Sökresultat:
2482 Uppsatser om Customer relations - Sida 32 av 166
Self-organizing maps ? en atlas över informationsrymden
The purpose of this thesis is to examine how semantic relations in a document collection can be visualized with a Kohonen self-organizing map. It can be seen as a map of the information space which can be used to support information retrieval. The study makes a comparison of the possible differences between a map that is based on morphologically unprocessed text and a map where the text has been lemmatized. The text that is being processed is the definitions of all the existing instances in WordNet of a random selection of indexing terms from the Times-collection. The purpose is to see if morphological processing somehow can show different semantic connections between term instances based on their definitions.
Det är tuffa tider, En kvalitativ studie om sexuellt riskbeteende bland ungdomar
Sexual risk-taking among teenagers has rapidly increased and only during the last decade the existence of Chlamydia has more than tripled. The future is facing big challenges to cope with the problem. Though the big efforts made on preventive work, Chlamydia continues to spread.
The study aims to examine the existing attitudes towards sexual risk-taking among teenagers. The central mode of procedure is to use qualitative focus group interviews, and is complemented with a quantitative survey. A total of 30 teenagers, 15 boys and 15 girls, age 16-20, are participating from three different high schools in Gothenburg.
Pappan, mamman och fyren : Manligt och kvinnligt i Tove Janssons Pappan och havet och Muminpappans memoarer
Tove Jansson was born in 1914 and died in 2001. She was a Finnish, though Swedish-speaking, novelist and painter. She wrote many books of which the Moomin books were the most popular. She wrote in total eight Moomin books (picture books not counted) of which some were rewritten one of more times. The first Moomin book appeared in 1945 and the last as late as 1970.
Problem och hinder vid införande av CRM-system
I en global värld där närmaste konkurrenten bara är ett musklick bort från den potentiella kunden är behovet av att kunna marknadsföra på ett bra sätt elementärt.Försäljaren vill behålla befintliga kunder inom företaget och behovet av att göra sighörd har ökat betydligt. Detta har bidragit till att en ny marknad vuxit fram med stöd från informationssystem med funktioner som tillhandahåller möjligheten att rikta sin marknadsföring mot en speciell kund. Systemen kallas CRM-system, CRM står för Customer relationship Management. Många större organisationer känner behovet av att införa denna typ avsystem i den egna organisationen. Kompetensen och insikten om vilka förändringar ett CRM-system innebär för organisationen är ofta mycket låg och införandet resulterar ofta i utebliven framgång.
Kvalitetsarbetet i Nacka : En fallstudie av kundvalsmodellen inom äldreomsorgen
This essay discusses the interaction between the authorities in Nacka municipality in Sweden and supervisors within the eldercare. In Nacka politicians have gradually started delegate responsibility for how care-giving for the elder should be done and focus instead on formulating economical objectives and overall rules. It is up to the approved supervisors of eldercare to deliver good care and quality. The method chosen to accomplish this is public choice. This method is a part of the big New Public Management (NPM) reform which have had a big impact on Swedish public sector since the 1980´s.
Mobila verksamhetslokaler : En studie om marknadsvärderingar
Mobila verksamhetslokaler erbjuder flexibel lokalförsörjning som alternativ till permanent utbyggnad, eller under tiden som befintliga lokaler renoveras eller byggs om. Denna flexibla möjlighet används dock i en ganska liten omfattning på marknaden. För att öka lokalernas användning finns det därför ett behov av en marknadsundersökning som identifierar de faktorer som kunden värderar.Utredningen syftar till att få fram vad kunden värderar då han eller hon hyr och/eller använder en temporär lokal, och möjligen identifiera nya element som inte finns i marknadens utbud.För att få fram värderingsfaktorer har en litteraturundersökning implementerats och samtidigt har 13 personliga intervjuer genomförts. Intervjuer skedde med personer som använder dessa lokaler och parallellt de som tecknat kontrakt för att hyra dessa lokaler. Studieobjekt är kontor, skola och förskola..
UNDER TV? M?NAR En semantisk kartl?ggning av m?ne som ett kigo
This essay will examine the seasonal word known as kigo ?? which mainly appears
in the japanese haiku. The purpose is to offer a suggestion of how a systematic explanation of the semantic peculiarities of kigo could be conducted. The object of this semantic analysis is the kigo tsuki ? (moon).
Fastighetsmäklarens klädsel : Hur påverkar den kunden?
Real estate managers work in a hard branch with big competition and skeptical customers. For most people, buying a property is the biggest private purchase of their lives. This puts a big pressure on the real estate agent to make the process run smooth. But how does the customer know which real estate manager to choose? We have researched what effect the real estate managers clothing has on the customers? first impression and how clothing affects customers? choice of real estate agents.To answer our questions we´ve done 13 projective interviews with ten customers and three real estate agents, where we showed four pictures with the same person dressed in different styles.
Handelsbankens användande av CRM -Är det lönsamt?
Frågeställning: På vilket sätt används CRM av Handelsbanken och hur påverkar det bankens lönsamhet?Syfte: Syftet med detta arbete är att kunna öka kunskapen om hur Handelsbanken tillämpar CRM och för att undersöka om användandet av CRM i bankens verksamhet är lönsamt eller inte.Metod: För att svara på studiens syfte blev en intervju utförd med Handelsbanken. Ännu en anledning till varför en intervju gjordes var på grund av att det var nödvändigt för att få det primärdata som behövdes och för att förstå hur banken använder sig utav CRM. Information blev även hämtat från olika källor såsom litteratur, internet och databaser.Slutsats: Slutsatsen med detta arbete är att Handelsbanken har gynnats av att använda sig utav CRM och att fördelarna är fler än nackdelarna då det inte finns några nackdelar med Handelsbankens användande av CRM. CRM skapar alltså lönsamhet och är något som banken bör fortsätta använda sig utav i framtiden då det gynnar företaget positivt. .
Pappersfoton i den digitala eran: Hur företag kan agera vid ett tekniskt skifte
The spread of digital photography has created major changes in the previously stable Swedish photofinishing market. We investigate how companies act to survive in the face of technological change, through our research question: What strategies have actors in the photofinishing business chosen during the changeover from analog to digital photofinishing? Using a deductive method, we have conducted semi-structured interviews with 11 actors in the photofinishing business. Innovation management studies innovation from a number of perspectives, describing effects of innovations on the competitive ability of established actors, and on the value of their resources. The companies were not prepared for the speed of the change.
Kommunikationspolicyn : En studie av svenska offentliga organisationers kommunikationspolicys med utgångspunkt i samtida forskningsperspektiv
I akademisk litteratur om public relations och strategisk kommunikation talas det om ett paradigmskifte. Istället för att se kommunikation som information som skickas från en aktiv sändare till en passiv mottagare, börjar man se kommunikation som något som skapas i en dialog mellan två aktiva aktörer. Man rör sig från en strategisk syn på publiken som en påverkbar målgrupp till en dialogisk syn på publiken som aktiva deltagare. Har detta paradigmskifte även ägt rum i praktiken? Hur ser man på kommunikation inom svenska offentliga organisationer idag? Finns det några likheter och skillnader i synsätt, och vad kan dessa tänkas bero på? Materialet utgörs av elva svenska offentliga organisationers kommunikationspolicys.
Försvarsmakt i förändring : Svenska försvarsmakten 1988-2004
This essay is a case study about the Swedish Armed Forces during the years 1988-2004; when it transformed from a force constructed to meet an invasion, to an international force with the primary mission to help subdue conflicts around the world. The essay uses texts and documents to examine what happened between these years and to find out what drove that change.By asking the questions A) ?What happened between the years 1988-2004?? and B) ?What is the difference between the Armed Forces in 1988 and in 2004??, it is possible to also ask C)?Why did the Swedish Armed Forces change??.The essay is divided into three main parts; 1) a theory-part focused on three main theories of international relations: liberalism, realism, and constructivism, 2) a historical case study examining the evolvement of the Armed Forces during these years, and 3) a conclusions section that uses thethree theories of international relations to examine why this change happened.In examining the historical period and making conclusions about the differences between these years it was also necessary to construct a scale of military power, on which the historical case study is based..
PR OCH POLITIK : ? PR konsulternas roll i svensk politik
AbstractTitle: PR and Politics- the role of the PR consults in Swedish politics (PR och Politik ?PR konsulternas roll i svensk politik)Number of pages: 34Author: Andia GhafouriTutor: Peder Hård af SegerstadCourse: Media and Communication Studies CPeriod: HT 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information Science,Uppsala University.Purpose/Aim: To study the PR functions role in Swedish politics and what role it plays for the democracy.Material/Method: Interviews with PR peopleMain results: That the PR people have the right kind of network and the knowledge about how to influence political decisions and the public opinion. Their methods could be criticized from a democratic point of view since they are professionals and their ability to bring up issues in to the public agenda is stronger than ordinary peoples? ability, which could be discussed if it is fair in a democratic society, that people who get paid have more power to change than those who don?t.Keywords: Public Relations, Communication, Politics, Democracy, Information, Networks.
Herrväskan Primus : produktutveckling för Ödins Garveri
I denna rapport redovisas ett examensarbete av Edvin Sjöberg utfört i samarbete med Ödins Garveri i Visby.Projektets mål har varit att ta fram ett tillverkningsunderlag för en ny axelremsväska i läder för män. Väskan är konstruerad för att vara materialbesparande, hållbar och elegant.Faktainsamlingen ger en översikt av de vanligaste sätten att bereda och garva skinn, sömnadsteknik och tillverkningsteknik. Målgrupps- och marknadsanalys har varit vägledande för utformningen av slutprodukten och stort fokus har lagts på modell- och skissarbete.Slutprodukten är en herrväska med mycket hög materialkvalité, formgivning inspirerad av klassiskt herrmode och med väl planlagda och genomtänka detaljer..
Paddan blir prins - när fast pris inte finns. En studie om prismodellen Pay-What-You-Want applicerad på en ny produkt.
The purpose of this thesis is to investigate the two new phenomena; the pricing model Pay-What-You-Want (PWYW) and the launch of daily newspapers in the iPad. A quantitative study was conducted in order to examine what would happen if the PWYW-model where to be used by a daily newspaper for its iPad product, and what this would signal to consumers about the brand in terms of brand association and brand attitude. Furthermore, we have investigated which of these factors that are affecting willingness to pay in this PWYW-situation. Moreover, a secondary purpose was to test the two possible presentations of the digital newspaper in the iPad; Product and Access ? and how the results differed between these two.