Sök:

Sökresultat:

2097 Uppsatser om Definition - Sida 3 av 140

Praktisk kunskap En definition

Syftet med denna studie är att skapa en Definition av begreppet praktisk kunskap. För att uppnå detta har en litteraturstudie genomförts, i vilken elva relevanta filosofer och deras teorier har belysts. I analysen utkristalliserades åtta olika komponenter i praktisk kunskap. Det råder konsensus dessa filosofer emellan om att denna är kopplad till handling och/eller är grundad på erfarenhet. Den praktiska kunskapen är kontextualiserad och i vissa avseenden råder det ett dialektiskt förhållande mellan teori och praktik.

Socialtjänstens hantering av mäns våld mot kvinnor : En studie om könsmaktsperspektivets betydelse för socialarbetaren

Purpose: The aim of the study is to analyse why the socialworker at the socialservices havn?t implemented the perspective of woman as subordinate and men as superior.Questions: Is the perspective of woman as subordinate and men as superior significant for the socialworker? Is the organisation, colleagues or de individuals thought structure of importance when it comes to implement the perspective? Does the socialworkers view of the clients as victims have an impact on the fact that the perspective has been given interest? Method: Critical case study. Flexible design; The study is based on interviews with socialworkers and study of documents and statisticsConclusion: One of the central findings of the field study was that the implementation of the perspective of woman as subordinate and men as superior was of no use for the socialworkers as they saw it. The findings showed that the Definition of a victim was not used or that they were unconscious that the Definition of a victim did affect them in their work. The possibilities for the organisation to learn is of  importance for the implementation of the perspective of woman as subordinate and men as superior.

Elevers motivation för att delta i ämnet idrott och hälsa. En intervjuundersökning bland gymnasieelever med särskilda behov på IV-program

The purpose of this thesis is to explore pupils' motivation for participating in Physical Education. The thesis also investigates the Definitions of sport and health and to what extent pupils make any connection between the school subject physical education and their own physical and health status. A semi-structured interview was carried out with thirteen upper secondary school pupils with special needs on the Individual Programme. The interviews were recorded digitally and then analyzed. The results show that there is no unified Definition of the school subject among the pupils.

En diskursanalys av hur kunskapsledningspraktiker definierar och värderar kunskapsdelning.

Syftet med arbetet är att beskriva kunskapsledningspraktikers Definition av kunskapsdelning och hur de värderar det. Två artiklar innehållande sammanlagt 7 personers uttalanden analyseras. En huvudsaklig kunskapsledningsdiskurs har hittats, även en vetenskapsdiskurs och en marknadsdiskurs har hittats som verkar påverka kunskapsledningspraktikernas Definition och värdering av kunskapsdelning.Kunskapsdelning framstår från resultaten att definieras som naturligt existerande i alla organisationer med någon social interaktion, men att det krävs näring och styrning för att öka värdet för organisationen..

Våld är våld! Eller?

The purpose of the study is to investigate how social workers within different areas of work in Malmö, who comes in contact with persons who have been subject to honour-related violence, sees the problem, if they have any special view on the cause of the violence and investigate the efforts which are offered to individuals who have been or are subject to honour-related violence. I wanted to investigate if there exists a universal view among social workers in Malmö of the Definition of and way of working with persons affected by honour-related violence. Various reports show that there exists great disagreement among debaters as well as social workers regarding the Definition of honour-related violence. There are also different sentiments about the cause of honour-related violence within research. I conducted four interviews on five individuals employed within different areas of work in Malmö which comes in contact with girls and women who have been subject to honour-related violence. My study shows that there exists great dissent among social workers regarding the term honour-related violence, the cause of the problem and the concerned areas of work works with different ways with persons which they come in contact with..

"Annan finansiell verksamhet" - En tolkning i ljuset av CFC-lagstiftningen : En tolkning i ljuset av CFC-lagstiftningen

The initial provisions concerning CFC-legislation were introduced 1990 and has since been subject to several revisions and adaptations. The fundamental purpose of the CFC-legislation is to prohibit and prevent tax evasion undertaken by such companies that own other foreign companies where generated income is subject to low rates of taxation. The CFC-legislation aims to provide the Swedish government with an op-portunity to tax this income. This is important in order to prevent tax avoidance and preserve the integrity of the system of taxation within Sweden. In order for the CFC-legislation to be as effective as possible there must exist a clear way of defining which activity that is to be regulated within its scope.

Speglingar, reflektionens redskap för den kvalificerade samtalspartnern

The initial provisions concerning CFC-legislation were introduced 1990 and has since been subject to several revisions and adaptations. The fundamental purpose of the CFC-legislation is to prohibit and prevent tax evasion undertaken by such companies that own other foreign companies where generated income is subject to low rates of taxation. The CFC-legislation aims to provide the Swedish government with an op-portunity to tax this income. This is important in order to prevent tax avoidance and preserve the integrity of the system of taxation within Sweden. In order for the CFC-legislation to be as effective as possible there must exist a clear way of defining which activity that is to be regulated within its scope.

Det omänskliga lidandets diskurs : En diskussion kring FN:s definition av tortyrbegreppet i dialog med postkolonial teori

The aim of this thesis has been to discuss whether remainders of colonial influences exist within the UN's Definition of torture or not. The discussion has been presented from a postcolonial point of view, in dialogue with contemporary power critical theorists. In order to raise awareness of a potential colonial influence, the following questions were intended to be answered:?                                        Are there any reasons, if so ? which ones, to regard the UN's Definition of torture as a colonial project? And;?                                        To what extent is the term ?inhumane? limiting for the prohibition against torture from a postcolonial perspective?One of the most central arguments of the chosen theories is that the term ?inhumane? evokes prejudices that a racializing apparatus within the social norms of the UN automatically produces. These prejudices are, according to the theorists, influenced by images of people in non-western and non-secular (especially muslim) societies as more prone to exercise ?violence? and ?cruelty? towards their own citizens as well as towards the population of the world in general.

Kvalitet ... vad är det? : om staten och landstingets definition och användande av begreppet kvalitet i bidragsgivningsprocessen.

The concept of quality is difficult to identify clearly. Many attempts to define quality havebeen made, but the resulting Definition remains vague.The quality concept (in the artistic sense) has since 1974 played a leading role in Swedishcultural policy. In the spring of 2009, a publication, named ?Kulturutredningen? waspublished. This report suggested a number of changes for the Swedish cultural policy.

Vad är socialt arbete? ? En studie av begeppet socialt arbete i teori och praktik.

Socialt arbete är ett ombestritt ämne. Begreppet har visat sig vara svårt att definiera och en samstämmig bild av vad socialt arbete innebär står inte att finna. Uppfattningarna om hur det sociala arbetet skall identifieras är många och således syftar studien till att kritiskt utreda begreppet socialt arbete och ta reda på hur det sociala arbetet förhåller sig till Definitionsfrågan i både forskning och praktik. Studien följer frågeställningarna angående hur begreppet socialt arbete definieras i forskning och praktik och även hur det sociala arbetet påverkas gentemot Definitionsfrågan. Studien har utförts utifrån en så kallad triangulering där både en litteraturstudie och kvalitativa intervjuer av yrkesverksamma i det sociala arbetet har utförts för att utreda begreppet socialt arbete och dess identifiering.

Etiska Fonder : - Ett steg mot en mer hållbar värld?

Today, there is no uniform Definition of what an ethical fund is. Fund management companies choose themselves what they believe is ethical and not. The lack of the Definition makes it difficult for consumers to understand why these funds are special compared to other funds. The purpose of this study is to examine three Swedish companies; KPA Pension, Swedbank Robur and Folksam, to obtain a clearer picture of the concept ethical funds and its Definition. The study describes each company's view of Ethics and how they may affect other companies to work for a more sustainable world.

Det handlar om att ge och ta : fyra lärarperspektiv

This study deals with integration between core subjects and character subjects on the upper secondary schools Electrical Engineering Programme. The purpose is to investigate how four teachers define subject integration, which the advantages and disadvantages are according to them and what the purpose is whit integrate the core subjects and the character subjects.The finding in this study highlighted that between themselves the teachers had different Definitions of subject integration. In order to start up with a integrated working model the teachers had to come up whit a mutual Definition of subject integration..

Utomhuspedagogik : Didaktiska ställningstaganden i pedagogisk verksamhet utomhus

Syftet med denna studie är att utifrån pedagogers Definition av begreppet utomhuspedagogik belysa pedagogers didaktiska ställningstaganden i samband med den pedagogiska verksamhet som bedrivs utomhus inom förskola och förskoleklass.Studien utgår från Anders Szczepanskis Definition av begreppet utomhuspedagogik, där utomhuspedagogik ses som att: lärandets rum flyttas ut, växelverkan mellan sinnlig upplevelse och boklig bildning samt att platsens för lärandet är av stor betydelse.För att besvara studiens syfte och frågeställningar har det genomförts sex samtalsintervjuer och sex utomhusobservationer. Resultatet visar att respondenterna inte definierar begreppet utomhuspedagogik på samma sätt som Szczepanski. Vidare visar resultatet utifrån de didaktiska ställningstaganden pedagogerna tar i samband med sin utomhusverksamhet att hälsa ses som den största anledningen till att bedriva pedagogisk verksamhet utomhus. Pedagogerna ansåg inte att platsen för lärandet hade någon betydelse utan de menade istället att planeringen är det som betyder något. Den slutsats författarna till studien kom fram till var att det inte i enlighet med Szczepanskis Definition, bedrivs utomhuspedagogik på respektive förskolor och skola..

Lagen om omhändertagande av berusade personer m.m., dess rättsverkningarna och EKMR : Frågor om rättssäkerhet

The purpose of this essay is to investigate the term equableness in the Swedish elementary school with a take-off point in the free school reform from 1992. This essay starts with the political background of the terms equableness and freedom of choice and the official governmental guidelines. Research from Bo Malmberg and Gabriel Sahlgren act as a framework for the whole essay as their theories are tested. The main problem is presented as the question: is the debated concern regarding a lowered equableness since 1992 justifiable? Both researchers define equableness as a difference in grades but undertake a collective versus a more individual approach.

Att leda eleven vid handen : en studie om grundskollärares uppfattningar om handledning som metod och handledarrollen

Syftet med studien var att undersöka hur lärare på en grundskola som undervisar i teoretiska ämnen uppfattar sin roll som handledare för eleverna i verksamheten, men även hur lärarna arbetar med handledning av elever. Studien genomfördes med en kvalitativ ansats och den datainsamlingsmetod som användes var den halvstrukturerade intervjun och totalt intervjuades åtta lärare. De resultat som framkom i studien var att lärarnas Definition av handledning bestod av två aspekter, dels den sociala delen och dels den pedagogiska. Lärarnas Definition visade att de båda aspekterna är lika betydelsefulla och har lika stor plats i Definitionen av handledning. Lärarnas upplevelser av handledning handlade om den didaktiska och pedagogiskt praktiska situationen och sociala aspekter.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->