Sök:

Sökresultat:

4304 Uppsatser om Corporate governance report - Sida 58 av 287

En virtuell klädkollektion : En rapport om processen i att designa och illustrera en virtuell klädbutik till Stardoll.com

This is a report that goes through the design process of designing and illustrating a virtual clothing shop with the theme ?Stockholm Streetstyle? for the website ?Stardoll.com?. The purpose of the report is to examine how you can manage to get as close to designing a certain style or theme as possible, and also how the process of designing a clothing line can work, The illustrations were made in Adobe Illustrator and the final result of the project was an illustrated fashion collection with 21 parts, in the total of 6 outfits, and also a background for the shop. .

Mobil diabetesapplikation

This report is about the development of a prototype of a mobile application and a web application that will help diabetes patients in their own treatment and ease diabetes nurses work with their diabetes patients. The mobile application is a digital version of a diabetes diary used by the Örebro County Council primary care to ease in diabetes treatments. The report also covers tests with users which were conducted on potential users to get some sort of feedback from groups other than customer and colleagues. Tests with users showed that there was an interest in a mobile application and it was a highly appreciated project. The web application ease diabetes nurses in their work with their diabetes patients in the way that the web application can display graphs of the patient's blood glucose level. .

På SoL-sidan : Avvikelsehantering på fem vårdboenden i Uppsala kommun

En viktig del av den svenska välfärden är kommunens äldreomsorg för personer över 65 år, där Socialtjänstlagen ger rättighet till vårdboende och andra servicetjänster när det behövs. Kommunernas kommunaltjänst ska enligt Socialtjänstlagen vara av god kvalitet. Rapportering av avvikande händelser är en av hörnpelarna i arbetet med att förbättra kvalitet och säkerhet i vården. Avvikelserapportering bidrar till att undvika att negativa händelser upprepas, samt att rutiner förbättras för att höja kvalitet. Genom att ta tillvara möjligheterna med avvikelserapporter kan kvaliteten på vårdboenden förbättras och utvecklas.

Lika barn leka bäst? : En studie om styrelsens sammansättning

Styrelsen i ett företag är tänkt att utgöra en funktion för övervakning och rådgivning till den högsta ledningen. Det är styrelsens ansvar att förvaltningen av företaget sköts på bästa möjliga sätt. En faktor som påverkar hur bra styrelsens arbete blir är styrelsens sammansättning. Företagets framgång kan sägas hänga samman med styrelsens sammansättning och kompetens. Det är viktigt att styrelsen kan kommunicera och utbyta erfarenheter.

Applicering av obligationsfinansiering i börsnoterade fastighetsbolag - En kvalitativ studie av säkerställda obligationer

New rules for bank capital adequacy were introduced in 2013. This caused a changein funding of real estate companies. The bank could not cover as much of thecompanies funding?s as before and they had to explore other funding opportunities,such as bonds. Bond funding in Swedish real estate companies regularly consists ofunsecured corporate bonds and the secured ones are not that common.

Intern kontroll - legitimitetsfråga och verktyg

Som en direkt reaktion på företagsskandalerna kring millennieskiftet började arbetet med att materialisera olika idéer för hur den finansiella datan kan kvalitetssäkras. Paul Sarbanes och Michael Oxleys arbete resulterade i Sarbanes-Oxley Act (SOX) och kom att bli det regelverk som antogs den 30 juli 2002. Lagen förespråkar starkt att företagen ska stärka den interna kontrollen över de finansiella data som ligger till grund för de finansiella rapporterna.Företag som är noterade på den amerikanska börsen är idag skyldiga att följa lagen och detsamma gäller deras dotterbolag i hela världen. Det har inneburit att lagen har fått en global betydelse för finansmarknaden och påverkar även företag här i Sverige. Det svåraste för företagen har varit att ta till sig lagen.

Varumärkesutvidgning inom Corporate Identity - fördel eller nackdel utifrån ett företagsperspektiv

Problemformulering: Hur kan företag använda varumärken som värdeskapare? Vi använder oss av Skanska och Skanska Nya Hem som exempel för att tydliggöra detta. Kan Skanska Nya Hem använda sig av varumärket Skanska på ett sådant sätt att det skapar ett mervärde? Finns det några eventuella nackdelar med att använda namnet Skanska för Skanska Nya Hems sida? Syfte:Vårt syfte är att genom teoretiska och empiriska studier utreda varumärket Skanska som värdeskapare utifrån Skanska Nya Hems perspektiv. Vårt syfte är även att pröva och utveckla teoribildningen.

Framtagning av nytt mätsystem för mätning av energiförbrukning i mikrovågsugnar

The report describes a measuring method for analysis of energy consumption measurement in microwave ovens. Concurrently that the awareness of the environment evolves the demands are growing for more power saving products. This is also counting within the Home Appliance business, which is Whirlpools business area. Whirlpool is therefore interested of launching microwave ovens with documented low power consumption. To be able to implement this, both asserted measuring equipment, that fulfils all demands, and a standard procedure is required.

Ledande individers effekt på organisationen

This study is conducted with a focus on managers and its different forms as found in a nation wide Swedish bedroom specialist-organisation, Sängjätten. Leadership is perceived in many forms and depends on a large variety of factors within and outside the organisation. One of these factors is ownership and the characteristics these imply on the forms in which the manager works. Within the studied organisation there were two distinctive forms of ownership regarding to the stores we studied; such as franchising compared to the franchiser owned through a national headquarter, so-called ?self-proprietary stores?.

Corporate Social Responsibility - Lost in Translation? : Hur CSR som idé tas emot i offentlig sektor

A?r 2007 uppma?rksammades de oegentligheter som fo?rekom i produktionen av de varor som landstingen ko?pte in till den svenska sjukva?rden vilket medfo?rde att landstingen startade ett samarbete runt socialt ansvar i upphandling. Da? CSR fra?mst kopplas ihop med fo?retag i privat sektor, avser denna kvalitativa studie underso?ka hur CSR som ide? har tagits emot i offentlig sektor och hur den har gjorts om fo?r att passa i sin nya kontext. Det empiriska materialet har samlats in genom semistrukturerade intervjuer och har sedan analyserats med skandinavisk nyinstitutionell o?versa?ttningsteori samt teorin om inramning.

Marknadens värdering av redovisningskvalitet

The purpose of this thesis was to investigate whether accounting quality is a priced factor by investors. The event studied is the release of year-end result and the release of the annual report. To assess accounting quality a sample of 30 companies listed on the Stockholm Stock Exchange during 2003 to 2007 are studied. We assess accounting quality by the absolute size of discretionary accruals using the modified Jones model developed by Dechow et al. (1995).

Communicating ethical sourcing : the case of palm oil in the Swedish food industry

Palm oil has been used in processed food commodities since the 19th century. An increasing demand for regulating and ensuring a more sustainable palm oil production has resulted in various initiatives. However, these initiatives have received critique due to lack of compliance and insufficient revisions of palm oil plantations. The initiatives for creating an ethical, social and environmentally sustainable production are not sufficient for the Swedish industrial users of palm oil. As a result, stakeholders such as Swedish food processing companies, commit to ethical sourcing codes of conduct that go beyond the international palm oil initiatives.

Turism under ansvar. : En kvalitativ studie om upplevelsen av att arbeta med CSR-frågor inom reseindustrin.

The focus of this essay is set on a number of processes that affect the challenges of the tourist trade, to be more precise ? an analysis of the attitudes towards tourism and sustainability within this line of business ? from an ethical and moral as well as social view. These issues are examined with reference to the concept of CSR (Corporate Social Responsibility). Thus, acquaintance with theories of social constructivism, post colonialism, globalisation and global civil society is essential in order to understand the analysed material. The essay is mainly based on the outcome of qualitative interviews with various kinds of persons working with CSR related questions.

CSR ( Corporate social responsibility) : En studie om hur H&M:s kunder upplever företagets kommunikation av CSR på den inhemska marknaden.

K3-regelverket har ännu inte införts. Det finns därför många frågor kring regelverket, framförallt inom fastighetsbranschen. Två av de största förändringarna i och med K3-regelverket är kraven på komponentavskrivning och upplysning om verkligt värde för förvaltningsfastigheter. Syftet med denna uppsats är att erhålla insikt i och förståelse om hur fastighetsbolag som skall tillämpa K3-regelverket, ser på detta regelverk och hur de tror att de kommer att påverkas av det i samband med införandet av detta.I studien används en induktiv ansats. Det är ett relativt komplext problem som undersöks, och därför används en kvalitativ undersökningsmetodik genom personliga intervjuer.

Den digitala strategin : En rapport om arbetet med en digital strategi för ett litet, nystartat företag

Social media, such as Facebook, Instagram and Twitter, have become popular platforms for social communication, and, increasingly, also important channels for business marketing. For a business intending to use social media for marketing, however, developing a strategy and building a trademark can be a challenge. This report describes how a small, newly established business enterprise can develop a digital strategy with clear goals and practical guidelines. The report describes a digital strategy for Gelato Scarfó and shows how this strategy is made concrete through a set of guidelines. The guidelines develop a trademark for identification and loyalty, and give advice on how new materials can be made consistent with the trademark..

<- Föregående sida 58 Nästa sida ->