
Sökresultat:
10302 Uppsatser om Case management - Sida 52 av 687
Supply Chain Management i byggprojekt - en leverantörsorienterad studie om potential att reducera slöseri
Syftet med denna undersökning är att identifiera, utifrån leverantörens synvinkel, lämpliga förändringar i processer som leder till reducering av slöseri i byggprojekt. Därefter vill vi ta fram en referensram för hur Supply Chain Management bör utformas och styras för att genomföra förbättringar inom de identifierade förändringsområdena.Uppsatsen bygger på en kvalitativ fallstudie av en materialleverantör i branschen, samt en vetenskaplig rapport inriktad på slöseri inom byggprojekt. Fallstudien baseras på material från interjuver och observationer. Både byggbranschen och fallföretaget studerades utifrån utvalda teorier om slöseri och värdeskapande samt Supply Chain Management.Den teoretiska tyngden ligger på Supply Chain och Supply Chain Management. Därefter användes teorier för slöseri och värdeskapande samt vilka beståndsdelar och hur man ska analysera de olika beståndsdelarna.
Hur upplever konsumenter handelns egna varumärken och leverantörernas varumärken i förhållande till varandra och i dagligvaruhandelns butikskontext?
Syftet med denna studie inom den svenska dagligvaruhandeln är att studera vilken attityd konsumenter har och varför, när de värderar utbudet av EVM och LVM i butiken. Jag ville ta reda på vilka attibut och känslomässiga värden det är som påverkar konsumenten när, hon/han i sitt medvetnade positionerar EVM och LVM i förhållande till varandra. Eftersom problemområdet utgör en kunskapslucka inom Category Management litteraturen valde jag en explorativ inriktning. Genom den kvalitativa metodens djupintervjuer sökte jag uppnå en förståelse för problemområdet. det som farmkom i studien var att om man inom Category Management säger sig ha konsumenten i fokus så måste butikens varumärkesportföljen ses över.
"Det känns som från två håll så där" : En kvalitativ studie om upplevelsen av att ha ett personligt ombud
Syftet med uppsatsen var att undersöka hur personer som har ett personligt ombud för psykiskt funktionshindrade upplevde dennes insatser. Undersökningen gjordes med kvalitativa individuella intervjuer. Dessa genomfördes, i likhet med hela forskningsprocessen med ett fenomenologiskt förhållningssätt. Detta teoretiska val kändes naturligt då syftet med uppsatsen var att undersöka informanternas egna upplevelser. Intervjuerna transkriberades ordagrant och analyserades sedan enligt en fenomenologisk analysmetod och presenterades därefter i undersökningens resultatkapitel.
Chef över Erik men inte över Anna : påverkas företags styrning då inhyrd personal ingår i personalstyrkan?
The use of temporary workers gives companies the opportunity to be flexible, by avoiding hiring and dismissing workers because of economic conditions and trends in demand. The management control in use at the company has the purpose of influencing employees? behaviour to act in the company?s best interest and towards its goals. The management control should also influence the behaviour of the temporary worker. The companies have to create motivation and commitment among the temporary workers although they are employed by a staffing agency.
Utveckling av en webbaserad donationstjänst för företag som involverar medarbetarna i processen
In recent years, employees at large companies have started to demand that their employer should work more for good causes. The money the company wants to donate to charity is distributed mostly through a vote to decide where the money will be remitted. The purpose of this design case is to develop a design concept for a web-based donation service that involves all employees at a company. Furthermore, the authors of this study intends to explore how the motivation for employees of a company can be affected by participation in this service. In this design case, the service function, quality and concept was tested and evaluated.
Internetkonsultföretaget ur ett strategiskt perspektiv
Uppsatsen har undersökt hur tre internetkonsultföretag har hanterat sin klient-, personal- och övergirpande strategi. Efter detta har författarna dragit slutsater för hur ett antal generella framgångsfaktorer inom denna och liknande branscher ser ut..
Lärande organisation ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie om medarbetarnas uppfattningar om det gemensamma lärandet på en förskoleenhet
The purpose of this essay is to develop knowledge about how learning among employees is perceived to occur practically in a pre-school unit seen as a learning organization. From an employee perspective the intention was to gain an understanding of how they perceive the organization regarding employee learning in the workplace when it comes to in which contexts and what conditions that enable collaborative learning. Because learning organization is mostly a vision from a management perspective thereby it should in this case mostly be viewed as the context in which the employees work in.The essay is based on a qualitative research approach with eight semi-structured interviews. It was based on hermeneutics as method of analysis with the intention to gain an understanding of the employees' subjective perception. It is a case study on a selected pre-school unit in Stockholm.
Organisering och styrning av kultursektorn : Kulturutredningens betänkande ur ett institutionellt perspektiv
Syftet med uppsatsen var att studera vilka idéer som ligger till grund för 2009 års Kulturutredning och om den genomsyras av de idéer som inför de administrativa förändringar som kopplas till New Public Management. Detta undersöktes genom en kvalitativ innehållsanalys av Kulturutredningens betänkande. New Public Management (NPM) är en uppsättning idéer om hur man organiserar och styr offentlig verksamhet och har påverkat verksamheter inom bland annat vård, omsorg och skola de senaste decennierna. Dessa idéer innebär ökat fokus på uppföljning och utvärdering samt att kvalitet kopplas till kostnadseffektivitet. Man sätter upp mål, operationaliserar dem till mätbara prestationer som kopplas till finansiering.
Balancing packaging complexity by introducing platforms - A study at Carlsberg Breweries
Many consulting firms offer tailor-made solutions within complexity management, but these are not general frameworks built upon theories. Carlsberg are dealing with a large complexity within their one-way glass bottles, as they are growing by acquisitions, and are not attained enough economies of scale. This thesis balances the packaging complexity, with platform theory as a foundation. Twelve platforms were developed at Carlsberg, containing 21 bottles, and the calculated savings potential for applying these are EUR 28,9 million..
Mobil kommunikation och högre tillgänglighet vid längre elavbrott : Exemplet stormen Dagmar och 4G-kommunikation inom smarta elnät
To be able to secure a safe and reliable power supply is becoming increasingly important since society depends on services and functions that need continuous power supply. The delivery rate in Swedish power supply is 99.98 % which insists on a high availability. During the past decade several storms has passed Sweden which resulted in large amount of tree felling leading to extended power outages. During these storms many socially critical activities, such as electric utility company Fortum, experienced disruption in mobile communication which affected the crisis management. This paper has investigated Swedish mobile operators? crisis management at Hi3G, Tele2 and TeliaSonera with a case study of the storm Dagmar that hit Sweden during December in 2011.
Differentierat ledarskap ? Från kunden i centrum till personalen i centrum
Att sätta personalen i fokus en modell om att möjliggöra för medarbetare? En fallstudie av Svenska Mässan.
Strategi, syften och visioner för intranät : av intranät i samband med uppgradering.
Intranets can streamline workflow processes, improve communication and add value to the employees of an organization. Companies that don?t take advantage of the potential in their intranet is a common phenomenon. In connection with a migration project dealing with a switch of content management system it turned out that SAS Technical Services lacked clear objectives and strategies for the use of their intranet. Thereby they didn?t make the most of the possibilities an intranet brings.The work with this thesis began with collecting the experiences the company could take with them from the migration project.
Balansen mellan kundernas krav och företagets förmåga att leverera rätt produkter vid rätt tidpunkt. : En fallstudie av Clas Ohlsons efterfrågestyrning.
Background: Today?s market offers customers many more possibilities to choose than before. With that the customer?s requirements on the company have become higher, products of the best possible quality to the less possible price when the customer demands them,specially concerning seasonal products that become out of date when the seasontime has finished.In the recent years the Supply chain management technic has gott attention because of its succesfully way to integrate the companys business processes. Demand Management is an important part of that technic since demand management is dealing with managning thedemand, with the pourpose to find the balance between supply and demand.
Private equity företagens styrning av sina portföljbolag.: Två fallstudier av relationen mellan private equity företag och portföljbolag.
The purpose of this thesis is to examine and analyze the characteristics of the management control system private equity firms use to manage their portfolio companies. The thesis takes a share holder value perspective, and it is assumed that the goal of the management control system is to increase the shareholder value in the portfolio company. In a qualitative study two private equity firms and two portfolio companies, one for each private equity firm, were studied in detail. In total, nine in debt interviews were completed. The results from this study suggest that the characteristics of the control system are dependent on the surrounding context; the focus on shareholder value and the specific characteristics of the private equity industry shape the characteristics of the management control system.
Värderingsprocesser för bedöming av siginfikanta aspekter i företagsledning för hållbar utveckling
The use of environmental management systems, and objectives-led corporate management have become a widespread phenomenon today. Identification and assessment of an organisation?s significant (environmental) aspects is crucial within this work. Identification and especially assessment of significant aspects is often considered as a problematic step in many organisations. There are no generally accepted methods how to undertake this crucial step.