Sök:

Sökresultat:

2064 Uppsatser om Corporate member´s duty of loyalty - Sida 50 av 138

Green Building : Ett företags energieffektiviseringsarbete i ett byggprojekt samt de krav som ställs för att få byggnaden Green Building klassad.

The examination has been performed at Bjerking AB, which is an architectural and engineering company. Bjerking AB has the ambition to be a member of Green Building.The Green Building program developed in year 2005 by The European Commission, the program is an environmental system with the aim to improving energy efficiency within the sectors of non-residential buildings. The minimum requirements to participate the program are following: in new-built buildings the calculated energy consumption must be 25 % lower than the requirements in the BBR (Building regulations) and in refurbishment the reduction must be 25 % lower than before the optimization.The aim of this study has been to examine and review the company Bjerking AB's energy efficiency work in the project of building the school/kindergarten S:ta Maria Alsike, where the goal is to get this building Green Building classed. A description of requirements to become a member of the Green Building has also accomplished in the thesis.The methods performed in this study are literature review, searches on the Internet, studies on the project database for facts/values, calculation of energy consumption and interviews of members of the Green Building. The following issues have been dealt with in the report;-          Did the building in the project manage the requirement to achieve an   energy consumption that is 25% lower than the requirements in BBR?-          What technical measures/system was selected in the building?-          What kind of cooperation was the project based on?-          What is required for consultancy companies and real estate owners to become members of the Green Building?The study of the project and calculation of estimated energy consumption in the building, give the result 47 kWh/m2, year.

Differentiering och dess svårigheter på en homogen marknad : Corporate Social Responsibility som strategi på elmarknaden?

Denna uppsats behandlar problematiken kring differentiering genom CSR på den homogena elmarknaden. Elmarknaden har relativt nyligen avreglerats och präglas därför till viss del av en monopolistisk karaktär, vilket framkallar en utveckling av alternativa strategier. För företag på en homogen marknad krävs, enligt Porter, en mer sällsynt differentieringsstrategi [Dess & Davis, 1984]. Därför kan ett företags CSR-arbete verka som differentieringsstrategi [Ou & Chai, 2007]. För en framgångsrik implementering förespråkar Reinhart tre kriterier; tillhandla hålla trovärdig information, skapa hållbara innovationer och undersöka viljan hos konsumenterna [Reinhart, 1998].De valda företagen för denna studie är; Fortum, GodEl och E.on.

Den nöjda och osynliga bibliotekarien : Myt och verklighet - Vad är trivsel för bibliotekarier?

The aim of this thesis is to explore the job satisfaction of librarians and try to nuance stereotypes, which the public has and which still exist in massmedia concerning librarians and their work. The study is qualitative and based mainly on semistructured interviews with ten libraries born between 1937s and 1973s of which eight are women and two men. Furthermore, I have divided them into two groups according to age in order to see if there are differencies between the older and the younger concerning job satisfaction. In addition, I have used participant observation to some extent. My assumption is that job satisfaction is effected both by individual factors and environmental factors at work.

Tv-spel i skolans värdegrundsarbete: en intersektionell
analys av interaktiva medier

Den här studien undersöker didaktiska potentialer med att använda tv-spel i gymnasieskolans litteraturundervisning gällande värdegrundsarbete. I den första delen av arbetet presenteras tidigare forskning kring spel som forskningsområde och den relativa bristen av sådan forskning. Vidare presenteras begreppet intersektionalitet som analysmetod samt det svår- och mångtolkade begreppet värdegrunden ur läroplanen som i ett eget avsnitt diskuteras ur ett moralfilosofiskt perspektiv. I arbetets andra del tillämpar vi den intersektionella analysmetoden på tre olika spel: Dragon Age Origins, Rule of Rose och Call of Duty: Modern Warfare 2. Resultaten är senare diskuterade i arbetets sista och avslutande del.

Värderingar i CSR-kommunikation. : Kan ett företag minska risken för att budskapet uppfattas med skepticism?

Syfte: Examensarbetet har skrivits för att testa om ett CSR-budskap baserat på ett värdeteoretiskt ramverk har högre trovärdighet hos en presumtiv kund än ett budskap som inte är det.Metod: I detta examensarbete har endast primärdata använts som samlats in genom en kvantitativ enkätundersökning. Dataanalysen har sedan skett utifrån ett kvantitativt förhållningssätt.Resultat och slutsats: Resultatet i studien visar att företag som önskar öka trovärdigheten i sin CSR-kommunikation bör överväga att använda sig av ett värdeteoretiskt ramverk i sin kommunikation. Resultatet stödjer Schmeltz tes från 2014 om att ett värdeteoretiskt ramverk kan bidra till att öka den uppfattade trovärdigheten hos en presumtiv kund. Det finns dock viss skillnad i uppfattning mellan könen där kvinnor generellt mottar budskapen mer positivt.Förslag till fortsatt forskning: Det skulle vara intressant att närmare studera skillnaderna i uppfattning av CSR-budskapen mellan könen i synnerhet om det i en större kontext verkligen är så att män uppfattar kompetensvärderingar med högre trovärdighet än vad kvinnor gör och att kvinnor uppfattar personliga värderingar med högre trovärdighet än vad män gör.Uppsatsens bidrag: Den här uppsatsen visar att kommunikatörer och marknadschefer inom privatresebranschen bör överväga att använda ett värdeteoretiskt ramverk när de kommunicerar CSR med sina presumtiva kunder om de har ambitionen att öka den uppfattade trovärdigheten i sina budskap..

Reklambyråer & Samhällsansvar : en studie av reklambyråers förutsättningar för ett socialt ansvarstagande

Background: Research results show that the potential of corporate social responsibility (CSR) has increased. That means there is a growing pressure on Swedish companies to act with responsibility: general public has a positive attitude towards companies that communicate their CSR. Advertising agencies have been criticized by their way to manage the question of social responsibility. One of the characteristics of an advertising agency is their anonymity; even though their products are extremely visible, it is rarely clear who gave rise to an advertising production. If this is put in relation to CSR in general, we find ourselves in a contradictory situation when CSR in many cases is about exposure of the responsible corporation.

Öppen tävling Filmfestivalens strategiska fördelar i en digitaliserad filmbransch

This paper investigates strategic opportunities for film festivals in a digital film business, with emphasis on Göteborg international film festival and the Swedish film industry. Using a theoretical framework of strategy analysis, the film value chain is examined with special regards to disruptive technology, and the film festival's unique resources are linked to industry structure. It is shown that relationships between actors and across sectors are crucial features of the film industry, and hence a network perspective is added to the theoretical framework. Barriers to entry are shown to be relatively low in all sectors except the cinema market, and it is proposed that film festival's could expand into digital distribution, taking advantage of brand strength, customer loyalty and knowledge of industry. The study adds to the mounting research on film festival practice and its significance for marketing and distribution in the film industry, and highlights the emergence of strategic openings in destabilized networks..

Värderingar, ansvar och affärer : En fallstudie om hur Löfbergs Lilas värderingar påverkar företagets CSR-arbete och affärer

AbstractThis master thesis is a hermeneutic inspired case study of how the value base regarding the environmental and social responsibility in the Swedish coffee company Löfbergs Lila AB is affecting the company's business. A thesis inspired by hermeneutics means that it is based on two ideas, the one of interaction between entirety and partitions and the one of interpretation (Alvesson & Sköldberg 1994). This cause that the emphasis is on how the reality is interpreted and that it never can be seen as completely objective.The case study was conducted during the spring semester of 2010 at Karlstad's University and consists of both empirical and theoretical material collected during this time. The empirical material in this thesis includes, among other things, interviews with four representatives of Löfbergs Lila AB, written material from the company regarding its work related to Corporate Social Responsibility (CSR), some information about the coffee industry as a whole and different certifications for "ethical? coffee that exists on the Swedish market.The basic idea with CSR as a business strategy is that it can be financially beneficial for companies to take a social and environmental responsibility outside of the company (Vogel 2005).

Medarbetarskap ? en studie av medarbetarskap i en arkitektbyrå

Companies and organizations recognize the importance of collaboration to develop responsibility and ability of change in the workplace. The concept of collaboration was a relatively new idea in business in the late 1980s. In a Nordic context, collaboration is a traditional approach that companies use successfully for competition, survival and development. Collaborative organizational efforts cover management of committed people who can help companies achieve flexibility, customer loyalty, innovation and economic success on a challenging and competitive market. Many theorists believe that collaboration is the key to integrating technology, financial competence and innovation.

Säkrare sjöfart? : - en processanalys av föreskrifter omläkarundersökning för sjöfolk.

Arbetsuppgifterna på ett fartyg kan innefatta hård fysisk påfrestning samt arbete i mörker, påhög höjd och i slutna utrymmen vilket betyder att sjöfolk måste vara lämpliga för tjänstgöringen.De nationella reglerna för medicinsk lämplighet för sjöfolk skiljer sig trots att deninternationella standarden är densamma för alla. Syftet med denna rapport är att åskådliggöraskillnaderna mellan regelverken om läkarintyg för sjöfolk i de skandinaviska länderna ochundersöka historien bakom de svenska föreskrifterna.Vår slutsats är att det skulle gagna Sverige att återinföra Sjömansläkare, som troligtvis är merkompetenta än en icke specialiserad läkare vad gäller tjänstbarhetsbedömning för sjömän.Systemet med sjömansläkare är fortfarande i bruk och fungerar väl i både Danmark ochNorge.Slutligen sammanfattas rapporten av författarnas egna reflektioner kring ämnet i relation tillresultatet. Förslag till vidare forskning återfinns i slutet..

Rätt klädd? : En studie om klädföretags arbete och kommunikation av CSR

The number of firms adapting the concept of Corporate Social Responsibility is constantly growing. It is no longer enough only to supply your customers with demanded products and services since todays? customers have an increased awareness and are demanding more transparence when it comes to the manufacturing and responsibility for society.Along with a growing interest in social, ethical and environmental matters, many firms have received critique, consequently forcing them to start taking more responsibility for their activities. The clothing industry was among the first to get critized and therefore early in starting their work with CSR.The purpose of this paper is to investigate how firms in the clothing industry work with CSR today, and also how they choose to communicate this work, both internally and externally. The methodology of the paper is qualitative and aims to deeply investigate four different firms, along with an additional interview with a CSR-consult from one of the leading communication-firms in Sweden.The theoretical foundation includes a frame of reference around CSR and the communication thereof, and also a few relevant theories around CSR and business ethics.After analyzing the empirical material the paper have reached a few conclusions.

Bibliotekarier och sjuksköterskor i samarbete med patientinformation : En intervjuundersökning vid sjukhusbiblioteket på Mölndals sjukhus

A qualitative study about collaboration between librarians and nurses in the supplying of consumer health information (CHI) at The Hospital Library of The Mölndal Hospital in Mölndalnear Gothenburg, Sweden.The staff were interviewed about how their work is affected by the collaboration between thetwo occupational groups. The purpose of the study is to find out if there exists a strugglebetween the groups about the influence on and the control over the handling of this kind ofinformation. Despite some problems with the permission to do as many interviews as needed,the study shows some positive effects with the collaboration. The study gives a short backgroundto the development of CHI services in USA, the UK, Denmark and Sweden. Fourfurther CHI service centres in Sweden are shortly presented and one member of each staffwas interviewed by telephone..

Traineedeltagaresupplevelser av arbetsrelaterad motivation och lojalitet

Förett företags konkurrenskraft och överlevnad är det idag av stor vikt att ha enfungerande rekrytering och kompetensförsörjning som matchar företagets behovmed individens. Syftet med denna kvalitativa studie var att undersökaupplevelser av arbetsrelaterad motivation och lojalitet vad det gällerdeltagande i ett Traineeprogram. Två fokusgruppintervjuer med fem deltagarefrån år 2011 och fem deltagare från 2012 ligger till grund för studien. Dataanalyserades med kvalitativ tematisk dataanalys och huvudresultatet visademycket positiva upplevelser av motivation och lojalitet. Resultatet visade attdeltagarna upplevde att de fått en god inblick i hela organisationen och därmedutvecklat bättre förståelse, engagemang och tillit.

Långsiktigt fastighetsföretagande genom personliga, hållbara och lojala kundrelationer

Syftet med studien är att skapa förståelse för hur ledningen i fastighetsföretag arbetar för att på lång sikt skapa personliga, hållbara och lojala kundrelationer.Studien antar ett aktörssynsätt och den hermeneutiska traditionen. En fallstudie på totalt fem fastighetsföretag har genomförts där sammanlagt 18 kvalitativa intervjuer fullbordats. Studien visar att företag arbetar också utanför sin kärnverksamhet för att skapa personliga, hållbara och lojala kundrelationer. Företag bör skapa ett värde som även delas av kunder. För att skapa starkare band till sina kunder kan företag styra sin verksamhet med hjälp av CSR (Corporate Social Responsibility) verksamheter av olika slag för att skapa hållbara, djupa och långsiktiga kundrelationer och därigenom bidra till att infria kundernas önskemål.

Barnfetma - sjuksköterskans roll vid behandling/Child obesity - the nurse?s role during treatment

Obesity is one of the biggest threats to child- and adolescent health. The amount of obese children is today increasing more in Sweden than in the US. This may in a couple of years have bad consequences for the Swedish children?s quality of life. When a child suffers from obesity it is a big stress on the body and can lead to serious consequences in adulthood.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->