Sök:

Sökresultat:

2488 Uppsatser om Customer relations - Sida 46 av 166

Den digitala kaffestugans gråzon : En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier

ABSTRACT TitelDen digitala kaffestugans gråzon- En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier FörfattareLouise Ottosson & Rebecka Hoberg HandledareEmma Håkansson KursMedie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT2010 SyfteStudien syftar till att beskriva hur läkemedelsbranschen använder sig av sociala medier utifrånde förutsättningar branschen har.Teoretiskt perspektivDen teoretiska grunden i denna studie bygger på Issues Management och Publics kopplat till Det nya medielandskapet. MetodStudien har genomförts med kvalitativa samtalsintervjuer med sex styckenkommunikationschefer inom läkemedelsbranschen. ResultatResultatet tyder på att läkemedelsbranschen har insett att sociala medier är en viktig del förbranschen i både omvärldsbevakningssyfte och för att interagera med publics. Dock har intesociala medier en framträdande roll i den dagliga omvärldsbevakningen men sociala medierhar en desto större del i branschens samarbete med patientföreningar. I användandet avsociala medier handlar det främst om att informera eller sprida sitt budskap för att förebyggaryktesspridning. På grund av lagen kan inte läkemedelsbranschen ta del av del av den dialogsom sociala medier erbjuder men i samarbete med patientföreningar har man hittat ett sätt attändå föra en dialog med publics. NyckelordPublic Relations, Sociala medier, Issues Management, Läkemedel, Omvärldsbevakning.

ADHD i skolan : En undersökning om anpassningar i skolverksamheten för elever med ADHD

In the new media society, social media has become an important part of many organizations' daily lives. Organizations, whether public or private, must be where their audience is and many times, these can be found on social media channels like Facebook. Leading researchers in the fields of crisis communication and relationship management believe that social media is a great tool for managing relationships between an organization and its' public, whether it's before, during or after a crisis.The purpose of this study is to examine how the Karlstad municipality use Facebook to manage civic relations before, during and after a crisis. The municipality's approach will be compared to the citizens' experiences of the municipality's communication in different stages of a crisis.The theoretical framework used in this essay is the research on crisis communication and relationship management. How these two frameworks can be integrated with social media like Facebook, is an important part of understanding how the Karlstad municipality make use of Facebook to manage civic relations and communicate before, during and after a crisis.The empirical study consists of a qualitative interview, two qualitative content analysis and an online survey.

Relationsmarknadsföring inom modebranschen - En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln

Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. Eftersom en konsument idag, bland annat med hjälp av Internet, har tillgång till väldigt mycket information ökar medvetenheten och ger kunden en större möjlighet att välja var och av vem hon ska handla. De konventionella marknadsföringsmetoderna blir alltmer ineffektiva och företagen lägger istället mer energi på att skapa en relation till kunden som individ. Inom modebranschens detaljhandel syns detta tillvägagångssätt i form av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i butikerna.

Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. The literature about the working ways with relationships in the commercial real estate sector is not so extensive, despite an increased popularity of relationship-marketing since beginning of 1990s. We choosed to examine how the relationships functions nowadays with help of interviews targeted to contacts in five of us selected real-estate companies.

Aggregerade kundmissnöjen i informationssystem ? En fallstudie av Nordea Bank

Abstract ? ?Aggregate complaints in banks MIS?Date:                       June 8th 2012Level:                      Master thesis in Business Administration, 15 ECTSInstitution:                School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen UniversityAuthors:                  Abdulla Ahmed Ibrahim         Alexis AnderssonTitle:                       Aggregate complaints in MIS ? A case study of Nordea BankTutor:                      Carl G ThunmanKeywords:               Aggregate, complaint, dissatisfaction, content analysis, Nordea, MIS.Purpose:                  The paper aims to develop a model of how Nordea Bank can monitor customer dissatisfaction through aggregated dissatisfaction analysis. Furthermore, the study aims to identify improvement proposals in Nordea based on the developed model and conducted interviews.Method:                  This thesis consists of qualitative interviews. Personnel at the local office in Västerås has been interviewed as well as Nordea?s customer ombudsmen, former office employee at Nordea, data analyst, head of customer inquiries, Professor of database technology and also a researcher in language technology.

Den självständige specialisten : En studie av personligstyper hos dagens kommunikatörer

AbstractAuthor: Sofie JakobssonCourse: Media and Communication Studies CUniversity: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPeriod: Spring 2012Key words: Job ads, Professional Communicator, Public Relations Officer, Trait Theory, Five Factor Theory, Big Five, personal traits, work tasks.Title: The Independent Specialist. A study of requested personal types in Professional Communicators.Number of pages: 35Purpose/ Aim: The study aims to evaluate what kind of personality type that would make a good fit for a Professional Communicator. The study examines personal traits and work tasks that are presented in job ads for Professional Communicators in Sweden today. From this material the author wants to calculate what kind of personal type that characterize the profession with the help of the Big Five theory.Material/ Method: Quantitative research method based on job ads.Main results: The study shows that personal traits that employers look for in Professional Communicators today are mainly traits from the Conscientiousness group with characteristics such as independent, structured and planning. The second biggest personality group is Extraversion where personal traits like driving, outgoing and social were put.

Juridiska processer som marknadsföringsinstrument: En fallstudie kring utformningen av massmedial kommunikation i två EG-rättsprocesser

In public relations and marketing, lawsuits traditionally connote crisis. The purpose of this study is to explore the design and critical considerations concerning risks and opportunities when companies voluntarily initiate lawsuits with the partial aim to get publicity in the mass media. In the following paper, the communicative aspects of two such Swedish cases in the European Court of Justice are studied?a large corporation challenging the Swedish monopoly on gambling and a small company challenging the government on their restrictions for individuals to import alcoholic beverages. The case studies have been conducted through interviews, analysis of legal acts and press articles.

CRM implementering ? Vilka förutsättningar krävs för att lyckas

I modern tid är den så kallade transaktionsmarknadsföringen det paradigm som till största del präglat marknadsföringen. Utvecklingen och globaliseringen har bidragit till att marknaden blivit mer transparant, kunderna ställer högre krav och det räcker inte längre med att endast erbjuda en produkt/tjänst. Företagen måste för att kunna konkurrera, bygga relationer och erbjuda bästa möjliga service, sätta kunden i fokus. Ett sätt för att lyckas är enligt forskningen att implementera Customer relationship Management (CRM) i organisationen, något som visat sig vara problematiskt och svårt. Ett av problemen är att CRM ofta likställs med teknologi och därför utelämnas flera viktiga delar i implementeringsprocessen.

?? baby, I'm the worrying kind? - En kvantitativ analys av TV-nyheters samband med oro för brott.

Title: ?...baby, I´m the worrying kind.? - A quantitative analysis of the relation between TV news consumption and worry of crime.Authors: Maria Askerfjord Sundeby and Jennifer RochetteYear: Autumn 2014Level: Bachelor degreeDepartment: Department of Journalism, Media and Communication, Göteborgs universitet.Supervisor: Adam ShehataSummary: The aim of this thesis is to analyze the relations between worry of crime, both societal and personal, and consumption of news from the Swedish TV-channels SVT (public service) and TV4 (commercial). The cultivation theory claims that it is just the amount of TV that shows an effect on consumers and their perception of reality, like for example the mean world syndrome. But the theory has been criticized for not considering the possible effects that are actually related to other variables. These variables have weakened or totally eliminated the effects, previously explainedby TV, in later control studies of the cultivation theory.

Fysikalisk modellering av klimat i entreprenadmaskin

This masters thesis concerns a modeling project performed at Volvo Technology in Gothenburg, Sweden. The main purpose of the project has been to develop a physical model of the climate in construction vehicles that later on can be used in the development of an electronic climate controller. The focus of the work has been on one type of wheel loader and one type of excavator. The temperature inside the compartment has been set equal to the notion climate. With physical theories about air flow and heat transfer in respect, relations between the components in the climate unit and the compartment has been calculated.

Kundsupport : en studie om tillämpningen av IT för supporthantering

Effektiv kundsupport har blivit allt viktigare och studier visar på att de kunder som lämnar företag gör det till följd av dålig service. Anledningen till att uppsatsgruppen valt Customer relationship Management (CRM) som ämnesområde är på grund av egna erfarenheter och upplevelser av dålig och opersonlig kundsupport. På grund av detta finner uppsatsgruppen att det är intressant att undersöka hur företag hanterar kundsupport och hur informationsteknik (IT) kan stödja denna verksamhet. Uppsatsen är skriven ur ett deduktivt angreppssätt som kännetecknas av att empirisk data testas mot befintlig teori. Det empiriska materialet samlades in genom att intervjua fem företag som bedriver support med stöd av IT.

Nyckelfaktorer för långsiktiga kundrelationer inom fastighetsbranschen : En analys av Generation Y ? med inriktning mot medelstora fastighetsbolag i glesbygdskommuner

Aktörer inom fastighetsbranschen har visat stort intresse att möta den nya Generation Y och söka kunskap inom marknadsföring mot dessa. Aktörerna efterfrågar kunskap för att bygga långsiktiga kundrelationer, där bostadsbristen inte är lika utbredd som i storstäderna. Syftet med denna studie är att analysera om engagemang, förtroende och lojalitet är avgörande faktorer vid skapandet av långsiktiga kundrelationer med Generation Y. Vidare presenteras teori angående vad som ligger till grund för långsiktiga kundrelationer. 103 respondenter har medverkat i en internetbaserad enkätundersökning där svaren har analyserats i det statistiska analysverktyget SPSS. Följande analyser har genomförts: korrelationsanalys, faktoranalys, regressionsanalys samt klusteranalys.

Adventsljusstake: Framtagning av ett produktkoncept till en adventsljusstake

Traditions are something that is very important to many people, Christmas is usually no exception. Christmas tree, Christmas ham, herring and candle lights are just as important as the advent candlestick. The advent candlestick help you get the Christmas feeling during the countdown. In this report the work with a new advent candlestick concept can be followed step by step.A lot of information was needed in the beginning. By doing some research, surveys and interviews the ground was established for further work.

Syns man inte, finns man inte? : GANT Swedens hantering av image och relationer via Instagram och Pinterest

SammanfattningTitel: Syns man inte, finns man inte? GANT Swedens hantering av image och relationer viaInstagram och Pinterest.Examinationsdatum: 2014-01-07Kurs: Examensarbete inom Medie- och kommunikationsvetenskap, Public relations ochinformation, 15 högskolepoäng (15 ECTS). HT2013, Kandidatkurs: Medie- ochkommunikationsvetenskap, 30 högskolepoäng (30 ECTS).Författare: Linda WängborgHandledare: Jonas JonssonExaminator: Christian ChristensenNyckelord: sociala medier, public relations, imagehantering, relationshantering,kundrelationer, mode, GANT Sweden, Instagram, PinterestSyfte: Mitt syfte har varit att analysera hur det ökade användandet av fotobloggar, somInstagram och Pinterest, har påverkat GANT Swedens hantering av image och relationer.Teori: Den teoretiska modell som har använts under skrivandets gång är baserad på tidigareforskning, om det traditionella samt nya medielandskapet, imagehantering ochrelationshantering, där främst författare som Evert Gummesson (1998), Lars Åke Larsson medflera (2002) samt Mats Alvesson och Kaj Sköldberg (2010 och 2005) har varit i fokus.Metod: En kvalitativ metod har använts där en mailintervju med GANT Swedens PR-ansvarigKarolina Skande har genomförts och även intervjuer med två fokusgrupper, vilka tillsammansutgör min primära data. Sekundärdatan utgörs främst av information som har inhämtats frånGANT, Instagram och Pinterests hemsidor samt tidningsartiklar och dylikt.Empiri: Praktisk erfarenhet har tillgodogjorts genom den primära och sekundära datan där jaghar fått kunskap om GANT Swedens och deras målgruppers syner på hur fotobloggar somInstagram och Pinterest påverkar hanteringen av image och relationer hos GANT.Slutsats: Det nya medielandskapet med fotobloggarna Instagram och Pinterest har bidragitmed ändrade förutsättningar för modeindustrin och GANT Sweden. Maktrelationen har ändratform där de traditionella trendsättarna har fått ge plats åt potentiella kunders ökade inflytande.Idag tenderar kunderna att agera som säljare åt företagen vilket gör att kundrelationer blir alltviktigare inom imagehantering..

Finns den universella moralen? : En fallstudie av en småstats utrikespolitik

AbstractEssay in political science, C-level, by Bo-Josef Eriksson, spring semester 2007Tutor: Susan Marton?Universal morality - does it exist? - A case study of small states foreign policy?The purpose of this essay is to examine how well does realism stand of against idealism when the focus of the study is on small states foreign policy? The essay takes it?s starting point at the debate between the two theories of international relations (IR). Realism is the theory that has had the most impact on the study of IR since the second world war. Idealism has been it?s greatest opponent and the debate is still active even up til this day.My case study of Danmarks foreign aid policy constitutes a worst critical case scenario for realism and therfore my assumptions were that idealism would be the theory that could explain the core-elements of the Danish foregin aid.

<- Föregående sida 46 Nästa sida ->