Sökresultat:
12863 Uppsatser om Design management - Sida 64 av 858
Re-design
Modeföretagens affärsidéer bygger idag på en hög konsumtion av plagg med korta livscykler och produkter skickas snabbt ut på marknaden. Detta är möjligt genom kapade ledtider och effektiviserade designprocesser, vilket i sin tur leder till låga priser. Denna effektiva verksamhet gör att delar i processerna måste prioriteras bort. En följd av detta är trendkänsliga plagg som är skapade för nuet. Plaggen är inte längre skapade att hålla en längre tid och fyller ett kortsiktigt behov hos kunden.
Att utforma och utvärdera ett komponentbaserat programmeringsgränssnitt
Målet med det här arbetet är att presentera ett förslag på en komponentbaserad design
som skall användas för att lösa ett problem som finns hos företag som jobbar med flera affärssystems
API-komponenter. Lösningen som uppnås är ett komponentbaserat gränssnitt
som låter sig anpassas, underhållas och utökas av användare. Vår lösning beskriver hur en
design ser ut som låter utvecklarna hos dessa företag arbeta mot ett komponentbaserat
gränssnitt som programmatiskt ser identiskt ut oberoende mot vilket API-system utvecklaren
arbetar mot eller med. Resultatet når vi genom att använda en blandad metodik,
d.v.s. en metodik där både kvalitativa och kvantitativa metoder används.
IAS - påverkar de nya normerna kreditbedömningen?
Teorierna säger att organisationer är svårföränderliga och att individer inte anpassar sig, eller anpassar sig successivt efter ändrade redovsningsmetoder. Hypoteserna förkastades vilket motsäger teorierna. Resultatet tyder på att kreditgivare är flexibla och förändrar sin kreditbedömning, på grund av en förändrad redovisningsinformation, vid införandet av IAS..
Strategier för fast telefoni i Sverige
Uppsatsen pekar på att många operatörer på den svenska marknaden inte har lyckats helt med sina strategier. Orsakerna till detta kan vara brister i såväl marknadsföring som förståelse för konsumenternas behov. Lågprisstrategier måste för att lyckas kombineras med aggressiv marknadsföring och..
Sjuksköterskors och läkares delaktighet i kvalitetsutveckling : En fallstudie vid Karlskoga lasarett
The purpose of this master's degree thesis was to develop an understanding of how hospital management, in the case studied, worked to achieve changes in an organization influenced by differing professional cultures. To gain insight into the conditions that may have contributed to nurses and physicians developing appropriate attitudes and behaviours, which may have affected the organization's ability to achieve the Swedish Quality Award 2012. A qualitative single case study was conducted at Karlskoga Hospital, with focus groups as well as individual depth interviews. The results of the case study showed the following conditions provided nurses and physicians the potential to develop appropriate attitudes and behaviours, which may have influenced the hospitals ability to achieve the Swedish Quality Award: Responsibility and influence over the development processes.Participation in management teams and quality development groups as well as individual fields of responsibility.Training programs that have given insights and skills in quality management related to clinical practice.Nurses and physicians as key individuals gave legitimacy to development process, and served as management advisors.Collaboration between all kind of employees and responsibilities.Committed management. .
BOHICA (Bend Over Here It Comes Again) : kan ledningen undvika BOHICA syndromet vid en omorganisation?: en fallstudie i en sydsvensk sparbank.
This essay is about how the company management should prepare to avoid BOHICA syndrome to develop from a reorganisation. BOHICA syndrome is a cynical attitude, acquired by recurrent disappointments from, for example reorganisations. If the company management is attentive and identifies and addresses such disappointments, BOHICA syndrome can prohibit the possibilities in future to work efficiently and profitably in the company. BOHICA syndrome are thus by extension a threat to the company?s survival.
Temperatursprickor i ung betong : Utvärdering av projektering och utförande av åtgärder, samt utveckling av dimensioneringsmetod för kylsystem
The report contains three parts. The first part is a summary and overall presentation of thermalcracks and preventing measures against such cracks. This is a theoretical part where theinterested designer can get acquainted with various alternatives, be guided to more detailedliterature, and receive some practical information regarding the design of the respectivemeasures.The second part deals with calculation of the risk for thermal cracks and design of water coolingas a limiting measure. Two complementary methods are reviewed for efficient calculation:?the handbook method CraX1(by Lulea University of Technology) is used for quickverification?finite differential analysis in the calculationtool ConTeSt Pro for more precise projectingHere is also presented a development of existing standards through design of the cooling systemby means of the Bernoulli equation.
Affecting Consumer Behaviour to Increase the Willingness to Purchase More Fruit
The purpose of this study is to examine the change in consumer behaviour regarding the intention towards buying fruit when the layout of the fruit section has been altered. We want to increase the probability of making impulse purchases by altering the layout. In our study we have combined structured quantitative observations with structured quantitative as well as qualitative interviews, with secondary data in the form of sales data from two selected ICA-stores. We chose to use this triangulated approach in order to cross-examine our findings and overcome the limitations of one method by the use of another. Further, the Latin square design was used for the observations as a means to acknowledge the calendar effect during the experiment.
Apprentship : En rapport om en kreativ designprocess av en webbaserad tjänst
Denna rapport redovisar utvecklingen av en tjänst för att lättare kunna söka praktikplats och praktikanter. Tjänsten utvecklades som ett eget projekt att senare kunna visas upp som ett förslag för intressenter av verktyg som detta. Utvecklingen har följt dagens principer för användbarhetsdesign och upplevelsedesign. Målet har under hela utvecklingsperioden varit att skapa något som speglar denna tids trender och applikationer för möten. Resultatet av detta projekt har landat i en hifi prototyp, grafisk profil samt konceptbeskrivning för hur tjänsten ska fungera och användas.
Performance Management : ? En kvalitativ studie av ledares upplevelser av målstyrningsverktyget Performance Management
Performance Management är en process som syftar till att säkerställa att alla inom en organisation arbetar i samma riktning. Detta uppnås genom att öka tydligheten kring organisationens strategiska mål samt koppla dessa till medarbetarens individuella mål. Vidare är det viktigt att kommunicera vad som förväntas av medarbetarna i termer av arbetsprestationer samt hur detta skall uppnås för att lyckas med uppdraget att minska gapet mellan medarbetares arbetsprestationer och ledningens ambitioner (Armstrong & Baron, 2005).Uppsatsens övergripande syfte är att undersöka vilka erfarenheter ledare inom det multinationella telekom- och IT-företaget Logica har av att arbeta med Performance Management samt vilka delar av implementeringen som har varit lätta respektive svåra att genomföra. Vidare vill jag undersöka hur organisationen ytterligare kan förstärka arbetet med Performance Management-processen baserat på ovanstående.Den empiriska undersökningen har genomförts med kvalitativ metod i form av tre stycken fokusgruppintervjuer med ansatsen Experiential Focus Group. Som komplement till fokusgruppintervjuerna har analys av interna dokument som beskriver Performance Management-processen inom Logica, genomförts.Resultatet av undersökningen visar att ledarnas upplevelser av Performance Management-processen varierar beroende på vilken typ av arbetsgrupp man är ledare för.
ABC+SCM=Sant?
Background:Companies of today commonly search to gain competitive advantages throughout different forms of co-operation, one of which is referred to as Supply Chain Management. Although little research has been assigned to the topic of how to manage and control this type of relation, lately a growing number of academics has been arguing that ABC is an appropriate mean of controlling this type of relationships.Purpose:The purpose of this thesis is to investigate to what degree the ongoing debate on the use of ABC as a mean of control within SCM correspond to the present theories related to ABC and SCM respectively.Research method:The thesis takes it?s starting point within the literature, meaning that the empirical information consists of published articles in the ongoing debate. This information is put in relation to the original theories concerning both topics.Conclusions:The results shown in the thesis in some content agrees with the ongoing debate referring to the positive aspects that could result from using ABC as a mean of control within SCM. However the main result of the study is the discovery of a lack of discussion concerning the problems that implementing ABC within SCM might implicate, a fact that we believe contributes to the mainly positive view on using ABC within Supply Chain Management..
WRoM the Matrix - konsten att leda små och stora organisationen
Den djupstudie som projektgruppen genomfört visar på tydliga generaliserbara grundläggande lärdomar om kopplingarna mellan den lilla och den stora organisationen. Initialt döljs de principiella likheterna mellan projektarbetet och företaget av de betydande skalskillnader och verksamhetsskillnader som föreligger. Gruppen kunde dock vinna insikt i dessa likheter över tid i arbetet. De likheter som identifierades tycks kunna kategoriseras i fem framgångsfaktorer, alla gemensamma för den lilla och den stora organisationen. Framgångsfaktorerna kan delas in i externa respektive interna faktorer.
Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation. Hur ekonom- och ingenjörsstudenter kan bli Volvo IT:s framtida medarbetare
Title ?Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation?Author Magnus Ejerhed, Anna Johansson and Caroline JägersvärdCourse Bachelor thesis in Media and communication studiesSemester Spring semester 2008Tutor Britt BörjessonUniversity the University of GothenburgAim the aim of the study is to describe students attitudes to Volvo IT as an employer.How can Volvo IT improve their communication to students?Method A quantitative approachMaterial A questionnaire which has been given to 122 students in economics atHandelshögskolan in Gothenburg and Industrial economics at Chalmers Universityof technologyMain results The main results of the study are that most of the students in economics andindustrial economy are positive to work as management consults. They also havean optimistic attitude to work as intern management consults in a large company.The students don?t regard Volvo IT as a possible future employer; neither do theyhave a good knowledge of the organization.Conclusions It is very likely that the students don?t regard Volvo IT as a potential employerbecause they don?t think of Volvo IT as an organization in management consulting.Volvo IT has to make their management consulting, Fortos ManagementConsulting, more visible if they are going to make the students more interested ofthem as an organization in management consulting. They have to inform theirtarget group what new competences they are looking for.
"Tar den inte kort eller?" : en studie om samspelet mellan användare och biljettautomat
Vår kandidatuppsats handlar om användning och utveckling av Kustpilens biljettautomat. Vi har, genom etnografiska metoder, studerat hur människor använder sig av biljettautomaten vid köp av en tågbiljett. För att generera designidéer och utveckla vårt designförslag har vi utgått från dessa studier. Vi har sett hur viktigt det är för användarna att få feedback på utförda handlingar. Biljettautomatens design är viktig för att uppmana kunderna till rätt användning..
Drumtest : Ett verktyg för testkörning av cykelfälgar
In this thesis you will be able tofollow the design work of a drumtest. A tool that by having a rotatingdrum with equally positioned obstacleswill simulate the conditions a mountainbike rim will pass through.Initially there is a specification ofsome parameters and requirements thatthe design had to fulfill. There is alsosome brief background information aboutwhy a drum test is required for abicycle rim manufacturers and about thecompany Innolite Design AB that thisthesis is done for. After that itfollows an extract from conceptgeneration with the chosen concepts andsolutions but also some of the conceptsthat were not chosen.The thesis also contain a part where thereader cangain a deeper understanding of how thedesign works as well as some moredetailed facts about how the choice ofmaterials, their thicknesses, etc. havebeen made.