Sök:

Sökresultat:

4430 Uppsatser om Communication and innovation. - Sida 22 av 296

Förändringsarbete i sjukvården En kvalitativ studie av införandet av en avancerad specialistsköterska

Denna fallstudie utreder hur ett företag expanderar via ett innovativt projekt. Genom observationer, intervjuer och återberättelser har studien en etnografisk ansats för att skapa en bild av hur ett sådant projekt kan gå till och hur dess olika processer ser ut. Syftet med studien är att utifrån begreppen: innovation, projekt, projektledning och kunskapsöverföring analysera hur företaget Josephssons genomfört lanseringen av Josephssons Webshop och på vilket sätt det pågående innovativa projektet e?handel genomförs. Författarna har genom en litterär fördjupning av de olika begreppen skaffat sig en teoretisk referensram som sedan använts för att analysera det empiriska materialet.

Erfarenheter och behov hos flerspråkiga föräldrar till barn med kommunikationssvårigheter som gått KomUng kommunikationskurs

The purpose of the study was to look into bilingual parents?perspectives on their own and their children?s communication andcommunication disabilities. Furthermore the study aimed to examine theseparents? needs regarding education in augmentative and alternativecommunication (AAC) and whether ComYoung communication course hadmet the needs. ComYoung address parents of school-aged children withextensive communicative disabilities and intend to give them increasedknowledge in communication and AAC.

Innovation och kreativitet i en hierarkisk miljö ? Malmö högskola - Medieteknik

Medieteknik är en avdelning på Malmö högskola som dagligen handskas med att vara en innovativ och utvecklande del i en större organisation. Något som skapar möjligheter, men även begränsningar. Högskolans krav, resulterar tillsammans med omvärldens föränderlighet i att avdelningen måste växla mellan struktur, planering, genomförande ? och ? utveckling, innovation av innehåll, utbud, pedagogik. Syftet med rapporten är att undersöka hur en innovativ och kreativ utvecklingsmiljö skapas och bevaras i en organisation/myndighet. Genom en enkätundersökning skapas det empiriska material som, tillsammans med studiet av högskolans villkor, samt förankring i den teoretiska referensramen besvarar den aktuella frågeställningen: Vilka förutsättningar kan påverka en avdelning att arbeta och agera innovativt inom ramen för den större organisationens styrning och krav? Slutsatsen är att Malmö högskola ställs inför en rad motstridiga krav som kräver jämvikt inom organisationen, för att arbetet på avdelningsnivå ska fungera.

Den levande uppfattningen om landstinget : En studie om hur Landstinget i Värmland uppfattas av invånarna i Värmland

The study´s purpose is to identify how their communication affects their brand. The study will be made trough the perspective image, the values and associations which the target audience have about the County Council. The study has two question formulations: Which parts in the County Council's communication affect their brand? How does the residents in Värmland's image about County Council's look like? The study is based in Balmers 6C's of Corporate Marketing. There´s also some organizational communication added  to the study.The two methods has been used in the study, qantitative survey's and qualitative interviews.

Dags att renovera : Effekten av kommunikation på relationen mellan företag och kunder i ett förändringsprojekt

Title: Time to renovate ? The effect of communication on the relationship between company and customer in a change situationCourse/subject:Busniess administration, Leadership, 15hpAuthors:Fredrik Elghag, Ossian OlssonTutors:Ingemar WictorKeywords:The Million Programme, Communication, Relationship Marketing, Tentant, Landlord.Problem formulation:How does communication affect the relationship between company and customer in a change situation?Purpose:Examining how different parts of a communication process affects customers trust, commitment and loyalty to their company.Theoretical framework:The starting point for the study?s theoretical perspectives have been Morgan and Hunt?s (1994) previous studies on relationship marketing and Laswell?s (1948) communication model.Methodology:The paper is performed with a qualitative research approach and a deductive approach to answer the research question. Personal interviews were conducted with four employees in real estate companies and two tenants in each company stock.Conclusion:We have found that communication affects the relationship between company and customer. Tentants have experinced credibility of businesses is important for them to have a confidence and loyalty in the relationship. .

Från en sluten butikskedja till öppet torg ? en studie om Open Innovation tillämpad på Designtorget

På lång sikt är en ekonomisk tillväxt driven av teknologiska förändringar samt innovationer. Teknologin har gett oss möjligheten att bli innovativa genom helt andra vägar, där fler samarbeten sker över gränser. Open Innovation är ett fenomen som bygger på öppet samarbete mellan organisationer och externa aktörer. Mer transparens och öppenhet för externa kunskaper kan generera nya värden och bidra till den interna utvecklingen. Förekommande exempel på detta sorts samarbete är många, där syftet kan vara att tillsammans skapa nya produkter och eller utveckla nya marknadsföringsvägar.

Den heliga treenigheten : en fallstudie av kommunikationsprocessen mellan ledning, anställda och säljbolag på Alfa Laval AB

The manufacturing industry is currently in a short-term downturn while the competition is increasing. The result of this is that companies must find new ways to bring out their products. Traditional competitive strategies, such as low pricing, is not sufficient today as the customer is inquiring something more than just a good product. Higher demands are presented on an accurate, well functional, communication between customer and companies, as this has become an important strategic factor in achieving long-term profitability.The aim of this independent project was to analyze and evaluate the communication process between a company and its sales companies.In order to illustrate this process, a case study was carried out at Alfa Laval, their sales companies and employees at their distribution center in Tumba. In order to see the differences in attitudes between the management, the sales companies and the employees regarding communication and involvement a gap analysis were used.The theoretical part of the study considers theories about business mission, communication, involvement, quality and creating value.The result showed that a smaller gap exists between the sales companies and the management while a slightly larger one exists between the employees and the management.

?Det enda sa?kra a?r att vi inte kommer att fo?lja planen? : En kvalitativ studie av tilla?mpningen av kriskommunikationsteorier fo?r att skydda anseendet

The value of a good reputation for organizations is increasing today as consumers and citizens become more aware of brands. If a crisis hits an organization, there is now more to lose than before concerning reputation. Therefore the organization?s communication strategies must be developed to sustain the organization?s reputation during and after a crisis.In the field of crisis communication there are two distinguished theories which concern what an organization with help from crisis communication should do to undergo a crisis without losing its reputation. These theories are image repair theory and situational crisis communication theory (SCCT).

Natur som kultur : och betydelsen av dess berättelser

Is there such a thing as unadulterated nature? All that surrounds us is culturally modified by man somewhere along our past. But culture is only a fictitious conception itself, created in an attempt to break the world into controllable objects.So in what do we find culture? In everything? In the objects or the stories they embrace? Who chooses what?s worth saving and how to save? Choosing what is culture is made from personal, ingrained dichotomies of what?s important and what is not. A selective eye creates a distorted truth, which could have unintentional long-term effects.This thesis will give a historical account of the archaeological discipline?s development in tending to our cultural heritage.

Kommunikation i öppna innovationsprojekt : Riktlinjer för en god kommunikation mellan ledare och projektgrupp

Problem Företag och organisationer tvingas idag att öppna upp sina innovationsprocesser för att kunna konkurrera med andra företag och växa till en stark aktör på marknaden. I de öppna innovationsprocesserna samarbetar organisationerna med externa parter inom olika ämnesområden, detta är en process med nya arbetssätt där nytänkande och kreativitet har stor betydelse.  I en sådan innovationsprocess ställs det höga krav på en god kommunikation mellan ledare och övriga deltagare. Vi har därför valt att studera öppna innovationsprojekt där vi särskilt tittat på kommunikationen mellan ledare och projektgrupp.Syfte Syftet med denna studie är att ge en bild av kommunikationssätt som har betydelse mellan ledare och projektgrupp. Detta ligger till grund för att skapa riktlinjer för en god kommunikation inom öppna innovationsprojekt.Metod I denna studie används en kvalitativ metod där empirin har samlats in via intervjuer samt enkäter.Slutsats Studien visar bland annat på att det är viktigt att ledaren fungerar mer som en administrativ person än att den besitter en teknisk kompetens samt att den kan hålla många bollar i luften och kan vara kontaktskapande då det gäller att ledaren kan hålla ihop sin projektgrupp. Gemensamma mål är viktiga för projektgruppen för att alla ska ha nytta av varandra i nätverket.

Går det att sälja kläder via Facebook? : En fallstudie som undersöker ett företags möjligheter att använda sig av sociala medier i marknadsföringssyfte

This Bachelor thesis is a case study that explores the possibilities and complications to use social media in marketing purposes. The case involves a company that sells garments for men. The company, named Mouli, has decided to use social media as their marketing platform. The company makes an interesting case, since they are still quite new on the market and have all the possibilities to succeed.The purpose for the thesis is to examine Mouli?s use of marketing in social media and to evaluate what could be done to amend the communication.

Betydelsen av kommunikation i sjuksköterskans möte medäldre patienter som lider av demens : En litteraturöversikt

Background: The amount of elderly patients who?s suffering from dementhia increases every year. Many of these patients develop and decrease in their cognitive ability. The development can lead to people's communication skills deteriorate. It can be a problem for the nurse to communicate with these patients.

Near Field Communication : En studie om NFC-teknikens möjliga användningsområden och utveckling inom sociala medier

In this report we examine the NFC (Near Field Communication) technology as far as the development has come until today. We adress different use areas and explain the technical funcionality. By using data collection methods as a specialist interview and also a survery we want to detect potential risks and safety-issues in implementation of the new technology. Our main-focus in this report is to examine how NFC can play an important role in the developement of social interaction and social media. By compiling our data and research materials we will analyze and present a report conslusion.

Manipulation eller relation? : Om språket som medel för påverkan

AbstractTitle: Manipulation or relation ? the language as an instrument for influence (relation eller manipulation ? om språket som medel för påverkan)Number of pages: 42Author: Matilde JohanssonTutor: Peder Hård af SegerstadCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Autumn term 2007University: Division of Media and communication, Department of information science, Uppsala universityPurpose/Aim: The aim of this essay is to gain a deeper understanding of how communication consultants work with communication. The purpose is to sort out whether or not the consultants have the same view in their strategic work with influence as they have when they build relations to customers. In the end the essay will answer if the perspective is the same between their strategic work, their relations and the research definition of how to obtain a genuine dialogue and a good relationship.Material/Method: This is a qualitative research. I have interviewed five communication consultants from three different corporations.

En Djupdykning i Kommunikationsstrategi : om konsten att locka folk till svenska dykvatten

Purpose/Aim: To create a communication strategy for PADI Nordic with the intention of getting Swedish divers, who have been certified abroad, to Swedish dive centers.Material/Method: The study is based on a number of personal interviews conducted with a) divers who are active in Sweden, b) divers who are not active in Sweden and c) representatives from PADI and PADI affiliated dive centers.Main results: The main reason that people who have been certified abroad do not dive in Sweden is that they regard it as being too complicated, too cold, too expensive and with nothing interesting to see. These might partly be misconceptions that can be corrected through a communication strategic effort. The best way to change this perception is by two different forms of communication. One will go from PADI Nordic straight to the divers through an email. This will have the purpose of getting their attention, making diving sound interesting and raise their awareness in preparation for the other part of the process.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->