Sök:

Sökresultat:

3828 Uppsatser om Computer-supported Collaborative Learning (CSCL) - Sida 46 av 256

Lärare lär IKT : På väg mot en tillgänglig skola

Syftet med studien var att undersöka hur pedagoger nyttjade informations- och kommunikationstekniken (IKT) för att göra skolans undervisning tillgänglig för alla elever samt deras uppfattning om vilken betydelse IKT hade för elevers lärande och måluppfyllelse. Utgångspunkten var de nationella satsningar som gjorts på lärares fortbildning inom området IKT och vilken effekt det gett samt tidigare forskning. Den teoretiska ansatsen grundade sig på ett sociokulturellt lärande. Fyra pedagoger inom olika skolformer intervjuades. Resultatet visade att pedagogerna i första hand associerade IKT med datorer och i synnerhet kopplat till läs- och skrivprocessen.

Läraren i praktiken : En studie om lärares förmåga att inspirera och medvetandegöra elevers inlärning, samt omforma sina akademiska ämneskunskaper

Denna uppsats, Läraren och den praktiska verkligheten, handlar om hur lärare gör föratt omforma sina ämneskunskaper till ämnesdidaktiska, vilka metoder de använder iundervisningen för att medvetandegöra elevernas inlärning, samt hur lärarna gör för attutmana och inspirera elevernas lärande och kunskapsutveckling. Teorierna som använtsi studien är läranderum, proximala utvecklingszonen, autonomous learning, learning tolearn och pedagogical content knowledge, vilka även ligger till grund för denanalyserande delen.Resultaten i studien visar att en fungerande gruppdynamik är avgörande för en godarbetsmiljö, en ständig dialog utifrån elevens perspektiv bör föras för att skapamedvetenhet hos eleven gällande lärprocessen. Utveckling av självständigt lärande skergenom tydlig kommunikation mellan lärare och elever, det vill säga att läraren är tydligmed anledningen till arbetsområdet, informationen kring anvisningarna, samt finns somen tydlig vägledare för att guida eleven genom ämnet. Vidare handlar omformning avämneskunskaper för lärare i praktiken om att reflektera, utvärdera och utvecklaplaneringen och den genomförda undervisningen..

Det kompetenta barnet  : En undersökning om pedagogers syn på sin roll i mötet med det kunskapande barnet

 Purpose: The purpose with this study is to investigate how preschool teachers understand the concept the competent child and in what ways this understanding affects their role in children?s learning. Question at issue: What perspective on children do the contributing educationalists have? How do they define a competent child? Do such children exist and if so, are they always competent in all situations? What is the educationalists perspective on learning and knowledge? What is the preschool teacher?s view of their role as educationalists? What do they consider as their most important tasks?Method: To execute this study I have made a qualitative research based on interviews with eight teachers from four different preschools.Main theories: I have built the theoretical part of this study based on four different perspectives on the concept the competent child according to the philosophies of Dion Summer, Jesper Juul and Reggio Emalia. I also describe different theories about learning, knowledge and educationalists as well as the preschools role in the development of child according to different well-known scientists and researchers.Summarized conclusion: The study shows that the interviewed preschool teachers chose to interpret the concept the competent child in three ways.

Implementering av ARINC429 testutrustning med 16 kanals kommunikationskort och dataSIMS

This bachelor thesis includes two different manuals and design of an interface box between a test object and a general test station (computer) with ARINC429 communication.There are three different purposes with this project:The first is to setup a general test station with ARINC429 communication using a communications card from DDC (DD-42916i3-300) and software from Ampol Technologies (dataSIMS).The second is to design a new interface between the test computer and the test object. As well as implementing two components in the equipment.The third is to write two separate manuals to guide the users of this equipment. There are two different kinds of users of this equipment, technicians and system engineers. Technicians use the equipment to test and repair flight components. System engineers will implement new components in the equipment.The result of this project is a working test station with a new interface and two manuals..

Med samverkan är allt möjligt! Särskolan i ett arbetsmarknadsperspektiv

Övergången mellan gymnasiesärskolan och arbetslivet är det undersökningsproblem som fokuseras i denna studie. Syftet är att studera olika aktörers uppfattningar om samverkan mellan skola och arbetsliv. Skolan, Studievägledare, Kommunen, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har alla del i denna process. Hur samverkar man kring elever som går ut gymnasiesärskolans nationella program för att möjliggöra att de kan nå, få och behålla ett arbete?För att analysera det empiriska materialet har använts Nirjes normaliseringsprincip och Antonssons studie om stödets betydelse i allmänhet och metoden supported employment i synnerhet.Jag har valt en fenomenografisk orienterad studie med målsättningen att få en förståelse för hur skolan och de olika aktörerna tolkar sitt uppdrag ? att förbereda och möjliggöra för eleverna att få ett arbete.

Stereotyper i den virtuella världen. Hur visuella intryck påverkar deltagares uppfattningar av virtuella agenter

The purpose of this study is to examine how participants perceive virtual agents shown on a computer display. In particular, it is explored to what extent participants transfer gender and attraction stereotypes that are commonly applied in the physical world to virtual agents. Previous related studies have often explored only text or voice interfaces, without any visually appearing agents, and here indeed found evidence for a transfer of gender stereotypes. Our hypothesis was that the addition of a visual agent interface would reinforce this effect. The results support our hypothesis that participants transfer human gender and attraction stereotypes onto virtual agents, as well as that these processes are affected by the visual representations of the agents..

Fluidrörelse- och värmetransportsmodellering i götugn

The purpose of this thesis for Sapa Heat Transfer is to examine a furnace in which aluminium is pre-heated before hot rolling. The project is modeled in a computer environment in which the air flow in the furnace and the heat transfer to the aluminium solids are included. The computer environment and its governing equations, as well as boundary conditions and generalizations, are presented and explained.The simulations are based on two models. The first model has an asymmetric solid placement, which is how it looks in today's ovens. It is validated against collected data.

Den mobila förskolan : En kvalitativ studie om pedagogernas tankar kring den fysiska miljön och dess påverkan i barns lärande

This study deals with teachers ideas about the physical environment of a mobile preschool and how it affects children?s learning. The essay describes how the preschool bus is decorated and how a normal day works in the mobile bus. The survey was based on the following questions:Are there disadvantages and advantages in terms of physical environment in the mobile preschool from an educator based perspective?What are the teacher?s thoughts about the impact on children?s learning in terms of the physical environment on the bus?Summary: To answer my questions I have participated in activities during the day and I have used the interviews to find out the teachers thoughts.

Intranät En kommunikationskanal för alla?

Intranet is today a common technical groupware to communicate in many organisations. People can interact through the Intranet and communicate within the organization and get relevant information according to their workplace. It can be difficult to get everybody to use the Intranet as an information- and communication tool. This causes problems when people want to reach out with information. With these thoughts we entered our work at Luftfartsverket at Arlanda airport.

Learning Resource Centre (LRC) ? en bibliotekstrend?

Learning Resource Centre, or LRC, is an international phenomenon and a response to the changing society that came with the development of information technology. The LRC concept spread internationally during the 1990s and began to influence Swedish collage libraries at the end of the decade. The main purpose of this study is to analyze if and how Swedish college libraries have incorporated the LRC concept. Is there a Swedish LRC model? Is the LRC concept still interesting or was it a trend that is now out of date? Interviews with eleven people from six college libraries aim to show how they define the concept LRC and how it has been integrated in to their organisations.

Radiolänk med GNU Radio

At the Department of Technology and Built environment at the University of Gävle there was an interest to study GNU Radio, which is an "open source radio project. The project is based on that most of the radio signal processing is made in an ordinary PC. The idea behind this degree project was that in a laptop there are several radio transmitters/receivers that takes space, generates heat and transmit in varied frequency band etcetera. All these radio transmitters/receivers could be replaced with a Software Defined Radio system. It means that one common, general radio hardware is used to different communications such as: WLAN, Bluetooth, GPRS, 3G etcetera. The waveform is generated in the software, which makes the system very flexible.

Framtida utveckling och byte av teknisk plattform : Produktion av digitala läromedel ur ett förlagsperspektiv

Projektet har utförts ur ett bokförlags perspektiv och förklarar Natur & Kulturs byte av teknisk plattform för deras digitala läromedel. Detta projekt var ett delprojekt och delades in i tre faser: FAS 1: Förstudie, FAS 2: Genomförande och FAS 3: Analys och utvärdering. Syftet med projektet är dels att ge en helhetssyn över hur bytet skett i praktiken inom bokförlaget, och dels undersöka målgruppens förväntning på den nya tekniska plattformen. Projektets mål är att producera två titlar i produktions- och publiceringsverktyget 3D Issue, med utgivning höstterminen 2015. Metoderna som har använts i det här projektet är: intervju och en sammanställning av Natur & Kulturs enkätstudie, och en variation av deltagande observation.

The mobile phone - a resource in schoolwork?

The aim of this thesis was to investigate how students, teachers and special teachers use, or may want to use, mobile phones as a resource in everyday schoolwork. An analysis of the result was made base on two main theories. One i Säljös theory about the sociocultural perspective, where artefacts play an important part in the devolopment of human society. The other is Laurillardss thougts of social learning and the use of technology in teaching. The methods used were inquiries and semi-structured interwiews with individuals and groups.

Framgångsfaktorer för användning av wiki som knowledge management system

Inom Linköpings kommun finns en decentraliserad organisation för publicering av material på Linköpings kommuns webbplats www.linkoping.se. Inom den ledande gruppen i organisationen har man insett att en wiki skulle kunna underlätta arbetet för medlemmarna i organisationen att dela kunskap med varandra.Studien syftar till att identifiera och verifiera faktorer som ger en framgångsrik wiki. Dessa kan sedan användas som bakgrund vid skapandet av en eventuell wiki för organisationen eller andra organisationer inom Linköpings kommun. Studien består av en litteraturstudie och en fallstudie av fallstudie av LKDATAs (affärsområdet för IT och kommunikation inom Linköpings kommun) dagligen använda och väl fungerande wiki. Litteraturstudien resulterade i sex utvalda framgångsfaktorer: Social kultur, Ledningens inflytande, Renommé, Nytta, Reciprocitet samt Användarvänlighet.Fallstudien genomfördes med hjälp av en enkätundersökning på LKDATA angående de fyra olika delarna inom användning: spenderad tid, frekvens av användning, frekvens av sökning samt frekvens av delning av information på wikin.

Språkinlärning-medvetenhet och reflektion. : En komparativ textanalys av fyra lärarhandledningar i spanska för grundskolan.

This study is about language learning and language development. The purpose of the survey is to investigate how current learning theory and language research reflect on teaching instructions for the teaching material in spanish, with focus on the student´s awareness and reflection.The survey is based on a comparative textanalysis of four teaching instructions for the seventh year in the nineyear compulsory school.The result show great variations between the teaching instructions, regarding execercises as well as instructions. A theoretical approach and an explicit connection to research is something that is constantly missing in the instructions to the teachers..

<- Föregående sida 46 Nästa sida ->