
Sökresultat:
805 Uppsatser om Consumer - Sida 31 av 54
Perenner i Norrbotten - Ja, varför inte? :
In this thesis, I have discussed which (herbacious) perennials that are sold most in
the county of Norrbotten in the upper north of Sweden. Also discussed are the factors
considering overwintering and factors that affect the chances of survival. The reason
to the subject is that I m born and raised in Norrbotten and throughout the years I ve
wondered why so many of the perennial flowerbeds look so similar. The purpose of
the thesis is to give another approach to the composition of the garden by explaining
some of the factors that controls the survival of plants. The information is gathered
partly through interviews with plantshop personnel and partly by a literature study.
The results of the interviews reveal that tradition and hardiness is the major reasons
to the Consumer s choice.
Customer delight genom informationsspridning av juridiska kunskaper : En fallstudie av en hemelektronikbutik
Denna kandidatuppsats är skriven i syfte att analysera hur väl företaget ONOFF i Södertälje informerar sina kunder om deras konsumentköprättigheter och hur missnöje vid okunskap kan förebyggas. Uppsatsens problemformulering är därmed hur väl informerar företag sina kunder och hur de kan klara av diskussionen med kunder om deras rättigheter enligt konsumentköplagen.Genom enkätundersökning mättes kundernas kunskaper om konsumentköplagen samtidigt som ONOFFs chef intervjuades för att få information om hur ONOFF informerar sina kunder om deras rättigheter. Dessutom undersöktes informationskällor från ONOFF som broschyrer och deras hemsida.Genom undersökningen har det framkommit att kunder inte alls är speciellt medvetna om vilka rättigheter de har. Personalen utbildas för att kunna informera korrekt men informationskällorna är inte fullständiga och kunder verkar inte angelägna att vilja ta emot juridiska kunskaper. Genom bland annat använda sig av teorier om Word of mouth och Customer delight kan ONOFF eventuellt minska missnöje..
Jakten på talang : En studie i hur employer branding kommuniceras effektivt till studenter
Purpose/Aim: To identify which channels of communication are most effective in conveying Consumer brands to students. The main areas of research are social media, brochures , employees, and face-to-face interaction as with job fairs, study visits and lectures.Material/Method: Group interviews, literature, electronic sources, Internet sources.Main results: The results of the study show that employees are seen as the most trustworthy source since they are thought of as the most honest. Social media are seen as the communication channel with the broadest range of information but with the possibility of appearing unproffesional. Brochures were considered to be the least effective communication channel as these are rarely read and when they are, often seem contrived and give an overly rigid impression of the company. Face-to-face communication was considered to be the most effective way to gain a professional connection but was as viewed upon with certain skepsis due to the companies tendencies to at times present a false projection of themselves at events such as job fairs.
Konsumenters attityder kring livsmedel och livsmedelssäkerhet
Konsumenters attityder till livsmedel och olika aspekter av livsmedelssäkerhet undersöktes i en intervjustudie i Upplands län, i vilken olika frågor kring attityder till livsmedel med fokus på livsmedelssäkerhet ingick.
Resultatet visade att det absolut viktigaste för konsumenter när de väljer varor är att livsmedlet smakar gott, då samtliga respondenter uppgav att detta var viktigt. Att konsumenter oroar sig mer för toxiska restsubstanser såsom läkemedelsrester och bekämpningsmedelsrester än för livsmedelsburen smitta framkom, liksom att få uppfattar sitt eget hem som en plats där man kan bli matförgiftad, trots att tidigare studier visat att en stor andel av matförgiftningsfall smittas i sitt hem. Oroande stora andelar av konsumenterna kunde tänka sig att äta olika livsmedel med förhöjd risk att drabbas av matförgiftning såsom otillräckligt upphettad kyckling, och ett flertal enkla men viktiga hygienåtgärder för att undvika korskontaminering uppfattas inte av konsumenterna som viktiga att utföra, vilket kan leda till onödigt många matförgiftningsfall. Djurvälfärd och livsmedelssäkerhet är beroende av varandra och aktuellt arbete visar att svenska konsumenter anser att djurvälfärd är viktigt..
Varumärkeslojalitet & E-handel : En studie inom hemelektronikbranschen
It has become increasingly important for businesses today to create a strong customer loyalty tie between their brand and their customers. In most markets today a lot of companies fight for market share and loyal customers. The increased uses of Internet and Internet commerce have made it possible for companies to create relationships with their customers through their websites. The Internet has also opened up new ways for customers to quickly and easily price compare products on price comparison websites. This means that customers have become more price conscious which has lead firms to fall into a price war with the competitors. The purpose of this paper is to examine brand loyalty in the Consumer electronics market and go into detail on how web shop role affects the creation of loyalty to companies that are either a shop or do not have an online store. To examine this, a survey was made online and an interview was made with the President on Salesoogle Niklas Rasmusson. The questions and the interview of the questionnaire focused on confidence in online commerce and physical stores.
Fans of Brands - The revival of fan clubs
Our purpose is to display the meaning of fan clubs and further reveal the potential value of fans. This study has an abductive approach with a qualitative data collection, where empirical material has been collected through a micro netnographic study along with qualitative interviews. IKEA and IKEA Family have been applied together with virtual fan clubs to study the fan club phenomenon. The study is based on prior literature concerning loyalty, customer clubs and brand relations. This theoretical framework was chosen to fulfil the purpose of unveiling the meaning of fan clubs and the potential value of fans.
Kejsarens nya kläder : En fallstudie på H&M:s Lagerfeldkollektion
As companies exert themselves to find new ways of achieving market dominance and stronger brands, the phenomenon co-branding has become increasingly popular. By cooperation between two different firms the combined effects can result in synergies not only on the balance sheet, but even through softer values such as Brand recognition, equity and larger market share. Recently the fashion company H&M launched a collection together with the esteemed fashion designer Karl Lagerfeld. The objective of this paper is to examine the effects the collaboration had on Consumer?s attitudes towards the two brands.
Kombination av egna och etablerade varumärken - Ett företags liv eller död?
Konkurrensen i klädbranschen växer och blir allt intensivare. Det krävs idag mer från ett företag för att kunna skilja sig från mängden. En rad olika faktorer påverkar en konsuments beteende och attityd gentemot ett företag och en butiks val av varumärken och sortimentsutbud spelar en betydande roll för att kunna kommunicera ut ett budskap som lockar den tänkta målgruppen. Det blir allt vanligare att detaljistföretag som erbjuder etablerade varumärken integrerar bakåt och producerar egna märkesvaror. Lager 157 är ett företag som på senare tid har följt denna trend.
Motivation och Bostadsköp : Self Determination Theory ur ett konsumentperspektiv
Studiens syfte: Vårt syfte är att med hjälp av en enkätundersökning och etablerade motivationsteorier ta reda på vad som motiverar konsumenter inför ett bostadsköp.Metod: Vi har använt oss av en kvantitativ metod och informationen har samlats in med hjälp av en elektronisk enkätundersökning för att sedan kopplas till Self Determination Theory (SDT).Resultat & slutsats: Resultatet analyserades med hjälp av statistikprogrammet SPSS. Faktoranalysen resulterade i 13 faktorer, vilket slutligen gav en bild av 6 olika typer av konsumenter som alla motiveras på olika sätt.Förslag till fortsatt forskning: SDT skulle kunna användas på fler konsumentområden såsom upplevelser, resor eller för att ta reda på varför vi köper olika typer av varor.Uppsatsens bidrag: Vårt examensarbete har bidragit med att identifiera de motiv som driver oss till bostadsköp. Studien har visat att SDT kan vara ett lämpligt verktyg för framtidens fastighetsmäklare och att resultatet kan vara användbart i fastighetsmäklarrollen. .
Kontraheringsplikt inom förmögenhetsrätten ? Avtalsfrihetens gränser
Swedish contract law is based on the main principle of freedom of contract, which means that a contract is built on a voluntary agreement of both parties. There are exceptions from the principle of freedom of contract. In some instances a party is obliged to contract (kontraheringsplikt), which also is the subject for this paper. Kontraheringsplikt can be described as an obligation for one of the parts in a relation to come to an agreement under normal circumstances with everyone who ask for it. The cases of kontraheringsplikt are rather different.
Kriterier för säkra betaltjänster på nätet
This report has a purpose to identify the payment methods available for e-commerce, tosee if they fulfill certain requirements. By investigating thirty of the most popular webshops, a few primary services have been found and revised. Security requirements fore-payment systems include authentication, non-repudiation, integrity and confidentiality.Other requirements considered to be important are usability, flexibility, affordability,reliability, availability, speed of transaction and interoperability. Advantages and disadvantageshave been identified to see if the services fulfill the requirements. Also surveysof Consumer payment habits have been investigated to identify the factors of decisive importanceto the usage of payment services.
Teknikens gråhåriga marknad - vi är här för att stanna : Vad påverkar äldres köpbeslut av ny teknologi?
This thesis aims to describe how enterprises can approach and reach older citizens inorder to sell new technology products. For that they need information about aspectsaffecting elderlies purchase decisions regarding these kind of products. The study isbased on 13 qualitative interviews where we have applied semi structured interviews andobservations of the elderlies behaviour towards an Ipad which we used as a study objectduring the interviews.The results of this study shows several aspects which affect the elderlies purchasedecision regarding new technology but it all comes down to one matter, lack ofknowledge. In order to overcome that obstacle, enterprises need to modify theircommunication strategy. They will be needing information about elderlies preferencesand their self-image, meaning how they perceive themselves which is connected to howreceptive they are towards new technology.
e-Förtroende : En mätning av aspekter som påverkar konsumentens förtroende vid köp av hemelektronik över Internet
E-handel mellan företag som säljer hemelektronik och svenska konsumenter har blivit vanligare de senaste åren. Trots den kraftiga tillväxten är konsumenter fortfarande ifrågasättande till tryggheten med att handla över Internet. Med hjälp av teori har aspekter identifierats som påverkar konsumentens förtroende till en webbutik. Aspekterna delas in i fyra kategorier; influensbaserade faktorer, upplevelsebaserade faktorer, personlig inställning och erfarenhetsbaserad inställning. Med en kvantitativ studie har vi undersökt vilka faktorer som är viktiga för att konsumenten ska känna förtroende till en webbutik när den handlar hemelektronik.
Renommésnyltning Bestämmelsen om jämförande reklam enligt marknadsföringslagen
Many companies sometimes affects that a competitive company pulls use for their trademark or their products in his advertising. It can for instance be that the company uses alike symbols or features and on so ways fields a free ride on another companies good reputation. This procedure is called reputation parasitism and settles in the marketing act, 8 a § comparative advertising. You can also condemn after the marketing acts 4 § general requirement which?s says, ?marketing must be compatible with good marketing practice? which also agrees with international chamber of commerce.
Co-Branding as a Tool for Strategic Brand Activation - How to Find the Ideal Partner; An Explanatory Case Study in the Fashion and Design Sector
Thesis purpose: The purpose of this study is to investigate the interdependencies within the process of partner selection in the fashion and design sector and the emanating criteria for finding the ideal co-branding partner in order to use co-branding as a strategic brand activation tool. Methodology: Multiple Case Study Theoretical perspective: Brand Building and Brand Activation, Relationship Marketing, Strategic Alliances, Affinity Partnering, Co-Branding, Consumer-Brand Relationships Empirical data: Interviews with expert consultants and company representatives (adidas, BMW, BMW MINI, Diesel, H&M, Opel, Philips, Sharp, Volkswagen) Conclusion: Partner selection depends decisively on the different co-branding aims and incorporates the crucial step when using co-branding as a tool for strategic brand activation. The co-branding aim and the corresponding partner lead to various types of relationships, which, in this study, are anthropomorphized to connect the world of marketing and branding to real life. Fashion and design brands have proven to be particularly eligible as co-branding partners for brand activation due to their innovative and trend-oriented nature..