Sök:

Sökresultat:

1394 Uppsatser om Consumer satisfaction - Sida 55 av 93

Affärsmodeller inom IP-telefoni

When communications traffic increasingly turned into data, IP telephony became a disruptive technology for the telecommunication business. IP telephony was a hot topic when voice over IP services started to become available to consumers in the 1990s. The new technology changed the rules of the game and many new actors entered the market.The purpose of this study is to describe, study, and analyze how the business models of the Swedish telecom sector developed in the middle of the 2000s. The study is delimited to the Swedish consumer market for telephony.The study is built mainly upon deep interviews with 24 prominent persons in the telecom sector in 2006. To aid understanding, two telecom companies that have been chosen to represent different kinds of actors are described and analyzed more closely.

Hur sjuksköterskor på medicinska vårdavdelningar upplever sin arbetssituation samt hur de värderar sina arbetsuppgifter

Syfte: Att undersöka hur sjuksköterskor på medicinska vårdavdelningar värderar sina arbetsuppgifter och hur de upplever sin psykosociala arbetsmiljö.Metod: En kvantitativ, komparativ tvärsnittsstudie. Enkäter delades ut till 57 sjuksköterskor på två medicinska vårdavdelningar på Akademiska sjukhuset.Resultat: Trettiofyra sjuksköterskor (60%) besvarade enkäten. Få sjuksköterskor upplevde sitt arbete som lugnt och rofyllt och flera sjuksköterskor uppgav att de sällan eller aldrig hinner med det som ska utföras under ett arbetspass. Sjuksköterskorna uppgav överlag att det är mycket viktigt att känna till sina patienters vitalparametrar. Den arbetsuppgift som påverkades mest av hög arbetsbelastning var dock att känna till sina patienters urinproduktion, vilket endast 17 sjuksköterskor (50%) uppgav att de hinner med.

En designguide för framtidens källsortering

SammanfattningSyftet var att undersöka hur människor upplever källsorteringpå ett personligt och allmänt plan och utifrånresultatet arbeta fram en förbättrad källsorteringsproduktför dagens hushåll. Medan målsättningen var attpresentera en kunskapsgrund om hur framtida källsorteringsprodukterbör designas för samarbetspartnernHammarplast Consumer AB.Från den inledande enkätundersökning identifieradesflertalet problemområden som angreps genom designmetodikoch diverse analysmetoder. Inledningsvis undersöker och ifrågasätter arbetet placeringenav källsorteringen i hemmet och vilken rollkökets historiska utveckling spelat för hushållens avfallshantering.Man frågar sig även om hur vida en nykällsorteringsprodukt bör anpassas efter bostäder medspecifika byggnadsår, eller inte och vilka avfallsmängderdet svenska hushållet ska hantera i dagsläget. Genomgåendeför projektet är att olika resonemang till stordel förs och förklaras genom illustrationer, foton ochandra grafiska element och slutligen resulterar i ett genomarbetatkoncept.Avslutningsvis förs en diskussion över filosofin kringmaterialval vid produktutveckling och vilka materialsom är bäst lämpade för det genererade konceptet ur ettekonomiskt, produktionstekniskt och miljömässigt perspektiv..

Flipp eller flopp?: En kvantitativ studie om bloggens potential som marknadsföringsmedium

The blog has become a widely discussed subject, but while marketers do invest in blogs, there is little evidence on the how the blog works as a marketing tool. Therefore, we thought it would be interesting to create a greater understanding of the blog's potential communication effects. To demonstrate the potential of the blog in comparison with more traditional media, we decided to compare the communication effects achieved by a blog with those achieved by an online magazine. We pursued an experiment where we exposed an identical text about a brand to respondents in seven blogs and in seven online papers and measured the resulting communication effects in terms of attitudes and intentions towards the exposed brand. The quantitative study showed that the blog in some basic aspects works as a more traditional media; when the consumer forms positive attitudes toward a text in a blog, the attitude spills over to the attitude toward the brand, with higher buying and w-o-m intentions as a consequence.

En kvantitativ studie om sociala nätverks påverkan på konsumenter genom Facebook

Uppsatsens syfte är att pröva tesen att Radiosportens sändningar har blivit mer jämställda mellan 1995 och 2007. Det som undersökts är utrymmet som kvinnor och kvinnligt idrottsutövande får i sändningarna i förhållande till män och manligt idrottsutövande. Metoden att besvara frågan är kvantitativ. Radierade sekunder har räknats och fördelats mellan kategorierna kvinnliga och manliga röster och kvinnligt och manligt idrottsutövande. Kriterierna för jämställdhet är att de kvinnliga rösterna är proportionerligt representerade och att kvinnligt idrottsutövande får ett proportionerligt utrymme i Radiosportens sändningar. Undersökningens resultat visar att Radiosporten har blivit mer jämställd under  undersökningsperioden, men att det inte går att säga att ökningen är stabil från år till år. Resultaten visar också att kvinnor och kvinnligt idrottsutövande inte får utrymme i nivå med andelen kvinnor eller omfattningen av kvinnligt idrottsutövande generellt..

Arbetsmotivation : Betydelsen av empatin hos ledaren, anställningstid, arbetstillfredsställelse, kön och ålder

Arbetsmotivation är ett välstuderat område inom arbetspsykologin. Syftet med föreliggandestudie var att undersöka om faktorerna kön, ålder och empati hos ledaren predicerar inrerespektive yttre arbetsmotivation. Även könsskillnader i arbetstillfredsställelse beroende påanställningstidens längd undersöktes. I denna kvantitativa studie deltog säljare och tjänstemäninom privata sektorn. Av dessa var 43 kvinnor och 56 män.

E-handel med Kläder - en marknadsundersökning

ABSTRACT Purpose: The purpose of the thesis is to examine and explain which consumers who choose to, or not choose to, shop for clothes via Internet. This will give businesses, and the reader, a better understanding on the views, of customers, on E-business with clothes. Procedure: A quantitative market research has been performed through a survey. Also the gathering of the material and the analysis is done with quantitative methods. The primary sources dominate the thesis. Conclusion: The Swedish consumers with experience from buying clothes online have a high level of satisfaction and 96 % will consider doing it again. 85 % have done it more than once.

Patientens tillfredställelse med information om medicinering och dess biverkningar

SAMMANFATTNINGSyfte: Syftet med denna studie var att på ett sjukhus i Mellansverige undersöka hur tillfredställda patienterna var med information om läkemedelsbiverkningar Syftet var även att undersöka grad av oro över eventuella biverkningar och jämföra om det fanns någon könskillnad gällande detta.Metod: Studiens design var en kvantitativ tvärsnittsstudie med deskriptiv och jämförande statistik. Data samlades in genom en Studiespecifik enkät. Antalet svarande var 29 inneliggande patienter under 10 veckor som uppfyllde inklusionskriterierna.Resultat: Resultatet visade att hälften av deltagarna inte hade fått information om läkemedelsbiverkningar och att 78 % uppgav sig vilja ha mer information. Nio av tio deltagare instämde till att vara oroliga över eventuella biverkningar och 64 % uppgav att de var osäkra eller inte visste vart de skulle vända sig vid frågor om biverkningar. Trots detta var drygt hälften av deltagarna delvis eller helt nöjda med den information de fått.

Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image

The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull?simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. Our method of preference was quantitativequestionnaires which we spred through email to students at the LinneausUniversity and other social networks such as Facebook and blogs. Our empiricalstudy is based on our questionnaires and information about Red Bull.

Den äldre människans behov av omvårdnad på akutmottagning : En litteraturstudie

Inom akutsjukvården är en stor del patienterna 65 år och äldre, vilket innebär att en stor del av vården vid en akutmottagning omfattas av bemötande och omhändertagande av äldre patienter. Syfte: Syftet med denna studie var att belysa hur äldre personer beskriver att deras behov av omvårdnad blir tillgodosett av omvårdnadspersonal vid akutmottagning. Metod: Studien genomfördes som en litteraturstudie där 13 artiklar granskades. Resultat: Resultatet visade att många äldre hade en negativ upplevelse av sin vistelse på akutmottagningen. Många fick vänta länge och fick inte sina basala behov tillgodosedda såsom t.ex.

Det ideella arbetets betydelse för individen : En inblick i några individers personliga utveckling och lärande samt karriärutveckling genom deras ideella arbete

What impact has volunteering on the individual and their career development? For the young man about to enter the world of work, for the non-profit organization that needs to recruit new volunteers or employers who are facing hiring new staff. This study may provide a new approach in their search for work, volunteers or employees. The purpose of this study is to highlight the experiences of volunteering for individuals' personal learning and development, and the importance of volunteering for their career development. The study has a qualitative approach.

Den demokratiska lyxen

Abstract: The fashion industry is perhaps the most unpredictable one where change occurs very rapidly. In order to be attractive and interesting in this competitive industry, a brand must constantly be up to date and differentiated from other brands to attract the consumers. This has given rise to an increasing growth of brands that cooperate for marketing reasons and more specifically, clothing retailers that perform designer collaborations with exclusive designers to create limited collections.Studies describing the effects of those collaborations on the retailers brands are rare and especially from a consumer perspective. Since H&M has been a pioneer in designer collaborations and has done it more times and for more years than any other retailer we have conducted our study on their case. Our intention was to investigate how the designer collaborations have affected the brand equity and image of H&M, if the collaborations have increased the willingness to pay for H&M's other ranges and if they have affected H&M's ability to extend its brand to higher price segments, through an experimental study.

Är prostitution ett uttryck för brist på jämställdhet? : En studie av den unika sexköpslagen

Our purpose with this essay is to find explanations to the genesis of the Swedish law against prostitution now in power, known as Sexköpslagen 1998:408. We enter deeply into the official reports behind the law. This Swedish law implies that in a sex trade a crime is committed only by the consumer, and not by the seller. Our essay will result in an analysis of what sexköpslagen is an expression for. Our assumption is that the so called ideology of (gender) equality in Sweden might be a part of the explanation to the genesis of sexköpslagen.

Hållbar utveckling i Kungsängen : ett gestaltningsarbete med fokus på folkhälsa, biologisk mångfald och ekologisk dagvattenhantering

Tail-biting in pigs is an animal welfare issue and in Sweden during 2002 the producers lost tree million Swedish crowns because of tail biting. This economic loss depends on the pigs which are discarded at slaughter because of tail biting. Tail biting can be separated into two stages, "pre-injury" and "injury". The aim of this study is to investigate if tail biting depends on environment or genetic background.A lot of research on the environments effects on the behaviour of pigs but not so much on the genetic effects has been performed. The frequency of tail biting in pig farms influence among others of environment enrichment, ventilation, gender and breed of the pig.

Utan papperstidningen saknas existentiella förutsättningar för journalistik på webben : En undersökning av lokala tidningars förutsättningar när de möter utmaningarna från internet

AbstractIn the past decades the newspaper industry went through many changes but it has never had a problem of this kind. With the freedom the Internet brings us today and the wide range of information channels, the newspaper is for the first time seriously challenged.When the newspapers began to establish themselves on the internet they thought it was only to copy the content of the newspaper on to their webpage and the advertisers would come along. This move was not planed and had no vision. When the advertisers discovered Internets wide range of advertisement platforms they started to look for other places they could put their ads. This thesis is about the local newspapers ability to address the problem that the internet has created. I based my study on the following issues:Why has internet caused this problem for the newspapers?What are the prerequisites for local newspapers when they face challenges from the internet?How have the advertisers acted after the emergence of this challenge?To answer these questions I did qualitative interviews with different personalities within the newspaper industry, two local newspaper executives and two professors in media economics. In conclusion the result shows that there are different opinions regarding these questions and different views of how to solve them.

<- Föregående sida 55 Nästa sida ->