Sök:

Sökresultat:

6888 Uppsatser om Business to business relationships - Sida 65 av 460

Göt, Göte, Gös eller Geter? : Bro-stenen under 400 år

A school is a social area in which children and adults meet each other. The school is were friendship, love and also enmity arise. The process to establish, maintain, split up and end relationships is constantly continuously. A Childs way of creating relationships is complex. Bullying and similar offending treatment occur and has always been a huge problem in school.

Mobiltelefonen som social artefakt inom familjen : en studie med föräldrarna i fokus

Studies of modern communication media such as Cell Phones and so called Instant Messengers are popular today. This study focused on these modern techniques, focused on parents as a target group and on what is important for them in everyday communication.By exploratory using three focus groups it became clear that the children, and the link to them was the absolute most important thing for the parents. It became clear that this link to a great extent today exists through the mobile phone.In a following study a Mobile Instant Messenger called My Friends was introduced. It was used by two families during two weeks to see how it would change the communication within the family. The focus was to see how problems with availability were handled, it turned out that:My friends had a more obvious way of indicating availability than the Cell Phone had.

Belöningssystem : - en studie av börsnoterade företags rörliga ersättningssystem

AbstractMaster Thesis in business administration, School of Business and Economics at the Linneaus University, financial control, spring 2010Authors:Stefan Hellman and Ewa Warnquist Supervisor:Magnus Willesson Title: Reward systems - a study of public companies? variable compensation system Background:Our interest of the variable compensation system in public companies was brought by the recent extensive discussions of bonuses in the time of a financial crisis. This has led to that the word bonus has been given a negative connotation and we wanted to find out how the system of variable compensation is structured in the companies at Stockholm Stock Exchange. Problem:How is the variable compensation system structured in public companies? Purpose:The purpose of this paper is to study how the variable compensation in public companies is structured.

Turism under ansvar. : En kvalitativ studie om upplevelsen av att arbeta med CSR-frågor inom reseindustrin.

The focus of this essay is set on a number of processes that affect the challenges of the tourist trade, to be more precise ? an analysis of the attitudes towards tourism and sustainability within this line of business ? from an ethical and moral as well as social view. These issues are examined with reference to the concept of CSR (Corporate Social Responsibility). Thus, acquaintance with theories of social constructivism, post colonialism, globalisation and global civil society is essential in order to understand the analysed material. The essay is mainly based on the outcome of qualitative interviews with various kinds of persons working with CSR related questions.

Relationer genom presentreklam & trycksaker : En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam & trycksaker samt deras leverantörsrelationer

SAMMANFATTNINGDatum 4 juni 2010.Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp.Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck.Handledare Carl G. Thunman.Titel RELATIONER GENOM PRESENTREKLAM & TRYCKSAKER- En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam &trycksaker samt deras leverantörsrelationer.Syfte Genom att beskriva Tryckföretag Z:s befintliga kunders köpbeteendeav trycksaker och presentreklam samt beskriva kundernasleverantörsrelationer inom produktkategorierna, ska förslag ges till vilkaåtgärder Tryckföretag Z kan vidta för att skapa en ökad försäljning.Metod I förundersökningens skede utfördes intervjuer med nyckelpersoner hosuppdragsgivaren. Den metod som har använts vid insamling avempirisk data är av kvantitativ art i form av enkäter riktade tilluppdragsgivarens befintliga kunder. Information har även samlats infrån litteratur, vetenskapliga artiklar och diverse internethemsidor.Resultat Respondenterna i enkätundersökningen bestod av både gamla och nyakunder och resultatet från undersökningen visar att de köper merpresentreklam och andra trycksaker än julkort. De föredrar att göra sinainköp via telefon och internet och personalens produktkunskap ärav stor vikt.

En studie i Culture management

Culture Management Cultural management administration producent KKE management.

Goodwill: En fallstudie om goodwill ska redovisas som en tillgång och om dess redovisning har förbättrats av de internationella reglerna.

SAMMANFATTNINGDatum 4 juni 2010.Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp.Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck.Handledare Carl G. Thunman.Titel RELATIONER GENOM PRESENTREKLAM & TRYCKSAKER- En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam &trycksaker samt deras leverantörsrelationer.Syfte Genom att beskriva Tryckföretag Z:s befintliga kunders köpbeteendeav trycksaker och presentreklam samt beskriva kundernasleverantörsrelationer inom produktkategorierna, ska förslag ges till vilkaåtgärder Tryckföretag Z kan vidta för att skapa en ökad försäljning.Metod I förundersökningens skede utfördes intervjuer med nyckelpersoner hosuppdragsgivaren. Den metod som har använts vid insamling avempirisk data är av kvantitativ art i form av enkäter riktade tilluppdragsgivarens befintliga kunder. Information har även samlats infrån litteratur, vetenskapliga artiklar och diverse internethemsidor.Resultat Respondenterna i enkätundersökningen bestod av både gamla och nyakunder och resultatet från undersökningen visar att de köper merpresentreklam och andra trycksaker än julkort. De föredrar att göra sinainköp via telefon och internet och personalens produktkunskap ärav stor vikt.

Riskkapitalbolag : En analys av hur den svenska riskkapitalmarknaden påverkades av IT-haussen

Most of the clothes sold in Europe today are produced in developing countries where the production costs are lower. The exploitation of the developing countries has led to that the inferior working conditions in these countries have attracted attention from media and NGOs. Globalisation makes company activities more transparent and the absence of transnational laws calls for alternative regulations. Many companies in Europe has since mid 1990s developed codes of conduct to satisfy the demands of external and internal stakeholders. EU also brought Corporate Social Responsibility to it?s agenda in the beginning of the 2000s and subsequently signals of approaching laws were given.

ETL-processen : teori kontra praktik

AbstractNowadays, companies and organizations manage large amounts of data to be used as support in decision making. A good solution for data management is in the form of data warehouses. A data warehouse is used to gather information from multiple sources within a company and arrange the information in a way that makes it easy to retrieve and analyze. Designing a data warehouse is not a simple task. The study herein will focus on what a data warehouse is and how the ETL process is used for data storage in the data warehouse. ETL stands for Extract, Transform and Load and is the process that retrieves data, transforms it and finally loads it into the data warehouse.

Tid kontra pengar - Goal-gradient effekt vid valet mellan nettonuvärdesmetoden och återbetalningsregeln

Syftet med denna uppsats var att studera om det finns en målgradient vid investeringsbedömning som medför en preferens för alternativ med kort återbetalningstid och snabba belöningar. Vi valde att genomföra denna studie med hjälp av en kvantitativ ansats, då vi genomförde ett experiment med studenter vid Blekinge Tekniska Högskola. Detta motiverar vi med att utifrån vårt syfte och vår teoretiska referensram, ger det oss störst möjlighet att generera ett intressant och relevant resultat. Vårt resultat visar tydligt att beslutsfattare föredrar att använda återbetalningsregeln före nettonuvärdesmetoden i en beslutssituation, och därmed ett fokus på tidsaspekten och när en investering är återbetald. 81 % av våra respondenter valde tidsalternativet i minst ett av de två casen.

Tillgängliggörande Vs Distribution : Är en skiva en skiva om den enbart finns digitalt?

 The aim of this essay is to examine if the Swedish Major labels are moving towards making their catalogue available on different platforms rather than their traditional distribution of music. The new technology has really stirred things up for the major labels and file-sharing has been a problem for a long time. The labels have a history of fighting new formats instead of embracing them and listen to what their consumers actually want. We have found that the majors now are in the leading edge of music distribution due to technology and that is a first. We have focused this essay on if the consumption of music has changed the distribution of it or the other way around and found that people have changed their ways of consuming music over the years and the labels have always been forced to adapt.

En fallstudie av konsult-klientsamspelet vid ERP-implementering. : En fallstudie från den Polska marknaden.

For many providers of ERP-system, Poland is one of the most valuable markets in Central andEastern Europe. The Polish market for ERP-systems is still a growing market, especially; wecan see the low utilization of ERP-systems among small and medium-sized enterprises. Thisis due to several factors, primarily the cost of implementing the system and the necessary infrastructure.Subsequently due to the lack of knowledge, where there is no sufficientknowledge of the benefits arising from the use of an ERP-system in their business, and thereis a fear within the companies that its business would start stagnating.This paper investigates the implementation process of a Polish consulting company whichworks towards small and medium-sized businesses. The key success factors will be studied inthe implementation of ERP-systems, and the instance factors of the interrelationship betweenthe consultant and client from a consultant perspective. The review of the literature has beenidentified and discussed in relevance to the empirical study.

SANNINGENS ÖGONBLICK En komparativ undersökning av ett stadsbiblioteks och en byggvaruhandels arbete med att möta sina besökare

The purpose of this thesis is to discuss how a Swedish public library approaches their costumers. I will show how a library interacts with their costumers compared to a business, which has a different economic work frame, a building materials supplier. My aim is to pinpoint differences and explore new methods for the library in order to improve their service.The theoretical frame of the thesis is based on Richard Norman's notion the Moment of truth. The moment of truth is the moment when a business has to convince their customer that they offer both the product, proficiency and service that the customer needs. Service encounters at two organizations have been observed and their differences and similarities compared.

Aktievärdering - En empirisk undersökning med momentumstrategi under åren 2002-2011 på Stockholmsbörsen Large Cap

Sammanfattning Titel: Aktievärdering ? En empirisk undersökning med momentumstrategi under åren 2002-2011 på Stockholmsbörsen Large Cap. Författare: Fredrik Appelqvist och Åsa Nilsson Handledare: Anders Wrenne Institution: Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Utifrån ett investerarperspektiv är syftet med uppsatsen att undersöka om det varit möjligt att uppnå överavkastning på Stockholmsbörsen, Large Cap under åren 2002-2011. För att uppnå syftet använder vi oss av en momentumstrategi på medel-lång sikt, som menar att aktiemarknaden tenderar att behålla samma avkastningsmönster för perioder av nästkommande 3-12 månader. Syftet är också att undersöka om marknaden är effektiv i svag form. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats där vi utifrån befintliga teorier inom ämnet tagit fram en frågeställning. Utifrån frågeställningen har hypoteser testats och analyserats med empiri.

Critical Success Factors When Performing a Superior Supplier Evaluation ? a Benchmark Study at Sony Ericsson and Tetra Pak

Problem discussion: Long-term supplier relationships have become more common. Hence, supplier evaluation is a critical activity for many companies. However, making a relevant supplier evaluation is time consuming. Therefore, it is important to decide which of the suppliers to put an extra effort on. Should all suppliers be evaluated in the same way? Previous, focus has been on purchasing of direct material.

<- Föregående sida 65 Nästa sida ->