Sök:

Sökresultat:

811 Uppsatser om Consumer tribe - Sida 27 av 55

Barns icke-verbala kommunikation i leken i en mångkulturell förskola    

This study was conducted by using a qualitative textual analysis on UNICEF Sweden?s website with the purpose of problematizing the role of UNICEF Sweden in today?s globalised society. This was done in the context of how organisations of civil society have gained influence. Following questions were answered: How does UNICEF Sweden legitimise its operation? Which strategies does UNICEF Sweden use to encourage involvement and donations?The study shows how UNICEF Sweden legitimises its work by promoting a unique influence, their unique methods of work and by showing how the organisation helps the most disadvantaged children.

Ett tv-formats utformning mot publicering på webben: Skall television utvecklas, anpassas och förändras utifrån sin publik?

Watching television (TV) has been given a new meaning, you don?t have to book a specific time, a specific date if you don?t want to miss the program you were planning to see. In Sweden now days we can watch TV in lot of different ways, whenever we choose to do so. In this thesis I attempt to explain and document the process of shaping a tvformat, the development and adaptation to a time when the TV medium is in a change. Plus a look at how the television audiences relate to their use of it.

Cola som Cola ? : Premium kontra substitut produkter

Titel: Hur står sig de billigare substituten emot premium produkter?Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Giancarlo Mancuso & John GustafssonHandledare: Jonas KågströmDatum: 2012 ? MajSyfte: Syftet med denna uppsats är att vi vill undersöka hur de billigare substituten står sig emot premium produkter genom att ställa de emot varandra i ett blindtest föreslagits av tidigare forskning Ogenyi Ejye (1994). Vi vill veta om det finns en stor skillnad mellan de billigare varianterna och de premier produkterna enligt tidigare gjord forskning.Metod: Vi har utfört ett experiment i form av ett blindtest där vi sätter fyra olika Cola sorter emot varandra. Under genomförandet av experimentet har vi använt oss utav enkäter för att samla in data. Detsamma gäller för vår webb undersökning.Resultat & slutsats: Det vi kom fram till i vår undersökning är att varumärken påverkar oss konsumenter både positivt och negativt.

Vad är en hållbar produkt? - En studie med svenska klädföretag och organisationer

Miljö och hållbarhet är något som kommit att uppmärksammas allt mer sedan startskottet på 70-talet i samband med ökat fokus från regeringshåll och grundande av miljöorganisationer. I takt med konsumenters ökade medvetenhet har kraven höjts på svenska klädföretag och deras arbete med hållbar utveckling och hållbara produkter. Problematiken ligger i att svenska klädföretag utför sitt arbete på olika sätt och därav finns olika tolkningar av hur en hållbar produkt är framställd och vad denna ska innehålla. Det är även svårt för kunder att få ett grepp av en hållbar produkt, då de inte finns någon konkret definition.Den övergripande problemformuleringen i arbetet har berört hur olika svenska klädföretag och miljöorganisationer definierar en hållbar produkt. I uppsatsen presenteras olika definitioner av hållbar utveckling och den lagstiftning som ligger till grund för de produkter som produceras och säljs på den svenska marknaden.

Bärbar - ett hållbart tygkassekoncept

Portable is a project with its starting point in plastic bags, how they negatively affect our planet and how people´s patterns of behavior and qualities of life are affected when people try to live more envi¬ronmentally friendly. Now we have reached the point when peoples way of living and consuming in the western world has to change. This is nothing new and we can now see that sustainability is start¬ing to get attention in every area.Today plastic bags are used on average for 12 minutes. Only one out of 200 is reused, and then only once . This is not sustainable at all.

Kundrelationer på menyn : ? En fallstudie av McDonalds erbjudande och kunders beteende för skapandet av långsiktiga relationer.

The study aims to understand the underlying factor why McDonald's customers return despiteprevious failure customer experiences. Why do customers come back to the company thatcontributes to the former dissatisfaction? McDonald's attempt to maintain unceasingpurposeful emergence fail at the local level, where the customer contact occurs. McDonald'sofferings and customers' bounded rationality results in that customers are satisfied with an"ok" experience, which adds to their low expectations of McDonalds. This makes clear thatMcDonald's does not have to make an effort through constant adaptation at the local level toachieve a "great" level of satisfaction.

Uppmärksamma behov genom att uppmärksamma alla : en studie om förebyggande arbete på familjecentraler

Purpose: To examine how a tour operator works to implement sustainability in the development of the business, as well as what significance it has to consumers in selecting a tour operator. Furthermore, the purpose is to provide recommendations on how tour operators should work to communicate their commitments.Methodology: The research strategy applied is a case study which follows an abductive approach. Qualitative and quantitative methods were applied to complement each other. A semi-structured interview with a tour operator and a consumer survey constitute the empirical foundation.Conclusion: The conclusion of the study is that consumers show a positive attitude towards CSR, but do not see it as a determinant when choosing a tour operator. Thus, CSR does not constitute a competitive advantage against competitors.

Experimentell studie av sensationen hos färger

There are a large number of studies on colour and its influence on human feelings, but thereare only a few studies on the association between feelings and colour combinations. Thisstudie investigates the association between colour combinations consisting of three equallysized colours and the feelings they convey. The methodology used in this studie follows theinstructions from the Nippon Colour & Design Research Institute (NCD) in Japan, NCD havestudied consumer psychology towards colour and colour combinations for several decades.This study used semantically differential scales to evaluate existing colour combinations fromNCD to descriptive adjectives and creation of new colour combinations to explore therelationship between colour combinations and conveyed feelings. A total of 69 peopleparticipated in the tests. The main conclusions formed by this study are: (1) the feelingsconnected with the colour combinations differ partly between the Swedish population and theNCD and (2) the Swedish population have similar feeling associations to most colourcombinations, except for trend dependent adjectives such asmodern, cool etc.

Konsten att samarbeta med Groupon

Groupon is a popular group-buying website where they act as an intermediary between buyers and sellers. The company has grown rapidly and was established in Sweden in the year of 2010. The aim of this study is to investigate if businesses that have been marketed in Stockholm and that have been co-operating with Groupon have been affected in terms of customer loyalty and profitability. Furthermore the study also examines consumer?s opinions, purchase behavior and loyalty against Groupons business partners.

Snabblån : De lege lata och de lege ferenda

Utveckling på kreditmarknaden har gett upphov till nya kreditformer. Ett exempel på en sådan kredit är snabblån. Snabblån utmärks av att det är kortfristiga lån på låga belopp som konsumenterna erhåller inom en kort tidsperiod. Vidare är låneprocessen enkel. Statistik från Kronofogdemyndigheten visar att antalet betalningsförelägganden med grund i snabblån har ökat (se bilaga) och regeringen hävdar på basis av statistiken att samband mellan snabblån och överskuldsättning föreligger.

En lycklig omställning av Sverige

This paper aims to examine how and to what extent, a transition of Sweden according to the principles of Omställning Sverige (Transition towns Sweden), have the potential to contribute to a society with increased happiness.The paper is based on a qualitative textual analysis of the key texts in the Swedish Transition towns movement, Omställning Sverige. In the first part of the study the most important transition principles of Omställning Sverige were identified. Four key principles emerged: An altered view of economics, a spiritual change, a stronger local community and increased awareness. These transition principles were then analyzed through the lens of the scientific fields position on happiness, followed by a summarizing conclusion.The altered view of economics which Omställning Sverige advocates, where sustainability and quality of life are priorities over economic growth, is even necessary to secure our basic physiological needs. Such an economy has also improved conditions for economic stability, high employment and higher efficiency in the sense of happiness promoted in relationship to how many natural resources are used.

Hantering av brand equity inom telekombranschen : En studie om värdeskapande och synergieffekter hos företag med två varumärken

Den svenska telekommarknaden präglas av en oligopolsituation, där de fyra största företagen utgör 97,5 procent av marknaden, och den främsta konkurrensen sker om befintliga kunder. TeliaSonera är marknadens största företag och de saluför de två operatörerna Telia och Halebop, medan Tele2 är det näst största företaget och de saluför operatörerna Tele2 och Comviq. Inom den svenska telekombranschen har operatörerna förhållandevis liknande tjänsteerbjudanden och det är därför viktigt att skapa sig ett starkt varumärke som differentierar sig ur mängden samt bidrar till att skapa synergieffekter för företag som har två varumärken. Ett varumärke kan användas för att skapa värde för både konsumenten och företaget samt etablera en relation mellan dessa parter. Det värde som företaget skapar med varumärket benämns som brand equity, vilket kan ses ur ett kundvärdebaserat respektive finansiellt perspektiv.

Resan mot hållbar turism : En studie av CSR i förhållande till pris inom turismindustrin

Corporate Social Responsibility (CSR) has recently become increasingly important for companies to integrate into their ongoing work. CSR is about social, environmental- and financial responsibilities. The tourism industry often involves large impacts especially on environmental and social factors, which is why CSR-work plays an important role according to previous studies. One trend that has increased among consumers in the tourism industry during recent years is to travel to the lowest possible price. It has for example become increasingly common to book airfare by budget airlines.

The Carlforsska Experience : - uppfyller reklamfilmen sitt syfte?

Syftet med studien var att beskriva överensstämmelsen mellan elevernas uppfattning och Carlforsska gymnasiets menade budskap med ?The Carlforsska experience?. Eleverna i detta fall var elever som gick i årskurs åtta på Skiljeboskolan i Västerås. För att beskriva överensstämmelsen gjordes en fallstudie där empiri insamlades genom intervjuer, där det togs reda på om vilka skillnader och likheter som fanns mellan elevernas uppfattning och den varumärkesidentitet som Carlforsska gymnasiet ville förmedla med ?The Carlforsska experience?.

Mot en beskrivning av miljömedvetna konsumenters informationsbehov

AbstractThe aim of this Master thesis is to explore why some Swedes want to consume?eco-friendly? and whether this fact gives rise to articulated information needs. Two possible explanations for this ?eco conscious? consumption are being tested, either if it is based on a normative belief that it is the right thing to do if you, as a consumer, want to do something about the environmental degradation, or that it is a reaction to a perceived risk, due to the environmental degradation. The method chosen by the author in this thesis is a qualitative text analysis of five Swedish journals.

<- Föregående sida 27 Nästa sida ->