Sök:

Sökresultat:

1619 Uppsatser om Customer Equity - Sida 45 av 108

Det är värt att vänta! : Köbildning som marknadsföringsverktyg

This study has been conducted with the purpose to examine the marketing effects of waiting lines on the customer- and brand experience. Our ambition has been to describe how the waiting line can be used to heighten the positive experiences. The study has had a qualitative, as well as an inductive approach towards the subject. The study is mainly based on nine interviews with a total of ten respondents employed at nine different companies relevant to the subject. In the final chapter of this study we present our results and conclusions..

Brand Culture : Between consumers and brands

The empirical data that lies behind this survey comes from field work between 1992 and 1995. This field work represents work I made myself as a sales-man for the company, Malmberg Original Water. The task was to implement the Malmberg mineral water brand on the restaurant market of the South-Swedish area. Our aim was to reach the upper-scale, premium market of restaurants. The mission was successfully completed, and at 1996 we had completed the position as the most exclusively positioned mineral water brand in Skåne (Southernmost Sweden).

Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.

The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store.Our background theory is based upon literature from previous research done on the subject in the form of scientific articles and books. We present the theoretical concept that explains how flagship stores are used as a marketing tool and what impact they have on the new market. These will be helpful in answering our questions when we evaluate our results.!A theoretical framework, consisting of three value dimensions, was used as a support throughout the implementation of the study. These three values; hedonic, practical and social, should give us a better idea of what customers experience and what they value when they visit the flagship stores.!The method used in our investigation is of quantitative form, so that it can be feasible on a large crowd to thus contribute to a quantitative result.

Mobilapplikationer - Framtidens väg till kundlojalitet?

Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. En bidragande faktor är sociala medier som har öppnat upp för interaktion där företag och kunder kan kommunicera med varandra. De har även öppnat upp för kommunikation kunder emellan, vilket både skapar positiv och negativ word of mouth. I takt med utvecklingen av den nya telefonin, har mobilapplikationer kommit att få en allt större betydelse som marknadsföringskanal.

Sambandet mellan institutionellt ägande och utdelning ? en studie av svenska börsnoterade bolag

Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida ett samband finns mellan institutionellt ägarskap och svenska företags utdelning. Om ett samband råder är avsikten att med statistisk signifikans säkerställa sambandet utifrån olika ägarkategoriseringar. Undersökningen baseras på 2007 års resultat av 261 företag på Stockholmsbörsen och NGM Equity Resultatet påvisar ett signifikant negativt samband mellan ägarkategorierna alla och övriga institutioner. Försäkringsbolag, pensionsrelaterade företag och fondförvaltare har ett negativt samband som inte går att statistiskt säkerställa. Resultatet kan tolkas utifrån två olika ägarstrategier, aktivt och passivt ägande, vilket medför att de har olika synsätt på utdelning..

Investment Ready - En studie av riskkapitalmarknaden för såddinvesteringar

Entreprenörer på den svenska riskapitamarknaden har länge hävdat att det är problem för företag i tidig fas att locka till sig kapital från investerare. Detta brukar benämnas the eguity gap. På senare tid har problemet också försökt förklaras utifrån brister hos efterfrågan av kapitalet, dvs entreprenörerna. Med detta menas då att entreprenörerna och deras projekt inte är investment ready. Vi har haft för avsikt att utreda vad investerarna anser om den svenska riskkapitalmarknaden för sådinvesteringar och vilka de vanligaste bristerna i de investeringsförslag, som inkommer till Venture Capital-företag och Affärsänglar, är.

Svensk förpackningsdesign. : Vem/Vad/Vilka påverkar?

Package design constitutes an important marketing and differentiation tool in an increasingly competitive food market, particularly in the category of daily consumer goods where the turnover rate is high and the purchases are based on self-service (Hine, 1997; Spethmann, 1994; Underwood, 1999). Media fragmentation undermines the traditional marketing tools and the demands for packaging are bigger than ever. A package must not only sell a product, but also tell, through design, how the product is used and express the values that the trademark owner wishes to convey to the end customer (Underwood, 1998). The understanding of the role of packaging as a marketing tool has increased, but the initiators inside the packaging industry in Sweden still think that the Swedish packaging industry is developing slowly. They often describe Swedish packages as homogeneous and unimaginative.

Hur företag kan implementera customer relationship management : en fallstudie av läkemedelsbolaget swedish orphan biovitrum i Stockholm

En ökad kundmedvetenhet och den ökande globala konkurrensen har gjort att det blivit allt viktigare för företag att bemöta och vårda sina kundrelationer. Detta har gjort att fler företag väljer att arbeta med Customer Relationship Management (CRM). CRM är ett verktyg som blir alltmer vanligt då det hanterar och vårdar kundrelationer och kan ge en betydande konkurrensfördel för företag. Tidigare studier hävdar att CRM kommer att ha en betydande roll i framtiden för läkemedelsindustrin på grund av dess komplexitet och industrins hårda konkurrens. Trots CRM:s ökade betydelse och att företag runt om i världen inversterar stora summor pengar på CRM har resultaten av implementeringen ofta visat sig misslyckade eller overksamma.

Utveckling av nytt koncept till processmaskin

Metso Paper offers a front-running range of solutions and services for the pulp and paper industry. At the baling unit, design solutions are developed for manufacturing and handling of pulp bales. The machines are continuously developed to satisfy customer needs. One big step in the development of the baling line was to remove hydraulics from the machines and replace it with electrical motors and pneumatics. This was not done on the folding machine which is still driven by mainly hydraulics.

Den heliga treenigheten : en fallstudie av kommunikationsprocessen mellan ledning, anställda och säljbolag på Alfa Laval AB

The manufacturing industry is currently in a short-term downturn while the competition is increasing. The result of this is that companies must find new ways to bring out their products. Traditional competitive strategies, such as low pricing, is not sufficient today as the customer is inquiring something more than just a good product. Higher demands are presented on an accurate, well functional, communication between customer and companies, as this has become an important strategic factor in achieving long-term profitability.The aim of this independent project was to analyze and evaluate the communication process between a company and its sales companies.In order to illustrate this process, a case study was carried out at Alfa Laval, their sales companies and employees at their distribution center in Tumba. In order to see the differences in attitudes between the management, the sales companies and the employees regarding communication and involvement a gap analysis were used.The theoretical part of the study considers theories about business mission, communication, involvement, quality and creating value.The result showed that a smaller gap exists between the sales companies and the management while a slightly larger one exists between the employees and the management.

Sa?kerhet och integritet i webbapplikationer : En orientering o?ver sa?ker utveckling

The use of Web applications is a growing area. While the possibilities and functionalities are increasing, so is the complexity of them, together with the threats against them because the complexity also opens up the application to vulnerabilities. It is therefore important for developers to know how a web application can be developed with security in mind.This study?s intention has been to create an introductory documentation of what kind of techniques that exists which can produce higher security, which methods there can be within the development process and what to think about when programming secure web applications. In this paper we have investigated how theoretical manuals in the IT security department handles that area, and interviewed two developers from two different companies to see how they use security in their web applications.The study has an exploratory technical perspective and does not explain how to practically use and interconnecting different security-enhancing technologies, but is more suppose to give a first glance at what is available and sow a seed for those interested to continue reading further about the subject.

Stock Price Reaction on Equity Issue Announcement : En eventstudie om hur annonsering om nyemission påverkar aktiekursen

Vårt examensarbete handlar om utagerande barn som har sociala svårigheter i förskolan. Syftet med arbetet var att undersöka vilket bemötande pedagogerna har gentemot utagerande barn samt vilka metoder och strategier som används i arbetet för att integrera dessa barn. I arbetet var vårt mål även att undersöka om de utagerande barnens föräldrar är med i pedagogernas arbete, svårigheter som kan uppstå i arbetet och om eventuellt andra resurser finns tillgängliga för både de utagerande barnen och pedagogerna på förskolan. Dessa presenteras i litteraturgenomgången och diskuteras sedan i samband med resultatet i diskussionsdelen. Genom en kvalitativ intervjuundersökning med sex pedagoger från olika förskolor i södra Skåne har vi fått fram svar på uppsatsens frågeställningar där enstaka verkliga fall har presenterats av de intervjuade pedagogerna..

Kina på frammarsch-Hot eller möjlighet?

Uppsatsen granskar Kinas internationalisering utifrån ett specifikt företagsförvärv, med fokus på ?buy-your-way-in? strategin och diskuterar konkurrensfördelar för att visa på att bristen på vissa konkurrensmedel hos kinesiska företag driver dem till den här typen av förvärv. Uppsatsen undersöker även de effekter den kinesiska strategin kan tänkas få och hur företag kan bemöta fenomenet. I uppsatsen har en kvalitativ undersökningsmetod använts för att på så sätt få ett djup i empirin och därmed analysen. Eftersom vi har arbetat utifrån teori och empiri valdes den abduktiva ansatsen i uppsatsen.

Vad är ett lyckat projekt ur ett intressentperspektiv? : En studie av Trainee in TIME

AbstractThe concept project is today used in several contexts and has different meaning in different contexts. Lately, projects have been seen as a form of organization and more companies convert from traditional organizing to organizing in a project form. The purpose and focus of today?s project is not only to increase quality and competence development for management but also to integrate different actors in order to e.g. increase customer value.LänsTeknikCentrum AB (LTC) in Jönköping is running different projects in order to support companies in Jönköping County.

Framtagning av en förebyggande åtgärd mot kriminalitet vid lastbilstransporter

Boberg at Scania CV AB. The purpose was to investigate the technical and customer oriented possibilities for the development of a transport security measure against cargo crime, which is a growing problem in Europe. The main goal was to develop a concept that is possible to implement in the Scania CV AB Fleet Management System. Another goal was to develop a security model that will be used as a tool during Scania CV AB?s future development projects of transport security concepts.The work was divided into three main parts: a background study, handling cargo crime, transport security Scania CV AB trucks and market analysis, a stakeholder investigation including a questionnaire and interviews, and a concept development session.

<- Föregående sida 45 Nästa sida ->