a tremendous potential, but how is this implemented in development contexts and how can it be used with more sensitivity towards local preconditions and social aspects?This paper aims to examine how ICTs are being used in the context of development within an India based organisation for women called SEWA (Self Employed Women?s Association).

Vanlig Synth med ovanliga ljud

Under vÄrterminen 2011 har jag studerat hur ett verktyg pÄverkar en arbetsprocess. FrÄn en idé har ett projekt vuxit fram och tvÄ ljudbanker för musikproduktion har producerats, detta har gjorts möjligt genom att jag har studerat digital ljudproduktion pÄ Blekinge Tekniska Högskola, dÀr intresset för det som blivit mitt kandidatarbete, har vÀckts till liv. Mitt kandidatarbete har resulterat i tvÄ ljudbanker, den ena banken har fokus pÄ digitala trummor medan den andra har fokus pÄ synthar. Slutreflektionen berÀttar hur denna process har gÄtt tillvÀga, och hur resultatet blev. Jag för fram för- och nackdelar av arbete i Dune, hÀmtar fakta frÄn kÀnda producenter inom elektronisk musik och bedömer det resultat jag har fÄr.

Medie- och informationskunskap inom bildÀmnet

Medie- och informationskunskap samt medieutbildning har blivit ett omtalat fenomen, inte bara i skolan utan likasÄ allmÀnt som en förutsÀttning för demokrati. Kontakten med media sker förutom via de klassiska medierna sÄ som radio, TV och tidningar, idag Àven via internet genom datorer, smarta telefoner och surfplattor. Skolan har inte lÀngre monopol pÄ lÀrandet utan mycket sker utanför skolan, pÄ fritiden, och just genom medier av olika slag. DÀrför kan skolan behöva anvÀnda sig av elevernas verklighet i undervisningen, utan att för den skull ge sig hÀn Ät underhÄllning. Kunnighet om media pÄ olika plan blir allt viktigare och ger eleverna möjlighet att se bortom budskapen som vill pÄverka dem i en viss riktning.

Matematik för spelutveckling

Matematiska kunskaper Àr en central del inom digital spelutveckling. Metoderna hur man lÀr ut matematik och dess innehÄll har dock inte utvecklats i samma takt som hur lÀr ut hur man utvecklar spel. Jag vill med den hÀr uppsatsen och mitt kandidatarbete utveckla ett unikt kursupplÀgg av tillÀmpad matematik for spelutveckling i 2-D. Detta upplÀgg baseras pÄ analys av tidigare erfarenheter av matematikstudier och samtal med övriga kursansvariga. Den be?ntliga kurslitteraturen som anvÀnds pÄ tekniska högskolor Àr vÀldigt avancerad i sin forklaring av teori.

Elektroniska signaturer- sÀker identifiering?

Problem:I dag finns det ett stort behov av sÀkra identifierings metoder pÄ Internet. Traditionellt sÀtt Àr en handskriven namnteckning en form av identifiering och vad som behövs Àr en elektronisk motsvarighet. Hypotes: "Elektroniska signaturer leder till ökad integritet och sÀkerhet vid identifiering pÄ Internet" Syfte: MÄlet och syftet med denna uppsats Àr att studera och analysera huruvida elektroniska signaturer kommer att bidra till ökad integritet och sÀkerhet vid identifiering pÄ Internet. Slutsats:Genom att jÀmföra praktiska erfarenheter (fallstudie) och teoretiska kriterier kunde vi analysera oss fram till att vÄr hypotes Àr sann.

Olaglig fildelning: En analys av Piratebay-mÄlet

Den tekniska utvecklingen har medfört bÄde fördelar och nackdelar för upphovsmÀnnen. UpphovsmÀnnen har blivit sÄrbara eftersom deras material enkelt kan kopieras och spridas vidare utan deras tillÄtelse. Fildelning i sig Àr inte olagligt. Men det Àr olagligt att dela med sig en digital fil utan upphovsmannens eller rÀttsinnehavarens tillstÄnd. I Sverige anses olaglig fildelning vara ett stort problem som förstör för samhÀllet dÄ det finns ett behov att stimulera skapande verksamheter.

Visuella element i skönlitterÀra böcker: Om kvinnlig och manlig lÀsning samt hur bokformgivning kan anpassas för att pÄverka lÀsupplevelsen

Hur kan en lÀsupplevelse skapas med inriktning mot manliga lÀsare? Genom att ta reda pÄ vad som format boken till hur den ser ut idag, undersöka fenomenet "visual writing" och skillnader i manlig/kvinnlig lÀsning kunde begrÀnsningar och möjligheter skönjas för att utveckla formgivningen av en tryckt artefakt med skönlitterÀr text. Möjligheterna för digital bokformgivning Àr stor men i detta arbete undersöktes hur den tryckta boken kan utvecklas vidare. UtifrÄn respons pÄ det fÀrdiga resultatet kunde en tendens ses att en manlig mÄlgrupp kan uppskatta visuella element i skönlitterÀra böcker, och att det Àr nÄgot som inte stör lÀsningen..

AnvÀndning av accelerometrar för detektering av rörelse i Husqvarna ABs grÀsklippare Automower

In order to detect movements and vibrations on different appliance, especially robots and self-going devices are used different sensors. One of the most used movement sensors are accelerometers. They are three different types of accelerometers one-axes, two-axes and three-axes. They can be analogue or digital. Husqvarna AB uses an accelerometer to detect movements of their self-going lawnmower Automower.

Werv Magazine : layout och koncept av ett nytt livsstilsmagasin för tjejer inom brÀdsporter.

Currently there is no Swedish boardsport magazine for women. In this degree project a prototype of a new lifestyle magazine for women in boardsports has been created. Through a magazine study and a targetgroup survey we have found a magazine concept and suggestions for the magazine content. A digital 96-page prototype has been created. The feedback from Anders Neuman-Östberg, the experienced editor in chief of the Swedish boardsport magazine Transistion gives the project report the needed credibility.The overall response from all the people involved in the making of this prototype has been positive.

<- FöregÄende sida 46 NÀsta sida ->