Sök:

Sökresultat:

1619 Uppsatser om Customer Equity - Sida 53 av 108

Elimineringen av korridormetoden - Hur svenska företags nyckeltal påverkas

In 2011 the International Accounting Standards Board issued amendments to IAS 19 Employee Benefits. The new standard is effective from January 1st 2013 and one of the largest changes in the standard is the elimination of the corridor method. Through the corridor method companies had the possibility to defer actuarial gains and losses resulting from their defined benefit obligations (pension obligations) and leave them unrecognized off the balance sheet. According to the new standard companies reporting under International Financial Reporting Standards will have to recognize all actuarial gains and losses immediately in other comprehensive income. The aim of this thesis is to examine how the financial key ratios of Swedish listed companies will be affected by the elimination of the corridor method.

Hur arbetar charterföretagen för att stärka sitt varumärke?

Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och utreda hur tjänsteföretag inom charterbranschen arbetar för att stärka sitt varumärke, samt att utreda hur och vilka associationer som skapas kring varumärket.Metod: Försöka implementera en modell för att få en klarare bild över hur charter företag arbertar för att stärka sina varumärken, författarna använder sig olika litteratur käller samt emperiska studier.Resultat: Resultaten visar hur viktigt det för företag att hitta nya metoder för att stärka sitt varumärke, samt betydelsen för tjänsteföretag av att hitta sin egen plats i en konkurrenskraftig marknad.Avgränsning: Genom att begränsa vår undersökning valde vi att koncentrera oss på endast två charterföretag, detta för att skapa en bättre och djupare inblick på vår frågeställning. De två charterföretagen som vi har valt att undersöka och utgå ifrån är; Apollo och Ving. Anledningen till detta är att de är marknadsledande och har lyckats skapa ett starkt varumärke.Nyckelord: Varumärkeskapital, kärnvärde av tjänst, postionering, märkesidentitet, marknadskommunikation, intern märkeslojlitet, associationer..

Marknadsföringsstrategier - ett sätt att synas

Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. Marknadsföring är en avgörande del när det gäller överlevnad och expandering. Många aspekter spelar in när det handlar om företagens framtid, allt från hur man positionerar sig till hur effektivt man använder sig av marknadsföringsmixen. Det gäller att synas och att få kundens uppmärksamhet samt få kunderna till återköp.

Ett träd för ett annat

This project is a collaboration with Ett Klick för Skogen, a foundation that buys and preserves endangered forests in Sweden. There are several ways of helping the foundation, e.g. buy a tree and for this the buyer obtains a symbolic diploma. Many organisations uses this method to collect money and for me the lack of a thorough expressions are consistent. The objective with this project has been to renew these diplomas for Ett Klick för Skogen and in the long run increase the collections and preservation of endangered forests in Sweden.The idea has been to vivify hardwood trees in a new and rather poetic than pedagogic manner.

Kvalitetsbristkostnader i samband med reklamationsprocessen

During the 1970?s the interest for quality management and the concept of quality costs increased considerably. Business leaders noticed that there was a great potential for reducing costs of poor quality. Since up to 10-30% of a company?s total turnover may consist of poor quality costs some consider them as an unexploited goldmine.

Köpbeteendet, innovatören och den nya produkten

En produkt lever inte för alltid. Behovet av ständig förnyelse försvinner aldrig. Många produkter misslyckas på grund av att säljaren inte förstår målmarknadens köpbeteende. Syftet med denna uppsats var att skapa en förståelse för vad som påverkar företags vilja att köpa nya produkter. För att nå detta syfte skickade vi ut 200 enkäter till utvalda företag i Sverige.

Ledtidens betydelse för privata skogsägares kundnöjdhet i samband med gallring

Today, a large proportion of wood supplied for the Swedish forest industry is bought from private forest owners while forest companies at the same time provide the forest owners with services such as logging services and transportation. Today, forest companies work extensively with keeping the time used for transport and logging short. But what does the private forest owners think about the time required for the timber deal, also called lead time, and the different parts of the timber deal. In this thesis, the forest owners? perception of the different lead times in their contracts with Stora Enso and their communication with the purchasers is examined.

Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion

As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. Recently the fashion company H&M launched a collection together with the esteemed fashion designer Karl Lagerfeld. The objective of this paper is to examine the effects the collaboration had on consumer?s attitudes towards the two brands.

Is big that big? -En studie om hur banker använder bid data i sin kundhantering

Bakgrund och problemdiskussion: I takt med att vår omgivning blir mer digitaliserad skapasvarje dag, timme och sekund allt mer data. De stora datamängder som skapas går underbenämningen ?big data? och kan förklaras som stora datamängder som överskrider kapacitetenför vad ett vanligt databassystem kan hantera. Genom big data kan företag få ökad informationoch kunskap om sina kunder och därmed få ett bättre underlag till sina Customer Intelligencelösningar.Big data är på många sätt lovande men det kvarstår en del utmaningar, bådeaffärsmässiga och tekniska innan det kan anammas fullt ut. Arbete och hantering av data tar idagupp cirka 7-10 % av bankers rörelseresultat och frågan är hur de skulle kunna utvinna och lagradenna data på ett effektivt sätt.

Att möta sorg i arbetet : En kvantitativ enkätundersökning över begravningsrådgivare anslutna till SBF (Sveriges Begravningsbyråers Förbund).

This quantitative survey aims to highlight the impact of the meeting with the grief for customer advisers and representatives of funeral homes connected to the SBF (Sveriges Begravningsbyråers förbund). It also aims to demonstrate any differences between the sexes on this subject. Issues include: How does the person experience expectations and requirements in relation to their professional role? Does the person experience a personal impact due to the encounter with grief and death in their profession, in what way and to what extent? What consequences does the expectations, reactions and the possible impact result in for that person? What conditions does the person have to help cope with the professional role? Is there a gender difference in this experience? The theory base, which consists of theories taken from The Managed Heart: The commercialization of Human Feeling by Arlie Hochschild (2003) and descriptions taken from Yrke: begravningsentreprenör. Om utanförskap, döda kroppar, riter och professionalisering by Anna Davidsson Bremborg (2002), has been fundamental in both the preparatory work and the analysis.

Global Price Management ? Incentives for Implementing an IT-based Price Management System

Problem discussion: Syncron experience a challenge in realizing the full market potential of its newly developed IT-based price management system, Global Price Management (GPM). The system has already been implemented and is currently running with success within the IT-structures of the first customer. The fact that the development of the system has been initiated by a customer, and thereby has left Syncron oblivious of the real underlying drivers and incentives for the development, is part of the problem. Understanding the customers? incentives for developing their pricing process thus reducing the application uncertainty is a good starting point.

Framtagande av ställbar krok för hängränna

The purpose of this project was to design an adjustable gutter bracket for Lindab Profil AB. Lindab currently manufacture a gutter bracket that is adjustable in angle, however, this model has some drawbacks.  One of it´s shortcomings is that it is somewhat difficult for the customer to mount.  Another problem with Lindab?s current model is that the design makes manufacturing unnecessarily complex. The new gutter bracket, that we have constructed, does not have these problems. It is adjustable for different roof pitches.

INVASION DIREKTMARKNADSFÖRING

Direct marketing is an area within marketing that is growing rapidly. Many companies has realised the benefits of using direct marketing, such as receiving direct response from customers and gaining a better customer relation. The growth within direct marketing means that traditional mass marketing today face harder competition than ever. This thesis examines and look in to three well recognised Swedish companies use of direct marketing. Our main purpose is to establish how companies spend their marketing budget between direct marketing and traditional marketing activities.

Grön marknadsföring i detaljhandeln

The purpose with this research is to examine how the green marketing in retail trade can be developed in order to promote the eco-labeled products closer to the consumer.The method for the survey includes interviews with managers of a few retailers and their customers in the industrial sector. The purpose with the interviews was to produce the retailer and the customer?s perspective of products with eco-label on.The research is limited to the region of Västra Götaland.The results from this research indicate that there is a lack of communication between the retailer and the consumer. The consumers don?t think that the product is available.

Företagsvärdering i praktiken : Hur bör en säljare agera vid företagsöverlåtelse?

It is important to understand the process of appraisal of a business in order to establish its value. The purpose of our thesis is to establish which methods and models are used when evaluating a business and investigate the factors that may affect the value and price tag of a business. We have used a qualitative approach by conducting both indepth interviews and a survey as well as reading literature within the field. The main conslusion in our findings is that the common practice of discounted cash flow is widely used when bestowing a monetary value for a business, and in order to raise the value a well established customer relationship was the single most important factor. As far as lowering the value, the answers were of such a wide spread that a single factor could not be attributed.

<- Föregående sida 53 Nästa sida ->