
Sökresultat:
1394 Uppsatser om Consumer satisfaction - Sida 61 av 93
Medarbetarsamtal : -en studie om medarbetarsamtalets betydelse som verktyg för utveckling inom offentligsektor
Performance appraisals- a study of the performance appraisals significance as a tool for development in the public sector.Anders Larsson and Åsalill OlssonPerformance appraisals have been given a central role in leading businesses in the public sector and are seen as a tool to create development opportunities and achieve better results. This has resulted that performance appraisal in many organizations takes up capacity and time. This was the starting point of our interest to study whether the time spent on performance appraisals effectively pays for itself in the organization, in other words whether the effects expected actually are achieved. The paper examines first line managers` views on staff appraisal purposes and effects of a function within the Landstinget. The survey design, methodology and transaction are of qualitative and quantitative method with three different sources: literature review of previous research, interviews with first line managers in Landstinget Västmanland and the results from an employee satisfaction survey conducted on behalf of Landstinget Västmanland.
Etiska regler och konkurrensregler inom advokatyrket
Uppsatsen innehåller en studie av hur etiska regler, vilka framför allt återfinns inom advokatyrket, påverkar konkurrensen och de konflikter som uppstår mellan de svenska och europeiska konkurrensreglerna och dessa etiska regler. Mer specfikt identifieras vilka konkurrenshämmande effekter dessa regler medför, och vilka alternativ som finns för att kombinera etiska regler och konkurrensregler på ett sådant sätt att minsta möjliga skada uppstår för konsumenterna av advokattjänster. Resultatet av uppsatsen är att vissa etiska regler bör elimineras eller modifieras, eftersom de påverkar marknaden på ett negativt sätt utan att medföra motsvarande vinster annorstädes. The essay contains a studie on how ethical rules, here represented by the rules for the law profession, influence the competition. Furthermore are the conflicts that appear between the ethical rules and the Swedish and European competition rules identified and analysed.
Kontanter och betalkort : En empirisk undersökning om privatpersoners inställning till betalkort
Problem: Trots att betalkort funnits länge i samhället, så används idag kontanter fortfarande i stor utsträckning. Handhavandet av kontanter innebär höga kostnader, dels på grund av extraarbetet det innebär för butiker att räkna pengar varje dag, dels för bankpersonal som ska sköta insättningar och uttag och dels för kostnader till vaktbolag som sköter penningtransporter. Om man vet varför kontanter fortfarande används till så stor utsträckning och till vad, så kan man rikta in sina insatser på var man ska öka betalkortsanvändningen. Avgränsningar: Fokus i denna uppsats är på samtliga svenska konsumenter som har rättighet att få ha betalkort från en bank. Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om produktegenskaper såsom pris och kvalité påverkar valet om att betala med kort eller kontant.
Segmenting online communities
Thesis purpose: The main purpose of this study is to empirically verify the applicability of Kozinets´ model on an interest, activity or lifestyle based online community, in order to develop an adaptive segmentation approach for segmenting online communities. Methodology: This research is deductive by nature, cross-sectional by design and undertakes a quantitative approach using self-completion questionnaire as a part of a web survey to collect the empirical data needed. Theoretical perspective: The main theories guiding our work and supporting the findings of this study include: market segmentation (descriptive and behavioural) and communities (consumer communities and online communities). Empirical data: A web survey with self-completion questionnaire used to gather empirical data from members of interest, activity or lifestyle based online communities. Conclusions: This study took the specific characteristics of online communities into more consideration than previous research and literature has done and also recognized that an adaptive segmentation approach is needed, depending on the communities of study.
Medarbetarsamtalets påverkan på arbetsmotivation och tillfredsställelse : - En kvalitativ studie om medarbetare inom äldreomsorgen och deras syn på medarbetarsamtal
Syftet med denna studie är att förklara varför konsumtionen av ekologiska kläder haft en svag ökning sett utifrån konsumenternas perspektiv. För att kunna besvara syftet har en kvantitativ metod legat till grund för denna studie. Data har samlats in med hjälp av enkäter för att undersöka om det föreligger något samband bland konsumenter. För att kunna presentera ett mer djupgående resultat har den kvantitativa metoden kombinerats med en kvalitativ metod vid analys av data.Teorin i denna studie har använts som utgångspunkt för att bättre förstå konsumenternas köpbeteende samt betydelsen av varumärken. Studiens empiri består av den data som samlats in genom enkäter.
Ursprungsmärkt : En studie om konsumenters betalningsvilja fo?r ursprungsma?rkta livsmedelsvaror
This bachelor thesis argues for consumers' views on origin labeling effect and their willingness to pay for goods with this kind of label. The purpose of this study is to analyze the factors that influence and to measure willingness to pay for a national origin labeled product previously only competeing with a less expensive conventional product, when a further regional product is introduced in the purchasing decisions of consumers. This is achieved by testing whether Simonson's (1989) theory of the compromise effect is applicable to increase consumers' willingness to pay for eco-labeled food products. The factors affecting the willingness to pay; trust in eco- label, opinions about the products of their own nation and the surrounding region. Furthermore presents theory about what underlying the consumer consumption choices.In order to achieve credible results 240 respondents have participated in a questionnaire survey.
Odlad fisk : Konsumentens kunskap om fiskodling
Fisk är ett hälsosamt livsmedel och allt eftersom världsbefolkningen har växt och hälsotrenden blossat upp, har trycket på fiskerinäringen ökat.Bakgrundens fakta tog upp olika konsekvenser som fiskodling kan medföra och hur stor kunskap konsumenten har om detta och deras makt att påverka industrin.Syftet med studien var att belysa brister i fiskodling kopplat till konsumenters kunskap, samt hur de etiska frågorna påverkar konsumentens val.I metod och materialstycket lades det fram att studien var en litteraturstudie som baserades på vetenskapliga artiklar från olika databaser som gick att tillgå vid Örebro universitet.Resultatet av undersökningen gav inblickar i vad konsumenter visste om odlad fisk, vad de tyckte om produkten och hur eller om de utövade sin makt. Resultatet visar även hur hanteringen av fisk går till på fiskodlingar runt om i Europa.I diskussionsavsnittet i studien lades bakgrundsfakta ihop med fakta ur resultatavsnittet. I diskussionen framkom information om att konsumenters uppfattning och kännedom om odlad fisk inte var tillräcklig, trots de märkningar och informationskällor som presenteras i bakgrunden.I diskussionsavsnittet diskuteras även processen som ledde fram till den här studien och vad som fungerat respektive inte fungerat..
Kompensationskrav vid samboförhållanden
This study focuses on the use of animals in social work from the perspective of social workers. The purpose of this study is to examine social workers? experiences of animal assisted social work and how social workers view the integration of animals in various fields of social work. The research is based on a qualitative method and four semi-structured interviews were conducted with social workers. The theories incorporated in the study are Attachment Theory and Sense of Coherence (SOC).The following results are presented: Social workers are considered to have a more comprehensive understanding of clients compared to their associates who do not hold a degree in Social Work.
RUT-en nödvändig lyx : A?ldre personers erfarenheter av och resonemang kring sitt anva?ndande av husha?llsna?ra tja?nster med rutavdrag
The aim of this thesis was to study elderly people?s experiences of and approach to their usage of home care services with tax deduction. The aim was also to describe how elderly people reason about their underlying motives of using home care service with tax deduction. The study is based on six qualitative interviews with people between the ages of 65 and 80, living in Nacka, Sweden. This thesis is a collaboration with Stiftelsen Stockholms la?ns A?ldrecentrum/ Stockholm Gerontology Center and part of their follow up study concerning simplified administration for elderly people applying for home care services in Nacka.
Silikonprodukter för vardagsbruk
The aim of this thesis is to practice the theoretical methods that are concerned during the product development process of two new products. The theoretical concepts that embody the two products are created out of a product specification which is given by a commissioner with a private interest. The primary tasks of the design of the concepts are aimed on the products shape, which is to be created as a flexible structure by using silicon rubber as material.The storage box is a further development of the already known food storage box, or lunch box, which is common used in consumer kitchens. The main idea is to design a flexible product by using silicone rubber. It will able the storage box to be compressed when it is not used, be storage friendly and not consume more space than necessary in a storage compartment.
Utvärdering av ett IR-system i en informationssökningsprocess ett holistiskt perspektiv
The research objective of this thesis was to conduct a holistic evaluation of an operational information system. By holistic evaluation we mean that an equal focus was placed on both the system system perspective and its users user perspective, in the actual environment where the system and its users function contextuality. In addition, the methodological objective of the study was to test a new research approach in a real life setting. The participants of the study were twenty newspaper journalists employed at Göteborgs-Posten GP. The information system NewsLink is a manually indexed full-text database containing all articles published in GP since 1994.
Yoga; spiritual balance of contemporary consumers
This research study constitutes a critical stand, which departure from the increase in welfare, and decrease in quality of life, and is further directed to the sphere of consumption. Contemporary consumers appear to seek for components to construct their self with through consumption, consumerism has become a sphere of life, and has consequently also become a victimizing force steering the identity and self construction of consumers. The alarm bells however are echoing in Western society, and consumers are experiencing dilemmas such as fragmentation, powerlessness, uncertainty and meaninglessness.In this respect we have presented spiritualism as an applicable path of escape or alternative to the scheme of the material oriented consumption sphere. We intend to broaden the scope of the interplay between spiritualism and consumerism in the act of yoga, and we have therefore been researching: what yoga is doing to consumers, and what consumers are doing to yoga. The study is based on an existential epistemology paradigm, which emphasis on the meaning of the yoga experience attained from the subjects of research; the yoga practitioners, and therefore we have carried out three focus group discussions.
Livet efter döden : Svenska tidningar anpassar sig till en digital framtid
The media industry in general and the newspaper in particular is going through major changes ? technological, logistical, economical ? due to the dropping sales and width of the printed daily newspaper. Few organisations have been spared the necessary rationalizations and cut-downs in staff. All of them are expected to produce more and better content, in more and new channels and platforms, with less resources. Some have been preparing for this a long time, others have never entered the digital world of news.
Livstillfredsställelse och hälsa hos unga vuxna
Syftet med denna studie var att beskriva unga vuxnas livstillfredsställelse/livskvalitet och hälsa och att jämföra om det finns skillnader mellan män och kvinnor. För att samla in relevanta data, har en empirisk, kvantitativ tvärsnittsstudie genomförts med en beskrivande design med jämförande inslag.Undersökningen utfördes på det sociala nätverket Facebook på Internet med hjälp av enkäten Life Satisfaction Questionnaire (LSQ) som är ett beprövat instrument för att skatta upplevd livstillfredsställelse/livskvalitet och hälsa. Studien utfördes på 67 unga vuxna mellan 19-30 år. Resultatet visade att de unga vuxna skattade sin livstillfredsställelse/livskvalitet relativt högt, med högst skattning i faktorn Fysiska symtom, och lägst i faktorn Kvaliteten i vardagslivets aktiviteter/roliga. Dock fanns en ganska stor spridning mellan svaren, med några maximala skattningar och några extremt låga skattningar.
Marknadsföring i Sociala Medier : En kvantitativ studie ur ett socialt nätverksperspektiv
I studien studeras hur komplexiteten kring sociala medier kan studeras, samt pa? vilket sa?tt sociala na?tverk a?r relaterade till na?tverken i sociala medier och hur det pa?verkar konsumenterna. Syftet med studien a?r att underso?ka de sociala medierna i fo?rha?llande till de sociala na?tverken med fokus pa? konsumentbeteende och da?rigenom skapa en generell modell som fo?rklarar problematiken. Studien bygger pa? en litteraturstudie som i fo?rsta hand sammansta?llts av artiklar med fokus pa? a?mnesomra?dena sociala na?tverk, elektroniska sociala na?tverk och sociala medier. En enka?tunderso?kning gjordes fo?r att sammansta?lla konsumenters a?sikter om a?mnesomra?dena, i syfte att tillslut utmynna i en analys och diskussion. Det ga?r att konstatera att sociala medier har vidgat det sociala na?tverket fo?r den enskilde konsumenten. Detta resulterar i att den enskilde konsumenten nu kan komma i kontakt med fler akto?rer och andra konsumenter som i ma?nga fall kan vara oka?nda.