
Sökresultat:
1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 14 av 99
Kulturtolkar i ett arbetsmarknadsprojekt - en kvalitativ studie om etableringsmöjlighetet
Arbetslösheten bland utrikes födda har ökat de senaste åren och är större jämfört medarbetslösheten hos inrikes födda, läget för utrikesfödda kvinnor är särskilt svårt. Att förstå vad somkrävs för att arbetsmarknaden ska inkludera fler människor är komplext. En liten del kan dock varaatt förstå hur arbetsmarknadsprojekt fungerar, vad de bidrar med och hur de upplevs av de somdeltar. Syftet med studien har därför varit att gå närmare in på ett specifikt arbetsmarknadsprojektoch fråga hur deltagare ser på tiden efter projektet, hur de ser på sin fortsatta etablering påarbetsmarknaden, vad de upplever att medverkan i projektet bidrar med och hur de upplever sinnuvarande yrkesroll. Deltagarna i studien arbetar som kulturtolkar då projektet har som mål attunderlätta kontakten mellan skolan och nyanlända familjer som har barn i skolan.Den här studien har en induktiv ansats eftersom att området är relativt outforskat och det var svårtatt veta vad som skulle komma att hittas.
E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.
Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and e-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. Yet, the absolute greatness of e-stores is the possibility to push prices below the physical store price, which seems to be most appreciated to a large extent by consumers worldwide. The fact that e-store sales in Sweden grew 14% last year verifies this.As more players step into the virtual world of e-commerce the competition gets tougher.
"Jag är en kämpekvinna" : Utlandsfödda kvinnors upplevelser av arbetslivsinriktad rehabilitering
Studien handlar om långtidssjuka, utlandsfödda kvinnors upplevelser av den arbetslivsinriktade rehabilitering de har fått och huruvida de upplever att den har varit betydelsefull, värdefull och stärkande för dem och i så fall på vilket sätt. Undersökningen har genomförts med en kvalitativ metod och består av fem semistrukturerade intervjuer med kvinnor i åldern 45-52 år, som är födda i Mellanöstern och har bott i Sverige i mer än 20 år. Gemensamt för samtliga informanter är att de har diagnosen fibromyalgi. Studien visar på att kvinnorna i nuläget mår så dåligt att de sannolikt har ett större behov av medicinsk rehabilitering än arbetslivsinriktad rehabilitering. De upplever att sammanhållna rehabiliteringsprogram och samtalsstöd har varit de rehabiliteringsinsatser som har hjälpt dem i störst utsträckning..
Lesbiskt relationsvåld : ur ett socialsekreterarperspektiv
Denna uppsats behandlar lesbiskt relationsvåld, och syftet var att undersöka vilka föreställningar socialsekreterare har kring lesbiskt relationsvåld samt hur de ser på förutsättningarna för att utföra ett bra arbete med denna grupp. Vi utgick från följande frågeställningar: Vilka föreställningar har socialsekreterare om dem som utövar våld i lesbiska relationer? Vilka föreställningar har socialsekreterare om dem som blir utsatta för våld i lesbiska relationer? Vilka förklaringsmodeller/teorier utgår socialsekreterare ifrån i sina resonemang kring lesbiskt relationsvåld? Vilka förutsättningar anser sig socialsekreterare ha på sin arbetsplats för att göra ett bra arbete med lesbiska i våldsamma relationer?Vi hade en hermeneutisk ansats, och vi använde en kvalitativ metod. Utifrån fem intervjuer med socialsekreterare undersökte vi vilka föreställningar de hade kring lesbiskt relationsvåld. I analysen användes två teoretiska perspektiv, socialkonstruktivism och empowerment.
Grön marknadsföring i detaljhandeln
The purpose with this research is to examine how the green marketing in retail trade can be developed in order to promote the eco-labeled products closer to the consumer.The method for the survey includes interviews with managers of a few retailers and their customers in the industrial sector. The purpose with the interviews was to produce the retailer and the customer?s perspective of products with eco-label on.The research is limited to the region of Västra Götaland.The results from this research indicate that there is a lack of communication between the retailer and the consumer. The consumers don?t think that the product is available.
Små mängder primärprodukter : vad innebär det?
In article 1.2 c) EC regulation 852/2004 it says that the regulation is not applicable to producers who directly supply small quantities of primary products to the final consumer or to the local retailers who in their turn directly supply the final consumer. An almost identical regulation can be found in article 1.3 c) EC regulation 853/2004. The supply by a primary producer of small quantities of primary products, of animal origin or not, are consequently excepted from these two hygiene regulations. In article 1.3 EC regulation 852/2004 and article 1.4 EC regulation 853/2004 it says that the member states are to establish national rules in their national legislation as to the regulation of exception for small quantities. The aim of this study was to investigate the handling of small quantities of primary products distributed locally in Sweden but also the handling of these products in other countries.
E-handel - Vilka faktorer styr konsumentens köp över Internet och då med fokus på hälsokostbranschen?
In today?s IT-community, consumers use the internet in a increasing rate to
find information or to purchase products and services. This has led to a growth
in the market, but also a greater competition between e-stores and web shops.
To separate yourself from the masses has become more important, the question
is; what strategy should the IT-salesman use?
The meaning of this scientific study is to find and focus on witch the primary
factors/aspects are, that controls and is the very foundation for the consumer
making a purchase, by using the internet.
The purpose is to give companies a clear view of what it is that influence the
consumer into buying theirs products, and how this group responds to different
strategies and factors.
Good girls go to heaven, bad girls go everywhere- a qualitative thesis about the organization Empower and their sex working women in Thailand.
This thesis examines the organization Empower and their members, who consist of sex working women in Thailand. The purpose is to explore the more liberal point of view of prostitution and how the female members perceive Empower. Furthermore the study investigates if the organization can improve the sex workers empowerment. The study also delineates how these women reflect on their professional role as a sex working woman and whether the women relate to feminine discourses. The study is implemented in Chiang Mai, Thailand during the fall of the year 2010 and is based on qualitative methods like interview, focus group, observations and text analysis.
The Purchase Decision Process Revisited: The Role of the Internet on Swedish Consumer Behaviour
The aim of the thesis was to provide further understanding on how Swedish consumers use the Internet as an information source in their purchase decision process. The subject was investigated from different perspectives: gender, product type and information type. The authors used a quantitative approach, and a survey (n=120) was conducted. It was concluded that men and women are equally influenced by traditional word-of-mouth, but more men than women search for product information online and they are more likely to let their purchase decision to be influenced by it. Women tend more to trust commercial sources.
Vägen mot empowerment. En litteraturstudie om sjuksköterskans empowermentfrämjande strategier i patientundervisning av personer med diabetes typ 2.
Forskning visar att empowerment ger ett ökat holistiskt välbefinnande. Empowermentredskapet i diabetesvården innebär att sjuksköterskan sätter patienten i centrum och hjälper honom att hitta kunskap och egen motivation. Med detta i grunden har patienten goda förutsättningar att självständigt fatta beslut, föreslå behandlingar, reflektera och utvärdera resultatet av dem tillsammans med sjuksköterskan. Empowermentinriktningen i patientundervisningen genomsyras av en strävan efter en känsla av jämlikhet och respekt, samt en önskan att gemensamt komma fram till problemlösningar. Som beskrivande teori har Orems egenvårdteori använts.
Dynamiken mellan sändare och mottagare- en studie av Acne Jeans, Filippa K och konsumenten i Stockholm och Göteborg
The consumer today is affected by a considerably larger number of world surrounding factors than she used to be, borders between different cultures and other consumer differences are being erased to a growing extent. The consumer can easily get its inspiration from many different directions which become clear in the common life. We eat sushi for lunch, we?re driving German cars and we?re having dinner with international business partners. The community also exposes the consumer for a more intense noise from offers, impact and marketing.
Nätverkande, Deltagande och Interaktion : en studie baserad på Turismbranschens brukande av Social Media
This study is based on an inductive approach where the collected empirical data has been categorized in themes on which we have based the discussion in this paper. Using a qualitative method, nine appropriately selected respondents were questioned with an unstructured interview guide. The transition to a society characterized by interaction has caused a greater part for bilateral communication between consumer and consumer but also between consumer and company. The increased usage and integration on Internet has resulted in so called social media channels. User generated material is published on these media channels which leads to discussions about companies, products and services.
Bojen - verksamheten som håller dig flytande tills du simmar själv
Denna uppsats handlar om hur den kommunala verksamheten Bojen kan påverka livskvalitén för familjer som har barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar så som ADHD och Asperger syndrom. Intervjuer har genomförts med ungdomar och föräldrar som är knutna till verksamheten. Därefter har materialet analyserats med hjälp av teoretiska begrepp som KASAM (känsla av sammanhang), socialt stöd/sociala nätverk och empowerment. Resultatet visar på vilken betydelse verksamheten har för den enskilda individens livssituation, samt hur förbättrade förutsättningar kan göra skillnad för ungdomarnas framtid. Exempelvis kan utvecklade färdigheter och rätt verktyg gynna Bojens deltagare för att klara sig även i sociala sammanhang som inte är anpassade till deras svårigheter..
Gränsdragningen vid otillbörlig marknadsföring - Särskilt vid vilseledande reklam gällande utmärkande egenskaper
Companies and special interest organizations pays multiple millions each year in order to reach out with messages about that their products are biggest, best and most beautiful. The publicity happens among thing like TV, in brochures, on the Internet andin newspapers etc. places. This means that consumer permanently becomes affected of publicity, and is thereby in an exposed situation. Around the EU, the border of what to consider undue or not, have been in different levels.
Mervärde ur ett konsumentperspektiv : Vilka faktorer är viktiga för att skapa mervärde till tekniska konsumentprodukter?
World wide globalization and the rapid development of the Internet have lead to significant changes for companies around the world. The world has ?shrunk? and increased supply of goods and services has lead to a more intense competitive situation. As the market changes, so does consumer behavior. Today?s consumers do no longer wish to be treated as a group, rather they are looking for products and services that specifically fit their personal values.Recent years, the consumption of digital consumer electronics has sky-rocketed.