Sök:

Sökresultat:

4430 Uppsatser om Communication and innovation. - Sida 57 av 296

Morgondagens projektledning

Detta examensarbete genomfördes på Volvo CE i Eskilstuna under våren 2013. Kursen, KPP230, på Mälardalens högskola har omfattningen 15 högskolepoäng. Programmet författarna läser heter innovation, produktion och logistik med inriktningen entreprenörskap och företagande.Uppgiften var att utmana några projektdeltagares arbetssätt på Volvo CE med fokus på de första stegen i projektmodellen vad gäller maskininvesteringar för att undersöka om det gick att få deltagarna mer innovativa, entreprenöriella samt mer engagerade, motiverade och inspirerade.Fyra kreativa övningar har genomförts, först i en pilotgrupp och sedan i en projektgrupp på Volvo. För att kunna koppla detta till verkligheten fanns möjligheten att vara delaktiga i ett projekt där målet var att fyra monteringsavdelningar skulle bli en eller två. Intervjuer av de anställda har genomförts för att få reda på hur de arbetar och vad de tycker om arbetsklimatetDet visade sig att projektgruppen blev mer kreativ, innovativ och tillät sig själva att tänka på andra sätt än tidigare när de kreativa övningarna genomfördes.

Förnuft och känsla : En studie av kokböckers visuella kommunikation under det tidiga 90-talet och sena 00-talet

The interest for food and cooking has probably never engaged the people of Sweden as much as it does today. Especially cookbooks are selling better than ever which has been a quite constant trend since the mid 90's. This study explores the connection between visual communication in Swedish cookbooks and the post-modern values which have influenced the market climate and the visual culture. I have used a theoretical framework as reference consisting of theories of semiotics, visual rhetoric, marketing communications and postmodernism. I have been studying six cookbooks, three from the late 00's and three from the early 90's, from the two separate angles of their graphic design and photographic material.

Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. This focus onglobalisation is also the reality of the hospitality- and tourismindustry. Their customers travel across borders and are eager,given the opportunity, to share their experiences with each other.As organisations within the hospitality- and tourism industry meetthese demands in terms of providing technological infrastructurefor information sharing and involve themselves in theseconversations there are some issues that need to be addressed.What does the logic of social media look like? How iscommunicating in social media any different from traditionalmarket communication? And how can hospitality- and tourismorganisations adapt their communication to fit into the logic ofsocial media?To conclude how organisations within the hospitality- and tourismindustry can benefit from the use of social media, I haveinterviewed representatives from a number of organisations andstudied their communication.

En trovärdighetsbedömning av EU:s kommunikationspolitik

The legitimacy of the European Union is being questioned, and this has put focus on the democratic deficit, as the main reason for the negative outcome of the referendum about implementing the last initiated treaties of the union. In this essay the credibility of the problem solving strategy through the communication policy of the commission is being put under the scope. The objective is to treat the credibility of the solution to the main problems of the EU as an important part of how the democratic, political system works and how it deals with taking care of its? supporting and demanding channels of communication. The importance of a citizen platform to form common interests and a strictly European dialogue using media, common debates and several other possible ways to advocate this solution throughout the whole union is stressed here..

Man måste inte tro nånting ? men man måste samtala : Ärkebiskop KG Hammars syn på kommunikation och språk

Archbishop KG Hammar has attracted attention for his liberal position in theology. His view on the role of language and communication is central in several books and articles he has published as leader of the Church of Sweden. One of his main theses is the fact that meaning is created in the encounter between text and reader. He often reiterates: God is relation. This non-traditional dynamic stance has a broad impact not only on theology.

Vitberget Skellefteå, ett kommunägt tätortsnära skogsområde ? föreningarnas och allmänhetens syn på hur skogen bör skötas

The question is who should govern and administrate a municipality owned urban forest? Should societies and the public be invited to participatory planning, who are the interested parties, could they be treated like a group and what are their opinions on administration and management? The study is carried out in a municipal owned forest Vitberget Skellefteå that is widely used by associations and individuals for recreation and training.This has led to several discussions in the local media about the management of the forest, especially in connection to harvesting. The work undertaken here has been to identify who has any interest in the management of the area. After identifying the interested parties, a selection of the societies, schools and pre-schools that actively uses the area as well as random individuals met in the area was interviewed. The questions asked can be divided into six main groups:? Communication with the municipality?s managers for the area? Interference from other activities? Views on forest management? Views on nature conservation? The uniqueness of Vitberget? Development opportunitiesThe crucial factors identified as being needed to succeed in managing an urban forest are long-term administration, information and communication.

Patienters upplevelser av sjuksköterskans bemötande på akutmottagningen : En litteraturstudie

Background:Studies show that when nurses are experiencing problems in the care of non-Swedish speaking patients, it is often due to obstacles in the communication. Studies also show that a prerequisite for adequate care is that there is a basis for a direct communication. Nurses perceive interpreters as an important link to the patient when they do not share a mutual language, the nurses perceive interpreters as a bridge in the conversation.Aim:The purpose of the study is to describe nurses' experiences of the quality of assessments done with the help of an interpreter.Method:The study was conducted through interviews with ten nurses, working at psychiatric clinics. Qualitative content analysis was used for the analysis, which resulted in five categories.Results:The analysis resulted in one theme: "it´s the interpreter who tells me and have not the feeling that the patient has" and five categories: "shades of the language", "conversation structure", "the interpreter's competence", "interpreting implementing" and "the interpreter's gender and origin". The nurses experience working with interpreters as a challenge.

Statliga turistbyråers marknadskommunikation : en jämförande studie om den Tyska och den Tjeckiska turistbyråns verksamhet på den svenska marknaden

In many of the world's countries, there is a national organization responsible for marketingthat country as a tourist destination. Through their offices, these organizations work towardsthe creation of effective strategies and a deeper understanding of local markets. Usingqualitative methods such as interviews, observations, and thematic analysis, we managed toinvestigate how the Czech and the German national tourist offices operate, and whatstrategies they are implementing to increase the volume of tourism. The study focused on theanalysis and comparison of the organizations' goals and communication channels.The results show that the investigated tourist boards operate in a similar manner with smalldifferences concerning choice of strategies and communication channels. These discrepanciescan be partly explained by differences in the organization's ownership forms and theconsequences that follow that fact.

När myndigheter twittrar : Att ta fram en stil för det offentliga språket på Twitter

In November 2010, The Swedish Association of Local Authorities and Regions (Sveriges Kommuner och Landsting) distributed a survey where 53 % of the responding municipalities declared that they use Twitter. Out of the municipalities that declared they did not use social media, 49 % answered that they were planning on using it but that they had not gotten started. The purpose with social media was primarily declared to be maintaining dialogue with citizens and a channel for information.The informal ?twittersphere? is a new environment for the conventionally formal government communication, and with it comes an entirely new set of demands on the style and content of texts, compared to other media. The purpose of my work was to present a style proposal for the public sector?s communication on Twitter, with the help of theory and empirical data.My methods consisted of text analysis and qualitative interviews.

Erfarenheter från Olika Produktutvecklingsprocesser vid Utvecklingen av en Atmosfärisk Vattengenerator

This Master of Science thesis was completed at the Department of Machine Design at the Royal Instituteof Technology in Stockholm in collaboration with Lund Faculty of Engineering, Luleå University ofTechnology and Stanford University. At Stanford University a global product development project wasrealized as part of the course ME310. The project was initiated by the American company ImmerseGlobal whose vision was to develop a new type of Atmospheric Water Generators, a machine that absorbsthe moisture in the air and via a water system transforms it to pure drinking water. The project was partlyfinanced by the Product Innovation Engineering program, a Swedish research and development programfor increased innovation capability in organizations.In parallel with the global project in the ME310 course the product development process was studied inorder to compare it with a product development course at the Royal Institute of Technology, IPU. Thetwo courses are similar to each other in several aspects.

Frontier Marknader. : En studie om svenska företagsetableringar på afrikanska frontier-marknader

In the early 1990?s more and more companies of the Swedish public sector were exposed to competition, and this started the debate on how such actions might affect the business and even society.The first chapter examines how the public sector and especially health care, is financed and managed. We also explore what it means to be exposed to competition and find that there are many different ways of exposing the public sector to competition. The study examines dental care as an example of a market with both publicly and privately owned companies. The purpose of this paper is to explore how publicly and privately owned health care companies view their relationship with their consumers.

Hur vet man vad kunder vill ha? : En studie över metoder för att ta reda på marknadsbehov inom produktutvecklingsföretag

Att använda produktutveckling som konkurrensfördel har ökat dramatiskt de senaste tio åren. Anledningen till det kan spåras till att på 2000-talet har det skett en förändring till en mer kunskapsbaserad ekonomi, vilket har lett till att det även har blivit en förändring i när innovation typiskt sker i samband med produktutveckling. Numera sker innovation typiskt genom ständig förändring genom att kunderna får säga vad de tycker, istället för att ske vid produktionsanläggningen. Med hjälp av informationen från kunderna kan företaget sedan producera produkter som motsvarar precis kundernas behov. Därför kommer det företag som har mest kundanpassade produkter att ha störst framgång.För att involvera kunder finns det olika metoder som företagen kan använda sig av, där de metoder som tidigt involverar kunderna i produktutvecklingsprocessen förespråkas.

MOTIVATION : DELTAGANDE OCH ENGAGEMANG I INNOVATIONSPROCESSER

I samhället finns oro över den digitala utvecklingens framfart där fokus läggs alltmer på att skapa innovation, vilket är en tillgång ur konkurrenssynpunkt men där individers behov och förutsättningar bortses från. Den snabba utvecklingen kan medföra att individer med låg förståelse och acceptans av informations- och kommunikationsteknik riskerar att hamna utanför samhället. Seniorer är den åldersgrupp vilken har benägenhet att besitta en lägre förståelse och acceptans för den digitala utvecklingen. Detta är ett aktuellt dilemma eftersom ett fungerande samhälle förutsätter att alla individer ska kunna använda sig av de samhälls- och kommersiella tjänster som finns att tillgå. Till följd därav är det oumbärligt att utveckla användbar informations- och kommunikationsteknik vilken möter slutanvändares behov och förutsättningar.

Upphovsrätt i förändring? En undersökning av några upphovsrättsorganisationers remissvar på Ds 2003:35

In the year 2003 the Swedish ministry of Justice drew up a communication about the incorporation of the European Unions directive about harmonisation of certain aspects of copyright and related rights in the Information Society, 2001/29/EG. The communications name is Ds 2003:35. This study examines the arguments in the communications from some of the copyright organisations in Sweden. For this study we have used five referral statements from organisations who represents different types of originators. We have studied their arguments and how well they argue for their theses.

VIDAREUTVECKLING AV KISTHANTERINGSVAGN MED AVSEENDE PÅ ANVÄNDARVÄNLIGHET OCH FORMGIVNIG

Anton Lindberg och Daniel Lissert,studenter på programmet Innovation & Produktdesign vid Mälardalens högskola, har på uppdrag av SE AB genom Minst Innovation i Mälardalen utvecklat koncept på ett antal komponenter för en elektroniskt höj- och sänkbar vagn med användning inom begravningsbranschen.Examensarbetet bygger på tidigare produktutveckling med problemformuleringen ?att minska lyft inom begravningsbranschen?.Ett tidigare examensarbete låg även som grund för vidareutvecklingsarbetet.I detta projektbehandlas bland annat konstruktion, transportmoment i samband med dödsfall samt interaktion mellan produkt och användare med hänsyn till användningsområde.Projektet resulterade i ett koncept som uppfyller uppdragsgivarens kravspecifikation samt identifierade kundbehov. Resultatet presenteras som CAD-modell med tillhörande komponentritningar.Marknadsundersökning, kravspecifikation ochutvärderingsverktyg såsom FMEA, QFD och Pugh?s matris användes för att säkerställa kvalitet i konceptet som togs fram.Marknadsundersökningeninnehåller intervjuer, hantering och analys av omgivning.Intervjufrågor behandlade problem vid hantering av kistor och avlidna samt framkomlighet i närhet av kyrka, bårhus och äldreboende.Det insamlade underlaget möjliggjorde slutresultatet;en transportvagn med förenklade lastmöjliheter och ställbara lägen. Utvecklade delar består av lastplan, släde, handtag samt kontrollpanel.Idéer diskuterades med uppdragsgivare vid avstämningsmöten och kostnad för komponenttillverkning har tagits i beaktande.Något målvärde på kostnad har inte fastställts vilket leder till att tillverkningsmetoder och materialval kan behöva anpassas mot produktionsval.

<- Föregående sida 57 Nästa sida ->