
Sökresultat:
1022 Uppsatser om Consumer loyalty - Sida 19 av 69
Högfrekvenshandel : En studie kring högfrekvenshandel med fokus på skillnader mellan attityder och tidigare forskning.
SammanfattningAnalysen undersöker meningserbjudandet gällande konsumentfrågor i tre läroböcker inom hem- och konsumentkunskap, med utgångspunkt i kursplan 2000 (Skolverket, 2000a). Först definierades och avgränsades konsumentfrågorna med hjälp av konsumtionsprocessen (Bjurström, 2004, McGregor, 2011a). Det andra steget i analysen var att kategorisera det befintliga konsumentinnehållet utifrån tre undervisningsstrategier: fakta-, normerande- och pluralistisk undervisningsstrategi (Skolverket, 2002, Kronlid & Öhman, 2010). Som ett tredje steg genomfördes en analys även av kursplan 2000, med hjälp av de tre undervisningsstrategierna. Detta tredje steg utgick ifrån antagandet att läroböckernas legitimitet och relevans styrs av kursplanen (Sellander, 1988, Lundgren, 1989, Englund, 2011).
Smaken av en god recension : En studie i hur konsumenters smakupplevelsepåverkas av experters utlåtande
Consumer Information Processing (CIP) handlar om hur vi som konsumenter tar till ossoch påverkas av den information som ständigt omger oss vid en beslutssituation. Ämnethar länge varit i fokus för forskning inom marknadsföring då detta naturligtvisintresserar företagen i hög grad. Tidigare forskning hävdar att när vi som konsumentertar till oss av de intryck som omger oss, bearbetas dessa intryck tillsammans med dekunskaper vi har sedan tidigare (bottom-up processing och top-down processing).Studier har visat att information som tilldelas oss kan ha direkt påverkan på våra sinnenoch hur vi upplever en produkt.Denna studie undersökte hur olika typer av tilläggsinformation påverkade konsumentersupplevda smak av vin. Tolv testpersoner studerades i ett experiment bestående av tresteg där olika betyg presenterades på de viner testpersonerna bedömde. Resultatet avstudien visade att kvinnor i högre grad påverkas av negativ tilläggsinformation medanmän i högre grad påverkas av positiv tilläggsinformation..
Lagval för förrsäkringsavtal : särskilt utrymmet för partsautonomi
The globalization and the realization of a European common insurance market have increased the importance of cross border insurance contracts. Despite that, a gathered set of rules regulating cross border insurance contracts does not exist. The sets of rules within Private International Law which arises today when determining the applicable law regarding cross border insurance contracts are the law of 1993 on applicable law to certain insurance contracts (the law of 1993) and the law of 1998 on applicable law to contractual obligations (Rome Convention). Since the Rome Convention is the only Community instrument which still is in the form of a treaty, work has been done in order to convert it into a regulation, called the Rome-I-regulation. Therefore, the future Rome I-regulation is of importance for the thesis as well since it most likely will replace the Rome Convention.Swedish law is based on the principle of party autonomy, which means that the contracting parties have the right to freely agree on the content of the contract, including the choice of law.
Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken
This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. Further we examine two conceptualizations of emotional attachment - Brand Attachment and Brand Love - and intend to declare the two of being two separate phenomena. We then conduct a relationship-based analysis wherein the mediating ability of Brand Attachment and Brand Love, between the experienced quality in the offering of a brand and consumer commitment, is examined. Therefore we conduct a focused quantitative study, wherein 171 customers of the fashion retailer H&M have responded to a comprehensive survey both online and in-store, to examine this fun-damental relationship and its components.
En fallstudie om en fotbollsklubbs varumärke : ?Kall hjärna, varmt hjärta och rena händer?
Authors: Tobias Nilsson & Vedad LjeljakSwedish title: A case of a football club?s brand. En fallstudie om en fotbollsklubbs varumärke, ?Kall hjärna, varmt hjärta och rena händer?AbstractPurposeThe purpose of our study is to understand brand building of a Swedish professional football club. MethodThe method that has being used in the essay is a qualitative study where we have used semi constructed interviews to create a deeper understanding for brand building in a football club.
Kundlojalitet inom lojalitetsprogram
Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). Ett verktyg för att erhålla och behålla lojala kunder är lojalitetsprogram (Lui & Yang 2009) men inom forskningen råder det delade meningar kring lojalitetsprogrammens effekt och huruvida man erhåller lojala kunder. Motsättningarna kring programmens effekter tyder på att mer forskning krävs för att få en djupare förståelse för kundlojalitet i relation till lojalitetsprogram.Syfte Studiens syfte är att beskriva hur lojalitetsprogram och dess förmåner kan påverka medlemmars lojalitet samt påvisa hur fördelningen av förmåner ser ut hos lojalitetsprogram inom detalj- och dagligvaruhandeln på den svenska marknaden.MetodI studien har en kvalitativ ansats tillämpats i form av fokusgrupp, individuella intervjuer och en innehållsanalys. Fokusgruppen och de enskilda intervjuerna tillämpades för att erhålla en djupare förståelse för medlemmars erfarenhet av och attityder gentemot lojalitetsprogram.
Lojalitet ? Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing?
Titel
Lojalitet ? Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing?
Författare
Joacim Carlsson och Fredrik Thanche
Handledare
Marie Aurell
Institution
Managementhögskolan vid Blekinge tekniska högskola
Kurs
Kandidatuppsats i företagsekonomi, 10p
Syfte
Vi avser i vår uppsats att undersöka vad som påverkar lojaliteten vid en
outsourcingprocess. Utifrån hur företagets agerande påverkar personalen avser
vi också att ge förslag på vad man ska tänka på som outsourcande företag och
hur man kan arbeta med att bibehålla lojalitet vid en outsourcing.
Metod
Undersökningen har ett kvalitativt upplägg. Vi har undersökt två företag som
outsourcat någon del av företaget för två till tre år sedan.
Manlighet på burk - En kvalitativ studie om relationer och konsumentbarriärer inom kategorin manlig hudvård
The beauty industry has experienced a turnover increase of 220 % the last 20 years (Jones, 2010). At the moment the market for men's skin care is seeing the fastest growth rate in the cosmetic industry and multinational companies such as Procter and Gamble and L'Oréal have identified a "multibillion-dollar potential" within the segment. BUT - fresh research from the category leading company L'Oréal, shows that only 48 % of the male consumers use a skin care product specially adapted for men. It further shows that as many as 28 % of these do not even know how that skin care product got into their bathroom cabinet. The purpose of this paper is to get a deeper insight into men's relationship with skin care products and grooming.
Resan är målet: En kvantitativ studie om kongruenta erbjudandens påverkan på köpintentionen
The technological development and increasing popularity for integrated multichannel solutions constitutes both severe opportunities and challenges for todays' and tomorrows' retailers. On the account of consumers leaving traces when using digital channels and the technological development enabling retailers to use this information to create relevant offers, goal-congruity is relevant to apply in the multichannel shopping context. Based upon previous research on goal congruity and channel integration, our main purpose in this study is to increase the understanding for how congruity in an offer increases the intention to redeem the offer. Several studies focus on and contrast the product characteristics hedonic and utilitarian. However, it has been stated that it is crucial that research also examines the difference in target audience, buying situation and as examined in this study: buying decision process.
Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ?Hästköttsskandalen? under våren 2013
This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company?s trademark, which acquired long recovery work by the company. Study is following a case example of Findus problems with having horse meat in their meat product that was supposed to contain beef meat. Study aims to research how the company dealt with situation, through crisis communication and recovery strategies.
Hur fungerar egentligen ko?pbeslutsprocessen inom e-handel? : En kvalitativ studie om konsumenternas beteende vid konsumtion pa? Internet.
Title: How does the buying decision process really function within e-commerce? - A qualitative study of consumer behavior when they consume on Internet.Institution: School of Economics, Linnaeus University, Va?xjo?.Course code: 2FE16E.Authors: Sara Hja?rne, Mathilda Perem, Ewelina Wallin.Tutor: Dan Halvarsson.Examiner: A?sa Devine.Key words: Buying decision process, purchase decision process need recognition, information search, evaluation, purchase decision, postpurchase behavior, consumer decision making, E-commerce, E- commerce channels, online shopping, online purchase, e-retail, internet shopping, electronic shopping, consumer behavior, online appereal shopping, social media, decision making, online retailing, website design, customer satisfaction, webshopping, perceived risk, convinience, price, online consumption behavior.Background: Buying decision process is a model that marketers use to get a better understanding of their customers and their behavior when purchasing a product. This process consists of five different steps; need recognition, information search, evaluation of alternatives, purchase decision and evaluation. Buying decision process has for a long time been an accepted model but scientists argue that the introduction of Internet as a channel for consumption has changed this process. The Internet has also led to a change of power in which customers today have greater influence, which greatly affects the buying decision process in e-commercePurpose: The purpose is to explore how consumers perceive their behavior when they consume through e-commerce.Research questions:How do consumers perceive the buying decision process they experience when they consume through e-commerce?How do consumers perceive different factors that are important to them when they consume through e-commerce?Methodology: Qualitative study, cross-sectional design, semi-structured interviews.Conclusion: This thesis shows that the traditional model of the buying decision process is not consistent with consumers' perception of how they are undergoing the process when applied to an e-commerce context.
Restaurering av våtmarker; Inventering av vadare och andfåglar vid Norra Lingenäset
The release of green house gases and the environmental impacts humans have on the environment are huge and might cause irreversible changes to our earth. Meat is considered to have large impacts on the environment, especially beef meat and therefore there have lately been considerable discussions on the sustainable level of meat consumption and production. The main goal with this thesis is to study sustainable meat production and meat consumption in the county of Dalarna in Sweden. Indicators for sustainable meat production and meat consumption were developed and applied on three cases. Interviews were carried out with a municipality in the region that represents the consumer and three beef farmers that represents the producers.
"Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor
Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor.Studien har genomförts med en netnografisk datainsamling av de båda varumärkenas Facebook-sidor under en tremånadersperiod, och analyserats med hjälp av en stilistisk textanalys. De huvudsakliga analyspunkterna har varit funktion, drivkraft, syfte, disposition och stilmarkörer, och studien har analyserat både varumärkes- och konsumentinlägg.Genom metoden har denna studie kommit fram till att det finns tydliga skillnader i hur de båda varumärkena använder sina respektive Facebook-sidor. Ett varumärke som Acne Studios använder sin Facebook-sida som ett medium för att dela nya plagg och kollektioner, medan Gina Tricot istället använder detta medium för att skapa interaktion med sina konsumenter och få återkoppling om vad som kan anses vackert eller gräsligt. Dessa skillnader kan ha sitt ursprung i den positionering som varumärkena valt på marknaden, och studien återkopplar till dessa och försöker med hjälp av teorin förklara varför det inte finns en korrekt användning av Facebook.
Hållbart jordbruk inom vattenskyddsområde : En studie om Sverige, Danmark, Frankrike och Tyskland
To guarantee protection of our drinking water, water catchment protections are established. These are divided into three different zones and in the first zone it is most likely that an activity, such as agriculture, will contaminate the water resource. Hence the activities are strongly regulated or banned. The EU communion is working towards a sustained water quality through several directives; Nitrate Directive, Waterframwork directives and Sustainable use of pesticide directive. The main purpose is to regulate the diffuse pollution from agriculture.This thesis is about how Denmark, Germany and France are working towards a sustainable agriculture within water protection areas.
Rädda världen för 100 kronor i månaden : En kvalitativ textanalys av UNICEF Sveriges hemsida
This study was conducted by using a qualitative textual analysis on UNICEF Sweden?s website with the purpose of problematizing the role of UNICEF Sweden in today?s globalised society. This was done in the context of how organisations of civil society have gained influence. Following questions were answered: How does UNICEF Sweden legitimise its operation? Which strategies does UNICEF Sweden use to encourage involvement and donations?The study shows how UNICEF Sweden legitimises its work by promoting a unique influence, their unique methods of work and by showing how the organisation helps the most disadvantaged children.