
Sökresultat:
1394 Uppsatser om Consumer satisfaction - Sida 19 av 93
The Toyota Production System (TPS) : ett verktyg för att skapa effektiv och lönsam produktion
Many companies are currently working to optimize and streamline their processes and production lines to achieve higher profitability. In increasingly competitive markets, companies are working to find solutions to increase the value of their production with such a small use of resources as possible.
A tool used to accomplish this is the Lean management system. Lean comes from the production system that Toyota has been developing since the early 1900's, The Toyota Production System (TPS). The Lean philosophy helps companies, by working towards continuous improvement in its operations, to achieve higher customer satisfaction, more efficient production and ultimately higher profitability.
Many companies are working to implement Lean in their organization. But there are many who fail to implement a complete change towards Lean.
Högfrekvenshandel : En studie kring högfrekvenshandel med fokus på skillnader mellan attityder och tidigare forskning.
SammanfattningAnalysen undersöker meningserbjudandet gällande konsumentfrågor i tre läroböcker inom hem- och konsumentkunskap, med utgångspunkt i kursplan 2000 (Skolverket, 2000a). Först definierades och avgränsades konsumentfrågorna med hjälp av konsumtionsprocessen (Bjurström, 2004, McGregor, 2011a). Det andra steget i analysen var att kategorisera det befintliga konsumentinnehållet utifrån tre undervisningsstrategier: fakta-, normerande- och pluralistisk undervisningsstrategi (Skolverket, 2002, Kronlid & Öhman, 2010). Som ett tredje steg genomfördes en analys även av kursplan 2000, med hjälp av de tre undervisningsstrategierna. Detta tredje steg utgick ifrån antagandet att läroböckernas legitimitet och relevans styrs av kursplanen (Sellander, 1988, Lundgren, 1989, Englund, 2011).
Smaken av en god recension : En studie i hur konsumenters smakupplevelsepåverkas av experters utlåtande
Consumer Information Processing (CIP) handlar om hur vi som konsumenter tar till ossoch påverkas av den information som ständigt omger oss vid en beslutssituation. Ämnethar länge varit i fokus för forskning inom marknadsföring då detta naturligtvisintresserar företagen i hög grad. Tidigare forskning hävdar att när vi som konsumentertar till oss av de intryck som omger oss, bearbetas dessa intryck tillsammans med dekunskaper vi har sedan tidigare (bottom-up processing och top-down processing).Studier har visat att information som tilldelas oss kan ha direkt påverkan på våra sinnenoch hur vi upplever en produkt.Denna studie undersökte hur olika typer av tilläggsinformation påverkade konsumentersupplevda smak av vin. Tolv testpersoner studerades i ett experiment bestående av tresteg där olika betyg presenterades på de viner testpersonerna bedömde. Resultatet avstudien visade att kvinnor i högre grad påverkas av negativ tilläggsinformation medanmän i högre grad påverkas av positiv tilläggsinformation..
Lagval för förrsäkringsavtal : särskilt utrymmet för partsautonomi
The globalization and the realization of a European common insurance market have increased the importance of cross border insurance contracts. Despite that, a gathered set of rules regulating cross border insurance contracts does not exist. The sets of rules within Private International Law which arises today when determining the applicable law regarding cross border insurance contracts are the law of 1993 on applicable law to certain insurance contracts (the law of 1993) and the law of 1998 on applicable law to contractual obligations (Rome Convention). Since the Rome Convention is the only Community instrument which still is in the form of a treaty, work has been done in order to convert it into a regulation, called the Rome-I-regulation. Therefore, the future Rome I-regulation is of importance for the thesis as well since it most likely will replace the Rome Convention.Swedish law is based on the principle of party autonomy, which means that the contracting parties have the right to freely agree on the content of the contract, including the choice of law.
Kvalitetsstyrning i grundskolan : Hur relaterar skolor till begreppet kund, måluppfyllelse och kvalitet? En studie av tio grundskolors kvalitetsredovisningar.
Since the nineties the words customer, effectiveness and quality have become part of everyday school life. Municipalities? makes regular customer surveys to measure both independent schools as municipal schools ' quality. A common method for customer research and background studies is that parents and students are asked to respond to simple Web-based surveys. Customer satisfaction and/or customer dissatisfaction options are presented in tabular form, based on the percentage that expresses a particular position within a query.
Psykosocial arbetsmiljö och säkerhetsklimat: en explorativ studie på mindre flygplatser i Sverige
The aim of this paper is to examine the psychosocial work environment and safety culture in minor Swedish airports. The purpose is also to investigate the relationships between these two. The paper deals with theories regarding psychosocial work environment, organizational culture and safety as well as safety culture and safety climate. The participants are air traffic controllers working in minor airports in Sweden. The psychosocial work environment was measured with Copenhagen psychosocial questionnaire (COPSOQ) and the safety culture with the safety culture assessment questionnaire (SCAQ).
Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken
This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. Further we examine two conceptualizations of emotional attachment - Brand Attachment and Brand Love - and intend to declare the two of being two separate phenomena. We then conduct a relationship-based analysis wherein the mediating ability of Brand Attachment and Brand Love, between the experienced quality in the offering of a brand and consumer commitment, is examined. Therefore we conduct a focused quantitative study, wherein 171 customers of the fashion retailer H&M have responded to a comprehensive survey both online and in-store, to examine this fun-damental relationship and its components.
Interaktionen som nöjdhetsskapande faktor
Sammanfattning
Syfte
Syftet med vår uppsats är att studera vilka faktorer i interaktionen mellan
personalen och dess kunder som är nöjdhetsskapande i tjänsteföretag som präglas
av;
? Begränsad påverkansmöjlighet på slutprodukt,
exempelvis nätverksorganisationer med många ´
inblandade aktörer,
? Få och/eller sporadiska kundkontakter, exempelvis
till följd av ett ökat utnyttjande av teknologi
och självbetjäning.
Utifrån detta ska vi konstruera en egen Kundnöjdhets-skapande
interaktionsmodell och jämföra den med befintliga nöjdhetsskapande modeller.
Metod
Som metod för insamling av vårt empiriska material använder vi oss av
Nöjdhetsskapande Handlings-Metod. Det empiriska underlag som ligger till grund
för denna uppsats är uteslutande resenärernas egna berättelser om
nöjdhetsskapande handlingar vid interaktionsutbyte med tågpersonalen på
Kustpilen.
Slutsats
Att interaktionen, mötet mellan leverantörens personal och dess kunder, är
betydelsefull för kundernas tillfredsställelse är inget nytt.
Kundnöjdhet trots minskad fysisk interaktion
Problem: Which factors affect customer satisfaction in a non-physical bank relation? Purpose: The purpose with this thesis is to study what creates customer satisfaction in a non-physical bank relation. We look at this by conducting a case study in which we studied the opinion of customers who uses the e-bank at FöreningsSparbanken. Method: We have used a qualitative data method through which we have received answers from our respondents, these we have interpreted to form information, which we have used in our analysis. In our empirical study we have used a case study in which we have chosen to interview both customers and co-workers to get an answer to our problem.
Manlighet på burk - En kvalitativ studie om relationer och konsumentbarriärer inom kategorin manlig hudvård
The beauty industry has experienced a turnover increase of 220 % the last 20 years (Jones, 2010). At the moment the market for men's skin care is seeing the fastest growth rate in the cosmetic industry and multinational companies such as Procter and Gamble and L'Oréal have identified a "multibillion-dollar potential" within the segment. BUT - fresh research from the category leading company L'Oréal, shows that only 48 % of the male consumers use a skin care product specially adapted for men. It further shows that as many as 28 % of these do not even know how that skin care product got into their bathroom cabinet. The purpose of this paper is to get a deeper insight into men's relationship with skin care products and grooming.
Resan är målet: En kvantitativ studie om kongruenta erbjudandens påverkan på köpintentionen
The technological development and increasing popularity for integrated multichannel solutions constitutes both severe opportunities and challenges for todays' and tomorrows' retailers. On the account of consumers leaving traces when using digital channels and the technological development enabling retailers to use this information to create relevant offers, goal-congruity is relevant to apply in the multichannel shopping context. Based upon previous research on goal congruity and channel integration, our main purpose in this study is to increase the understanding for how congruity in an offer increases the intention to redeem the offer. Several studies focus on and contrast the product characteristics hedonic and utilitarian. However, it has been stated that it is crucial that research also examines the difference in target audience, buying situation and as examined in this study: buying decision process.
Psykologiska vitaminers relation till välbefinnande, livstillfredsställelse och arbetstillfredsställelse
Syftet med föreliggande studie var att studera sambanden mellan Warr?s nio vitaminer i kontextfri och arbetsrelaterad form till tre mått på psykisk hälsa; nämligen välbefinnande, livstillfredsställelse och arbetstillfredsställelse samt att undersöka om det fanns demografiska skillnader i dessa mått. Studien genomfördes på ett industriföretag i Sverige med hjälp av en enkätundersökning. Totalt deltog 187 respondenter i undersökningen. Mätinstrument som använts är Warr?s vitaminmodell, Mental Health Continuum, Satisfaction With life Scale och Minnesota Satisfaction Questionnaire.
Motiv till motion : En uppsats om sjukvårdspersonals motionsvanor
This study is an assignment from Västerbottens läns landsting (VLL). The study?s main objective is to examine physical exercise habits and the most common motives for exercise among employees at VLL. It also compares educational status and gender differences to see if there is any significant dissimilarity regarding motives. The study is a quantitative study that used an electronic questionnaire to collect data from the respondents.
Event som Marknadskommunikation - Din Guide till Eventgalaxen: En kvantitativ studie som testar hur ansträngningsgrad påverkar uppkomsten av kommunikationseffekter
Event marketing's ability to create strong communication effects is a well-known fact and a contributing factor to its popularity in the world of marketing today. But while we know that it is the interaction between consumers and the brand within the scope of live marketing that gives rise to loyalty and purchase intention, we have no knowledge in how the company's efforts affect the outcome. As the investments in event marketing are growing at a comparatively high pace, it is urgent to obtain a deeper understanding and a sense of direction of the elements infuencing its success.In this study we investigate in what way and to what extent the amount of effort that a company puts into the making of an event is used as a signal of manufactor credibility, ability (i.e., expertise) and consumer care. And in what way and to what extent the perceived effort influence purchase intent, attitude and word-of-mouth. We also analyze marketing events in terms of the theory of equitable exchange and "desperation", a subject matter thus far only touched upon.As we identify two different types of events on the market today, we include both in our study: the in-store promotion related event and the party event, which is held in an external venue.
När sex gör ont - Undvika, uthärda eller prova något annat? En studie om unga kvinnor med sexuell smärta
Vi är två lärarstudenter på Uppsala universitet som i och med detta arbete vill få en ökad kunskap om hur kostundervisningen kan se ut på en svensk gymnasieskolai Idrott och hälsa.Vi vill få detta beskrivet för oss av både lärareoch elever för att få en så tydlig bild som möjligt. Vi har valt att använda oss att en kvalitativ metod då vi har genomfört intervjuer med både lärare och elever för att få våra frågor besvarade. Lärarna har intervjuats en och en medan eleverna intervjuades under en gruppintervju. Våra frågeställningar har sett ut som följande:?Hur anser gymnasielärarna att styrdokumenten påverkar deras kostundervisning??Hur beskriver lärarna sitt innehåll i kostundervisningen??Hur beskriver lärarna att deras kostundervisning ser ut??Hur beskriver eleverna att deras kostundervisning ser ut??Hur skiljer sig eller liknar lärares och elevers uppfattningar om kostundervisningen?När vi har bearbetat vår empiri har vi haft en teoretisk utgångspunkt för att analysera detta.