Sök:

Sökresultat:

1771 Uppsatser om Consumer behavior - Sida 41 av 119

Att skapa en motkultur : En religionspsykologisk undersökning av Livets Ord som religiös minoritet i en sekulär kulturell kontext

In this textual analysis I have examined the book Att följa Jesus by Ulf Ekman and information from Word of Life's official website. The aim of this study is to see how a religious leader is shaping the identity of the groups members after a certain pattern that differs from the surrounding, secular society. The research focus  of this essay includes several aspects:  how a culture is formed in a religious minority in contrast to the prevailing cultural context; how the material can be explained by Paul Pruyser?s theory on the psychological worlds; how what Ulf Ekman writes about distinguishing themselves from the environment differs from how other religious minority groups distinguish their identity;  and,  how the psychological world, expected behavior, and context of Word of Life can be structured by Valerie DeMarinis? model of assessment. I have placed Word of Life in a realistic illusionistic world developed from Paul Pruyser?s theory of psychological worlds.

Etiskt konsumentbeteende - en studie om den svenska etiska modekonsumenten

Textil- och modeindustrin har på senare tid uppmärksammats i allt större utsträckning för att vara en ohållbar bransch och som följd av problemen har en rad etiska modevarumärken lanserats. De tar hänsyn till påverkan på miljö och människorna i produktionen, varför deras produkter kallas etiskt mode. De varumärken och de butiker som säljer etiskt mode har kunder som tar hänsyn till etiska aspekter i sitt köpbeslut, så kallade etiska konsumenter.Senaste decenniet har forskning på etiskt mode genomförts, men då framförallt på den vanliga konsumenten. Då forskning på svenska etiska konsumenter är begränsad har författarna till den här uppsatsen funnit det intressant att se närmare på dem. Tidigare forskning på etiska konsumenter har uppmärksammat ett gap mellan de etiska konsumenternas attityd mot etiskt mode och deras faktiska konsumentbeteende, ett attityd-beteendegap.

Mittens Rike : etableringsmöjligheter och framtidstrender

China has the world?s largest population and during the last thirty years the country has implemented political and economical changes that have affected China to move towards a more western market economic direction. At first this development was going slow but during the last five years it has increased which today has made China the world?s greatest growing economy. China?s improved cooperation with the world is one reason for this growth which has led to a cumulative of the consumer market.

BIM Building Information Model : Hinder & Drivkraft

The  construction  industry  is  a  costly  business  such  in  respect  of  capital  for  most construction defects which then require rework, tear down and rebuild again. This study is  meaningful  awareness  of  tools  that  can  reduce  this  best  through  communication  and information sharing between the parties.  The  construction  industry  is  known  as  temporary  projects  organizations,  where  the construction  project  consists  of  several  actors  who  have  to  communicate  and  share information  between  them  to  avoid  mistakes  later  in  the  build  time.  These  actors  are bounded together thus for the duration of the project, then broken when the project has reached its end. The challenge here is for these actors to apply a tool that can help and simplify communications, information sharing, and perhaps the most important aspect is to  create  a  routine  for  the  association  and  the  shattering  of  these  actors.  To  implement such  behavior  using  a  tool  such  as  BIM  in  the  industry  whose  size  perhaps  is indescribable may be a very hard task.  BIM (Building Information Model) could be seen as the solution to this problem because it  acts  as  a  portal  where  the  actors  involved  must  sign  in  and  communicate,  share information, and eventually create a behavior, a routine for this association and division of  the  actors  following  the  end  of  the  project.  The  technology  could  help  the  involved from  the  beginning  of  the  project,  already  in  the  model  stage,  break  down  and  prevent any construction barriers when the building has been placed in the works.

Förekommer kränkande behandling? : En kvalitativ studie av förskolebarn och pedagoger.

The following paper is about degrading treatment in preschools and the essay discuss degrading treatment according to the Swedish school law, in preschools and the chosen focus for this study is three to four year old children. The aim is to see whether or not preschool children proceed with degrading treatment towards other children and if preschool teachers believe that children this young have the ability to do so. The questions for this study are: Can children proceed with degrading treatment towards each other? Which conflicts evolve through children?s interactions? Can children in pre-schools have a degrading behavior? To answer these questions participant observation at two preschools and interviews with four preschool teachers were chosen as method. The perspective of this paper is based on the view on children as actors, which is used to acknowledge and enhance the possibilities of letting the children?s own voices be heard.

Spelentusiasters val av analoga spel : En kvalitativ studie om användare på boardgamegeek.com

This qualitative study examines how users of boardgamegeek.com chooses which analogue game to buy. The purpose of the study is to find out which factors constitutes the choice of games and how the information of these factors reach the consumer. The investigation is executed by users of boardgamegeek.com explaining their latest game purchase in a questionnaire survey online. The results show that many of the respondents research the games they are interrested in beforehand and based on this information make their choice. Despite of this we can see that many game developers and distributors does not make this information available for the consumers, but leaves this task to the public..

Ungerska modevarumärken på den svenska marknaden?

Executive summaryOn todays fashion market, no product will become successful without branding. The competition in the growing fashion market is tuff, which makes it hard to reach the target costumers. Competition makes it difficult to reach out with a message and it is crucial to differentiate the company in the consumer market.Differentiation of the brand requires knowledge of competitors who are on the market. Understanding competitors, as well as the customer, is the basis for a well functioning communication. Different markets have different conditions and today's global market is complex.

Vad håller vi på med? En kartläggning av kommunikationsprocessen kring kampanjen "Vad håller du på med?"

The aim of this thesis is to use Gabriel Tardes theories concerning imitation, repetition and the public opinion as a way of understanding how transmedial communication develops over time. This involves a study of social media, traditional press and public organizations in relation to each other. The campaign, What are you doing? (Vad håller du på med?, 2013), launched by the Swedish military as a way of drafting more soldiers, is used as an example of how the theories can be applied to help us understand connections, patterns and social behavior in the rapid mutation and viral spreading of information. By discussing the campaign and its effects, the ambition is to give an understanding of how a campaign of this scale could be planned for and structured.

Hästen ? en medgörlig kompanjon eller en överexploaterad resurs?

The horse was domesticated about 6000 years ago. Since then humans have used the horse for different purposes, such as work force and in sports. Horses are social, group living animals that spend around 16-17 hours a day on grazing. Horses are often kept stabled in single boxes with a limited feeding time. The forage usually contains grain-based concentrates and roughage.

Starkt butikskoncept - ur unga kunders perspektiv

I dagens samhälle kretsar shopping inte bara kring själva produkterna som säljs, utan även om hur butiksmiljön är uppbyggd. Den visuella miljön och hur produkter presenteras har stor påverkan på kunders beteende och inköp. Ljus, ljud och färger påverkar våra sinnen både positivt och negativt, vilket butiker utnyttjar på olika sätt. Syftet med detta uppsatsarbete är att beskriva vad unga kunder (18-25 år) anser ska ingå i ett attraktivt och starkt butikskoncept. Syftet är också att undersöka hur unga kunder upplever likheter respektive skillnader gällande butikskoncept för butikskedjor och produktutvecklande varumärkesleverantörer.

Love me tänder : En studie om offentliga och privata företags kundrelationer med exempel från tandvården

In the early 1990?s more and more companies of the Swedish public sector were exposed to competition, and this started the debate on how such actions might affect the business and even society.The first chapter examines how the public sector and especially health care, is financed and managed. We also explore what it means to be exposed to competition and find that there are many different ways of exposing the public sector to competition. The study examines dental care as an example of a market with both publicly and privately owned companies. The purpose of this paper is to explore how publicly and privately owned health care companies view their relationship with their consumers.

Konsumenters beslutsprocess : En kartläggning över vilka faktorer som påverkar en konsument vid val av hotell

Syftet med uppsatsen var att kartlägga vilka faktorer som konsumenter prioriterar när de väljer hotell.De respondenter som besvarade enkätundersökningen var författarnas vänner på community-sajten Facebook. Detta gjorde att urvalet blev snedvridet och den största ålderskategorin var 20-29 år. Vi tycker att detta gjorde studien mer intressant då vi har fått fram tydliga resultat kring vad denna åldersgrupp tycker är viktigt.Respondenterna i åldersgruppen 20-29 år tycker att Plats, Pris och Personer var de tre viktigaste faktorerna som de prioriterade vid val av hotell..

Du är vad du konsumerar ? En studie om ekologisk konsumtion

Den rådande klimatsituationen utgör, på grund av föroreningar i naturen, ett hot mot jordens fortlevnad, det kan främst påvisas genom de klimatförändringar som blir allt mer tydliga i världen. Samhällets negativa påverkan på jordens klimat sätter press på samhällsaktörer, varav en av dem är handelssektorn. Livsmedelsbranschen är den aktör som idag arbetar mest med ansvarsfullt företagande. Fokus läggs främst på ekologiska produkter, miljömärkningar samt energieffektivt arbete.Trots satsningar på ekologiska livsmedelsalternativ samt egna märkesvaror med ekologisk inriktning råder idag kunskapsbrist bland konsumenter. Den finansiella aspekten utgör, tillsammans med tid- och bekvämlighetsaspekter, de huvudsakliga påverkansfaktorerna på konsumenters medvetna och omedvetna beteende.

Arbetsmotivation på patienthotell Vistet: Ett psykologiskt perspektiv

Människor spenderar en stor del av sin tid på arbetet och därför är arbetsmotivation viktig för att de anställda ska trivas på arbetet. Enligt Amabile (1993) anses hög arbetsmotivation öka individens välmående och anses bidra till arbetstagarens kreativitet och produktivitet. I detta examensarbete har patienthotell Vistet i Sunderbyn, ett komplement till vårdavdelningarna på Sunderby sjukhus som strävar efter en hälsofrämjande miljö för att uppmuntra läkning undersökts (Norrbottens läns landsting, 2015). Syftet är att få en inblick hur patienthotellet har skapat en arbetsgrupp, undersöka hur sammansättningen av arbetsgruppen bidragit till arbetsmotivation, samt undersöka vad de anställda på patienthotellet motiverades av. Arbetet baseras på 11 intervjuer; verksamhetschef, sjuksköterskor, undersköterskor och servicemedarbetare ingår.

Supply Chain Management och differentiering i dagligvarubranschen : ur de små till medelstora butikernas perspektiv

Bakgrund: Det senaste decenniet har allt fler stormarknader och lågprisbutiker öppnat vilket har lett till att de mindre livsmedelsbutikerna blivit utsatta för större konkurrens. Parallellt med att stormarknaderna tagit marknadsandelar i dagligvarubranschen har även större fokus riktats mot ökat samarbete och informationsdelning i försörjningskedjan, så kallat Supply Chain Management (SCM). Inom dagligvarubranschen har Efficient Consumer Response (ECR) utvecklas ur samma idéer som SCM men med fokus på livsmedel och dess försörjningskedjor. I grund och botten handlar ECR om företagens gemensamma arbete för att integrera verksamheter, minska kostnader samt producera största möjliga nytta för slutkonsumenten. Med tanke på den ökade konkurrensen i dagligvaruhandeln samt det faktum att det finns ont om tidigare forskning om små och medelstora företag (SME:s) relaterat till SCM/ECR, är det intressant att undersöka hur dessa företag påverkas av samarbetet.

<- Föregående sida 41 Nästa sida ->