
Sökresultat:
5318 Uppsatser om Computer science - Sida 22 av 355
Utvecklingen av energieffektiv teknologi i svenska datorcenter
This thesis investigate how energy efficient measures has spread throughout the data centers in Sweden. These questions are put up against a theoretical use of such concepts such as green IT, technological evolution, large technical systems and knowledge dissemination. These theories are used to answer the questions that are encountered during the study, such as how green IT is approached, how big of a role environmental thinking has had in the evolvement of these new technologies. The study has been conducted in a longitudinal manner, it is an observation of the phenomenon that is data centers over a longer period of time. 23 non structured interviews spanning over 27.5 hours of recorded material have been conducted alongside a study of archived material.
Berättelsens labyrinter : Interaktiv fiktion och dess narrativa aspekter
This essay examines the narrative aspect of interactive fiction. The study uses Janet H. Murrays analysis of the digital environment and the properties of it as procedural, participatory, spatial and encyclopedic. From this, her three characteristic pleasures in digital narratives - immersion, agency and transformation - are examined from the perspective of interactive fiction. The study also examines Nick Montforts analysis of interactive fiction as a potential narrative and a simulated world or environment.
Design och utveckling av IT-verktyg : ger ringar på vattnet i en organisation
This Bachelor Thesis in the area of Computer science and Work Science describes the process of design and development of an IT-tool between the municipality of Ron-neby and TietoEnator a development and consultancy firm, the Gothenburg office. The thesis focuses mainly on the cooperation between the consultant designer and the local municipal. Through cooperation, the organisation is incorporated into the tool and the tool is incorporated into the organisation. Concepts that are central in this thesis are design, cooperation and tailoring. A question raised is, if distance work and extensive cooperation might be a good way of working in the process of design and development, when the organisation is being incorporated into the tool.
Praktiska moment i teknikundervisningen : bedömning och utformning samt användande av science
Syftet med studien är att ta reda på vilka praktiska moment som genomförs i teknikämnet i grundskolans senare år, utifrån den gällande kursplanen i teknik. Studien bygger på enkäter, ställda till ett antal elever, lärare och science center i Sverige.Enkäterna tolkas utifrån en fenomenografisk ansats.Elevenkäten har gjorts för att få en inblick i hur eleverna ser på de praktiska momenten i skolan samt vad de i allmänhet tycker om teknikämnet.Lärarenkäten har gjorts för att få reda på vilka praktiska moment om görs samt vilken budget som finns att tillgå för teknikundervisningen. Dessutom har användandet av science centers beskrivits.Science centerenkäten har gjorts för att ta reda på hur ofta science center anlitas av skolor och vilka praktiskamoment som genomförs där.De slutsatser som kommer fram är att de flesta eleverna upplever de praktiska momenten som roliga samt att de flesta eleverna någon gång besökt något av de science center som finns i Sverige. I analysen av lärarenkäterna visas att 70 % av lärarna arbetar praktiskt trots låg budget. Utgångspunkten för upplägg av undervisningen är Lpo94 och ämnesintegration är vanlig.
Installationsgränssnitt under Linux och Windows XP utifrån ISO 9241
This thesis investigates how different Linux-distributions installation
interface relate to the ISO 9241 standard,
parts 12 and 13, and how they relate to the installation interface of Windows
XP, with the hypothesis:
"There is a Linux-distribution whose installation interface according to
applicable HCIrecommendations is equivalent to that of Windows XP."
With the checklists provided by ISO 9241 an empirical study has been made, and
so comparable measurements of how well the Linux-distributions and Windows XP
follows the
recommendations of the standard was obtained.
By comparing the results from the tests similarities and differences between
the installation interfaces can be deducted.
As the result and the conclusion shows there are Linux-distributions whose
installation interface, according to the applicable HCI-recommendations, are
equivalent to that of Windows XP..
Tjejer å Tjejer
Tjejer å Tjejer är en dokumentär med ungdomar i åldern 14-17 år som målgrupp.
Produktionen har gjorts i samarbete med SVT, Sveriges Television, Växjö. Med
filmen vill vi visa unga homosexuella tjejer, eller som de medverkande benämner
det flator. Vi vill visa dessa i sina sociala sammanhang. Att vara lesbisk och
ung betyder inte att man måste leva annorlunda.
För att finna våra karaktärer sökte vi i hela södra Sverige.
Tradition, förändring och splittring - En diskursanalytisk studie av bibliotekariers yrkesidentitet
The aim of this master thesis is to examine the identity of librarians. We have done this by conducting a text analysis where we have analysed texts produced by DIK, the major union of librarians, and by Library and Information Science departments in Sweden. The material we have analysed is texts produced in the aim of introducing and marketing the librarian occupation and education. The aim of this study is to find out how the identity of the librarian is expressed in this material. We have conducted the text analysis by adopting the critical discourse analyst Norman Fairclough´s theories.
Förutsättningar för naturvetenskap i förskolan : En intervjundersökning om förutsättningar för naturvetenskap i förskolan
The purpose of this study is to examine the conditions for pre-school teachers to achieve those goals that are constituted for science education in the Swedish curriculum for the pre-school. The study questions of formulations are: which importance have the conditions for the work with science education in pre-school, which importance have pre-school teachers engagement and knowledge for the work with science education in pre-school and does the pre-school pre-school teachers think that they have enough conditions to achieve those goals that are constituted for science education in the Swedish curriculum for the pre-school. The results are based on an interview survey with ten pre-school teachers from three pre-schools that are connected in a unit. The interviews were recorded and transcribed. The results from the study points out that the pre-school teachers engagement are most important for the work with science education in pre-school to flourish.
Koordination? -FULLT! 5 platser (11.45) kollat med Turistbyrån
Uppsatsen behandlar hur två organisationer samarbetar och koordinerar deras
kooperativa arbete med hjälp av en artefakt. De två organisationerna är
Marinmuseum och Turistbyrån där deras kooperativa arbete handlar om att skapa
guidade turer tillsammans. Vi har jobbat mot målgruppernas målsättningar, behov
och krav för att hitta det ultimata stödet för deras verksamhet. Syftet är att
förmedla förståelse för hur organisationerna idag använder artefakten i deras
gemensamma arbete, baserat på intervjuer och observationer.
Huvudfrågorna i vår studie har varit: Hur kan vi som utvecklare kan stödja de
två olika organisationernas samarbetsmöjligheter och förbättra koordinationen i
det fall då de använder denna artefakt, deras pappersbaserade bokningslista som
primär informationsplats? Hur kan denna artefakt ersättas utan att tappa dess
koordinations och interaktions förmågor samt flexibilitet?
Studien har visat att den pappersbaserade artefakten, deras bokningslista,
innefattar många positiva egenskaper som vid digitalisering måste tas hänsyn
till.
Tillbaka till framtiden : Förhållningssätt till framtiden och stadsbilder i 1900-talets science fiction-litteratur
The purpose of this paper is to develop an idea about geography in literature and through the study of science fiction literature examine the ?future city?. With the perspective that the city is a social construction and through the use of discourse theory, I have tried to emphasize how the future city is a representation of cultural discourses and in what way geography in literature can be used to increase our understanding of urban places. My intention with this paper has also been to find a way to connect the fictional future city with today?s urban planning discussion about the future city.
En utvärdering av fastighetsskötares användande av ett mobilt arbetsordersystem
När ett nytt system kommer i användning så är det viktigt att följa upp utifall
systemet fyller sin funktion och är användbart. Enovation i Karlskrona har
utvecklat ett mobilt arbetsordersystem till fastighetsskötarna på
fastighetsbolaget Gallionen. Det är det systemet som vi har utvärderat i detta
arbete.
Anledningarna till att systemet har utvecklats är många. Den viktigaste
anledningen är att fastighetsskötarna ska slippa åka fram och tillbaka till
receptionen för att hämta nya arbetsordrar och slippa ha med sig en massa
papper.
Interaktiv Produktpresentation åt Abu Garcia
Detta projekt har producerats i samarbete med Abu Garcia i Svängsta, Blekinge.
Vårat projekt är en interaktiv produkt presentation gjord i flash med inslag av
3d, video och ljud. Våran tanke är att användaren ska kunna se hur en
Ambassadeur Record fiskerulle ser ut både på insidan och utsidan, hur den
fungerar och vad som gör den så unik.
Det finns också video filmer som beskriver tillverknings processen, och hur man
som förstagångs användare använder en Ambassadeur rulle.
Design och bakgrundsljud är anpassad så att den ska väcka en känsla av fiske
och fridfull utomhus miljö..
Sömnvanor och hälsa. En kvantitativ studie om ungdomars sömnvanor och användande av dator, mobiltelefon och internet.
Introduction: Sleep disorders are an increasingly growing public health problem. InSweden, the last decade's increase in sleep problems was greatest among younger agegroups. Studies show association between the use of communication media and sleepinghabits. Objective: The aim is to map sleep habits and use of communication mediumamong adolescents and to study associations between them. Method: The study isbased on a previously collected survey data among high school students (18-21 years)from a coastal town in southern Sweden.
Minecraft i klassrummet : En kvalitativ studie om elevers och lärares upplevelser av Minecraft i undervisningen
The purpose of this study was to investigate pupils' and teachers' experiences of using the simulator computer game Minecraft in connection with the Swedish school competition Future City. The study examines how students (ages 14-15) and teachers have experienced the use of Minecraft, what the students have learned in relation to everyday education and the different forms of education during Future City and also examine which patterns that exists in the experiences of the students, with personal interest of and knowledge of Minecraft as a benchmark. The study was conducted through individual semi-structured interviews with both students and teachers. The analysis of the results is based upon a theoretical perspective that includes a socio-cultural view of learning, as well as the lines of reasoning in previous research about computer games and learning. As a general approach towards the study, and in a way, a justification of the chosen research method, a hermeneutic approach was used.
OPAC - på Märsta folkbibliotek
The purpose of this Bachelor thesis is to examine how user-friendly the OPAC of the Märsta public library is considered to be.Theoretical basis are HCI and Allwoods definition of usability. Issues are: Is the OPAC suited to its task? Is the OPAC user-friendly? How well does a user accept the OPAC? and What degree of competence is shown by users of the OPAC? The source material consists of six interviews in the form of .avi files. The method I have chosen is qualitative semi-structured interview form. The result is that, based on Carl Martin Allwood?s defini-tion and with exception for the using of help-resources, the usability of Märsta?s library OPAC can be considered less good..