Sök:

Sökresultat:

811 Uppsatser om Consumer tribe - Sida 39 av 55

Konsumenters samhällsansvar utifrån ett CSR-perspektiv

Företags samhällsansvar (Corporate Social Responsibility, CSR) är ett väl debatterat begrepp som uppmärksammats allt mer i bland annat media, men även av företag. Däremot är begreppet konsumenters samhällsansvar inte lika uppmärksammat trots att det finns en interaktion mellan konsumenters- och företags samhällsansvar. Forskare framhåller att det finns bristfälligt med teorier om konsumenters samhällsansvar samt att definitionen är viktig för att fortsätta driva CSR-debatten, vilket gör ämnet relevant att studera. Studien syfte är att med utgångspunkt i samhällsansvarsmodeller på företagsnivå, utveckla en definition och en tentativ samhällsansvarsmodell på konsumentnivå. Slutsatsen baseras på en kvalitativ undersökning utifrån 15 intervjuer samt teorier som behandlar definitioner och modeller om samhällsansvar.

Varför betala?: En uppsats om varför vissa betalar för musik och andra inte

The end of the 20th century brought a dramatic change to the music industry. The then predominant models for music consumption and sales were forever altered when the possibility to distribute music over the internet emerged. It has now become evident that it is virtually impossible to stop the distribution of digital music files. Music has turned into a non-excludable and non-rival product, which in economic terms is described as a public good. Public goods theory serves as a starting point for this study, which explores some of the factors that might explain why some consumers pay for music, while others choose to download music illegally.

Fruktkvalitet inom äppelodlingen : en studie av och för Äppelriket Österlen

The main purpose of this Master Thesis has been to investigate issues concerning apple fruit quality in orchards of Äppelriket Österlen. The goal has been to develop a document, for future benefit towards growers and company management in the production of high quality apples.In order to investigate main issues of fruit quality, focus has been on statistics concerning apple varieties, age of the apple trees, new planting, orchard size and growers opinions. Nine growers have been interviewed to investigate opinions and contribution of different growing techniques to increased fruit quality. The investigation showed high age of the trees in production and low rate of planting of new trees. Differences in fruit quality were highest between small orchards. Most growers were satisfied with their fruit quality and with their own measures made to improve it.

Surdegsbröd och jästbröd : skillnad i smak och GI-värde

Inledning: Surdeg är idag en trend som fångats av många och de flesta bagerier ochdagligvarubutiker säljer bröd som kallas för surdegsbröd. Ett traditionellt surdegsbröd är ettbröd där surdegen används som enda hävningsmedel i brödet.Syfte: Syftet var att undersöka skillnader i sensoriska egenskaper, utifrån ettkonsumentperspektiv, samt GI-värde mellan surdegsbröd, jästbröd och bröd bakat på bådesurdeg och jäst.Material och metod: Metoderna som användes var två olika konsumenttester för att bestämmaskillnader mellan de tre bröden, och en in vitro-metod för att bestämma GI-värde.Resultat: Resultatet visade att konsumenter känner skillnad mellan surdegsbröd och jästbrödoch mellan surdegsbröd och bröd bakat på både surdeg och jäst men däremot inte mellanjästbröd och bröd bakat på både surdeg och jäst. Den syrliga smaken i surdegsbröd minskar ombrödet bakas på både surdeg och jäst. GI-mätningen genom in vitro-metoden visade att brödetbakat på både surdeg och jäst hade lägst GI medan surdegsbrödet hade högst.Slutsats: Ett bröd bakat på både surdeg och jäst är mer likt ett jästbröd än ett surdegsbröd. In vitro-metoden är inte den mest tillförlitliga för att undersöka skillnader i GI för justsurdegsbröd samtidigt som surdegsbrödets pH-värde kan ha varit för högt för att kunna sänkabrödets GI-värde.

Cultural influences on perceived information structures and assortment varieties - a comparative study of Middle Eastern and Swedish consumers

The purpose of this study was to investigate and compare how and why consumers of different ethnic backgrounds value and prioritize product attributes among food in certain ways. We expected to find culturally bound attitude differences and our aim was to relate those to, and challenge, present knowledge of information structures. Consequently, we also aimed to use this new knowledge of attribute attitudes in connection to assortment variety theory, as attributes constitute important motives to how consumers perceive variety. A theoretical framework was constructed to suit our purpose and function as an analytical tool, consisting of Culture perspectives, Information structures (product attributes), and Assortment variety. In this thesis we focused on attitudes and consumer perspectives and excluded actual behaviour and the retailing perspective.

CSR-kommunikation ur ett konsumentperspektiv : En kvalitativ studie om kommunikation av CSR inom fast fashion - industrin, når kommunikationen fram till konsumenterna?

Skolan befinner sig i en kontext där diskussioner om inkludering, exkludering, normalitet och avvikelse ständigt aktualiseras. Frågor som på ett eller annat sätt försätter eleverna ofrivilligt i ett inom eller utanförskap. Uppsatsen syftar därför till att undersöka hur normalitet och avvikelse skapas och förstås av olika skolaktörer på en skola, och då genom empiriska undersökningar av olika skolaktörers förståelse av fenomenet inlärningssvårigheter hos elev. Undersökningens metod är kvalitativ och bygger på det material som framställts genom intervjuer av fyra olika skolaktörer inom samma skola. Materialet har sedan analyserats tematiskt och utifrån teoretiska perspektiv som normkritik och makt skapat en vidare förståelse för fenomenet inlärningssvårigheter hos elev.Resultatet visar att förståelsen av skolans idag strävan att inkludera kan genom uttrycket ?en skola för alla? tolkas som en prioriterad målsättning men i realiteten något som kanske inte fungerar.

Mycket snack, lite verkstad : En studie om varför konsumenten inte köper ekologiska livsmedel

SammanfattningSeminariedatum: 2009-01-08Lärosäte: Mälardalens Högskola, VästeråsNivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpTitel: ?Mycket snack, lite verkstad ? En studie om varför konsumenten inte köper ekologiska livsmedel?Författare: Helene Kaspersson 850325                 Jennie Spångberg 860813                 Stefan Sjöblom 871231Handledare: Claes JonssonProblemformulering: Varför köper inte konsumenten ekologiska livsmedel?Syfte: Vi har för avsikt att beskriva hur konsumenten påverkas av individuella influenser och gruppinfluenser till att inte köpa ekologiska livsmedel. I en förlängning skall denna uppsats kunna vara till hjälp i processen att öka försäljningen av ekologiska livsmedel.Metod: För att kunna ge en generell bild av beteendet utförs en kvantitativ undersökning i form av en enkätundersökning.Teoretiskt perspektiv: Studien har köpbeslutsprocessen som utgångspunkt med fokus i hur konsumenten påverkas av individuella influenser och gruppinfluenser.Slutsats: Vi har kommit fram till slutsatserna att kunden agerar utifrån ett vanebaserat beteende vid köp av livsmedel. Det finns en stereotyp som symboliserar den ekologiska konsumenten. Kunden påverkas av sin referensgrupp till att inte vilja sticka ut.Nyckelord: Konsumentbeteende, Köpbeslutsprocessen, Influenser, Ekologiska livsmedel.

Sociala interaktionsvärden för ökat köpflöde

AbstractSpotify is currently the largest and fastest growing online music service. They started in 2006 and has since established itself in several European countries. Their financial revenue comes from advertising spots on the client and registered paid subscribers. Together with Spotify, we have come to a certain focus area where Spotify themselves feel that there is potential for improvement. This area of focus concerns the conversion from using Spotify's free "Open" to the payment options Unlimited and Premium.Objective: We will use an innovation process to achieve an innovation grant that will create more attraction to the payment services.

Förnuft och känsla : En studie av kokböckers visuella kommunikation under det tidiga 90-talet och sena 00-talet

The interest for food and cooking has probably never engaged the people of Sweden as much as it does today. Especially cookbooks are selling better than ever which has been a quite constant trend since the mid 90's. This study explores the connection between visual communication in Swedish cookbooks and the post-modern values which have influenced the market climate and the visual culture. I have used a theoretical framework as reference consisting of theories of semiotics, visual rhetoric, marketing communications and postmodernism. I have been studying six cookbooks, three from the late 00's and three from the early 90's, from the two separate angles of their graphic design and photographic material.

Doing Well by Doing Good : - En studie i hur CSR kan pa?verka svenska modefo?retags anseende

Corporate Social Responsibility (CSR) is a concept that is growing increasingly important, with more and more companies acknowledging that they have an obligation to the environment in which they operate. We were interested in inquiring into why companies chose to do so, even though there are no laws that condition them to engage in CSR. One answer to this might be that companies use CSR as a way to distinguish themselves from the competition as well as to gain trust and goodwill from the stakeholders. When it comes to Corporate Social Responsibility, the question is no longer whether or not companies should engage in it, but how they can gain competitive advantage by doing so. This study aims at providing a framework for possible ways of integrating CSR and branding, as well as different strategies for CSR-communication. We also tried to define how, and why, consumers respond to CSR-initiatives.

Systembolagets roll i samhället : En diskursanalytisk studie av hur en offentlig organisation kan uppfattas utifrån dagens konsumtionssamhälle

Denna studie underso?ker hur Systembolagets roll kan uppfattas genom deras organisationsbera?ttelse. En tematisk textanalys har gjorts av Systembolagets webbpublicerade material fo?r att faststa?lla vilka diskurser som framtra?der i materialet fo?r att framsta?lla deras roll. Denna studie bygger pa? Zygmunt Baumans teori om va?rt samtida konsumtionssamha?lle samt John Clarkes resonemang om hur offentliga organisationer har beho?vt anpassa sig till detta konsumtionssamha?lle.

Lika handlare tänker olika : En studie om korttransaktionskostnader och beloppsgränser

As a consumer, you can use cards for payment more or less everywhere you go, however, it is not certain that the card can be used for all purchases. When a customer pays with card there arises a card transaction fee charged to the merchant. This is a big problem for businesses where transactions with small amounts are a large portion of sales. An observation at the beginning of this study showed that seemingly similar merchants have chosen to solve this problem in different ways. Some merchant?s refuses card purchases below a certain amount, while others accept card with any purchase.

Framtidens apotek : En fallstudie av ett apoteks interna marknadsföring

Background: Around the world, markets deregulates, which leads to increased competition. Meetings between the consumer and the employees of a company determine how the customer perceives the company and / or its brand. This has result in that many companies have realized the importance of internal using the same marketing skills that are used externally. In 2009, pharmacy market went from being a monopoly market to be a regulated competitive market.Problem: Is there any internal conditions for a private company, whose culture and structure was formed under a state monopoly, to create a strong corporate brand?Purpose: The purpose of this paper is to, through a case study, analyze and evaluate the internal marketing in a company which has undergone a change of ownership and retained the same staff.Method: Through interviews with key personnel and staff , data was gathered for the case study, which means that the method is qualitative.

Utländska företags etableringar i Sverige

Syfte: Att analysera och utvärdera fyra utländska företag med inriktning på deras etableringsprocess vid etablering i Sverige.Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie, baserad på intervjuer, av fyra utländska företag som etablerat sig i Sverige.Urval: De fyra företag som ingår i undersökningen är Clean Chemical Sweden, Kemwell AB, Komatsu SweLog och Züblin Scandinavia AB med motiveringen att de på olika sätt etablerades i Sverige mellan åren 2001-2006 och arbetar huvudsakligen med business-to-business. Teoretiska perspektiv: De teoriområden som uppsatsen utgår från är etableringsteorier, internationaliseringsstrategier, management, consumer behaviour samt nationell- och företagskultur.Empiri: Uppsatsens empiri utgör en sammanställning av intervjuer med en person med VD-ställning från vardera av de fyra utländska företagen. Slutsatser: C.B. Fleet har låginvolverande produkter och etablerade sig i Sverige via Produktlivscykeln. Kemwell India och Züblin har båda höginvolverande produkter och etablerade sig i Sverige via IPmodellen.

Om sättet att tillhopa gå, en kvalitativ studie om ungdomars tankar kring sex och relationer

Young people of today have a much wider access to information on sex and relationships, and they receive this information from a variety of different sources. This information can sometimes paint a diverse and inconsistent picture. School constitutes one of these sources, and one of the few places were young people can discuss and reflect on these issues together with their peers as well as adults. The purpose of this essay is to gain insight on what adolescents between the age of 15 to 18 think about sex and relationships and their thoughts about sex education in school. It?s a qualitative study based on discussions with adolescents divided in four focus groups, two groups of girls and two groups of boys.

<- Föregående sida 39 Nästa sida ->