Sök:

Sökresultat:

5083 Uppsatser om Digital environment - Sida 35 av 339

En utifrån lyssnares preferenser jämförande undersökning av digital och analog inspelningsutrustning med ljud konverterat till CD-ljudstandarden

Inom den digitala ljudtekniken råder idag bithysteri. Nya ljudinspelningssystem med allt högre digital upplösning skapas. Däremot dominerar fortfarande CD-skivan med sina 16 bitar och 44.1 kHz. Är tävlingen om bitarna helt i onödan i avseende på den färdiga produktens ljudupplevelse? Detta arbete försöker utröna om det är möjligt att höra skillnad mellan musikstycken inspelade på olika maskiner i olika upplösning och sedan konverterade till CD-standarden.

Art in Healthcare A study of the Art in Diagnostic Center (DC) University Hospital in Malmö.

The role of Art in Healthcare and its requirements through a study of Diagnostic Center (DC), a Hospital with Art and Architecture integrated.Issues: Who selected Art for DC and on what foundations? How are Art and Architecture integrated, and what is the established knowledge of Art in Healthcare?Studies of reference material, theses, research articles and interviews. Hermeneutic and discourse analyses were used.Theorists: Barthes, Bourdieu, Foucault, Arnheim, Sjögren, Rasmussen.Results: A regional group selected local Art, mainly nonfigurative, and integrated it early in the architectural process. A stimulating non-traditional hospital environment with a modern design and two artists created work specifically for the environment.Art affects our Health and Caring Sciences is a scientific field that is studying how art affects patients and staff. It is relatively new but it is growing into a vast field of research, learning more about Art's effect on Health..

Publikationernas utveckling

Som grafisk formgivare a?r framtiden i ett utvecklande stadium, da?r de tryckta publikationerna o?verga?r till allt fler digitala alternativ. I detta kandidatarbete beskrivs oron fo?r tryckproduktionens framtid och hur vi med hja?lp av kommunikationssa?ttet Crossmedia kan hitta en lo?sning pa? problemet. Kommunikationssa?ttet fo?rutsa?tter inte bara fo?rdelar fo?r tryck utan a?ven andra mediekanaler i digital form, da?r mediedelarna fa?r mo?jlighet att samspela fo?r att kunna na? ut till en bredare publik. Det jag kommer fram till under min teoretiska del fo?rsta?rks i en produktion, da?r jag tilla?mpar min tidigare forskning i en prototyp av en Crossmediakampanj.

Universe-defining rules

Abstrakt I detta arbete undersöks hur konceptet lek går att applicera på digitala spel och hur man presenterar ett fiktivt universum och de regler som definierar det universumet. Syftet med denna undersökning är att öka kvaliteten på digitala spel för spelare genom att öka förståelsen för hur sådana regler introduceras. Frågeställningen som ämnas att besvaras är ?hur kan man introducera realistiska, semi-realistiska och fiktiva regler i ett spel??. Undersökningen baseras delvis på analyser kring varför vissa introduktioner av regler ofta accepteras och andra inte, dels på utvärdering av en gestaltning och dels på tidigare forskning.

Patogenes för prostatacarcinom hos hund : en jämförelse med människan

This thesis investigates the possibilities offered to a working landscape architect by anincreased and altered use of digital 3D environments. A basic assumption is that increased useof digital three-dimensional environments promotes the creative processes and presentationoptions of landscape architects.The thesis is based on literature studies and communication with working landscapearchitects, and includes an investigation of the visualization methods available in the Blender3D modelling software. The thesis provides a thorough survey of what it means to model inthree dimensions, as well as of what modelling methods are feasible for a landscape architectto use. As landscape architects, we work with human and unique processes, and thus it isdifficult to develop standardized and automatic software for our profession. One possiblesolution is to turn to open source development, where software and models are shared andanyone can contribute.

Skolmatsalsmiljö och schemaplanering ur ett hälsoperspektiv : Kvalitativ ansats

To investigate if the student?s school centeent, and that planning of the school lunch is done from a health perspective. Qualitative research approach was used, including both interviews and observations, to view the purpose. Evidence was collected using a participating observer, semi constructed questions and structured observation. To focus on specific parts in the material, a directed content analysis was used. One large and one smaller school participated in the study.

Webben och dess nya invånare : Vilka krav kan vi ställa på framtiden

The current state of our web is one where users can create and distribute information freely and without constraining limitations of knowledge. It?s as easy as making a Facebook status update or sending out a Tweet to make contributions to the web and we?re all doing it. Web-Giants like Facebook and Google deinate the web because they have such massive user amounts and therfore they control the information their users see. This is a problem because we?re hidden from the entire information amount that is the web in the 21st century.

Att presentera en produkt som inte existerar : En rapport om designprocessen av en presentationswebbplats för PROSK8?s nya produktkoncept

Denna rapport beskriver processen av skapandet av en webbaserad säljpresentation av en av företaget PROSK8?s planerade produkter. Målet med presentationen är att skapa nyfikenhet och förtroende genom visuell design och ska fungera som ett verktyg och stöd för företagets presentatörer vid möten med investerare. Centralt för denna process är upplevelsedesign, varför utgångspunkten för arbetsflödet bygger på Jesse James Garretts modell av ?The elements of user experience?.

Does it matter?

Swedish: Det här kandidatarbetet undersöker om karaktärer med icke-normativ sexualitet finns representerade i digitala spel och hur dessa framställs. Arbetet har även fokus på de reaktioner samhället har visat i samband med att spel som behandlar ämnet icke-normativ sexualitet kommit ut på marknaden. Syftet är att uppmärksamma och ge insikt om icke-normativ sexualitet som ämne och hur diskussionen av detta kan leda till en utveckling inom spelmediet. Informationen som användes för att undersöka ämnet och dess reaktioner finns sammanställt under ett forskningsmomentet, vilket sedan utvecklas till flera noveller. Dessa noveller har sedan användes i en undersökning som genomfördes av 11 stycken deltagare.

Avatarens många skepnader : En digital representation för bättre självkänsla

Avatarer är vanligt förekommande i datorspel och används för nöjes skull men avatarer används även i seriösa spel. Rapporten undersöker hur en persons självkänsla och body image kan stärkas med hjälp av en avatar och vilka egenskaper avataren behöver ha. Undersökningen genomförs som en litteraturstudie. Slutsatsen är att det troligen går att skapa en avatar för detta ändamål, men att det är många aspekter att ta hänsyn till och att det inte är helt självklart vilka val som behöver göras. Viktigt verkar dock att användaren själv får välja sin avatar, att till exempel typen av klädsel påverkar liksom avatarens längd.

Förhållandet mellan konkurrensrätt coh immaterialrätt vid avtal om tekniköverföring

This essay constitutes a literary study investigating how scientific literature within thefield of musicology can benefit to the understanding of how people use music as anaid for sleep and relaxation. Furthermore it aims to answer the question of whatconclusions can be drawn about the music people choose to use in these types ofsituations. The essay depicts the phenomenon of sleep music from several anglesgathered from the literature and investigates several models of understanding howand why people use music as a tool for emotional influence. As a complement to this,and to illustrate the modern usage of music for mind-altering purposes, the essay alsostudies a selection of digital sleeping aids ? apps.The study shows a complexity since the phenomenon can be viewed from severalangles that are not always consistent with each other.

Miljöutredning vid FORIA AB : En nulägesanalys av miljöaspekter från transporter

An environmental review has been carried out at FORIA AB, a transportation- and machine service company, to analyze the company?s environmental aspects from the transportation segment. This report describes the essential background and the methods of identifying and evaluate the environmental aspects. It also describes how the work with the environmental aspects often vary between different actors. The design of the ISO 14001 is intentionally broad in order to apply on all sorts of activities and organizations.

Digital elevdokumentation : från implementation till praktiskt arbete

It is statutory that teachers shall document their student's development of knowledge in different subjects. The teachers employed by Sundbybergs municipality have been commissioned to do the documentation in the web-based electronic system Projekt- och Omdömesdatabasen, P.O.D.B. The purpose of this study was to investigate witch effect the IT-solution P.O.D.B has brought for the teachers in their task of student documentation. By conducting interviews and questionnaire studies I have been looking for answers to if the target achievements have increased by using the IT-solution, and if the teachers are aware of what they may or may not write about their students in the system. The conclusions I have been able to draw through my studies are that the teachers have accepted the commission to use P.O.D.B.

Att vara i en intensivvårdsmiljö : patientens perspektiv

The Intensive Care Unit (ICU) is a special unit for patients who is in the need for emergency life-sustaining measures and every patient has complex medical- technical equipment. The experiences of a critical illness and the needs of critical care are experienced in different ways. The purpose of this study was to describe the experiences from patients in the ICU and how this experience has an influence on the patients. The method was a study of literature with a qualitative inception based on eight scientific articles and the analysis of content has been inspired by Graneheim and Lundman (2003). The result of the study is presented by four categories: to loose the ability to make themselves understood, to be forced to adjust to the environment of caring, to have the lack of connection with reality and to be in an intensive care environment, The results showed that patients in the ICU are affected by the attitude from the staff, the equipment around them as well as the sounds and lights in the environment there.

Rationell riskanalys inom VA-verksamhet med avseende på säkerhet, hälsa, miljö och kvalitet

This master thesis is developed based on the desire of the water and sewage department in the municipality of Karlskrona. The department, which vouches for the quality of produced drinking water and sewage cleaning, was in need of help dealing with risk analysis.The water and sewage department is obliged to identify and assess risks according to Swedish legislation. However, no guides for this purpose regarding safety, health, environment and quality were available. The aim of this report was to accomplish a guideline for the performance of risk analysis within water and sewage plants. If the guideline is used, the requirements in the legislation will be obtained.

<- Föregående sida 35 Nästa sida ->