Sök:

Sökresultat:

261 Uppsatser om Destination - Sida 2 av 18

"Så nära men ändå så långt borta" : ? en studie om hållbar destinationsutveckling på Sandhamn

Sustainable Destination development has in recent years become an increasingly important concept for tourism Destinations. A Destination must take into account the environment if it wants to continue being a successful tourism Destination in the future. This essay investigates what needs to be developed on theislandofSandhamnfor that the Destination can be more attractive in the off season and how the players on Sandhamn integrate to develop Sandhamn in a sustainable manner. One market research and interviews with five different players were made. Through these interviews grew an understanding for how the cooperation between the municipal and the private party looks like and how the history of Sandhamn is the foundation for the islands tourism development.

Åre mot en hållbar destination : En kvalitativ studie om turistiska aktörers delaktighet och samverkan i arbetet mot en hållbar destination

Åre utsågs från Regeringen att vara en av fem Destinationer som 2012 ansågs ha potential till att bli hållbara Destinationer. Därför är Åre en del av uppdraget Hållbar Destinationsutveckling och är därigenom en Destination som ligger i framkant i hållbarhetsarbetet. Arbetet med hållbar Destinationsutveckling kräver resurser inom olika avseenden, en viktig resurs är en fungerande samverkan bland aktörerna vid Destinationen. Av den anledningen undersöker studien huruvida Åre som turistisk Destination samverkar. Syftet med studien är att utifrån kartläggning av hållbarhetsarbetet hos aktörer vid det turistiska fältet i Åre, identifiera påverkansfaktorer i delaktigheten och Destinationens samverkan.

All Inclusive : Resemotivation och den eventuella påverkan konceptet har

Travelling All Inclusive implicate that a traveler goes on a trip where food, beverage, room and sometimes activities are included as everything is already paid in advance. The purpose with this study is to examine what it is that have motivated people to travel All Inclusive and to examine how people and travel companies reason about the possible economical effect All Inclusive have on a Destination and a local population. We chose to conduct a survey over Facebook. As a complement to the survey and to find out how travel companies reflect on All Inclusives effects, we chose to implement email interviews with Ticket, Solresor and Airtours. The theories in this study focus on travel motivation, travel personalities and All Inclusive's impact on a Destination and a local population.

Destination Norrköping KB : Ett intranät, en företagspresentation och ett frågespel

Denna rapport beskriver utvecklingen och skapandet av examensarbetet utfört på uppdrag av Destination Norrköping KB. Destination Norrköping KB är ett serviceföretag. Verksamheten kan sammanfattas i två huvuduppgifter - Marknadsföring och utveckling av Norrköping som besöksort samt försäljning, marknadsföring och utveckling av Louis De Geer konsert&kongress och Värmekyrkan. För att göra arbetet inom företaget effektivare skapades som examensarbete ett intranät och en cd-produktion, innehållande företagspresentation och frågesport, till företaget. Intranätet skulle användas i det vardagliga arbetet på företaget och cd- produktionen/frågesporten för att visa upp företagets bästa sida vid mässor och liknande evenemang.

Ekoturism som underhållning : en analys av ekoturismens visuella gestaltning

Because of the mass tourism industry that exploits sensitive locations all over our planet a new kind of tourism came into focus in the 1980?s. This new form of tourism was named ecotourism, and as the name reveals ecotourism deals with low-impact travel. Today, all sorts of places can be gazed upon in a flick of a switch; all you need is a television set. It is well known that Destination marketing successfully uses visual media as a tool to sell trips to potential tourists.

Welcome to Stockholm? : En studie om destinationsmarknadsföring och exportmognad

An increasing global tourism offers great opportunities for Sweden as a tourist Destination. However, an attractive Destination requires competitive Destination marketing strategies. Tourist Destinations often include a complex network of stakeholders of small and large en-terprises that represent both the public and private sector. One condition for successful des-tination marketing is that all of these stakeholders collaborate in their marketing to create an integrated and powerful image. Another important aspect in terms of increasing the des-tinations competitiveness is that the local tourist companies are "export-oriented", in order to ensure that international tourists are looked after appropriately.This study has focused on the Destination marketing of Stockholm.

Storytelling i Umeå : En studie av storytelling hos två turismrelaterade företag

The purpose of this study was to analyze two local tourism related organizations in Umeå and how they used the marketing method Storytelling. The aim of this study was to examine what kind of stories the tourism related organizations were using, what these stories said in a direct, or in-direct way and how the reception was of the stories and the Destinations. A qualitative study in the form of a discourse analysis based on Laclau and Mouffe's view on discourse analysis was conducted. The results of this study shows that storytelling is more effective when it is incorporated in the whole Destination/organization when it comes to tourism related organizations and Destinations. It also shows that storytelling in itself isn't only an innocent and positive tool and can cause negative feelings if used wrongly for an organization/Destination.

Vad heter destinationen egentligen? : -att förstå sin egen identitet i ett gemensamt varumärke

Studien handlar om en Destination i den svenska fjällvärlden som består av två närbelägna orter. Aktörerna är flera och av olika storlekar, Destinationsmarknads-föringen har därigenom flera utmaningar att hantera och beakta då värderingar och intressen är åtskilda. De två orterna är olika till karaktären och medan den ena orten utvecklas gör den andra orten inte det lika starkt. Orterna tillsammans sänder ut en rad olika budskap genom olika marknadsföringsinsatser som sammantaget inger en diffus bild av Destinationen och de olika avsändarna.En Destination som inte gemensamt samarbetar och koordinerar sina marknadsföringsinsatser sänder ut en diffus bild till både besökare och investerare. En Destination som består av flera aktörer är i stort behov av såväl samarbete som konkurrens ? på ett positivt och inte destruktivt sätt.

Borta bra eller hemma bäst? : Ålderns påverkan på platsuppfattningen mellan Alperna och Svenska fjällen

We travel more to day than we have ever done before and there is an abundance of Destinations to choose from. All -Destinations have vantages and disadvantages and the things that are favourable for one traveller can be the opposite for another. So the questions are, why do we have different opinions about the same Destination and what is it that makes us choose one Destination before another?The purpose with this thesis is to investigate if the demographic factor age has an influence on the Swedish traveller?s opinion about winter Destinations. The thesis also investigates if there is a link between the traveller?s demography and their opinion of a Destination.

Kalmar- Upplevelser året om! : En studie av möjligheterna för Kalmar att bli en åretrunt-destination

Syfte:Syftet med studien är att kartlägga vilka möjligheter som finns för att Kalmar iframtiden ska bli en åretrunt-Destination.Metod:För att få bästa möjliga utfall av vår studie har ansatsen i den här studien varitinduktiv då vi valde att studera verkligheten, utan att styras av redan befintligateorier. Datainsamlingen skedde genom kvalitativa ostrukturerade intervjuersom analyserades och kompletterades med väsentliga teorier, diverse artiklarsamt relevanta hemsidor.Slutsats:Vi anser att Kalmar har möjligheter till att förlänga säsongen om störresatsningar görs på att utveckla vinterhalvåret, lägga större vikt vid samarbetemellan aktörer samt även att arbeta mer med marknadsföring. En utveckling avKalmar under vinterhalvåret kan i det långa loppet bidra till att Kalmar blir enåretrunt-Destination..

Nätverket som varumärke : En fallstudie av Glasriket

Destination branding is becoming increasingly acknowledged by regions working with tourism. Underlying is the fragmented web of actors in the supply chain of which the tourism product consists of. The main purpose of our thesis was, from a management perspective, to gain an understanding and describing how a network and the actors within it can build a consistent brand. We therefore chose to make a case study research on The Kingdom of Chrystal, or Glasriket, which is one of the most famous tourist Destinations in Sweden. Our research is based on theoretical and empirical data.

Coffee Shops och Red Light District en turistattraktion? : En studie om hur Amsterdams image påverkas av sexturism och drogturism

Att en Destination utstrålar en stark och positiv image har blivit en viktig faktor för att attrahera turister. En negativ global image av en Destination kan bidra till en minskad turism. I denna studie söks en förståelse för hur Amsterdams image påverkas av sex- och drogturismen i staden. Teorier som bemöter primära och sekundära turistattraktioner, sökandet efter nöjes/meningsfulla upplevelser och image segmentering har satts i relation med insamlat empiriskt material hämtat från två enkätundersökningar samt tre semi-strukturerade intervjuer. Studiens analys visar att sex- och drogturismen genererar både en positiv och negativ image för Amsterdam i koppling till vad som är moraliskt riktigt.

Hälso- och idrottsturism som destinationsutvecklare, : - en vinnande kombination?

Syftet med den här uppsatsen var att genomföra en studie i frågan hur hälso- och idrottsturism kan bidra till att utveckla en Destination. Ostseebad Kühlungsborn utgjorde en referenspunkt för på vilka sätt som Öland kan utvecklas som Destination inom hälsa och idrott. Öland befin-ner sig 2012 i en stagnationsfas och aktörerna behöver skapa nya reseanledningar till ön. En anledning till att satsa på hälso- och idrottsturism är att det är två nya trender inom turismin-dustrin som kan kombineras för att utveckla en Destination till att vara aktiv året om. Ostsee-bad Kühlungsborn är en bra referenspunkt för Öland då de kan leva på turismen året om, samt att de har ett stort utbud av aktiviteter inom hälsa och idrott.De tillvägagångssätten som har använts i den här uppsatsen är en induktiv ansats med fallstu-die som metod.

Destinationsutveckling och Fysisk planering : En Fallstudie om möjligheterna i Stockholms ytterstad

Syftet med denna uppsats är att undersöka om fysisk planering kan samverka eller kombineras med Destinationsutveckling genom en fallstudie av Stockholms stad för att skapa attraktiva Destinationer i stadens ytterstadområden.Undersökningen omfattar en fallstudie av Stockholms fysiska planering och Destinationsutveckling. Studien består av tidigare studier om urban turism i en litteraturstudie. Offentliga strategidokument har också analyserats. Intervjuer med fysiska planerare och Destinationsplanerare har genomförts. Vidare har resultatet av intervjuerna analyserades tematiskt, en metod som valts för dess användbarhet för att få en djupare förståelse av en företeelse i samhället.Resultaten visar att det finns utmaningar, möjligheter för planerare att samarbeta och skapa ett nytänkande om hur deras planering områden kan samverka.

Hur blir en stad konkurrenskraftig på den internationella kongressmarknaden? : En analys av Stockholm som mötesdestination

Background: The increasing globalization of business and research has led to an increased demand for international meetings. This is a market that a number of countries wish to access and the competition is fierce to get the chance to host major conferences. Stockholm has a pronounced good position in the international meeting market and this essay will examine what it takes to be a successful meeting Destination for international congresses.Purpose: The purpose of this thesis is to examine the fundamental factors that must be met for a meeting Destination to be successful in the international market for conventions.Question at issue: How can a city develop into a more attractive meeting Destination for international congresses?Method: Persons with key positions in the Stockholm meeting industry have been approached by qualitative interviews by the authors.Theory: As a theoretical framework the authors used the value of the physical meeting, generally on the congresses, the planning process for site selection for the meeting, the meeting platform and image.Conclusion: The authors' findings are based on the empirical material gathered during the study interviews. The results from these interviews show the importance of facilities and hotels, availability, and the image..

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->