Sökresultat:
2249 Uppsatser om Bygga - Sida 1 av 150
Bygga Hus i Spanien Spansk byggteknik i jämförelse med Svensk byggteknik
Syftet med rapporten är att jämföra spansk byggteknik kontra svensk byggteknik och granska likheter och skillnader mellan dessa. Många av oss svenskar är bosatta i andra länder bland dessa Spanien och många avstår från att Bygga sitt hus och istället väljer de att köpa hus.Detta har sitt grund i att det inte finns tillräckligt med information som underlättar att genomföra ett bygge trots att många av dessa människor har byggt sitt hus själva här hemma i Sverige.Vi hoppas verkligen att vår undersökning blir grund till att allt fler med hjälp av dessa undersökningar och fakta lättare ska kunna Bygga sitt hus i Spanien som länge har varit ett favoritmål för oss som älskar värme och glädje..
25 kvm Komplementbyggnad (Attefallshus)
Sommaren 2014 blev det tillåtet att Bygga en komplementbyggnad på 25 kvm utan att behöva söka bygglov. Denna byggnad är möjlig att inreda för permanentboende. På grund av den höga bostadsbristen var tanken från regeringen en möjlighet till uthyrning till unga vuxna som studerar eller vill flytta hemifrån. Det som behövs för att Bygga en komplementbyggnad på tomten är att lämna in en Bygganmälan och sedan invänta ett startbesked. En Bygganmälan kan kosta olika beroende på i vilken kommun den sökande tänkt Bygga.
Att bygga ett varumärke åt bandet Projektet
Det här arbetet kommer att utreda hur det kan gå till när man bygger ett varumärke åt bandet Projektet. Syftet med arbetet är att Bygga upp och stärka vårt eget bands varumärke för att ge ettmer engagerat och intryck inför både vår publik och branschfolk.Vi har med enkla medel gjort stora förändringar och definierat bandets personlighet..
Hur mindre företag går tillväga för att bygga upp starka varumärken
UppByggandet av ett varumärke är en process som ständigt pågår i ett företag. Litteraturen visar på olika strategier för att Bygga varumärken, men nästan uteslutande bygger forskningen på stora företag. Stora företag planerar varje år en budget för vad de skall satsa på olika marknadsföringsaktiviteter, detta är något som mindre företag oftast inte gör då de inte har samma resurser i form av pengar som stora företag. Mindre företag utgör 96,2% av alla företag i Sverige och bygger därför upp en stor del av den svenska ekonomin. Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur mindre företag går tillväga för att Bygga upp ett starkt varumärke.
Generella Gränssnitt
Idag används datorer, surfplattor och mobiler i allt större utsträckning. Ett sätt att försöka minska utvecklingskostnader för mjukvaruföretag är att Bygga ett generellt gränssnitt som fungerar på alla dessa plattformar. Det finns stora skillnader mellan de olika plattformarna, till exempel skärmstorlek, vilken inmatningsmetod som används och i vilka sammanhang plattformarna används. Denna studie har undersökt om det är möjligt att Bygga ett generellt gränssnitt för ett affärssystem. Ett par viktiga faktorer som bör iakttas vid ett generellt system lyfts fram, exempelvis knappstorlek, feedback och komplexitet.
Att bygga upp ett varumärke och en varumärkesidentitet i små företag
Att Bygga upp ett varumärke och en varumärkesidentitet är mycket viktig i den hårda konkurrens som idag finns i alla branscher. För att kunna Bygga upp ett starkt varumärke måste företagen följa en strategi som gör det möjligt för kunderna att identifiera sig med varumärket. Små företag bortser ofta från att även de måste tänka i ett långsiktigt perspektiv när det gäller deras varumärken och varumärkesidentitet. Syftet med vår uppsats är att undersöka hur små företag arbetar med att Bygga upp sitt varumärke och sin varumärkesidentitet. Vi är övertygade att även små företag måste tänka långsiktigt och strategiskt kring sina varumärken för att kunna överleva på dagens marknad.
Var ska Djurgårdens IF bygga sin nya fotbollsarena? :
Djurgårdens IF vill Bygga en ny fotbollsarena i Stockholm och vill att arenan ska vara belägen i stadens centrala delar. En problemsituation uppstår då det råder stor konkurrens om marken i Stockholm samtidigt som en arena kräver mycket plats. Kandidatarbetet försöker komma fram till vilka platser som skulle kunna fungera som alternativ för ett arenabygge.
Attefallshus som plusenergihus?
Att Bygga hållbart och energieffektivt är framtiden inom byggsektorn om klimatmålen 2020 ska kunna uppnås. Ett sätt att Bygga miljövänligt är att Bygga plusenergihus. Ett plusenergihus är ett hus som producerar mer energi än vad det förbrukar. För att uppnå det krävs ett tätt klimatskal, låga driftkostnader och tillförd energi genom antingen solceller, solfångare eller en kombination av dem. Syftet med examensarbetet är att räkna på tre olika väggtjocklekar i massivträ och se om det går att projektera attefallshuset som ett plusenergihus med någon av dessa väggtjocklekar.
Fastighetsmäklarbranschen - en relationsskapande bransch?
Syftet med den här uppsatsen är att visa hur fastighetsmäklare arbetar med sina kundrelationer. Uppsatsen tar upp olika arbetssätt som fastighetsmäklare använder när de bygger och vårdar relationen till deras kunder. Vi har valt att utföra en fallstudie med HusmanHagberg och Husaffären där intervjuer har utförts för att samla in relevanta data. Resultaten som är presenterade visar att fastighetsmäklarna lägger stor fokus på vårdandet av relationer för att på så sätt Bygga nya relationer. För att kunna Bygga nya relationer lägger fastighetsmäklare därför stor vikt vid att få så nöjda kunder som möjligt för att därigenom bli rekommenderade vidare..
Byggnation av en luftsolfångare
Den här rapporten handlar om hur vi har gått till väga när vi byggde en luftsolfångare och vilka tankar och funderingar som har dykt upp längs med arbetets gång. Vi ville veta hur svårt det egentligen var att Bygga en luftsolfångare på egen hand och hur mycket det egentligen skulle kosta jämfört med de som redan finns att köpa i butik idag. Rapporten beskriver utförligt hur vi har gått tillväga med byggnationen och vilka tankar och idéer vi har influerats av vid Byggandet. Rapporten beskriver även vad vi har fått fram för resultat från energiutvinningen med just vår luftsolfångare samt lite tankar och funderingar kring vad man skulle kunna ändra på för att göra den bättre eller anpassa den efter just sina egna behov.Vi kom fram till att en billig solfångare som fungerar är fullt möjlig att Bygga så som vi har gjort det. Vill man däremot Bygga en solfångare för dagligt bruk som skall ge en hög effekt bör man lägga ner lite mer tid och pengar för att få en fullt fungerande produkt.
Byggnadsekonomi : En jäförelse ellan passivhus och konventionella hus
Med stigande energikostnader, och med påverkan av miljön är det viktigt att spara energi. Ett led i detta äratt Bygga bostäder och andra byggnader mer energisnåla, eftersom dessa står för nästan 40 % av Sverigesenergianvändning.Ett hinder för att Bygga energisnålt är den ökade kostnaden vid produktionen, för exempelvis ökande mängdbyggnadsmaterial. Det är därför viktigt att inte bara titta på vad byggnadskostnaden blir, utan vad kostnaden blirpå sikt. Läggs extra pengar vid byggnationen på extra isolering och effektivare installationer, kommerdriftskostnaden av huset minska. Detta gör att inom en framtid kommer den dyrare byggnationen ha betalat sig.Det visar sig att passivhus fungerar och att det betalar sig i längden att Bygga passivhus.
Inte utan min motivation
Studien syftar till att undersöka användandet av kosttillskott och kunskaperna om desamma på gym. En enkätundersökning har genomförts med 73 svarande varav 39 (53,4 %) var män och 34 (46,6 %) var kvinnor. Av deltagarna i undersökningen tog 53,4 % (n=39) kosttillskott. Större andel av männen, 64,1 % (n=25), än av kvinnorna, 41,2 % (n=14) tog kosttillskott. 69,2 % (n=27) av de som tränade för att Bygga muskler tog samtidigt kosttillskott.
Varumärkesbyggande med starkt begränsade ekonomiska resurser : En studie av Världsbutiken Globalens möjligheter att bygga och kommunicera ett varumärke
Denna uppsats handlar om hur Världsbutiken Globalen kan gå till väga för att skapa ett starkt corporate brand, det vill säga ett organisatoriskt varumärke, vid etableringen av en klädbutik. Syftet är att undersöka hur en organisation kan gå till väga för att Bygga ett corporate brand med begränsade resurser. Information om Världsbutiken som organisation och deras arbete kring rättvis handel har vi erhållit genom en intervju med Fredrik Pettersson på Globalen. För att finna framgångsfaktorer inom varumärkesByggande har nyckelpersoner på mindre företag intervjuats. De empiriska resultaten har sedan analyserats utifrån marknadsföringsteorier om varumärkesByggande.
Lärares tankar kring mötet med elever i "en skola för alla"
Studien syftar till att undersöka användandet av kosttillskott och kunskaperna om desamma på gym. En enkätundersökning har genomförts med 73 svarande varav 39 (53,4 %) var män och 34 (46,6 %) var kvinnor. Av deltagarna i undersökningen tog 53,4 % (n=39) kosttillskott. Större andel av männen, 64,1 % (n=25), än av kvinnorna, 41,2 % (n=14) tog kosttillskott. 69,2 % (n=27) av de som tränade för att Bygga muskler tog samtidigt kosttillskott.
Varumärken : Hur bygger man varumärken?
I dagens konkurrenssamhälle är det viktigt att företagen bygger en identitet och att de kan särskilja sig gentemot konkurrenter. Det är där varumärken får sin betydelse och roll. Det är även viktigt för konsumenterna att kunna skapa sig en egen identitet genom att välja företagens olika produkter. Varumärken kostar mycket pengar och tar lång tid att Bygga upp, så det är viktigt att företagen förvaltar det på rätt sätt. Vad kännetecknar då ett starkt varumärke och hur bygger man upp ett sådant?Syftet med denna uppsats är att utreda och analysera vilka komponenter som krävs för att Bygga ett starkt varumärke.