
Sökresultat:
1242 Uppsatser om Computer graphics - Sida 62 av 83
Säkerhet i trådlösa nätverk
Användandet av trådlösa nätverk ökar med rask takt och blir allt vanligare. Enligt en artikel i Computer Sweden kommer de trådlösa näten att ha 20 miljoner användare om 4 år. Analysföretaget Gartner Group har nyligen gjort en undersökning bland företag, vars syfte var att ta reda på hur stort intresset var för WLAN. Resultatet visade att 50% av företagen funderar på att köpa och installera WLAN-lösningar (Planet Wireless september 2001). Syftet med detta arbete var att beskriva hur den inbyggda krypteringsfunktionen WEP som för Wired Equivalent Privacy fungerar och hur säker den är, dvs hur lätt man kan knäcka krypteringen.
Livets manuskript : En studie i livsåsfrågor i populärkulturen
It?s not for nothing the time we live in is often referred to as the age of information. Children and young adults who grow up I today?s society have greater access to facts and opinions than any earlier generations. This also applies to popular culture that during the last couple of decades have taken new expressions that no one could have ever dreamed of and more time goes to the consumption of it via visits to the cinema, television and computers.
Energieffektivisering och solenergi i en universitetsbyggnad : Undervisningshuset och Biblioteket i Uppsala
Akademiska hus is a real estate company that specializes in providing Swedish universities with housing facilities for educational and research purposes. The company strives to reduce its use of energy by 40% between the years 2000 and 2025. The aim of this thesis is to determine which measures can be taken to reduce the need of purchased energy in a building that is used by theSwedishUniversityof Agricultural Sciences inUppsala.In order to determine the results of various changes to the building envelope and ventilation system, the building was modelled in the computer simulation program VIP-Energy. Other proposed changes to make the use of energy more efficient concerned water use and lighting. The need of purchased energy can also be reduced by producing electricity or heat on site, using solar energy.Results show that economically viable measures include upgrading windows and faucets, adjusting control systems for ventilation and lighting, and installing roof mounted solar panels for power production.
Introduktion av division för alla - en learning study i åk 3
My curiosity concerning what pupils read and write during leisure time led me to gather information using a quantative method. The study's aim is to investigate which reading and writing habits they have during their time outside school. A comparison was done of pupils at school year level 3 and level 4 in two different schools with the intention of investigating the influence of social background on reading and writing habits. 137 pupils filled in survey forms and thereafter the MYSTAT statistic program was used to process the information. The results point towards that the pupils read story books both more often and for a longer time than any other type of literature and that they read them often or very seldom.
Engagerande Karaktärer : En studie av Murray Smiths teorier applicerat på film och dataspel
Uppsatsen handlar om de faktorer som gör att vi engagerar oss för karaktärer i film och huruvida de är de samma för dataspel. Syftet med uppsatsen är att testa en teori av Murray Smith som gäller filmkaraktärer och se om den går att använda även när man tittar på dataspel. Den exakta frågeställningen i uppsatsen är som följer: Murray Smith har skapat en teori för hur engagerande karaktärer skapas i film. Hur pass applicerbara är hans teorier för engagerande karaktärer när det kommer till ett annat visuellt medium som dataspel? Måste teorin tillämpas annorlunda? Är andra aspekter av teorin viktigare i det nya mediet?I uppsatsens teoribakgrund tas teoriinriktningar som bland annat semiotik och psykoanalys upp och förklaras.
Konstruktion, mätresultat och simulering av deltavinge
Avdelningen för strömningslära vid Luleå Tekniska Universitet har en vindtunnel som främst används till utbildning i aerodynamik för studenter. I skrivandets stund finns bara en vinge (osvept) som tillåter att 3? dimensionella effekter kan studeras och jämföras med en vinge som har 2? dimensionell strömning av samma sorts vingprofil. Resterande vingar har bara 2?dimensionella egenskaper eftersom deras spann sträcker sig från vägg till vägg i vindtunnelns testsektion.
Applikationsintegrering - en analys av metoder och teknik
Abstract
In the contemporary world of information technology you find a multitude of
applications and systems covering a broad spectrum of areas of need in
different companies. One effect of this multitude of programs is the difficulty
to make them exchange information with each other or to collaborate, since they
are developed by different programming languages for different platforms, with
different standards and different data formats.
Our aim with this work is to describe how it is possible to tie these programs
together to make them actually communicate with each other in order to exchange
information, share their native methods and also to become a part of the
overall business processes. In this integration task you will, among other
things, find different levels of application integration such as data level,
method level, application interface level and user interface level integration.
Application integration also involves hardware components, called middleware,
that facilitate the physical connection between applications. There is a range
of different middleware products offered today on the market.
Berättande i datorbaserade rollspel - en empirisk och teoretisk designstudie om datorspel
VD:n för spelindustrins intresseorganisation (Interactive Digital Software
Association) förutspår i den årliga State of the Industry rapporten för åren
2000 ? 2001, att spelindustrin snart kan nå 70 procent av världens hushåll,
vilket gör spelmaskinen, näst intill, lika vanlig som videon.
I denna dag börjar många spelutbildningar växa fram i hela landet, så som i
Karlshamn, Visby och Kramfors. Trots denna tillväxt finns det nästan ingen
akademisk forskning i ämnet speldesign. Detta gör att hjulet i många fall
tvingas återuppfinnas om och om igen.
I detta kandidatarbete är huvuddiskussionen hur man designar ett spel
innehållande både spelfrihet och en färdig berättelse, vilket är en konflikt i
sig. Vi försöker identifiera kärnan av ett spels design genom att samarbeta
med både användare och designers av digital underhållning och sätta detta i
relation till de studier av spel vi gjort.
Klassisk medieanalys - nytt medium : En semiotisk analys av fyra tv-spel
I ett försök av mig att ge spelmediet samma sorts behandling som många andra medier före det har jag valt ut fyra spel inom två olika genrer för en analys av deras handling, karaktärer, estetik och gameplay. Handlingen summeras enligt reglerna för narrativt berättande och en semiotisk infallsvinkel används sedan för att leta efter saker, tecken, som är värda att tas upp för analys i alla fyra kategorierna. Vissa jämförelser görs mellan spelen, främst inom kategorierna estetik och gameplay, först inom samma genre och sedan genrerna emellan för hitta likheter och skillnader i sättet spelutvecklarna har valt att utmana spelaren och göra spelen roliga att spela och hur de har valt att förmedla spelens handling. De utvalda spelen är Capcoms Devil May Cry 3: Dante?s Awakening, Sony Computer Entertainment Americas God of War, Konamis Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty och Ubisofts Splinter Cell: Chaos Theory.
Informerar bredbandsleverantörer sina kunder om det ökade behovet av säkerhet?
Problemområde:
Fler och fler privatpersoner kopplar upp sig mot Internet via bredband. En
anledning till detta är att fastighetsbolagen allt oftare erbjuder sina
hyresgäster fast uppkoppling. Vad hyresgästerna kanske inte tänker på när de är
uppkopplade flera timmar i sträck, är att det är lättare för någon utomstående
att göra intrång i deras datorer.
Frågeställning:
1. Informerar bredbandsleverantörer sina kunder om risker för intrång?
2.
Utveckling av Flashapplikation - "Avatarskapare"
This report describes the development of an application in collaboration with Designingenjörerna AB. The company has worked for a long time with a community platform and they required an application where users can create their own unique profile representations, called Avatar Creator. An Avatar Creator is computer based application, which makes it possible to create a virtual character. The problem area behind this is that, large websites require a lot of administrative work when people upload profile pictures on different community pages. They can contain abusive material or pictures of other people rather than those who created the profile.The questions in this report are, how can an Avatar Creator help user to get a unique profile of himself? What are the advantages and disadvantages of an Avatar Creator? How to create a user-friendly application?To understand how an Avatar Creator works and get ideas to create an application, exiting Avatar Creators were reviewed on the Web.Collaborative work with Designingenjörerna AB was done to pin down the requirements for the Avatar creator application.
Platsrelaterat själv och autobiografiska minnnen hos svenskar boende i Schweiz
The aim of this essay is to examine three separate Swedish public libraries and their respective websites on the grounds of the usability sciences. I firstly had to summarize the main properties of the usability-field in order to gain an extended knowledge of its purposes and possible usage for today?s library systems. I was then able to apply the extended knowledge in the examination of the three library websites and the purpose of determining whether or not they were designed according to the standards set by the usability-sciences.Usability is a rather new science that deals with the dissection and examination of computer-based systems, in order to find the key components that make systems user-friendlier. With user needs being the main focus of its research, usability tries to meet all the different needs of the modern user and construct systems that are less system-centered and more user-centered.
Tågtrafikledare i praktiken : Informationshantering och systemanvändning vid Gävle driftledningscentral
In Sweden whenever trains or maintenance workers want access to the railway system, their requests of usage and movements are being supervised, granted and handled by train dispatchers. The profession holds a key role in making the complex railway system work in terms of efficiency, safety and delivering on-time arrivals. This master thesis, delegated by the Swedish Transport Administration, has been carried out at the Division of Human Computer Interaction at Uppsala University and at the train traffic control center in Gävle. The aim has been to map what information the train dispatchers use in order to make safety-related decisions concerning their working goals. And further to describe and analyze how the train dispatchers, visavi their tools and systems in the work domain, gather necessary information.The result indicates a complex, diverse and spread out setting of different programs, procedures and tools that make satisfactory fulfilment of efficiency, safety and punctuality in relation to the time table hard.
Det virtuella kontoret : En litteraturstudie i möjligheter och utmaningar med att använda 3D kollaborativa virtuella miljöer inom distribuerad systemutveckling
Distributed system development is a common occurrence in today?s technological and global world. Because the consequences of its geographically distributed nature it creates barriers between people that affects their communication and collaboration efforts in the distributed context. Despite a lot of technological breakthroughs over the last decades and the occurrence of video-conference applications and other tools for communication and collaboration, cultural and geographical issues have so far not yet been completely resolved. In this study I have made a literature study over distributed system development to form a set of central factors that affects the distributed development process.
Solceller pa? Uppsalahems fastigheter : Ekonomisk potential fram till 2030
Uppsalahem is the leading housing corporation in Uppsala with its over 160 real estate properties. Uppsalahem is owned by the municipality of Uppsala, which has a climate and energy goal that aims for 100 MW of solar energy to be installed in Uppsala by 2030. The 100 MW goal, combined with Uppsalahem?s environmental policy, is a strong incentive to investigate the possibility of installing PV modules on the many available roof areas that Uppsalahem possesses. The objective of this thesis is to create a foundation for future decisions regarding PV systems for Uppsalahem.