Sök:

Sökresultat:

1449 Uppsatser om Corporate governance - Sida 24 av 97

Digitala kläder? : En studie om traditionella klädföretags it-strategier 

This paper focuses on traditional clothing enterprise IT strategies. The purpose was to investigate the correlation between traditional clothing companies IT strategies and their brand. In a market where the competition is high it has become more important that the company targets a customer segment. To reach their targeted customers the company builds their brand with different corporate strategies. This segmentation is necessary because of the high exposure to competition, and a well-established brand could be a prerequisite for profitability.  In today?s market, IT has a major impact on the clothing business.

Företagen som goda medborgare : uppfyller de kraven?

Det finns många teorier kring det sociala ansvar företag bör ta och en av dem är Corporate Citizenship. Terminologin inom detta område tycks tilltala företag och de säger sig gärna vara ?goda samhällsmedborgare?. Frågan är vad det betyder att vara en medborgare och vad detta i sin tur innebär för företagen.Flera författare har ställt upp kriterier för vad ett företag bör uppfylla för att räknas som god samhällsmedborgare, men det saknas till stora delar empirisk forskning. Denna uppsats för fram en analysmodell bestående av fem karaktärsdrag en god företagsmedborgare bör inneha och applicerar detta på åtta företag.

?Corporate Social Responsibility?- Ansvarstagande i praktiken : En studie om hur H&M, Lindex & KappAhl säger sig arbeta med socialt ansvar

Background: The global responsibility for multinational companies is a current matter of subject. Now when the world increasingly is getting globalized, economic growth is created, which brings a bigger demand of responsibility on companies. The leading companies from every industry is often becoming the frame for how the production process works and is therefore exposed to outer pressure which, for example, is coming from consumers and the media. Since consumers at present are more aware of what they are buying and where it comes from, it is important that the companies take social responsibility. We have therefore studied three big companies within the clothing industry to see in witch way they are taking their social responsibility.Purpose: Our purpose was to explore how companies within the clothing industry describe their work with Corporate Social Responsibility, code of conducts and where the incentive behind this work is coming from.Method: We have, through a qualitative study, examined how three large companies work with Corporate Social Responsibility.

Samverkan mellan kommun och näringsliv i en medelstor stad : En fallstudie av satsningen "100 nya Karlstadjobb"

Samhällets styrformer har genomgått en förändring och kännetecknas idag av en komplexitet som innebär att flera olika aktörer är inblandade, där samarbeten över de privatoffentliga gränserna har blivit allt vanligare för att lösa samhällsproblem som traditionellt sett ålegat staten. År 2013 tog Kommunfullmäktige i Karlstad beslut att genomföra en arbetsmarknadspolitisk åtgärd i form av satsningen ?100 nya Karlstadjobb?. Beslutet innebar att kommunen tillsammans med det privata näringslivet skulle ta fram 100 nya jobb till personer som stod långt ifrån arbetsmarknaden. Den 31 december 2014 avslutades satsnigen och utvärderades av en samordnare på kommunen.

Behöver tillväxten en stad? Om Dublin som politisk arena, aktör och tillväxtmotor

This thesis intends to examine the role of the city, Dublin, in the Irish economic growth during the 1990s. It is a case study where Dublin is compared with current theories on post modern cities as growth machines and increasingly prominent actors in the global context. The study has an interdisciplinary approach but focuses on political science issues such as power distribution, global-local governance and local political organisation. It is a theory driven study that also intends to add aspects to the understanding of the cities of our time. I argue that Dublin has faced a lot of changes during the last decades in accordance with the post modern city.

Balanced Scorecard utifrån ett hållbarhetsperspektiv : En studie av statliga företags hållbarhetsrapporter och dess möjlighet till integrering med ett Balanced Scorecard

Today, companies work with issues concerning Corporate Social Responsibility (CSR). A higher demand from customers and other stakeholders as well as an extended legislation are great reasons. Framework and guidelines for sustainability reporting has been developed which includes indices that companies are able to report. Though, for a long term work with sustainability a functional system and internal tool is necessary. Balanced Scorecard, BSC, is a useful tool and efforts have been made to integrate BSC and CSR with purpose to establish the work with sustainability in a more concrete and clear way.

Oberoende styrelseledamöter?

Studiens syfte är att beskriva och analysera begreppet oberoende styrelseledamot, samt visa vilka effekter och inställning kravet om att minst två styrelseledamöter skall vara oberoende av större aktieägare har på svenska börsnoterade bolag. För att uppnå vårt syfte har vi samlat in både primär- och sekundärdata. Primärdata har samlats in genom en explorativ undersökning av intervjuer med personer ur styrelsen eller företagsledningen i bolag som aktivt tillämpar Koden. Sekundärdata har samlats in från regler och riktlinjer kring oberoende i Sverige, EU, OECD och Storbritannien. Utifrån litteraturen har vi studerat teorier om Corporate governance såsom stakeholderteorin, agentteorin och resource dependency teorin.

Lean Product Development - Will it deliver products faster, better and cheaper?

Abstract Tutor - Anders Richtnér History - Theories suggest that Lean Product Development strategies dramatically increase a company's performance through enabling faster T-T-M, Quality and Costs of Product Development. Purpose - The purpose of this paper is therefore to investigate whether the implementation of LPD actually affect corporate performance measurements T-T-M, Quality and Cost, in a positive way. Methodology - This Bachelor thesis is an exploratory investigation of the concept of Lean Product Development within a global IT- company, performed through four case studies, interviews and complementing corporate performance data. Findings - With empirical data and subsequent analyzes in mind, we note the following; it is clear that the project that produced the best results, in terms of T-T-M, Quality and Cost, also was the one furthest in the process of implementing Lean Product Development..

Slemhinneskadors inverkan på salivens innehåll av IgG och IgA

In theory, the logic behind partnerships is simple: All organisations have strengths, but no organisation has all the strength required to do everything. Triggered by global perspectives and challenged by sustainability objectives, the United Nations Conference on Environment and Development (UNCED) in Rio de Janeiro in 1992 pointed out needs for corporate responsibility. In this conference, Private-public partnership, PPP, was identified as a potential way to work towards sustainability, especially as a way to emphasize a corporate responsibility commitment. Nowadays, organizations exist to satisfy the needs and interests of all their stakeholders, such as customers, markets, shareholders, as well as secondary stakeholders such as media, NGOs, and society at large. Addressing all stakeholders and working towards a sustainable business development makes PPP a potential solution, but also a source of challenges.

Företagsidentitet & image - Valet av present- och profilreklam

Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att få en förståelse för vilken roll ett företags identitet och image har för valet av profilreklam.Metod: Studien är baserad på en kvalitativ undersökning där en fallstudie har gjorts av två stycken företag/organisationer som är köpare av profilreklam samt deras profilföretag. En tvärsnittsstudie har sedan gjorts av mottagaren av profilreklam.Resultat: Ett företags identitet och image har stor betydelse för valet av profilreklam, framförallt företagets strategi, kultur, design och marknadskommunikation.Begränsningar: Studien har endast undersökt två svenska företag/organisationer och deras profilföretag om hur de arbetar med att ta fram profilreklam.Praktiska implikationer: Resultatet i studien kan användas för att ta fram profilreklam som syftar till att stärka ett företags image som varumärke.Originalitet: Många forskare har undersökt företags identitet och image samtidigt som många har undersökt profilreklam i olika aspekter men få studier har kombinerat dessa två och sett vilken betydelse ett företags identitet och image har för valet av profilreklam.Nyckelord: Företagsvarumärke, företagsidentitet, företagsimage, presentreklam, profilreklam, give-aways..

Styr mot målet! - Ägarstyrning i kommunalt bolag

Syfte:Att öka förståelsen för sambandet mellan de motiv som en kommun har för att äga ett aktiebolag och utformningen av den styrning som ägaren utför. Metod:Utgångspunkten för uppsatsen är deduktiv. Utifrån befintlig teori och existerande modeller skapas en referensram. Denna används sedan för att med kvalitativ metod undersöka det valda fallföretaget genom intervjuer och dokumentstudier. Teoretiskt perspektiv: Den teoretiska referensramen bygger på principal- agentmodellen och normativa föreskrifter från Kommunförbundet och Finansdepartementet.

?Vi försvinner som en droppe i havet?: En uppsats om svenska civilsamhällesorganisationers upplevelser av sina påverkansmöjligheter i EU

This Bachelor Thesis looks at the cooperation between the Swedish civil society and theEuropean Union (EU), and it aims at evaluating Swedish civil society organizations' influencewithin the EU's development work on policy level. It focuses primarily on eight civil societyorganizations, and it is based on empirical material collected in Stockholm and Gothenburg,Sweden. The material has been analyzed using three theoretical frameworks. The firstdetermines whether the structure of the EU allows bottom-up influence, the second looks atthe communication between the EU and civil society organizations, and the third assesseswhether the civil society has the ability to influence the political agenda within the EU?sdevelopment work.Conclusions of the thesis include determining the complex structure of the EU as a mainobstacle to influencing the EU's development work.

Scanias arbete med miljöledningssystem : faktorer som motiverar medarbetarna

Societal expectations of responsible corporate conduct are currently a fact. It is manifested ina corporate need for limiting and managing external effects, such as environmental impact.An environmental management system is a tool for organizations to structure theirenvironmental work and increase their efficiency. Managing the corporate operations toaccommodate to environmental objectives requires an organizational understanding of theobjectives as well as the procedures. A condition for a successful implementation is the coworkers´ willingness to participate and collaborate.A study made on the co-workers attitude towards the ISO 9000 standard (i.e. qualitymanagement system) reveals that the earlier positive findings are not completely true.

Inte alltid lätt att ta det rätta: En fallstudie av en misslyckad fusion av jämbördiga parter

This thesis examines the established theories on the phenomena of merger of equals. In contrast to an acquisition, a merger of equals is complex since the very nature of it entails that none of the involved parties are in control. Merger of equals are therefore viewed as one of the most difficult types of partnership and data show that over fourty percent of all mergers fail to achieve their targets. Still, research on the phenomena is limited. The main purpose of this thesis is to analyse the implicit factors to why a merger of equals fail.

Corporate Social Responsibility : En studie om hur CSR kan mätas

Inledning Corporate Social Responsibility har under senare år uppmärksammats allt mer, inte minst inom energibranschen som blivit kritiserad för sin stora miljöpåverkan. Arbetssättet med CSR leder till en ökad samhällsnytta men allt fler företag väljer också att arbeta med konceptet i förhoppning om ökad lönsamhet. Genom att koppla ihop CSR med företagets övergripande strategier skapas förutsättningar för samhälls- och affärsnytta. Trots att CSR blivit ett allmänt accepterat uttryck råder dock en begreppsförvirring om vad konceptet faktiskt innefattar. Syfte Studiens syfte är tvåfaldig; dels ämnar studien konkretisera konceptet CSR för att studera hur kommunalt ägda energibolag kan arbeta med prestationsmätning för intern styrning av CSR-åtaganden, dels ämnar studien bistå Nogap med förslag för vilka prestationsmått som skulle kunna användas i deras koncept Hållbar lönsamhet. Metod Studien tog i ett ursprungsskede form av en litteraturstudie vilken mynnade ut i en konceptuell modell och en teoretisk referensram. Modellen låg sedan till grund för fördjupad förståelse av CSR inom tre kommunalt ägda energibolag.

<- Föregående sida 24 Nästa sida ->