Sökresultat:
12863 Uppsatser om Design management - Sida 37 av 858
Customer Relationship Management : hur tillämpas detta i företagen?
Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att med hjälp av enkäter och de kriterier som finns i teorin undersöka hur långt de medverkande företagen har kommit i deras framgång gällande Customer Relationship Management. Metod: Vi har gjort en kvantitativ enkätundersökning där vi har tillfrågat 30 företag i Ronneby. Vi har sedan analyserat detta utifrån diagram som vi har fått fram i Excel. Slutsatser: De flesta företagen i Ronneby är bara i början av CRM och de kan med enkla medel komma mycket längre..
Nätbutiker och Kundrelationer : Relationsmarknadsföring
Titel: e-Commerce and Relationships ? Customer Relationship Management This bachelor thesis is brought together to analyze the transformation from traditional marketing to Customer Relationship Management. The development in the technology world has made the marketing focus shift from products and their functionality to customers and value creation. Because of the tougher competition that developed from new channels of communication, corporations had to generate new sources of value for their customers in order to establish lasting relationships with them. Therefore we found it interesting to investigate how companies within the e-commerce business handle the transition towards customer relationship management.
Arkitekttävlingar : fallstudie : projekttävlingStockholmsporten
The population growth and urbanisation in low-income countries bring issues of poor living standards and miserable sanitation conditions onto the agenda. If well-functioning waste management systems were developed, this could master some of the problems. The already existing local informal waste handling system that is common in many low-income countries, needs to be developed with proper sorting and composting solutions to decrease the environmental burden and improve the overall situation in the dense cities.
This master?s thesis project is performed with the intention of developing functional decentralised waste management units in the city of Pune, India.
Större, rikare och friskare och fortfarande förbisedda - Varför?
Syftet med vår forskning är att undersöka varför inte fler företag inom resebranschen i Sverige har valt att rikta mer av sin marknadskommunikation till, och valt att fokusera mer på 50+ marknaden, trots att mycket fakta belyser segmentets attraktivitet. Vi har valt en deduktiv undersökningsansats och en kvalitativ forskningsmetod. Telefon- och mailintervjuer ligger till grund för vår insamling av empirin.De teoretiska aspekter som vi valt är orsaker till ignorans av 50+marknaden, image, universell design, kognitiv ålder, kommunikationsteori och age cohort. Dessa har i avsikt att hjälpa oss tolka det empiriska materialet. Vi har valt att intervjua en kommunikationsdirektör och marknadschefer på ledande svenska resebolag, grundaren och delägaren av Senioragency Stockholm samt en framtida entreprenör i resebranschen.
Crossmediadesign : Den unika processen
I denna artikel ämnar vi, genom att studera olika modeller med stöd för olika designsituationer, att skapa en modell som specifikt stöder design av crossmediaproduktioner då en sådan inte existerar i dagsläget. Genom att själva arbeta med en crossmediaproduktion för Non smoking generation fick vi chansen att på nära håll studera designprocessen och kunde på så sätt identifiera dess beståndsdelar och aktörer. Baserat på dessa och i kombination med teorier om design och crossmedia kunde vi skapa en egen modell som kan stödja framtida designers och producenter i deras arbete med designen av crossmedia..
Prestandabaserad design genomkonceptuell energianalys : Performance-based design through conceptual energy analysis
This degree project aims to investigate the potential and possibilities for conceptual energyanalyses in the early stages of the design process. Many key decisions are made in theearly stages of a project regarding the shape and orientation of the building. Conceptualenergy analyses can provide the architects with insight regarding different design option?srelative energy performance.As the demands for more sustainable buildings increases, so does the need for earlyenergy analyses. Performing analyses in the early stage requires many assumptions andguesswork which could lead to a large margin of error.The offering from Autodesk is a module in Revit Architecture/MEP and the stand aloneprogram Project Vasari (under development).
Revisiting the Role of Code of Conduct in Compliance with CSR Demands in the Supply Chain Management of Electronics Business
The purpose of this study is to understand how codes of conduct function within the context of supply chain of electronic industry. This is a qualitative research and a case study is the research approach. Conclusions are that the codes of conducts could be perceived differently within different contexts. Therefore, cultural and legal issues should be considered while formulating, implementing codes of conduct or assessing the compliance..
Interaktionen mellan säljare och kund - en fallstudie på El-giganten och Hi-Fi klubben
Vi ville se om kunderna har olika förväntningar på service beroende på vilken butik de handlar i och hur detta påverkar säjarnas och föetagets agerande. Studien visade att företagen har profilerat sig på två helt skilda sätt. Detta har gjort att kunderna förväntar sig olika nivå av service vilket också företagen förstått och därmed leverarar de den service kunderna efterfrågar..
Prehospital sjukvårdsledning - sammanställning av erfarenheter från KAMEDO-rapporter
Background: An effective management of the healthcare's organization on one disaster site is considered as a condition in order to decrease damages and suffering at them as been hit of an accident. In KAMEDO-reports is described true accidents, how among other thing organizational parts been implemented and evaluations of which importance different decisions had. Aim: The aim of the study was to examine KAMEDO-reports concerning prehospital medical management on disaster sites. Method: Eight KAMEDO-reports was examined with focus on organization and management. Results: Four areas in which all could be influenced by the healthcare personnel in leading position was described: Management and Co-operation, Load and Go - Stay and Play, Priority and Triage.
Samspelet mellan IT-avdelning och verksamhet : En studie av hur koordination påverkas av strukturer och social interaktion
Several surveys indicate that corporate leaders still consider the aligning of IT and business functions as a top management issue. The aim of this thesis is to illustrate how coordination emerges between IT and business departments and how formal structures intended to coordinate are influenced by human action. To deepen the understanding of this phenomenon we seek to analyze IT/business coordination from a perspective based on practice theory. A field study was conducted where observations and informal interviews were carried out at the IT department of a global company. The empirical analysis indicate that coordination problems between IT and business departments is in part affected by embedded factors such as different goals and perspectives on how IT is to be used in the organization or how to design IT related processes.
Design som marknadskommunikation : En studie om olika fo?retags nyttjande och effekt av estetisk och strategisk design fo?r att sta?rka sitt varuma?rke
Det finns mycket tidigare forskning och litteratur om hur design som kommunikationsmedel kan tilla?mpas i praktiken, ba?de genom estetisk och strategisk design. Da?remot framga?r inte huruvida tilla?mpningen av design som kommunikationsmedel a?r branschspecifik eller generellt ga?llande fo?r fo?retag oavsett bransch. Fo?retag kan nyttja design som ett kommunikationsmedel fo?r att kommunicera sin varuma?rkesidentitet till konsumenterna sa? att deras syn pa? imagen blir liksta?lld med identiteten.
Relansering av varumärken
Klargör problematiken kring en relansering. Med analog användning av teorier närliggande begreppet relansering skapar vi oss en större förståelse för problematiken..
Interactivation design : places for social imagination and conversation in Lindängelund
This master project in landscape architecture is named Interactivation Design - places for social imagination and conversation in Lindängelund. There are two main purposes of this thesis the first being to bring forth a study of interactivity implemented in the subject of landscape architecture. The second purpose of this thesis is to present a proposal to design a confluent landscape weaving together the upcoming botanical garden of Lindängelund and the residential area of Almvik, both situated in southern Malmö, Sweden, and also weaves people and their experiences together. This project may be described as investigative and experimentative reaserch by design.The first part of this project, Interactivation, is consisting of a theoretical report which discusses different ways of approaching when, how and why we interact in public space. Literature studies in for example space, placemaking, social life, people, participation and Japanese emptiness concepts has been undertaken to gain knowledge in the aim to create interactive landscape design.The second part, Context and Design Proposal, introduces the project context area of Southern Fosie in Malmö which consists of different kinds of residential areas, people of different nationalities and a large building site for a botanical garden and recreational area.
Revenue Management - "Det är så det är" : Vad ledningens förståelse för verktyget innebär för kundens upplevda rättvisa
Syftet med uppsatsen är att undersöka om ledningens förståelse för Revenue Management (RM) påverkar kundens uppfattning om ett rättvist pris. De frågeställningar vi behandlar i uppsatsen är följande; Hur påverkar ledningens förståelse för RM frontpersonalens arbete med verktyget? Hur uppfattar frontpersonal att kunden reagerar på RM? Slutsatser: Teori och fallstudie visar att ledningens förståelse är en grundläggande faktor för att arbetet med RM skall ha möjlighet att vara förenligt med ett kundperspektiv. För att arbetet med RM ska uppfattas rättvist av kunden krävs att högsta ledningen inser vikten av utbildning inom RM för all personal samt att pris följer tjänstekvaliteten..
4M - en förutsättning för framgångsrika förändringsprocesser?
Vårt syfte med uppsatsen är att utreda vilka faktorer som är av vikt för en framgångsrik förändringsprocess samt vilken påverkan ledarskap har på faktorerna. Vi genomförde en kvalitativ undersökning där vi intervjuade tio personer som är yrkesverksamma på två hotell i Sverige. Vi intervjuade respondenterna om den förändringsprocess som ett hotellkedjebyte innebär, och om den ledarstil hotellens general managers anser sig ha och ha haft under bytet. Våra sekundära källor utgörs av teorier inom framför allt service management, change management samt ledarskap/management. Vi har använt en blandning av induktivt och deduktivt arbetssätt.