
Sökresultat:
13992 Uppsatser om Corporate Social Responsibility - Sida 7 av 933
Värderingar, ansvar och affärer : En fallstudie om hur Löfbergs Lilas värderingar påverkar företagets CSR-arbete och affärer
AbstractThis master thesis is a hermeneutic inspired case study of how the value base regarding the environmental and social responsibility in the Swedish coffee company Löfbergs Lila AB is affecting the company's business. A thesis inspired by hermeneutics means that it is based on two ideas, the one of interaction between entirety and partitions and the one of interpretation (Alvesson & Sköldberg 1994). This cause that the emphasis is on how the reality is interpreted and that it never can be seen as completely objective.The case study was conducted during the spring semester of 2010 at Karlstad's University and consists of both empirical and theoretical material collected during this time. The empirical material in this thesis includes, among other things, interviews with four representatives of Löfbergs Lila AB, written material from the company regarding its work related to Corporate Social Responsibility (CSR), some information about the coffee industry as a whole and different certifications for "ethical? coffee that exists on the Swedish market.The basic idea with CSR as a business strategy is that it can be financially beneficial for companies to take a social and environmental responsibility outside of the company (Vogel 2005).
Marknadsföring av Corporate Social Responsibility : En studie i Generation Y:s attityder till CSR samt attityder till marknadsföring av CSR inomsnabbmatsbranschen i Sverige
Denna uppsats undersöker konsumentgrupp Generation Y:s attityd till Corporate SocialResponsibility (CSR) samt marknadsföring av CSR. Vidare undersöks i uppsatsen Generation Y:sattityder till CSR samt marknadsföring av CSR gällande detaljister inom snabbmatsbranschen iSverige. Uppsatsens teoribildning baseras på teorier om attityder från framförallt Fishbein ochAjzen (1975), samt teorier om CSR och marknadsföring av CSR. Teorin knyts samman i enanalysmodell baserad på Wang och Andersons (2011) CSR-modell. Resultatet baseras på dels enkvantitativ studie i form av en enkätundersökning, dels en kvalitativ studie i form avsemistrukturerade intervjuer.
Som man sår får man skörda - en fallstudie av synen på CSR hos två svenska klädföretag
This thesis focuses on how companies in the textile and clothing industry view or interpret the idea of Corporate Social Responsibility. The purpose of the study is to create an understanding for how this view affects the dissemination and the implementation of the idea in the organization and what might be the effects on the organization of those processes. In order to identify any differences in how the view affected the processes I have studied the current discourse on CSR simultaneously with my theory and conducted a comparative case study of two Swedish clothing brands. The theory focuses on the diffusion of ideas and change management within organizations. My data shows that the two companies have different ways of interpreting CSR and that this indeed affects their dissemination of the idea in the organization.
CSR - etiskt eller praktiskt? -Ett globaliseringsperspektiv.
Ett nytt globalt system, inte nytt i tiden, dock i omfattning och påverkan, håller på att förändra maktordningen och de politiska relationerna så som vi känner dem. Detta innebär bland annat att ansvarsfördelningen mellan offentliga och privata aktörer blir mer oklar och tar nya former. Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) syftar på det etiska ansvar företag bör ta för sin verksamhet, såväl inom den egna organisationen som i det omgivande samhället. Den frågeställning den här uppsatsen söker besvara gäller varför CSR blivit en allt viktigare del av företagens policy? Uppsatsens fokus ligger på globaliseringsteori och slutsatsen blir att förklaringarna till CSR kan delas in i såväl etiska och praktiska, som kosmopolitiska.
To practice corporate responsibility : a study of how Swedish food retailers practice strategic corporate responsibility for image differentiation
Due to the increase of the emission of greenhouse gas and climate changes more and more customers demand environmentally sustainable products. The increased demand of sustainable products from cradle to grave is something that has affected the food sector. Many retailers within the food sector feel that they are less or more forced to be environmentally friendly. Nowadays many retailers have chosen to show customers and stakeholders that they want to ?do good? by publishing annual sustainability reports.
The Swedish food market has been one of many markets investing in being environmentally friendly.
Privata Hyresvärdar : En studie om CSR på Växjös bostadsmarknad
When you talk with the municipal housing companies today there is a general view that theyare doing all the work when it comes to social responsibilities in the municipalities, theprivate landlords only have a focus on profit. The private landlords doesn't agree but says thatthey take a social responsibility, at the same time there is a difference in what socialresponsibility is. By looking at how the picture of CSR and its use is seen today we analyzewhy the opinions and definitions about social responsibility differ. We also look at CSR in itslocal adaptation in Sweden's special conditions at the same time as we compare it to CSR inEurope and the world. We thereby create an analysis of how CSR is perceived, prioritized anddeveloped in Sweden to see the root of the disagreements.In our study we show how different views and roles in the community influence the picture ofCSR in Sweden.
Creating Shared Value: Ett nytt fenomen eller en naturlig utveckling av Corporate Social Responsibility? : En fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagen
Syftet med studien är att undersöka hur elever berättar om läsning och läsundervisning samt hur de berättar om sin delaktighet i arbetet med sin läsning. Studien utgår från elevens perspektiv och från ett specialpedagogiskt perspektiv.Studien har en kvalitativ ansats och utgår från den sociokulturella synen på kunskap, att vi lär i gemensamma verksamheter genom att kommunicera med andra. Datainsamlingen genomfördes med semistrukturerade intervjuer. Sammanlagt åtta elever i år 2 till och med år 5 intervjuades.Resultaten visar på ansvarsfulla elever som berättar om nödvändigheten i att kunna läsa och insikt om att läsförmåga och att leva i vårt samhälle har ett samband. De är i det stora hela positiva till läsning och berättar om flera positiva upplevelser som de får genom sin läsning men läsvanor och elevernas erfarenhet av undervisning skiljer sig åt.
Corporate Social Responsibility : Inom bankverksamhet
Begreppet CSR, Corporate Social Responsibility, har på senare årtionden blivit ett allt viktigare koncept för företag. För att företag ska kunna vara konkurrenskraftiga krävs det idag att man både tar sitt ansvar utifrån det ekonomiska perspektivet och det sociala perspektivet. I och med att begreppet har vuxit har fler och fler företag börjat använda sig utav CSR och börjat integrera det sin verksamhet.Bankerna ser sig själva idag som stora aktörer i samhällets påverkan att sträva framåt. Därför tar man sig an det samhällsansvar som man förväntas att ta av samhällets medborgare för att bankerna ska anses som goda bankaktörer. Detta är det som kännetecknar CSR, Corporate Social Responsibility, d.v.s.
Företag och miljö ? Utsläpp påverkar klimatet men påverkar det aktiekursen?
Denna kandidatuppsats har i syfte att undersöka huruvida det går att identifiera avvikande aktieavkastning hos företag vilka erhåller ett förändrat betyg i Folksams Klimatindex mellan åren 2004 och 2005. Identifieras avvikande avkastning undersöks marknadens värdering av förbättrade respektive försämrade betyg. Signifikant avvikande avkastning identifierats i aktier hos företag som erhåller ett förändrat betyg i Folksams Klimatindex. Resultatet från eventstudien påvisar att betygsförändringar, oavsett karaktär, värderas negativt av marknaden. Att marknaden skulle värdera informationen om förbättrade respektive försämrade betyg på samma sätt strider mot teorin om Corporate Social Responsibility.
Rätt klädd? : En studie om klädföretags arbete och kommunikation av CSR
The number of firms adapting the concept of Corporate Social Responsibility is constantly growing. It is no longer enough only to supply your customers with demanded products and services since todays? customers have an increased awareness and are demanding more transparence when it comes to the manufacturing and responsibility for society.Along with a growing interest in social, ethical and environmental matters, many firms have received critique, consequently forcing them to start taking more responsibility for their activities. The clothing industry was among the first to get critized and therefore early in starting their work with CSR.The purpose of this paper is to investigate how firms in the clothing industry work with CSR today, and also how they choose to communicate this work, both internally and externally. The methodology of the paper is qualitative and aims to deeply investigate four different firms, along with an additional interview with a CSR-consult from one of the leading communication-firms in Sweden.The theoretical foundation includes a frame of reference around CSR and the communication thereof, and also a few relevant theories around CSR and business ethics.After analyzing the empirical material the paper have reached a few conclusions.
Corporate Social Responsibility ? Ett paradigmskifte i den nya tidens fo?retagande
Syftet med denna studie a?r att underso?ka och analysera det arbete som Sveriges tre sto?rsta mobiloperato?rer, Telenor, TeliaSonera och Tele2 bedriver kring Corporate Social Responsibility. Studien a?mnar ocksa? underso?ka hur arbetet utvecklats under de tre senaste a?ren, samt hur detta fenomen kommuniceras. Genom detta o?nskar vi uppna? en ba?ttre helhetsbild och en djupare fo?rsta?else fo?r CSR, samt bidra med insikter, uppta?ckter och egna tolkningar kring a?mnet.Metod: Kvantitativ inneha?llsanalys av CSR-redovisningar. Av dessa tre studerade fo?retag kan vi urskilja vissa gemensamma trender bolagen emellan.
Empowerment: en studie i ansvar, tilltro och ekonomiskt bistånd
Our understanding is that responsibility is shifting from the community towards the individual within the field of social work. This resulted in our essay, which aims to study how the representatives within social service assistance and churches in Helsingborg work with personal power. Our aim is also to illustrate how these representatives view the boundaries of responsibility between the individual and the community. Our questions are: How do the representatives work with personal power from a micro and macro perspective? How do the representatives look upon their position as representatives? What do the representatives consider as responsibility of the individual respective the community? And; Are there preventing factors from individual responsibility? We obtained our empirical material from a qualitative method consisting of interviews.
Varför CSR?: En fallstudie på SAS om orsaker till företagets arbete med Corporate Social Responsibility
The term CSR (Corporate Social Responsibility) is frequently discussed today. Many large companies work actively with CSR related questions. However, few empirical studies exist on what this work entails and why it is undertaken. Instead, most of the academic research focuses on what the term itself should mean. To bridge this gap this study centers on the employees? perceptions of CSR.
Turism under ansvar. : En kvalitativ studie om upplevelsen av att arbeta med CSR-frågor inom reseindustrin.
The focus of this essay is set on a number of processes that affect the challenges of the tourist trade, to be more precise ? an analysis of the attitudes towards tourism and sustainability within this line of business ? from an ethical and moral as well as social view. These issues are examined with reference to the concept of CSR (Corporate Social Responsibility). Thus, acquaintance with theories of social constructivism, post colonialism, globalisation and global civil society is essential in order to understand the analysed material. The essay is mainly based on the outcome of qualitative interviews with various kinds of persons working with CSR related questions.
CSR, ett spel för gallerierna? : en studie om varför ett antal Svenska företag väljer att arbeta med CSR
Social inequality, economic imbalances and greenhouse gas emissions are some of the greatest risks threatening society today. Society has become more aware of these risks and has started to demand firms to take more responsibility. During the last 30 years firms and mainly large firms has chosen to work with something called CSR. CSR stands for Corporate Social Responsibility which is the work firms engage with to take responsibility for environment and society as a whole. Scientists and business people has taken two sides towards CSR, one side argues that CSR cost more than it tastes and the other side argues that firms which engage with CSR will gain economic benefits.