Sök:

Sökresultat:

1483 Uppsatser om Digital plćnbok - Sida 45 av 99

FörstÀrkt verklighet i monteringsprocesser : En anvÀndarstudie av videobaserat virtuellt stöd för operatörer i tillverkningsindustrin

FörstÀrkt verklighet ger anvÀndare möjlighet att ta del av mer information via digital vÀg Àn vad deras sinnen ensamma kan erbjuda. I detta arbete undersöks om förstÀrkt verklighet applicerad pÄ liknande sÀtt som handledning i spel kan effektivisera en monteringsprocess. I detta syfte har en huvudmonterad och videobaserad utrustning för förstÀrkt verklighet utvecklats och jÀmförts mot pappersinstruktioner i anvÀndartester för att undersöka om effektiviseringar kan göras. De tvÄ aspekter av effektivitet som har undersökts Àr tidsÄtgÄng och mÀngd fel. Ur ett tidsperspektiv har effektiviseringar inte kunnat pÄvisas men sett till mÀngden fel har en effektivisering kunnat pÄvisas.

Marknadsundersökning för webbtjÀnst innehÄllande medicin- och lÀkemedelsnyheter

New forms of Information and Communication Technologies (ICTs) have become more influential in development contexts. The concept of ?The Digital Divide? points at a large division between rich and poor countries regarding access to ICTs. Critics say that the debate concerning this topic for far too long has focused mainly on the technology itself rather than social factors which impact social inclusion and development. Scholars agree that ICTs holds a tremendous potential, but how is this implemented in development contexts and how can it be used with more sensitivity towards local preconditions and social aspects?This paper aims to examine how ICTs are being used in the context of development within an India based organisation for women called SEWA (Self Employed Women?s Association).

Matematiksagor i förskolan : Ett arbetsmaterial för förskollÀrare

FörstÀrkt verklighet ger anvÀndare möjlighet att ta del av mer information via digital vÀg Àn vad deras sinnen ensamma kan erbjuda. I detta arbete undersöks om förstÀrkt verklighet applicerad pÄ liknande sÀtt som handledning i spel kan effektivisera en monteringsprocess. I detta syfte har en huvudmonterad och videobaserad utrustning för förstÀrkt verklighet utvecklats och jÀmförts mot pappersinstruktioner i anvÀndartester för att undersöka om effektiviseringar kan göras. De tvÄ aspekter av effektivitet som har undersökts Àr tidsÄtgÄng och mÀngd fel. Ur ett tidsperspektiv har effektiviseringar inte kunnat pÄvisas men sett till mÀngden fel har en effektivisering kunnat pÄvisas.

Skumma typer & trevliga personer : en bilderbok

Kandidatarbetets huvudsakliga mÄl Àr att producera en bilderbok för alla Äldrar, Skumma Typer & Trevliga Personer. En bilderbok Àr interaktiv till sin karaktÀr och den hÀr boken har ocksÄ ett tilltal pÄ flera nivÄer. Bokens bilder innehÄller tydliga allusioner, frÀmst riktade till den vuxne lÀsaren. Medieteknik Àr, i det hÀr sammanhanget, att först skissa analogt, föra över skisserna digitalt, bearbeta i datorn och dÀrefter skriva ut bilderna. Via ljusbord har bilderna sedan tecknats igen pÄ akvarellpapper och sedan mÄlats med akvarellfÀrg för att uppnÄ nyanser som kan vara svÄra att nÄ digitalt.

IT-stöd för Balanserade styrkort : ? en studie av Försvarsmaktens behov

New forms of Information and Communication Technologies (ICTs) have become more influential in development contexts. The concept of ?The Digital Divide? points at a large division between rich and poor countries regarding access to ICTs. Critics say that the debate concerning this topic for far too long has focused mainly on the technology itself rather than social factors which impact social inclusion and development. Scholars agree that ICTs holds a tremendous potential, but how is this implemented in development contexts and how can it be used with more sensitivity towards local preconditions and social aspects?This paper aims to examine how ICTs are being used in the context of development within an India based organisation for women called SEWA (Self Employed Women?s Association).

FörstÄ musikens tecken : Multimodala, semiotiska resurser i musikteori

This study is made in order to see how music teachers pedagogic design their teaching from a semiotic design theoretical perspective. A survey was done in a study to see how the music college students experienced their music theory teaching. This was followed by an observation of two different music theory teachers teaching music theory and with subsequent interviews. One teacher taught music theory at a swedish non-compulsory School of Arts, Kulturskola, and the other music teacher taught at an independent adult education college. The study's questionnaire, observation and interview revealed patterns of teaching, probably largely due to the teaching tradition.

Organiserad vetenskaplig elektronisk [publicering] vid universitet och högskolor i Sverige

Institutional repositories are now being created to manage, preserve, and maintain the digital assets and intellectual output of a university. The incentives to change the process of scholarly communication have also begun serving as a strong motivator. There are problems to consider and questions to be solved when dealing with electronic publishing and the implementation of institutional repositories. At present time no summary exists regarding the activities of scholarly electronic publishing at Swedish universities and university colleges.This Master's thesis aims to describe the current situation regarding electronic publishing and the development of institutional repositories at Swedish universities and university colleges. To investigate the situation, a questionnaire was sent out to 38 academic libraries since they are normally responsible for the electronic publishing within institutions of higher education.

Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hÄllbarhet

SAMMANFATTNINGTITEL: Den glömda marknadsföringenKURS: Företagsekonomi III ? ExamensarbeteFÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela VideforsHANDLEDARE: Miralem HelmefalkEXAMINATOR: Leif V RyttingNYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hĂ„llbarhet, digital marknadsföring, hotell.SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte Ă€r att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hĂ„llbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. Samt att klargöra bakomliggande skĂ€l till varför hotell arbetar med hĂ„llbarhet och hur detta gynnar dem. Uppsatsens forskningsfrĂ„ga Ă€r följande: Vad prĂ€glar hotells engagemang i hĂ„llbarhetsfrĂ„gor och hur förmedlas det genom deras marknadsföring?METOD: Studien utgĂ„r frĂ„n en kvalitativ metod med en induktiv ansats som till en viss del Ă€ven prĂ€glas av deduktiva inslag.

Roadmate re:design : Design- och utvecklingsprocessen vid redesign av en digital tjÀnst

This report describes the initial work intended for updating the car sharing service Roadmate. Roadmate is one of the services received by the car rental company Hertz First Rent a Car. The goal was to present the client with design- and structure proposals for a car sharing service that includes high usability and at the same time remains aesthetically pleasing.The work is based on an initial study with data collection, mapping the target user group and its needs. Subsequent structural and design proposals for Roadmates company carpooling service are based on the facts surrounding the target group's needs. The result are well developed and tested design sketches with accompanying visual identity and sitemaps that can be the basis for the further work on the development of the service..

Att skapa grunden tillkassasystemsapplikationer för Android : Undersökande arbete samtimplementation

This paper was made together withTechPay AB, by their request.The dissertation has been divided into two separate parts; one of which is fully theoretical, with the focus on the security requirements of a digital cash register, and how to meet these requirements.The second part covers the implementation of anAndroid-oriented Java-library,created with help from the security requirements found in the first part. The purpose of this library is to make it easier to develop a cash register that uses payment terminals from TechPay.This paper also covers different communication protocols, encryption techniques and recommendations from authorities, banks and Android. This paper also contains a small review of how users are validated in applications on the current market that handles money transactions..

Verktyg för mÀtning av tjÀnstekvalitet pÄ bredbandsnÀt

Operators and Internet service providers invest in broadband to be able to deliver new services that require higher data transmission rate. A way to make this possible is to use ADSL, Asymmetric Digital Subscriber Line, as the access technology. To be able to handle this technology, the service providers should do a pre-qualification. Methods and tools are needed to analyze the local copper lines and decide if these qualify for ADSL with respect to service availability and possible bandwidth through the lines. This report brings up some methods for pre-qualification of ADSL, the important quality parameters and how to gather them from the available services today.

Designing the Militarization 2.0 research tool

Research is a time-consuming endeavor which requires appropriate tools to manage often vast amounts of information. Militarization 2.0 is a research project aiming to explore Militarization in social media. The aim of this project is to design a user interface for supporting researchers in projects involving large amounts of data in qualitative studies. The project will follow the design process of the first version of the Militarization 2.0 research database interface. The design process involves user studies, interviews and design and testing of paper and digital prototypes.

Matematik för spelutveckling

Matematiska kunskaper Àr en central del inom digital spelutveckling. Metoderna hur man lÀr ut matematik och dess innehÄll har dock inte utvecklats i samma takt som hur lÀr ut hur man utvecklar spel. Jag vill med den hÀr uppsatsen och mitt kandidatarbete utveckla ett unikt kursupplÀgg av tillÀmpad matematik for spelutveckling i 2-D. Detta upplÀgg baseras pÄ analys av tidigare erfarenheter av matematikstudier och samtal med övriga kursansvariga. Den be?ntliga kurslitteraturen som anvÀnds pÄ tekniska högskolor Àr vÀldigt avancerad i sin forklaring av teori.

Digitalt vs. analogt : en jÀmförande studie av dikteringsprocessen pÄ tvÄ medicinavdelningar

Allt större och större andel företag vÀljer att presentera och förmedla varor och tjÀnster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel Àr att kunden kÀnner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt anvÀndande. En undersökning har genomförts med hjÀlp av en kooperativ utvÀrdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehÄller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt pÄ förtroendet för e-handelsapplikationer. DÀremot finns indikationer pÄ att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt pÄ förtroendet för e-handelsapplikationer..

LÀrares erfarenheter av att anvÀnda sociala medier i undervisning

This study aims to investigate how and why teachers use social media to reach their students, and how they handle different levels of computer literacy among students.The purpose of this study is to investigate the experience of teachers using social media in their teaching. I have done interviews with two teachers, who use social media in different ways. One of the teachers makes her students publish their work on the Internet on wiki-spaces, and the other one use Facebook for discussions and teamwork. This report uses the pedagogy theories laid forth by Vygotskij as a vantage point to analyze the answers from the teachers. I have also looked at some of the published student texts on the Internet.This study concludes there are students who don?t have access to computers and Internet at home.

<- FöregÄende sida 45 NÀsta sida ->