
Sökresultat:
5110 Uppsatser om Creative media - Sida 59 av 341
Unga kvinnors kroppsbild: En kvalitativ studie
Syftet med studien var att beskriva vad unga kvinnor avser med begreppet kroppsbild, hur den egna bilden av kroppen upplevs och hur denna kroppsbild skapats. I denna studie intervjuades tjugo personer och designen var en multipel fallstudie. Informanterna menade att kroppsbild betyder ?en bild av kroppen? och många relaterade till sin egen kropp när de skulle beskriva begreppet. Fyra informanter menade att ansikte/huvud inte ingick i begreppet kroppsbild.
Miljöledningssystemet ISO 14001 : En fallstudie av institutionen Vatten och Miljö, Sveriges Lantbruksuniversitet
The purpose of this study has been to maintain a deeper understanding of how unestablished, professional musicians can get discovered by the music industry by communication, branding and positioning of their brand at social media.We found that fans have a greater impact on unestablished musicians than we previously thought. They have to create an identity for their brand, keep active on social media and engage their fans. Musical artists must maintain an ongoing dialogue to keep their fanbase, preferably with emotions involved. No fans equals minimum attention from the industry. Uniformity and professionalism is also important, because it evokes seriousness.
Vad är hälsa?: en kritisk diskursanalys av tv-programmet Toppform
I media ligger stort fokus på kropp och hälsa. Under det senaste årtiondet har flera hälsorelaterade tv-produktioner sänts i svenska kanaler. En av dessa är Toppform på Sveriges Television. Syftet med den här uppsatsen är att ta reda på vad tv-programmet Toppform menar med hälsa. Genom en kritisk diskursanalys tolkar jag vika diskurser som är dominerande i programmet och om Toppform förändrar eller reproducerar den dominerande diskursordningen.
"Aha, det är bara studentradio" : En kvalitativ studie om medielandskapets underdog och kampen om legitimitet
The Bachelor thesis ?Oh, it?s only student radio? is a qualitative study of the Swedish student radio and its members. The study aims to investigate the professionalisation of the radio hosts through Pierre Bourdieu?s theories of field and habitus as well as theories of profession. In order to do so, it?s also necessary to establish the radiostations? perceived role in today?s media landscape by analysing their ambition in relation to other media organisations.
"Utanförskapets reservarmé": talet om Rosengård i svensk dags- och kvällstidningspress
The aim with this study has been to examine and to analyze the discourse of Rosengård in Swedish media. With the concept of discourse is meant here specific ways to speak about and to understand the world, or a part of it. In order to reach increased understanding regarding media presentations and constructions of Rosengård, I have done a study about how Rosengård has been presented in the Swedish daily and evening press during the violent acts that took place in Rosengård in the spring and summer of 2008, when youths regarding to media put cars and containers on fire, and also threw stones at fire engines and other emergency service vehicles when these had to turn out to put out the fires. The collected data, containing newspaper articles, has been analyzed on the basis of the critical discourse analysis, CDA, which is a mould of a textanalytical method. This study applies a social constructivist perspective.
Nationellt identitetsskapande : en diskursanalys av framställningen av homosexualitet i ghananska medier
Den diskurs eller världsbild som vi som individer har påverkar vår tolkning av omvärlden. Diskurserna är föränderliga och skapas i en ständig dialog mellan olika aktörer i samhället. En aktör är medierna som tillhör eliterna i samhället och utövar makt på så sätt att de kan påverka vårt sätt att tänka. Syftet med denna artikel är att genom en diskursanalys studera hur en nationell identitet skapas i förhållande till ?dom andra? och tar sin utgångspunkt i framställningen av homosexualitet i ghanansk media.
Vargens värde. Upplevelsevärden av vargen och vargjakten i media under licensjakten 2010
This thesis examines the experience value of the wolf and wolf hunting presented in mediaduring December 17, 2009-Feruary 15, 2010. I analyze news articles, editorials and letters tothe editor in three newspapers. In order to investigate the experience value of the wolf and thewolf hunt, I have with inspiration from a model employed in the assessment of experiencevalue of tangible cultural heritage, developed a model which I use to analyze the mediamaterial according to the criteria of aesthetic value, identity value, value of tradition andsymbolic value. In order to analyze the results of the analyze, I employ experimental andsociocultural theory and method, which means that I assume the experiences of the wolf andthe wolf hunt as related to a social and cultural perspective that partly depends on how weidentify ourselves and what kind of experiences and understandings we have of the landscapeand large carnivores. Since media affects how we perceive our surroundings and the wolfhunting attracted much attention in media, I found it interesting to examine how the wolf andthe wolf hunt were displayed in news articles and letters to the editor.
Konstruktionen av ett socialt problem : en diskursanalytisk fallstudie av hur hedersrelaterat våld återges i dagspress och fackpress mellan åren 1997 ? 2007
The purpose of this paper was to describe how a phenomenon is constructed into being a social problem, by studying articles on honour killing in the Swedish daily press and in the technical journal Socionomen. The main questions were: can different discourses on honour killing be identified, and if so, have they changed over time, and are there differences between the discourses identified in the daily press and in Socionomen? The method used was a qualitative analysis of discourse influenced by Faircloughs Critical Discourse Analysis. The main conclusion was that honour killing has been textually constructed as a social problem in the studied media. There was one main discourse which clearly pointed out groups as bearers and victims of the social problem.
Relationsmarknadsföring i sociala medier - Djupintervjuer med användare av sociala medier
I dagens överfyllda media flöde anser vi att det är svårt för organisationer att nå ut och behållakonsument relationer på grund av den stora konkurrensen. Många strategier bygger idag på attbygga unika konsumentrelationer eftersom detta är svårt för konkurrenter att efterlikna. Detsaknas kunskap i hur organisationer på bästa att kan utforma sina marknadsföringsutskick föratt uppmärksammas och att skapa konkurrensfördelar inom social media. Syftet med dennastudie var att ta få ökad kunskap om hur organisationer bättre kan skapa konsumentrelationeroch konsumentinteraktioner i sociala medier. Denna kunskap tog vi fram genom att utföra sexseparata semistrukturerade djup-intervjuer med social media användare som hölls på CampusVarberg.
Alkohol- och drogtester på arbetsplatsen
Purpose/aim: The purpose of this thesis is to examine if, and in that case how, the municipality of Umeå worked strategically with its communication during 2014 when Umeå was chosen as ?European Capital of Culture?. The research is mainly focused on the outlines of their communication plan, main goals, what communication strategies the municipality has chosen to and their choice of media channels.Material/method: Two methods are used for this research; qualitative interviews with four employees within the communication team during Umeå2014 and a text analysis of three formal documents which provide the framework of communication policies and media strategies during Umeå2014.Results: The results clearly indicate a well structured, strategic planning outlined in the formal documents. The four people intreviewed all had a good knowledge of the policies and strategies in the documents, they also described their work in accordance with these..
Manligt och kvinnligt: en studie om genus och media
Jämställdhetsfrågor är ständigt aktuella och därför ställer vi oss frågan varför det inte hänt så mycket? Trots många år av försök till ett jämställt samhälle verkar det vara svårt att uppnå. Sverige bedriver en jämställdhetspolitik där alla ska ha samma möjligheter och skyldigheter inom alla områden. Alla ska få komma till tals på likadana förutsättningar oavsett kön, ras, religion, social tillhörighet med mera. Syftet med denna uppsats är att genom en litteraturstudie undersöka hur genus förmedlas via media.
"Alla människor har en fasad och man vet aldrig vad som döljer sig där bakom" En undersökning om hur det går att påverka elevers attityd till lyrik genom undervisning
The study is ethnographic and the collected material consists of questionnaires, interviews andconducted practical exercises. The purpose of this study is to examine whether it is possible tochange boys attitude to poetry and poetry teaching through practical exercises. The questionswhich the study is based on concerns how frameworks for tasks can enhance the creativity ofthe students, the standards students have as a reference point and what attitudes boys have topoetry. The study shows that students feel that they are more creative if there is a frameworkfor the task, it has also been shown that boys do not have any special attitude to poetry,because they do not know what the word means. One of the most important results in theresults section is that boys have a positive attitude to poetry as long as the teacher gives themthe right tools to work with..
TV-profiler på TV4 : En studie om hur TV4 arbetar med personliga profiler
In the media world today it is important for TV-companies to differentiate since the number of competitors has increased. The competition is more complex today because of the possibility to broadcast throughout satellite and cable. As a company you need a strong brand in order to differentiate the company from the competitors. The brand of media companies are set by the content of the offer, which means that the program and the people connected to the television program has an importance for the sake of how people experience the company. For a commercial TV channel the content is also important because it attracts the viewers and as a consequence, also attracts the advertisers.
Värdegrund i vård och omsorg av äldre personer : sjuksköterskans upplevelser av en värdegrund
Introduktion: Sekretorisk media otit (SOM) är den vanligaste öronsjukdomen och uppkommer oftast i efterförloppet till akut media otit (AOM). Om barnet får SOM leder det till hörselnedsättning som kan påverka språklig utveckling och ge beteendeproblem. Etiologin bakom SOM anses vara multifaktoriell. Barnets tryck i mellanörat kan påverkas vid flaskmatning. Allergier, bakteriella/virus infektioner och inflammationer har också betydelse för utvecklandet av SOM.
Namnpublicering i samband med brott
Frågan om namnpublicering i media i samband med brott är alltid lika aktuell. Det finns tunga argument både för och emot publicering. Dessa är ofta beroende av sammanhanget och det enskilda fallet. I de allra flesta fall är det allmänintresset som avgör om det anses motiverat med en namnpublicering. Syftet med denna undersökning är att genom en enkätundersökning studera vad allmänheten anser om namnpublicering i samband med brott.