
Sökresultat:
2334 Uppsatser om Corporate brand - Sida 44 av 156
Att implementera uppförandekoder ? Intern implementering av miljöriktlinjer i en organisation
In this bachelor thesis we have used a case study to examine the potential opportunities and obstacles an organization may have to internally implement a code of conduct with regard to the environmental guidelines. To succeed with the implementation of codes of conduct, companies need to ensure that what is provided to be implemented do this according to scheduled time targets, but also that is to be implemented in the organization actually is what is intended to be implemented, and that those that are involved in the implementation will be satisfied with result, this is because it is the employees who will follow the guidelines contained in the Code. Heide & Grönhaug (2002) argues that lack of communication is the main reason why the implementation in the business strategies fails. In this case study we have used primary data from interviews in the case company as well as secondary data from earlier research and information from the case company itself to develop our conclusions. The case study shows that the existing environmental awareness in an organization often is founded in common sense about how to act.
En undersökning om hur ett företag arbetar för att minska luckan mellan Brand Promise och Brand Delivery
Ett varumärke är bra för kunden på många olika sätt, först och främst så talar varumärket om ursprunget eller tillverkaren av produkten eller tjänsten, men det allra viktigaste som varumärket gör för kunden är att det ger kunden särskild mening och någonting som kunden förhoppningsvis kan identifiera sig med. Om kunden har information om varumärket så behöver han/hon inte leta så mycketefter information om varumärket vilket är bra ur ett ekonomiskt perspektiv då sökkostnaden blir låg.Vårt syfte med den här uppsatsen är att få en inblick i hur ett företag arbetar med att minska luckan mellan Brand Promise och Brand Delivery. Vi ville jobba mot ett lokalt företag eftersom vi är från området båda två och eftersom GavleNet har en aktuell och intressant produkt så valde vi arbeta mot dem. Vi har utfört muntliga och skriftliga intervjuer för att samla in data och även använt oss av relevant litteratur samt sökt i databaser och även på andra sätt utnyttjat Internet. Vi valde att arbeta utifrån en modell som heter ?Brand Relation Management Model?, den består av åtta faser: vision, kultur, identifiering, fastställa, arkitektur, engagera, kapitalisera och mätning.
CSR ur ett varumärkesperspektiv : Hur Corporate Social Responsibility kan stärka varumärket
Uppsatsens syfte är att öka förståelsen för CSR ur ett varumärkesperspektiv genom att beskriva hur CSR kan stärka varumärket. Uppsatsen avser svara på: Hur kan CSR stärka varumärket?SlutsatserResultatet visar att CSR är på väg att bli en hygienfaktor för företagen. Som ett resultat av uppsatsen så har vi identifierat fem aspekter som är av vikt för företag att hänsyn till när man arbetar med CSR ur ett varumärkesperspektiv. Vi har dragit slutsatsen att varumärket kan stärkas genom att företaget utgår från ett grundläggande CSR-arbete, identifierar intressenternas förväntningar, skapar ett mervärde genom att ta ett utökat ansvar, integrera CSR som en naturlig del av varumärkesidentiteten och ha en väl avvägd extern kommunikation.
Två sidor av samma mynt - budskapsförmedling i en företagskedja med synlig produktionsprocess
Syfte: Att öka kunskapen kring fenomenet företagskedjor med synlig produktionsprocess, specifikt coffee shop branschen. Detta genom att analysera hur väl budskapet från ledning når fram till konsumenten i just denna typ av organisation. Även hur god fallföretagets corporate reputation är, dvs. kopplingen från identitet till image, kommer vidare att framkomma samt vad detta kan innebär för företaget. Metod: Den valda metoden för denna uppsats är en kvalitativ undersökning av ett fallföretag, Espresso House, som ska vara ett gott exempel på en kedja med synlig produktionsprocess.
Mind the Ga p : En studie om samarbetet mellan externa designers och deras uppdragsgivare ur designerns perspektiv
Many design agencies and designers like to see design as a longtime strategic investment for any company. However, knowledge of design as a strategic resource depends on ones professional background and ones knowledge of design as such. It is common today that clients meet design agencies and therefore design with a certain skepticism concerning its role in the company. Within the prodctdevelopment-process the company?s different functions meet.
Varumärkeskapital : Skapande av varumärkeskapital för företag verksamma inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror
Varumärkeskapital är det mervärde som ett varumärke ger en produkt i förhållande till om varumärket inte funnits på produkten. Konsumentbaserat varumärkeskapital innebär vidare att det är i konsumentens medvetande som varumärkeskapitalet existerar. Snabbrörliga konsumentvaror kännetecknas av att de köps ofta och att deras kontakt med konsumenten är begränsad, vidare är de ofta lätta att byta ut.Den här studien undersöker genom kvalitativa intervjuer hur företag bygger varumärkeskapital inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror. Åtta varumärkesansvariga på företag verksamma inom en marknad för snabbrörliga konsumentvaror har intervjuats för att få reda på deras syn på byggande av varumärkeskapital inom nämnda kontexten.Hela studien utgår i grunden från fem dimensioner av varumärkeskapital nämligen varumärkesassociationer, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, upplevt värde samt andra varumärkestillgångar. Intervjuerna har sedan analyserats utifrån dessa dimensioner stött av andra relevanta teorier inom ämnet, analysen har också sin grund i det valda syftet.Resultaten av denna studie påvisar hur varumärkeskapital skapas för snabbrörliga konsumentvaror inom de fem dimensionerna av varumärkeskapital.
Kontrasternas ö : En analys av Ölands image och hur öns varumärke kan utvecklas
Öland?s Business Office is on the verge of developing a strategy for the island?s future tourism. Before any work with developing Öland can be carried out, it is essential to gain an understanding of how the place is perceived today.The purpose of this essay is to study the island?s current image and make recommendations for how the place brand could be developed.The methods used are literature studies and qualitative group interviews. The participants have been inhabitants of Öland and returning visitors from the Kalmar region.
Corporate Social Responsibility - Alla företag har ett klimatavtryck, det är bäst vi lägger oss ner och dör!
Sustainability work is something that is emphasized more and more. Corporate Social Responsibility, CSR, is discussed and the question of how much responsibility companies should really take is frequently in the news. Companies tend to ask themselves how much responsibility they should take. CSR is a common concept of companies environmental and social work and a concept we tend to see here and there in our modern society. CSR includes companies? social responsibilities, both in terms of carbon footprint, working conditions, social responsibility and more.
Intressenternas syn på den enskilda skogsägarens Corporate Responsibility : en studie av olika intressenter och hur dessa skiljer sig beträffande socialt-, miljömässigt- och ekonomiskt ansvarstagande
Drygt hälften av den svenska landarealen täcks av skog. Av denna areal ägs hälften
av privata skogsägare och övrig areal av skogsbolag och det allmänna. Alla som
brukar skogen har ett ansvar att värna om den på ett hållbart och uthålligt sätt, detta
för att kommande generationer ska kunna ha fortsatt glädje av skogen. Ett viktigt
begrepp gällande hållbar utveckling är CR (Corporate Responsibility). Med detta
menas att det är viktigt att intressenter tar mer ansvar inom aspekterna: miljö, socialt
och ekonomi än den miniminivå som lager kräver.
Marknadsföring av en god sak : Marknadsföringens karaktär inom insamlingsbranschen
This study will focus on the fund raising market and what characteristics that can be found in marketing in this market. The donations to fund raising organizations has increased lately and therefore we found it interesting to study how their marketing has developed over time and what risks that can be found. When talking about marketing in fund raising organizations it?s difficult to not include the donors. Therefore have we also studied what value creates for the donors and how the organizations work to gain their trust.
Sova med fienden: Ingredient Branding: Ett strategiskt alternativ för EMV och LMV inom dagligvaruhandeln
We have conducted a quantitative study investigating whether an Ingredient Branding collaboration between private label and national brands could be executed with success in the Swedish market. The objective was to measure the consumers? response to two products from different product categories, representing hedonic and utilitarian products. We have been able to establish that by adding a branded ingredient to a private label product, one obtains a more positive product attitude as well as a higher perceived product quality and taste. The study also shows that attitudes towards the ingredient brands were improved by the collaboration whereas the brand attitude towards the private label did not change significantly.
Managing brand associations : The key to strong and successful brand equity
Denna uppsats behandlar varumärkesassociationer samt dess påverkan på varumärkeskapital. Uppsatsen är genomförd som en fallstudie och undersöker hur det svenska telekommunikationsföretaget Tre tolkar konsumenters associationer till varumärket Tre. Detta jämförs sedan med de varumärkesassociationer som föreligger kring Tres varumärke på marknaden.Varumärkesassociationer formas primärt hos konsumenter och är således inte enbart en process som företag styr. Detta innebär dock inte att associationerna är opåverkbara från företagets sida. En central faktor som påverkar skapandet av varumärkesassociationer har i denna uppsats påvisats vara konsumenters kontakt med företaget, där framförallt den första kontakten tenderar att forma associationerna.
Hållbarhetsredovisning : En studie om företags syn på hållbarhetsredovisning och det praktiska hållbarhetsarbetet
Purpose: The purpose of this paper is to study the companies approach to sustainability and to examine the relationship between the report content and the sustainability efforts businesses are making in practice.Method: The study has a qualitative perspective with semi-structured interviews and content analysis as method to collect data. Three companies were interviewed; Tekniska Verken AB, Apoteket AB and Max hamburgerrestauranger AB. The content analysis was used when collecting data from the three companies? sustainability reports.Frame of reference: Legitimacy theory, Stakeholder theory, Institutional theory, the Pyramid of Corporate Social Responsibility.Results: The result showed that all companies are prepared to work for sustainable development and that they view sustainability as an integrated part of their work. The sustainability report is the basis for sustainability reporting, which is a way for companies to demonstrate to their stakeholders what they stand for and what they implement in practice.
Hållbar utveckling - paradigmskifte inom snabbmatsbranschen? : En flerfallsstudie av hamburgerrestauranger
Sustainability issues have become increasingly high-profile and important in recent decades. In addition, quality issues have come to play a central role in corporate marketing, strategy and management. The word quality can be defined differently in different contexts. This paper focuses on the concept of quality, based on the Total Quality Management perspective, which in Swedish has come to be known as Offensiv kvalitetsutveckling. Offensiv kvalitetsutveckling has been described as a theoretical framework in which an organization continually strives to meet and preferably exceed customer needs and expectations at the lowest cost through continuous improvement, and in which all members of the organization are committed and focused on the organisation's processes. The purpose of this study was twofold. First, to clarify the applicability of the theoretical model Offensiv kvalitetsutveckling as a theoretical explanatory model. Second, to explore how Max Hamburgerrestauranger AB performs according to the values in Offensiv kvalitetsutveckling. A multiple case study was conducted in order to explore these topics. The results showed that Max Hamburgerrestauranger AB is working in a dedicated and value-driven manner, aligned with the values ??that form the basis for Offensiv kvalitetsutveckling. The results also showed that the model for Offensiv kvalitetsutveckling could serve well as a theoretical explanatory model, but that the model would benefit from being developed, enriched or integrated with other models.
Svensk Kod för Bolagsstyrning - Hur påverkas revisorn?
The first version of the Swedish Code of Corporate Governance was published year 2004, by the code group, Kollegiet, after a mission from the Swedish government. The Code consists a collection of rules and standards about corporate governance and internal control, and the first version was intended to include incorporated limited companies on Stockholm?s alpha stocks, and also listed companies with a stock market value over three thousand million Swedish kronor. Now a few years have passed, and in July 2008 a new, revised version of the Code was implemented, now simplified and shorted, with the intention to include all joint-stock companies in Sweden. The Code contains rules about for example ownership, management commitments, annual stockholders meetings, and the accountant. This study intends to, with a qualitative research approach and an inductive reasoning, through studies of empirics in the subject, review whether the accountant?s profession has been influenced by the Code.