Sök:

Sökresultat:

12863 Uppsatser om Design management - Sida 58 av 858

Styrförutsättningars påverkan på utformningen av belöningssystem i IT-branschen

En uppsats om hur IT-företag som säljer konsulttjänster utformar sina belöningssystem, med fokus på tre styrförutsättningars påverkan. Studien är kvalitativ och baseras på empirisk material inhämtat från fem stora IT-företag..

Simulerad interaktiv arbetsmiljö : Från teori till design och implementering

This is a thesis on D-level. In a previous course, at our program Computer Science, we came up with an idea of how to improve/complement training for new employees who are situated in a stressful workplace at companies who are in a constant need of rehiring. We developed this concept and came up with an idea for a simulator that could train staff as well as relieve stress and tension for new employees. The idea matured and became a Serious Game simulator based on a dual-wield Wii-controlled PC-based simulator with Bluetooth support.The purpose of this paper is to produce a design concept for a simulator as well as conducting research on the topics: mental and physical learning abilities, psychomotor abilities, visual perception, hand-eye coordination, confidence, simulators and Serious Games. The conducted research will be the foundation for the design concept which will be implemented in our co-workers', Henrik Djerf & Daniel Gomez-Ortega, prototype.

Ledarskap, management eller både och? - En kvalitativ studie av teori kontra praktik

Vårt syfte är att undersöka om gott chefskap passar in på teorins definitioner av ledarskap eller management eller en kombination av de båda.Uppsatsen är av kartläggande och hypotesskapande karaktär och en kvalitativ metod har använts för att insamla, studera och analysera data. Primärdatan består av intervjuer med vd/ledare och ledda på fem större företag verksamma i Sverige samt sex intervjuer med rekryteringskonsulter som enligt vår definition tillhör experternas perspektiv. Primärdatan innefattar även tre intervjuer med inom ämnet verksamma forskare och docenter på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Sekundärdatan utgörs av vetenskapliga artiklar samt litteratur som behandlar ämnet ledarskap och management.Utredningen visar en klar övervikt för de egenskaper som teorin karaktäriserar som ledarskap. I sju av tio fall nämner respondenterna ledarskapsegenskaper, och bara i tre av tio fall anger de att någon som leder och ansvarar för verksamheter bör ägna sig åt uppgifter som tillhör management.

Att skapa en snabb, sökdriven e-handelssajt : en studie med backend-lösningar i fokus

AbstractThis study examines the technologies appropriate in developing back-and solutions for search-driven user interfaces of e-commerce sites. The study is based on existing research in search-driven user interfaces of e-commerce sites from a design point of view, but instead the focus of this study lies within a back-end perspective. This choice of focus is a result of the gap that was encountered within research and other literature when it comes to general advice in how e-commerce sites best should build back-end solutions to support search driven user interfaces. The technologies that have been examined and compared are traditional relational databse management systems (RDMS) and the newer so called No-SQL database management systems, and also traditional search engines and the newer variant s of search engines. The study concludes that in some cases it is appropriate to combine traditional and newer technologies when it comes to databases, while the comparison of search engines indicates that there are some newer search en gines that have the ability to meet more of the needs that can be identified on the back-end solutions.Primary data consists of interviews made ?face to face? with experts on the subject and questionnaires addressed to selected e-commerce companies via e-mail.

Turnaround Management - Nyckeln till framgång?

Titel: Turnaround management ? nyckeln till framgång? Författare: Maria Lejefors, Caroline Odell och Sofie Svensson. Handledare: Richard Ek och Bo Markulf. Syfte: Syftet med uppsatsen är att identifiera de nyckelfaktorer som bidrar till ett framgångsrikt förändringsarbete inom en organisation. För att göra syftet mer operationaliserbart kommer vi att använda turnaround management som den lins vi betraktar syftet genom.

Crescent evolve - Electric bike for youth

The purpose of the project was to design an electric bicycle to offer thetarget group youth an attractive alternative to mopeds. The basis for theproject was user studies in which young people were interviewed andobserved in their daily environment.The project resulted in a product, designed with the focus of integratingthe battery to the shape, to create a wholeness that is simple andintuitive.!The product is easy to use and operate, with an automatic transmissionengine.! A smart modular system allows the user to choose design withmudguards, rear rack, or without. The battery design is based on "cradleto-cradle" to maximize the battery life and minimize environmentalimpacts.It was very fun and rewarding to have the opportunity to present theresults for the youth who showed great interest in the product.The project was conducted in collaboration with Designit and Cycleurope..

Revisionsutskott - En empirisk utvärdering

Uppsatsen redogör för ett revisionsutskotts arbetsuppgifter, redogörför revisionsutskottens arbete i företag noterade på stockholmsbörsens A-lista samt att analysera om revisionsutskotten i fråga arbetar enligt svensk kod för bolagsstyrning och därmed bidrar till bättre corporate governance.

Service Design - i innovations- och utvecklingsprocesser hos svenska tjänsteföretag?

?Service Design? har på senare tid fått innebörden att utveckla tjänster med hjälp av designmetodik. Syftet med denna uppsats har varit att kartlägga nuvarande synsätt inom området för att få inblick i hur ?Service Design? kan användas i innovations- och utvecklingsprocesser hos svenska tjänsteföretag. En övergripande genomgång av litteraturen kring området ?Service Design? har gjorts.

Demokratisk innovation eller ett spel för gallerierna? : En demokratiteoretisk utvärdering av Participatory Budgeting i en svensk kommun

The aim of this thesis is to explore the institutional design of Participatory Budgeting (PB) in Sweden and how the design may contribute to realize central democratic goods. The study records the different PB experiences in Sweden and focuses on one particular case, which is the only case that successfully qualifies as a genuine PB-process according to international standards and definitions. To examine this, the following questions are asked: which municipalities in Sweden have implemented Participatory Budgeting? How can the institutional design of Participatory Budgeting be described and to what extent does it enable the realization of central democratic goods? To what extent does the institutional design enable the realization of the democratic goods inclusion, popular control, considered judgment and transparency? To what extent does the institutional design enable the realization of the institutional goods of efficiency and transferability?The study is based on an institutional theory of democracy. The method used is a mixed method ideal type analysis that combines document analysis, surveys and interviews.

Herrväskan Primus : produktutveckling för Ödins Garveri

I denna rapport redovisas ett examensarbete av Edvin Sjöberg utfört i samarbete med Ödins Garveri i Visby.Projektets mål har varit att ta fram ett tillverkningsunderlag för en ny axelremsväska i läder för män. Väskan är konstruerad för att vara materialbesparande, hållbar och elegant.Faktainsamlingen ger en översikt av de vanligaste sätten att bereda och garva skinn, sömnadsteknik och tillverkningsteknik. Målgrupps- och marknadsanalys har varit vägledande för utformningen av slutprodukten och stort fokus har lagts på modell- och skissarbete.Slutprodukten är en herrväska med mycket hög materialkvalité, formgivning inspirerad av klassiskt herrmode och med väl planlagda och genomtänka detaljer..

Hej, kom spela med oss! (Hi, come play with us!)

People play games now more than ever before. While the digital gaming industry dominates the market, boardgaming has been living in its shadow. Board games offer a physical tangibility and a social experience that can be found in few digital games. How do we create a tool that further builds upon those strengths? The purpose of this study is to examine the possibility of developing a service that consists of an mobile application and board game events to promote social face-to-face interaction. Focus has been on the social face-to-face interaction in the context of a board game session.

Så designar du användarvänliga interna kommunikationsnätverk

Companys usually have intern communication platforms where employees can gather information and communicate with eachother. These networks are not public which leads to less resources spent on development. If this network is also used as a work tool may inadequate usability decrease work effeciency. Thats why we, by using known design principles, evaluated an already existing network of this kind along with interviews and think out loud tasks for users. Four users had to do some tasks while they explained how they went through step by step to solve those. This report culminates into a couple of guidelines which can be used to create a user friendly network. The problems that prevented users to feel in control when working resulted in the following guidelines: Create shortcuts of frequently used functions.

Användarkvaliteter inom söksystem : En kvantitativ studie av söksystemen på Södertörns högskola och Stockholms universitet

This essay is about testing the validity of an article written by Jonas Löwgren, called The use qualities of digital design. The study we have executed is about testing the featured qualities of digital design in the article on two search systems located in the library of Stockholm University and Södertörn University respectively to see how they are able to be applied on search systems. To acquire the information for the study, we handed out a written inquire among users of those systems. The result of this quantitative study shows us that many that five of Löwgrens qualities is likely to be present on the systems. Our conclusion is that five of these are appliable on search systems.

Användare från båda håll ? Utökat informationsstöd inom design av registreringsprocesser

During spring 2001 we have been involved with our bachelor thesis at Doberman Digital Agency, an Internet related webdesign company. We have focused our work on the registration process via digital medias such as the Internet. During our workprocess we have been conducting a number of studies and analyses of workrelated materials. Ethnographical methods such as structured interviews and participant observations were primarily used in our work. We also widely used brainstorming in our designprocess.

Garantifonder: En studie ur konsumentperspektivet om risk, garanti och kostnader

Författarna finner genom använd metod stöd för att ur ett konsumentperspektiv så kostar garantifonder än motsvarande syntetisk portfölj med motsvarande risknivå. Dessutom framkommer det att fondinformationen i många fall inte är tillfredställande. Fonderna presterar sämre jämfört med de syntetiska portföljerna..

<- Föregående sida 58 Nästa sida ->