Sök:

The Carlforsska Experience

- uppfyller reklamfilmen sitt syfte?


Syftet med studien var att beskriva överensstämmelsen mellan elevernas uppfattning och Carlforsska gymnasiets menade budskap med ?The Carlforsska experience?. Eleverna i detta fall var elever som gick i årskurs åtta på Skiljeboskolan i Västerås. För att beskriva överensstämmelsen gjordes en fallstudie där empiri insamlades genom intervjuer, där det togs reda på om vilka skillnader och likheter som fanns mellan elevernas uppfattning och den varumärkesidentitet som Carlforsska gymnasiet ville förmedla med ?The Carlforsska experience?. Studien visade att reklamfilmen ?The Carlforsska experience? på många punkter uppfattades av mottagarna på det vis som Carlforsska gymnasiet ämnade.Studien är avsedd för uppdragsgivaren Carlforsska gymnasiet i Västerås, men även för reklambyrån NPP som fick uppdraget att skapa reklamfilmen ?The Carlforsska experience?. Studien är också menad för Mälardalens högskola samt de som har intresse för ämnet marknadsföring.

Författare

Alexandra Lindstedt Christoffer Tilstam Annie Toster

Lärosäte och institution

Mälardalens högskola/Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..