Sök:

Sökresultat:

7957 Uppsatser om Customer Aset Management (CAM) - Sida 8 av 531

Store Image Perceptions in International Retailing: an Empirical Comparison of IKEA?s

It has been found that customers in the home market perceive the retailer?s store image more positively than customers in the host market, even though this study has found that theretailer?s store image is generally perceived very positively by customers in both examined markets. In addition, this thesis has found that there is a significant difference in how IKEA?smanagement and customers perceive its store image. It can also be concluded that IKEA management perceived store image more positively than customers.

Hur används CRM i ishockeyklubben VIK Hockey vars organisation definieras som en hybridorganisation : Hur används CRM i en hybridorganisation?

Seminariedatum: 2013-05-30Kurs: Mälardalens Högskola, FÖA300, Kandidatatuppsats i Företagsekonomi, 15hp.Författare: Sebastian Enlund & Daniel Kauppinen, Västerås.Titel: Hur används CRM i ishockeyklubben VIK Hockey vars organisation definieras som en hybridorganisation?Handledare: Angelina Sundström.Nyckelord: CRM, Customer Relationship Management, 7P, hybridorganisation .Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva användandet av CRM i en hybridorganisation. Detta kommer göras genom att studera VIK Hockeys användande av CRM.Metod: En kvalitativ metod har använts för att erhålla empirisk data som sedan analyserats tillsammans med de teoretiska resonemang som legat till grund för denna uppsats. Studieobjektet i denna uppsats har varit elitishockeyklubben VIK Hockey.Slutsats: Den slutsats som togs fram i uppsatsen är den att elitishockeyklubben VIK Hockey inte använder sig utav CRMs fulla potential, det finns stora möjligheter för organisationen att förbättra sitt användande av CRM..

KUNDRELATIONER : - En fallstudie på Nyby Torshälla Ridklubb

Abstract ? ?Customer relationships ? A case study on Nyby Torshälla Riding Club?Date: December 20th 2011Level: Bachelor thesis, 15 ECTSInstitution: School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen UniversityAuthors: Linn Ericsson, Elenor Flodin, Emma Jakobsson22nd June 1987 24th April 1987 24th May 1989Title: Customer relationships ? A case study about Nyby Torshälla Riding ClubTutor: Daniel TolstoyKeywords: Relationship marketing, customer relationships, customer loyalty.Purpose: The purpose of this thesis is to analyze how Nyby Torshälla Riding Club maintains their customer relationships. This is to get a deeper insight into how small service companies, in a business to consumer market on a local basis, strategically can work with their customer care.Method: The study was qualitative in its nature and was based on an inductive approach. The primary data has been collected through personal interviews and since the respondents were selected strategically, this means that a non-probability sampling was used. The secondary data that has been used for this thesis was based largely on literature, articles and the Nyby Torshälla Riding Club website.Conclusion: This study indicates how small size service companies can benefit from nurturing their customer relationships.

Speaking their language - Investigating the need for multilingual customer service in Sweden

Syftet med vår uppsats var att utreda behovet av multilingvistisk kundservice på den svenska marknaden samt att studera hur företag hanterar kunder med icke-svensk bakgrund. Vårt sekundära syfte vara att undersöka affärsmöjligheter för ett multilingvistiskt call center. Uppsatsens teoretiska ramverk består av kundbaserad teori, där teorier kring Customer Relation Management, kundservice, call center, kommunikation och multilingvistik har använts för att konstruera vårt teoretiska ramverk. Analysen av empirin har i sin tur skett mot det teoretiska ramverket. Metoden som tillämpades i studien är kvalitativ med en hypodeduktiv och induktiv ansats.

Kundlönsamhet: en fallstudie av handelsföretaget Wiberger

The aim of this thesis is to examine the customer profitability in a wholesale company. A case study of Eugen Wiberger AB has been conducted. Firstly the authors have examined the current perception of the company regarding their customer profitability and the results of their calculation of the customer profitability. Secondly an Activity-Based Costing analysis has been performed and has been compared to the perception in the case company. The conclusions are that the smaller customers are the least profitable, and in some cases unprofitable, whereas the larger customers are profitable.

Analys av kundorderuppfyllelseprocessen på Pallco AB

This thesis has been performed as a part of the Bachelor degree in Industrial Engineering and Management at the School of Engineering in Jönköping. The thesis is written on behalf of Pallco AB, which is an engineering company that performs subcontracting, surface treatment, and assembly of components, mainly in steel and aluminium. The thesis focuses on identifying and analyzing the customer order fulfillment process of three customers at Pallco AB.The main objective of the thesis is to distinguish time differences in the company?s administrative work for each of the three customers. Furthermore, Lean thinking is following as a thread through the whole thesis.

Bemötande sett ur sex bibliotekariers perspektiv. : Möjligheter och förutsättningar för personal och verksamhet att arbeta med bemötandefrågor på bibliotek.

AbstractAttitudes towards the reference situation and the meetings between library users and librarians have become the subject of much debate in the library setting today. The aim of this two years master´s thesis has been to examine six librarian?s attitudes and apprehensions concerning the interactions between the librarian and the users in the library setting. We were also interested in knowing how a library can work to become more service oriented and customer centred. We conducted six interviews with librarians located at three different libraries in Sweden.

Global Price Management ? Incentives for Implementing an IT-based Price Management System

Problem discussion: Syncron experience a challenge in realizing the full market potential of its newly developed IT-based price management system, Global Price Management (GPM). The system has already been implemented and is currently running with success within the IT-structures of the first customer. The fact that the development of the system has been initiated by a customer, and thereby has left Syncron oblivious of the real underlying drivers and incentives for the development, is part of the problem. Understanding the customers? incentives for developing their pricing process thus reducing the application uncertainty is a good starting point.

Kundrelationer på menyn : ? En fallstudie av McDonalds erbjudande och kunders beteende för skapandet av långsiktiga relationer.

The study aims to understand the underlying factor why McDonald's customers return despiteprevious failure customer experiences. Why do customers come back to the company thatcontributes to the former dissatisfaction? McDonald's attempt to maintain unceasingpurposeful emergence fail at the local level, where the customer contact occurs. McDonald'sofferings and customers' bounded rationality results in that customers are satisfied with an"ok" experience, which adds to their low expectations of McDonalds. This makes clear thatMcDonald's does not have to make an effort through constant adaptation at the local level toachieve a "great" level of satisfaction.

Vad är ett lyckat projekt ur ett intressentperspektiv? : En studie av Trainee in TIME

AbstractThe concept project is today used in several contexts and has different meaning in different contexts. Lately, projects have been seen as a form of organization and more companies convert from traditional organizing to organizing in a project form. The purpose and focus of today?s project is not only to increase quality and competence development for management but also to integrate different actors in order to e.g. increase customer value.LänsTeknikCentrum AB (LTC) in Jönköping is running different projects in order to support companies in Jönköping County.

Hur betydelsefull är CRM data? : En studie om användandet av CRM-system inom livsmedelskedjorna ICA och Coop

During the last few decades a new kind of business operation have developed and this hasforced organisations to adapt themselves to a new competitive environment characterized byincreased customer demands as well as a larger amount of competitors. Therefore companieshave had a shift in their strategies from focusing on sales numbers to focusing on thecustomer. To build lasting customer relationships, in order to create customer loyalty, havebecome an important part of the organisational strategy and the collection of consumer datais essential in achieving this loyalty. Customer relationship management systems assistorganisations in managing information about individual customers as well as managing allaspects of customer contact, with the purpose of increasing customer loyalty towards thecompany. The collection of consumer data also enables for companies to design personalizedoffers to individual customers in the form of direct marketing.

Bildämnets betydelse för elevers kognitiva utveckling En litteraturstudie av aktuell forskning kring estetiska ämnen

Purpose: The purpose of this paper is to create an understanding of how customer engagement, communication / interaction and customer insight are driving forces behind the use of Social CRM from a leadership perspective.Method: The purpose of the study, we believed it was appropriate to use a qualitative approach to conduct the study. The empirical data were collected through semi-structured interviews. The sample consisted of 10 companies located in the Gävle area who are active on social media. The interviews were coded to obtain keywords and patterns. These patterns and keywords are then analyzed to arrive at the study's results.Results and contributions: Our results suggest that all the identified benefits, customer engagement, customer insight and communication are driving forces to make use of social CRM.

Problem och hinder vid införande av CRM-system

I en global värld där närmaste konkurrenten bara är ett musklick bort från den potentiella kunden är behovet av att kunna marknadsföra på ett bra sätt elementärt.Försäljaren vill behålla befintliga kunder inom företaget och behovet av att göra sighörd har ökat betydligt. Detta har bidragit till att en ny marknad vuxit fram med stöd från informationssystem med funktioner som tillhandahåller möjligheten att rikta sin marknadsföring mot en speciell kund. Systemen kallas CRM-system, CRM står för Customer Relationship Management. Många större organisationer känner behovet av att införa denna typ avsystem i den egna organisationen. Kompetensen och insikten om vilka förändringar ett CRM-system innebär för organisationen är ofta mycket låg och införandet resulterar ofta i utebliven framgång.

Storbankernas Retail Banking ? Hur kan storbankerna utveckla framtidens Retail Banking?

Studiens syfte är att utveckla storbankernas Retail Banking verksamheter genom att studera detaljhandeln, de nya bankaktörerna och storbankerna. Det empiriska materialet baseras på åtta semistrukturerade intervjuer med chefer inom bank- och detaljhandelsbranschen Studien konstaterar att storbankerna måste utveckla sina Retail Banking verksamheter för att bemöta konkurrensen från andra bankaktörer. Genom förbättrade CRM-system, bättre nyttjande av distributionskanaler och mer försäljningsinriktade organisationer är storbankerna redo för framtidens Retail Banking..

Handelsbankens användande av CRM -Är det lönsamt?

Frågeställning: På vilket sätt används CRM av Handelsbanken och hur påverkar det bankens lönsamhet?Syfte: Syftet med detta arbete är att kunna öka kunskapen om hur Handelsbanken tillämpar CRM och för att undersöka om användandet av CRM i bankens verksamhet är lönsamt eller inte.Metod: För att svara på studiens syfte blev en intervju utförd med Handelsbanken. Ännu en anledning till varför en intervju gjordes var på grund av att det var nödvändigt för att få det primärdata som behövdes och för att förstå hur banken använder sig utav CRM. Information blev även hämtat från olika källor såsom litteratur, internet och databaser.Slutsats: Slutsatsen med detta arbete är att Handelsbanken har gynnats av att använda sig utav CRM och att fördelarna är fler än nackdelarna då det inte finns några nackdelar med Handelsbankens användande av CRM. CRM skapar alltså lönsamhet och är något som banken bör fortsätta använda sig utav i framtiden då det gynnar företaget positivt. .

<- Föregående sida 8 Nästa sida ->