Sök:

Sökresultat:

761 Uppsatser om Commodity trade - Sida 21 av 51

Dokumenthanteringssystem inom byggbranschen

One of the aims of this report has been to make an inventory of the building trade market to see which document handling systems that are available. The secondary aim was to document the users´ demands on the systems and other demands such as quality assurance. After this, the document handling systems Byggnet and Lotus Notes, which are rather complex systems, have been analysed. Finally a recommendation has been made. In the inventory of the marketthe internet has been used because it is there the latest information can be found.

Webbsidans funktion i marknadskommunikationen: Rapport 1: Passiva och reaktiva företag

Marketing communications have earlier been conducted via traditional channels. Today companies have discovered the possibility of doing much of their marketing communication in cooperation with the web at relatively low cost. This development has led to the ability for small businesses to compete with large companies independent of geographic location. The purpose with this thesis was to examine how small businesses use their website in marketing communications with their customers in the consumer market. In order to reach this purpose we have conducted interviews with five small businesses in different business trade with varying degrees of website usage, located in Piteå and Luleå.

Du sköna fria värld : En analys av globaliseringsdebatten utifrån ett makt- och hegemoniperspektiv

This essay aims to emphasize and clarify the positions that exist within the current globalization debate. The positions are the neo-liberal, the opponents, the pragmatists and the skeptics. The text presents and explains their ideological, moral and political positions and beliefs about the world, the nation state, the society and the individual; in light of Steven Lukes? and Antonio Gramsci's theories regarding the interaction and the relationship between power and hegemony. The methodological starting point is the ideology-critical analysis; in which their arguments in the current globalization debate is highlighted and categorized.

Barns rätt till föräldrar eller föräldrars rätt till barn? : En kvalitativ studie om riksdagspolitikers normer om föräldraskap och familj i debatten om assisterad befruktning för ensamstående kvinnor och surrogatmoderskap

This study is based on how politicians? standars were represented in the debate about assisted reproduction of single women and surrogacy in Sweden. And also which arguments the politicians performed on both issues. The study was based on the protocol 2011/12:91 from the parliamentary debate in Sweden. The aim of the study was to examine political standards is identified according to parenting and family in the assisted reproduction and surrogacy debate.

Svenska mejerier stärker positionerna : incitament för lansering av lågprismjölk

The competition in the milk industry has increased during the last couple of years. This is a result of the trade barrier that dissolved when Sweden entered the European Union. The membership signifies an increased internationalization for the dairies, which has also increased the existence of low price chains in the Swedish food market. The increased share of private brands has strengthened the competitive situation for the manufacturer- owned brands. Three of Sweden?s seven largest dairies have now decided to launch a low price milk to cope with the competitive situation.

Arbetsmarknadens parter i samhällskunskapsläroböcker från 1970-tal och 2000-tal : Läroboksanalys av vad som styr framställningen av dessa aktörer under två olika årtionden

I uppsatsen görs en läroboksanalys av samhällskunskapsläroböcker från 1970-tal och 2000-tal. Samtliga läroböcker som ingår i analysen vänder sig till elever i gymnasieskolan. Fokus för analysen är hur arbetsmarknadens parter framställs under 1970-talet, respektive under 2000-talet. Framställningen av dessa aktörer kopplas bl.a. till samhällsutvecklingen och till för tiden gällande styrdokument.  .

Byggmaterialhandeln Igår! Idag! Imorgon!

Syftet med vår uppsats är att undersöka om man utifrån historisk utveckling kan förstå framtiden för den svenska byggvarubranschen. Frågeställningar: Vilka strukturförändringar har skett inom byggvaru- branschen?Hur ser en aktör på situationen nu och i framtiden? Metod: Vi har använt oss av en branschstudiemetod för att förstå den historiska utvecklingen av byggvarubranschen. Därefter har vi använt oss av en fallstudiemetod för att förstå nutiden samt tendenser inför framtiden. Slutsats:Den svenska byggvarubranschen har genomgått en rad olika strukturförändringar.

Konceptbutiken - Ett Kinderägg i stor skala!

Vi har insett att det inte finns en tydlig definition av fenomenet konceptbutik. Vi upplever att innebörden av fenomenet därför anpassas till den egna verksamheten så att det blir vad man vill att det ska vara. Detta tror vi kan leda till förvirring kring vad en konceptbutik erbjuder och vad som förväntas av en sådan. Konceptbutiker handlar om att ge kunden något utöver det vanliga, där upplevelser och aktiviteter står i centrum. Genom de fem sinnena kan man involvera kunden och ge den en upplevelse.

Ansvarsfrågan vid fuktspärrsarbete i våtutrymme

This final project is an investigation about the responsibility in rooms where the walls and floors are exposed or partly exposed to irrigation of water, as a bathroom, laundry room and WC. The cost for all water damage is valued for 5 000 000 000 SEK each year. How is this possible with all information about the problem and good materials? Who is responsible? Incites had been made in the subject throw reading reports and participation in courses about how to make a room mention above. Discussions have been made with workers in the trade of making the walls waterproof.The conclusion in the rapport is about who´s responsible for the damages and will pay the cost of the renovation. The responsibility is discussed between the contractor and the insurance company.

Kaffet spelar roll : En kvalitativ studie över organisationen Rättvisemärkts varumärkeskommunikation och hur en grupp mottagare uppfattar varumärket

Syftet med vår uppsats är att ta reda på vad organisationen Rättvisemärkt vill kommunicera med sitt varumärke och hur en grupp mottagare uppfattar det. Genom att göra intervjuer med kommunikationsansvarige på Rättvisemärkt samt personer som via sina organisationer/företag medverkat i Rättvisemärkts kampanj ?Vi dricker Rättvisemärkt kaffe?, utreder vi våra frågeställningar för att kunna uppnå undersökningens syfte.Rättvisemärkt är ett varumärke eller snarare en produktmärkning, vilket innebär att endast produkter kan vara märkta, inte företag, platser eller annat. Det är ett mervärde åt företag eller produkter. Varumärket Rättvisemärkt påträffas på bland annat kaffe, kakao, apelsiner och textiler.

Event i relation - vilka komponenter bör ingå i en bra relation mellan kund och eventföretag?

Vid köp av en upplevelse får du enbart en tjänst, med ett löfte omett mervärde. Att köpa en upplevelse är ofta förknippat med enviss osäkerhet och ett risktagande från kundens sida då man intemed säkerhet vet vad man köpt förrän efter arrangemanget ärgenomfört. I eventbranschen hittar vi denna typ av problematikoch därför har vi valt att fokusera på eventföretag och desskunder. Syftet med detta arbete är att undersöka vadföretagskunden värdesätter och förväntar sig i en relation medeventföretag. Vi har utgått ifrån frågeställningarna: Vadvärdesätter och förväntar sig företagskunden i utvecklandet av enrelation med ett eventföretag? Vad värdesätter och förväntar sigföretagskunden i en befintlig relation med eventföretaget?Påverkas eventföretagets relationsmarknadsföring av kundensförväntningar och i så fall hur?.

Frihandelns för- och nackdelar för Minst Utvecklade Länder

År 1994 bildades World Trade Organization, en handelsorganisation som har ökad frihandel som mål. Organisationen har kritiserats hårt och motståndet mot frihandel har uppmärksammats alltmer. En vanlig kritik i debatten är den gällande utvecklingsländer och deras roll i samarbetet. Bland dessa länder finns en grupp på 48 länder som klassas som de Minst Utvecklade Länderna i världen. Handel från dessa länder utgör en liten del av världshandeln och har minskat under de senaste åren.

Kontakter på kinesiska : Viktiga faktorer för svenska småföretag vid varuimport från Kina

This paper will answer which factors are important for the business relation between a small Swedish import company and a Chinese contractor. The problem is based partly in theories that points to cultural and organizational differences between Sweden and China, and partly in current examples from Swedish companies. The relevant data has been collected by interviews with three small Swedish companies that are currently using Chinese contractors.The result is that the differences between the countries and organizations exist, but that they do not interfere with the inter-company relations. The conclusion is that our result contradictsthe established theories in the field, and that a more comprehensive investigation is warranted..

Kontokortsbaserade betalningssystem på Internet

Internationally most Internet trade related payments are performed with the use of a credit card based payment system on the Internet. Payment against invoice is still most common when trading over the Internet in Sweden. The security development, comfort and timesaving indicate that credit card based payment systems on the Internet soon will have a breakthrough in Sweden as well. The Swedish legislation concerning payment is neither especially extensive nor suited to electronic payments but to payments performed with notes and coins. When the legal effects, of a payment performed with a credit card based payment system on the Internet, set in is not fixed.

En ny bild av islam?

Denna uppsats fokuserar på hur bilden av islam och muslimer visas i läroböcker från 2001 och framåt. Syftet med uppsatsen är att se om de samhälleliga förändringarna efter attentatet mot World Trade Center 2001 har påverkat läromedlen. Undersökningen görs på läroböcker skrivna efter 2001 i ämnet religionskunskap. Läroböckerna är på gymnasienivå. Uppsatsens teoretiska utgångspunkt är Edward Saids teori om orientalism.

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->