
Sökresultat:
1955 Uppsatser om Digital Promotion - Sida 32 av 131
Mobila enheter, webben och centrala designprinciper
Det har blivit allt vanligare att vi idag använder våra mobila enheter till att besöka webben. I detta examensarbete undersöks vilka centrala designprinciper en designer bör eftersträva när avsikten är att förenkla användningen av en webbplats i en statisk och en rörlig situation via den mobila enheten. Examensarbetet innefattar en litteraturgenomgång, observationsintervjuer vid två tillfällen och en prototyputveckling. Det första intervjutillfället identifierade de grundläggande designprinciperna som sedan stod till grund för prototypen. Det andra intervjutillfället genomfördes mot prototypen med samma individer.
Digital mediekompetens i skolutveckling och lärarutbildning
Syftet är att försöka förstå vilka och teoretiskt belysa hur elever och lärarstudenter har lärt sig att behärska och utvecklat digitala mediekompetenser och -färdigheter. Undersökningsmetoden är källanalys och deltagande observation av tre genomförda skolutvecklingsprojekt i temagruppen Film och medier i lärarutbildning och skolutveckling inom Ung Kommunikation under tidsperioden hösten år 2007 till och med våren år 2009. Det är en kvalitativt genomförd kunskapsredovisning av vilka digitala mediekompetenser lärarstudenter och elever har tillägnat sig och projekten har även betraktats utifrån ett sociokulturellt teoriperspektiv. Resultatredovisningen av projekten Relationsfilmer på Teleborg Centrum, Värdegrundtema på Kungsmadskolan och Travelling through the World ger sammantaget vid handen att både lärarstudenter och elever har utvecklat ibland delvis olika digitala mediekompetenser och -färdigheter. Lärarstudenter har även varit verksamma som handledare och härigenom bidragit till att elever mer än de själva har utvecklat egna digitala mediekompetenser och -färdigheter..
Utvärdering av 3dvia Composer : -För arbetsinstruktioner och beredning
With recent technical development computer aided design and manufacturing has taken amore important role in the product life cycle. New business segments such as Product/ServiceSystems and remanufacturing is emerging. This development demands better control of theproduct data throughout the entire product life cycle. Computer aided design is widelyrecognized and used within the manufacturing industries and in recent years the importance ofDigital manufacturing has increased. One part of Digital manufacturing is paperlessproduction which involves all orders and working instruction shown for example on a screenrather than on a piece of paper.
Digitala verktyg i gymnasieskolan : En studie om lärares upplevelser av integrerade lärmiljöer
Learning Management Systems (LMSs) hold great potential to support learning activities, for example by providing teachers and students with new and extended spaces for interaction and collaboration. However, this potential appears to be difficult to realize, and despite their perceived learning benefits, the reality is that LMSs are being used primarily for administrative purposes. Meanwhile, external pedagogical tools are successfully put into practice to improve learning outcomes, and the aim of this study is therefore to identify and discuss benefits and disadvantages associated with the LMS as a concept. By interviewing secondary school teachers, we disentangle the idea of integrating administrative and pedagogical aids into a single platform, providing detailed insight into the use of digital tools in secondary education. The study contributes to a deepened understanding of integrated learning environments, and we conclude that there is a conflict between structure and flexibility that needs to be addressed before determining the design of a digital learning space..
Handbok för projektledning
En digital handbok i projektledning baserad på både erfarenheter och litteratur..
Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring
Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. Men förändringarna har också gynnat och bidragit till nya affärsområden och möjligheter för musikindustrin. Internets genombrott och den snabba teknologiska utvecklingen har skapat en hårdare konkurrens inom branschen, och företagen måste därför hitta nya sätt att omfamna webben som en ny och kraftfull marknadskanal samt dra nytta av de möjligheter som det innebär för försäljning och distribution av digital musik.Forskningsfrågor: Hur arbetar musikindustrin med digital marknadsföring och vilka digitala plattformar används för att marknadsföra sig på?Hur har den digitala reformen inom musikbranschen påverkat marknadsföringen för de olika aktörerna i branschen och hur arbetar de idag för att nå ut till konsumenterna?Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera hur den teknologiska utvecklingen har påverkat den digitala marknadsföringen i dagens musikindustri.Metod: Studien är genomförd i kombination av en flerfaldig forskningsmetod där ett kvantitativt betraktelsesätt har använts för att styrka kvalitativa resultat och tvärtom.
Internetbaserade insamling och behandling av data
AbstractAim of this project was to analyse signals and try to localize the position of source of sound. It is donewith three microphones which have 90 degrees angle to each other. Each microphone detects one partof the sound wave. The microphones are connected toan ADC which turns signals from analogue todigital shape. After that the three signals are transformed to a computer.
Kundens kund : En studie i användarcentrerad systemutveckling och designmetoder
This thesis investigates how web agencys in Stockholm use, value and incoroprate the terms usability, user experience and interaction design in their work process. The purpose of this study is to investigate how creative professionals works with the notions of usability, user experience and interaction design with focus on the end user. Our definition of creative professionals is every employee at a web agency involved in the work process of developing digital artefacts in any capacity. We wanted to investigate how these notions are considered, consciously or unconsciously, during the workprocess. Semi-structured interviews were conducted at three different web agencys with eight different employees.
"Om individen mår bra, mår organisationen bra" : En studie av hur en organisations hälsofrämjande arbete uppfattas av anställda
Studien handlar om hälsofrämjande arbete i en organisation kallad organisation X. Syftet med denna studie är att utifrån Antonovskys begrepp känslan av sammanhang (KASAM) utveckla kunskap om hur en organisations hälsofrämjande insatser stämmer överens med hur personalen uppfattar det hälsofrämjande arbetet. En eventuell skillnad mellan organisationens insatser och personalens uppfattning är viktig att uppmärksamma, då de insatser som görs från organisationens sida är tänkt att främja medarbetarnas deltagande i det hälsofrämjande arbetet och utifrån de förutsättningar som finns i organisationen.Jag utgår från Antonovskys KASAM och använder mig av begrepp som KASAM, hanterbarhet, begriplighet och meningsfullhet, stressorer, salutogenes, patogenes och hälsofrämjande ledarskap. Empirin består av intervjuer med anställda i organisation X. Resultatet har delats in i två delar, en del som handlar om personalavdelningens uppfattning om det hälsofrämjande arbetet i organisation X och en del om de anställdas uppfattning om organisationens hälsofrämjande arbete. Själva analysen som genomförs är indelad i olika rubriker. Den slutsats som dras i studien är bl.
The Digital Content Era
In order to become even more competitive, a partnering with other niche players is essential in achieving a competitive advantage and it enables opportunities for reintermediation. From an intermediate perspective, there are great possibilities for those who become content coordinators to enter the market. By becoming a bundler of services and products, the content coordinators will become the actors that will capture the most profit in the value web. The value creating drivers that have been identified in the business landscape of intermediates concern owning the content or owning the customer relationship. We find the possibilities of an intermediate actor, such as a content coordinator to achieve competitive advantage through strategic fit is subject to the context and the ability of creating more innovative and co-creative distribution systems.
Integrerade hjälpfunktioner - En studie om hur man kan designa hja?lpfunktioner i ett datasystem sa? att anva?ndaren fa?r ra?tt information vid ra?tt tillfa?lle, i ra?tt ma?ngd
Uppsatsen utgo?r en vetenskaplig bearbetning pa? hur en specifik kundkrets interagerar med manualer i digital miljo? och hur man kan designa integrerade hja?lpfunktioner till ett datasystem. Fo?retaget Aviolinx har utvecklat flyghanteringssystemet RAIDO, som anva?nts som case i denna studie. Forskningsfra?gan som sta?lls a?r hur man kan designa integrerade hja?lpfunktioner i ett datasystem sa? att anva?ndaren fa?r ra?tt information vid ra?tt tillfa?lle, i ra?tt ma?ngd.
This is IT! : Lärares pedagogiska synsätt på användandet av IT-verktyg som medierande redskap i ett en-till-en klassrum
The use of laptops, interactive whiteboards and the Internet is step-by-step working it?s way into Swedish schools. The aim of this study is to investigate the attitudes of teachers towards using IT-related tools in their teaching. How are the tools given used as mediating tools, what new methods do the teachers find themselves discovering while using these, how do the teachers feel about digital teaching platforms and how do the IT-related tools affect students language progression? These are all questions that this study is meant to answer.
"Barn gör inte som vuxna säger, barn gör som vuxna gör..." : Skolpersonalens tankar om hälsofrämjande insatser och preventionsarbete - studie av en skola.
The aim of this study was to investigate how school personnel work with preventive and health promoting efforts to motivate young people to achieve interest in physical activity and nutrition awareness. Further the aim was to describe the possibilities and difficulties that school personnel experience in their work. The research questions were: How do school personnel describe their health promoting work at school? In a health promotion perspective, what efforts do school personnel think is important when it comes to nutrition and physical activity? What possibilities do school personnel experience with health promoting efforts? What difficulties do school personnel experience with health promoting efforts?The study has a qualitative approach in which seven individual interviews were conducted with personnel at a secondary school. The respondents worked with different aspects which broadened the perspective.
Bevarande av dagstidningar i Sverige en probleminventering
The main purpose of this thesis has been to identify and discuss problems connected with the preservation of newspapers in Sweden. Another purpose was to see if the preservation of newspapers has been influenced by the fact that preservation studies in general concerns printed monographs and digital materials. This qualitative study is partly based upon interviews with four librarians experienced in working with newspapers and preservation. The thesis deals with cultural heritage in general and on a more specific level with newspapers where the following questions are dealt with: Why preserve? Who preserves? How to preserve? and What is preserved? Strategies used for preserving newspapers such as paper, microfilming and digitization are described as well as legal deposit, the Swedish microfilming programme and TIDEN, a digitization project of newspapers.
Faktaboken i praktiken : hur ett antal barn- och ungdomsbibliotekarier arbetar med faktaböcker i sin lässtimulerande verksamhet
The purpose of this thesis is to study how children's librarians in public libraries use non-fiction books in their work to promote reading. My research questions are: What methods do children's librarians use för promoting non-fiction books? Are there children who can gain more from non-fiction books than other children do? Are there any differences in working with fiction and non-fiction books? To answer these questions I have interwieved five children's librarians about their methods, attitudes and thoughts on non-fiction books.The result shows that all of the librarians use non-fiction when it comes to promotion reading but not to the same extent. Some hardly use it at all, mainly because the schools that they are serving demands fiction books when practicing reading skills. while others use it but in less extent than fiction, as a way of separating the library reading from school work either because they want to keep the experience of reading in the library apart from school work or because they find it more efficient to do so.